معرفی اسمارت بند ۸ پرو شیائومی؛ بررسی قابلیت‌ها و امکانات

معرفی اسمارت بند ۸ پرو شیائومی؛ بررسی قابلیت‌ها و امکانات


منبع: پلازا

4

1402/7/9

12:22


معرفی اسمارت بند ۸ پرو شیائومی؛ بررسی قابلیت‌ها و امکانات

اسمارت بند ۸ پرو شیائومی که با نام مچ بند هوشمند شیائومی می بند 8 پرو نیز شناخته می‌شود یکی از محصولات جدید شیائومی است. در این مقاله از پلازا قرار است این دستبند حرفه‌ای و پر کاربرد را با هم بررسی کنیم.

وقتی که نام شرکت بزرگ شیائومی به گوش ما می‌رسد، اولین چیزی که این غول تکنولوژی بزرگ چینی در خاطر ما زنده می‌کند گوشی‌های هوشمند است، اما باید گفت این شرکت در ارائه سایر محصولات مانند ساعت‌ها و دستبند‌های هوشمند نیز به خوبی عمل کرده است. در صورتی که از علاقه‌مندان به ساعت‌های هوشمند و دستبند‌ها باشید، می‌دانید که شرکت شیائومی یکی از پیشتازان این حوزه است و تنوع بالایی را در این محصولات دارد. اسمارت بند ۸ پرو شیائومی محصول مورد انتظار این برند است که به‌تازگی وارد بازار شده است.

در این مقاله قصد داریم با هم به معرفی و بررسی مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۸ پرو بپردازیم و ببینیم که این دستبند از چه ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است.

فهرست مطالب:

مشخصات مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۸

می بند 8 پرو
نمایشگر1.74 اینچی امولد با روشنایی حداکثر 600 نیت و رزولوشن 480×336 پیکسل
ابعاد9.99×33.35×46 میلی‌متر
وزن22.5 گرم
باتری289 میلی‌آمپر
سازگار بااندروید 6 و iOS 12 به بالا
قیمتحدود 4 میلیون تومان (نسخه چین)

معرفی اسمارت بند ۸ پرو شیائومی

شیائومی به‌تازگی نسخه گلوبال اسمارت بند می ۸ را معرفی و وارد بازار کرده است اما هنوز خبری از نسخه جهانی اسمارت بند 8 پرو نیست. در حال حاضر تنها می‌توانید نسخه چین این محصول را در بازار تهیه کنید. دست‌بندی که جایگزین اسمارت بند 7 پرو شده است. با همراه باشید تا ببینیم ویژگی‌ها و اتصالات اسمارت بند ۸ پرو شیائومی تا چه اندازه نسبت به قبل تغییر کرده‌اند.

مشخصات ظاهری و بدنه اسمارت بند ۸ پرو شیائومی

به‌لحاظ ظاهری این دست بند تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی نداشته است و از همان طراحی بهره می‌برد. با این تفاوت که سایز نمایشگر اسمارت بند ۸ پرو شیائومی کمی بزرگ‌تر شده و از 1.64 اینچ در مدل قبل به 1.74 اینچ افزایش پیدا کرده است؛ همچنین رزولوشن نیز به 480×336 پیکسل رسیده است. با توجه به نمایشگر بزرگ‌تر، ابعاد می بند 8 پرو نیز تغییر کرده است. این محصول حالا کمی طول و عرض بیشتری دارد اما ضخامت آن نسبت به قبل کمتر شده است.

اسمارت بند ۸ پرو شیائومی

با این حال نوع نمایشگر می بند 8 پرو تغییری نکرده و همچنان از یک نمایشگر امولد با روشنایی حداکثری 600 نیت و رفرش‌ریت 60 هرتز استفاده می‌کند. به‌لطف این نمایشگر بزرگ‌تر شیائومی امکان استفاده از انواع ویجت‌ها مثل ویجت‌های ردیابی حالت‌های ورزشی و پخش موسیقی را روی صفحه فراهم کرده است و همچنین رابط کاربری را نیز بهبود داده است. شما همچنین می‌توانید به تعدادی واچ‌فیس و والپیپر جدید نیز دسترسی پیدا کنید.

اما نمایشگر بزرگتر سبب شده وزن اسمارت بند ۸ پرو شیائومی نیز کمی افزایش پیدا کند. این مچ‌بند حدود 23 گرم وزن دارد در حالی که مدل قبلی آن 21 گرم وزن داشت.

از طرف دیگر رنگ های می بند 8 پرو نیز تنوع قابل توجهی دارند. البته خود مچ‌بند تنوع زیادی ندارد اما بندهای آن در رنگ‌های متنوعی مثل آبی نفتی، سفید، مشکی، زرد و یا سبز عرضه می‌شوند.

سخت افزار می بند 8 پرو

شیائومی در مورد تراشه می بند 8 پرو اطلاع‌رسانی نکرده اما براساس گمانه‌زنی‌ها این دستبند از تراشه‌های سری Dialog SmartBond DA14580 استفاده می‌کنند که توسط شرکت Foxconn تولید می‌شوند. این شرکت یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان مدار مجتمع در جهان می‌باشد. این تراشه‌ها در واقع یک تراشه کم مصرف مجهز به بلوتوث هستند و می‌توانند کار پردازنده گرافیکی مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۸ را هم به خوبی انجام دهد.

می بند 8 پرو

در مورد رم و حافظه ی می بند 8 پرو هم شیائومی رسما چیزی را اعلام نکرده است اما باید گفت که احتمالا این مدل مانند مدل‌های قبلی یک حافظه 16 مگابایتی داخلی برای برنامه‌هایی که از آن استفاده می کنند دارد. همینطور حافظه رم آن نیز 2 گیگابایت است.

یکی از تغییرات مثبت این محصول نسبت به مدل قبلی، افزایش ظرفیت باتری است. با توجه به بزرگ‌تر شدن اندازه نمایشگر، شیائومی باتری بزرگ‌تری را هم برای این محصول درنظر گرفته است و ظرفیت آن را از 235 میلی‌آمپر در مدل قبلی به 289 میلی‌آمپر در این مدل رسانده است. به گفته شیائومی، می بند 8 پرو قادر است تا 2 هفته با استفاده معمولی و تا 6 روز با صفحه نمایش همیشه روشن دوام بیاورد.

قابلیت‌های می بند 8 پرو

علاوه بر ویجت‌ها که بالاتر به آن‌ها پرداختیم، می‌بند 8 پرو دارای سنسور GPS است و از بیش از 150 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند. این مچ بند همچنین مسیر حرکت و فعالیت شما روی نقشه را نیز نشان می‌دهد و از دیگر ویژگی‌ها مثل تمرینات برای گرم کردن بدن و راهنمایی برای کشش عضلات نیز پشتیبانی می‌کند.

از دیگر حسگرهای اسمارت بند ۸ پرو شیائومی می‌توان به سنسور سنجش اکسیژن خون و ضربان قلب و همچنین ردیابی خوب و استرس اشاره کرد.

مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۸

همینطور این دستگاه قابلیت برقراری تماس و پاسخ دادن به تماس‌های دستگاهی که با بلوتوث به آن متصل شده است را دارد. البته این دستگاه قابلیت استفاده از سیم کارت را ندارد و در صورتی که به دنبال سیم کارت اسمارت بند ۸ پرو شیائومی می گردید باید بگوییم که هنوز در مچ بند‌های شیائومی خبری از سیم کار مجزا نیست!

در مورد سیستم‌ عامل مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۸ پرو نیز باید گفت که این مدل هم مانند سایر مدل‌های دیگر از سیستم عامل MI Band OS استفاده می کند که توسط خود شیائومی برای این ساعت‌ها توسعه پیدا کرده‌است. این سیستم‌عامل تنها با گوشی‌های با اندروید 6 یا iOS 12 به بالا سازگاری دارد.

تاریخ عرضه و قیمت اسمارت بند ۸ پرو شیائومی

این دست‌بند در اوایل شهریور ماه در چین معرفی و با فاصله کمی وارد بازار ایران شد. البته در حال حاضر تنها نسخه چین این محصول عرضه شده است و خبری از نسخه گلوبال نیست؛ با این حال انتظار می‌رود طی چند ماه آینده شاهد عرضه نسخه جهانی این مچ‌بند باشیم.

فعلا قیمت نسخه چین مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۸ در بازار حدود 4 میلیون تومان است.

سخن پایانی

در این مقاله با هم اسمارت بند ۸ پرو شیائومی را بررسی کردیم و دیدیم که این محصول جدید از شیائومی که البته هنوز سر و کله آن پیدا نشده است و قرار است تا 3 ماه آینده وارد بازار شود، چه ویژگی‌هایی را دارد. در کل می‌توان گفت تمایل شیائومی برای نزدیک تر کردن محصولات خود به اپل باعث شده است که ارتقای کیفی و البته قیمتی بالایی را از این فعال حوزه تکنولوژی چینی ببینیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو