بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو | از Shutter Island تا The Departed

بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو | از Shutter Island تا The Departed


منبع: گیمفا

2

1402/5/29

12:00


از Inception گرفته تا The Revenant و The Departed همگی جزو بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو هستند.

بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو | از Shutter Island تا The Departed

از Inception گرفته تا The Revenant و The Departed همگی جزو بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو هستند.

لئوناردو دی‌کاپریو تنها یک ستاره سینمای برجسته به شمار نمی‌رود بلکه در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگان سینما است و در کنار افراد بزرگی همچون رابرت د نیرو، آل پاچینو، جین هکمن و جک نیکلسون قرار می‌گیرد. لئوناردو دی‌کاپریو شاید با فیلم تایتانیک (Titanic)‌ به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کرد اما باید گفت که او پله‌های موفقیت را از طریق سال‌ها تلاش و کوشش و کار با کارگردان‌های بزرگ در آثار مختلف به دست آورده است.

لئوناردو دی‌کاپریو با اینکه کارنامه هنری تقریباً بی‌نقصی دارد اما در آن چندین فیلم نه‌چندان خوب نیز به چشم می‌خورند. با این حال، بیشتر آثار وی جذاب و تماشایی هستند و در ادامه این مطلب قرار است به رتبه‌بندی بهترین فیلم‌های این بازیگر برجسته بپردازیم. همراه با ما باشید.

۲۰. فیلم مردی با نقاب آهنین (The Man In The Iron Mask)

فیلم The Man In The Iron Mask

فیلم The Man In The Iron Mask
  • محصول سال: ۱۹۹۸
  • کارگردان: رندل والاس

واقعاً یک بازیگر باید بسیار بااستعداد باشد که نقش یک دوقلو را جلوی دوربین بازی کند و این کار را به نحوی انجام بدهد که دو کاراکتر کاملاً با یکدیگر متفاوت و قابل تشخیص باشند و هر کدام از آن‌ها مهارت‌ها و رفتارهای خاص خودشان را داشته باشند. این فیلم اکشن و درام تاریک بر اساس سه‌تفنگدار الکساندر دوما است و لئوناردو دی‌کاپریو در آن نقش پادشاه ظالم و شرور لوئی چهاردهم و جانشین بالقوه وی فیلیپ را بازی می‌کند.

فیلم «مردی با نقاب آهنین» تقریباً نسخه دهه نودی از داستان «سه‌تفنگدار» است و این به معنای آن است که درون آن پر از اکشن‌های پر زرق‌وبرق، احساسات بسیار زیاد و سخنرانی‌های بیش از حد است. این فیلم سینمایی توانسته این داستان ماجراجویی کلاسیک را با تمام شکوه و شرایط رمان اصلی آن به نمایش بگذارد.

۱۹. فیلم زندگی این پسر (This Boy’s Life)

فیلم This Boy’s Life

فیلم This Boy’s Life
  • محصول سال: ۱۹۹۳
  • کارگردان: مایکل کاتن جونز

رابرت دنیرو و لئوناردو دی‌کاپریو قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی در فیلم حماسی و جنایی قاتلین گل ماه (Killers of the Flower Moon) ساخته مارتین اسکورسیزی در کنار هم نقش‌آفرینی کنند اما آن‌ها ۳۰ سال پیش نیز تجربه همکاری با هم را در فیلم درام و خانوادگی «زندگی این پسر» داشتند. این فیلم داستان پسر جوانی به نام توبی ولف با بازی دی‌کاپریو را دنبال می‌کند که با ازدواج مادرش کارولین با بازی الن بورکین با فردی بدرفتار با بازی رابرت دنیرو زندگی‌اش نابود می‌شود.

علی‌رغم اینکه دی‌کاپریو در زمان تولید این اثر سینمایی کاملاً جوان بوده اما توانسته آسیب‌پذیری و توانایی قابل‌توجهی برای رهبری یک اثر سینمایی را از خودش نشان بدهد. دی‌کاپریو و دنیرو در این فیلم رویکردی محترمانه و آسیب‌پذیرانه نسبت به مسئله کودک‌آزاری در پیش گرفتند.

۱۸. فیلم بالا را نگاه نکن (Don’t Look Up)

فیلم Don’t Look Up

فیلم Don’t Look Up
  • محصول سال: ۲۰۲۱
  • کارگردان: آدام مک‌کی

لئوناردو دی‌کاپریو فرصت‌های بسیار کمی پیدا می‌کند تا بتواند توانایی‌های کمدی خودش را به رخ بکشد اما فیلم «بالا را نگاه نکن» این فرصت را در اختیار این بازیگر قرار داد تا بتواند اندکی وارد زمینه طنز شود. دی‌کاپریو در این فیلم نقش دانشمند باهوشی به نام دکتر ارنست بوکهارت را بازی می‌کند که باید رئیس‌جمهور مستبد ایالات متحده آمریکا با بازی مریل استریپ را متقاعد کند که سیارکی در شرف برخورد با زمین قرار دارد.

همانند فیلم‌های قبلی آدام مک‌کی یعنی فیلم رکود بزرگ (The Big Short) و فیلم معاون (Vice)، فیلم «بالا را نگاه نکن» نیز به‌خوبی توانسته تفسیری اجتماعی را با حس طنز بگنجاند و داستانی با سرعت بسیار خوب را برای مخاطبان به نمایش در بیاورد.

۱۷. فیلم اتاق ماروین (Marvin’s Room)

فیلم Marvin's Room

فیلم Marvin’s Room
  • محصول سال: ۱۹۹۶
  • کارگردان: جری زکس

فیلم «اتاق ماروین» اثری درام و خانوادگی ساخته جری زکس است که بر اساس نمایشنامه مورد تحسینی به همین نام نوشته اسکات مک‌فرسون ساخته شده است. این فیلم داستان کشمکش‌های درونی خانواده‌ای را بازگو می‌کند که به طور اتفاقی بار دیگر در کنار هم جمع شده‌اند. این آخرین نقش‌آفرینی دی‌کاپریو در نقش یک نوجوان است، آن هم قبل از اینکه این بازیگر با فیلم «تایتانیک» به ستاره‌ای برجسته تبدیل شود.

فیلم «اتاق ماروین» این فرصت را به لئوناردو دی‌کاپریو داد تا در کنار بسیاری از بهترین بازیگران تاریخ سینما از جمله دایان کیتون، دن هدیا، گوئن وردون و همچنین رابرت دنیرو و مریل استریپ نقش‌آفرینی کند.

۱۶. فیلم سریع و مرده (The Quick and the Dead)

فیلم The Quick and the Dead

فیلم The Quick and the Dead
  • محصول سال: ۱۹۹۵
  • کارگردان: سم ریمی

فیلم «سریع و مرده» اثری بسیار سرگرم‌کننده و جذاب در ژانر وسترن به شمار می‌رود و باید گفت که سم ریمی باید آثار بیشتری در این ژانر خلق کند. با اینکه این فیلم همان الگوهای داستانی ماجراجویانه اسلحه‌کشی کلاسیک را دنبال می‌کند اما درون آن می‌توان جنبه‌هایی از خونین بودن و طنز عجیب‌وغریب سه‌گانه مرده شریر (Evil Dead) را نیز متوجه شد.

دی‌کاپریو جوان در این اثر سینمایی نقش قانون‌شکن جوانی به نام بچه را بازی می‌کند که برای انتقام گرفتن از پدر بدرفتارش به نام جان هرود ظالم با بازی جین هکمن در یک دوئل رودرو شرکت می‌کند.

۱۵. فیلم خاطرات بسکتبال (The Basketball Diaries)

فیلم The Basketball Diaries

فیلم The Basketball Diaries
  • محصول سال: ۱۹۹۵
  • کارگردان: اسکات کالورت

حدود یک دهه قبل از اینکه لئوناردو دی‌کاپریو و مارک والبرگ در فیلم رفتگان (The Departed) در کنار هم نقش‌آفرینی کنند، آن‌ها در فیلم «خاطرات بسکتبال» نقش دو دوست صمیمی را ایفا کرده بودند. این فیلم ساخته اسکات کالورت بر اساس کتاب زندگینامه جیم کارول به همین نام ساخته شده و اثری برجسته در کارنامه دی‌کاپریو محسوب می‌شود.

جیم کارول یک ستاره بسکتبال جوان بود که در سال‌های نوجوانی با اعتیاد جدی به مواد مخدر دست‌وپنجه نرم کرد و در ادامه به سمت شعر و ادبیات سوق پیدا کرد. با اینکه این فیلم گهگاه سعی دارد در داستان اصلی هیجان ایجاد کند اما باید گفت که لئوناردو دی‌کاپریو توانسته در این اثر نقش‌آفرینی درخشانی داشته باشد و این فیلم یکی از آثار کمتر دیده شده وی است.

۱۴. فیلم جزیره شاتر (Shutter Island)

فیلم جزیره شاتر (Shutter Island)

فیلم Shutter Island
  • محصول سال: ۲۰۱۰
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی

در حالی که مارتین اسکورسیزی گاهی اوقات با آثار مختلف سعی دارد تا در ژانر وحشت نیز فعالیت داشته باشد، همچون فیلم احیای مردگان (Bringing Out The Dead) و فیلم تنگه وحشت (Cape Fear) اما لئوناردو دی‌کاپریو پس از حضورش در فیلم مخلوقات ۳ (Critters 3) کمتر به سراغ این ژانر آمده است.

فیلم «جزیره شاتر» که جنبه‌های معمایی و روان‌شناختی ژانر وحشت را درون خودش دارد، لزوماً برجسته‌ترین همکاری دی‌کاپریو و اسکورسیزی نیست اما این فرصت را در اختیار این دو هنرمند داده تا بتوانند با داستانی مهار شده و دلهره‌آور قدم در ژانر وحشت بگذارند. در این فیلم، دی‌کاپریو نقش مارشال آمریکایی تدی دنیلز را بازی می‌کند که در کنار همکار خودش با بازی مارک رافلو برای تحقیق به جزیره‌ای دورافتاده می‌روند. این فیلم با پیچش داستانی تکان‌دهنده و شوکه‌کننده خودش توانست توانایی‌های بازیگری خارق‌العاده احساسی و فیزیکی دی‌کاپریو را به رخ بکشد.

۱۳. فیلم دارودسته‌های نیویورکی (Gangs of New York)

فیلم Gangs of New York
  • محصول سال: ۲۰۰۲
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی

اولین همکاری مارتین اسکورسیزی با لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم درام و گنگستری «دارودسته‌های نیویورکی» بود، فیلمی که تنها همکاری دی‌کاپریو با بازیگر برجسته و بزرگ دنیل دی لوئیس نیز محسوب می‌شود. اتفاقات این فیلم سینمایی در محله‌های فقیرنشین نیویورک در اواسط قرن نوزدهم جریان دارد و داستان آمستردام والون با بازی دی‌کاپریو را دنبال می‌کند که تلاش دارد نقشه انتقامی از رهبر گنگستر بی‌رحمی به نام بیلی بوچر با بازی دنیل دی لوئیس را اجرایی کند.

در فیلم «دارودسته‌های نیویورکی» گهگاه به نظر می‌رسد که لئوناردو دی‌کاپریو در حال درس گرفتن از بازیگری دنیل دی لوئیس است اما در بیشتر موارد، دی‌کاپریو توانسته به‌خوبی از عهده نقش‌آفرینی در کنار این بازیگر توانا و افسانه‌ای بر بیاید.

۱۲. فیلم هوانورد (The Aviator)

فیلم The Aviator

فیلم The Aviator
  • محصول سال: ۲۰۰۴
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی

فیلم «هوانورد» در آن زمان یکی از بلندپروازانه‎‌ترین آثار کارنامه هنری لئوناردو دی‌کاپریو به شمار می‌رفت. دی‌کاپریو برای نقش‌آفرینی در این اثر مجبور بود تا از نظر جسمی دگرگون شود و گریم سنگینی را نیز تحمل کند تا بتواند به‌خوبی شخصیت هاوارد هیوز را به نمایش بگذارد و در عین حال، در آستانه جنون بودن این مخترع مشهور را به‌خوبی به تصویر بکشد.

فیلم «هوانورد» به زیبایی هر فیلم دیگری در کارنامه هنری مارتین اسکورسیزی طراحی شده اما نقش‌آفرینی لئوناردو دی‌کاپریو در این اثر در میان این تصاویر بسیار زیبا خودنمایی می‌کند. این بازیگر همچنین جذبه بسیار خوبی در کنار کیت بلانشت دارد، بازیگری که برای ایفای نقش ستاره قدیمی هالیوود یعنی کاترین هپبورن در این اثر توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست بیاورد.

۱۱. فیلم رومئو + ژولیت (Romeo + Juliet)

فیلم Romeo + Juliet

فیلم Romeo + Juliet
  • محصول سال: ۱۹۹۶
  • کارگردان: باز لورمن

فیلم «رومئو + ژولیت» همان‌طور که از نامش پیدا است، اقتباسی از آثار شکسپیر به شمار می‌رود اما باز لورمن محتوای عاشقانه‌ترین نمایشنامه شکسپیر (که به‌دفعات بسیار زیادی اقتباس شده) را برداشته و آن را در چارچوب محتوایی مدرن برای مخاطبان به نمایش گذاشته است.

با اینکه این کار می‌توانست به یک اثر اقتباسی شکست خورده از نمایشنامه اصلی ختم شود اما تبدیل به اثری دلخراش از شور، هرج و مرج و همچنین عشق جوان شده است. دی‌کاپریو و هم‌بازی‌اش کلر دینز جذبه بسیار خوبی در کنار یکدیگر در این اثر سینمایی دارند و همین نیز سبب شده تا پایان این اثر غم‌انگیزتر نیز باشد.

۱۰. فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد (What’s Eating Gilbert Grape)

فیلم What's Eating Gilbert Grape

فیلم What’s Eating Gilbert Grape
  • محصول سال: ۱۹۹۳
  • کارگردان: لاسه هالستروم

لئوناردو دی‌کاپریو اولین نامزد شدنش برای اسکار که تنها نامزد شدن در دسته بازیگر مکمل بوده را برای نقش‌آفرینی درخشانش در نقش یک نوجوان مبتلا به اوتیسم را در فیلم درام و خانوادگی «چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد» به دست آورده است. این فیلم داستان مرد جوان بی‌قراری به نام گیلبرت با بازی جانی دپ را دنبال می‌کند که سعی دارد از برادر کوچک‌ترش به نام آرنی با بازی دی‌کاپریو و مادرش با بازی دارلین کیتس مراقبت کند. نقش‌آفرینی در این اثر سینمایی یک موفقیت قابل‌توجه برای لئوناردو دی‌کاپریو بود.

۹. فیلم سرآغاز یا تلقین (Inception)

فیلم Inception
  • محصول سال: ۲۰۱۰
  • کارگردان: کریستوفر نولان

ممکن است منتقدان از این موضوع شکایت کنند که کریستوفر نولان بیشتر از آنکه به شخصیت‌ها توجه کند بیشتر به طرح و اکشن داستان می‌پردازد اما باید گفت که این مورد اصلاً درباره فیلم «تلقین» درست نیست. علی‌رغم افشاگری‌های متعدد در طول داستان و همچنین داستان بسیار پیچیده و هزارتوی این اثر سینمایی، فیلم «تلقین» به لطف نقش‌آفرینی احساسی و جذاب دی‌کاپریو در نقش دومینیک کاب توانسته هسته عاطفی عمیقی داشته باشد.

شخصیت دومینیک کاب هیچ تفاوتی با کاراکترهای قهرمان در فیلم‌های کلاسیک ندارد، تنها تفاوت او این است که به جای بانک‌ها از ذهن مردم سرقت می‌کند. با این حال، کریستوفر نولان توانسته با اضافه کردن احساسات دومینیک نسبت به همسر فقیدش به نام مال با بازی ماریون کوتیار، جنبه احساسی و درام بسیار خوبی به داستان اضافه کند.

۸. فیلم جاده انقلابی (Revolutionary Road)

فیلم جاده انقلابی (Revolutionary Road)

فیلم Revolutionary Road
  • محصول سال: ۲۰۰۸
  • کارگردان: سم مندس

فیلم «جاده انقلابی» ساخته سم مندس توانست به‌خوبی جذبه خیره‌کننده میان لئوناردو دی‌کاپریو و کیت وینسلت را به نمایش در بیاورد. این فیلم درام داستان عاشقانه میان فروشنده بلندپروازی به نام فرانک ویلر و همسرش آوریل از اوج احساسات ابتدای آشنایی‌شان تا پایان دلخراش زناشویی آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

فیلم «جاده انقلابی» توانست کلیشه‌های «زندگی آمریکایی خوب در شهرهای کوچک» را کنار بگذارد، کلیشه‌هایی که معمولاً در ملودرام‌های رمانتیک دهه پنجاه میلادی به تصویر کشیده می‌شدند. همان قدر که آوریل و فرانک سعی می‌کنند تا همانند آدم‌های عادی نباشند اما آن‌ها نیز درون مشکلات ازدواج سقوط می‌کنند، ازدواجی که درخشش خودش را از دست داده است.

۷. فیلم جنگوی زنجیرگسسته (Django Unchained)

فیلم Django Unchained

فیلم Django Unchained
  • محصول سال: ۲۰۱۲
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو

لئوناردو دی‌کاپریو یکی از بازیگران بسیار دوست‌داشتنی و محبوب در دنیای سینما به شمار می‌رود و در اکثر نقش‌آفرینی‌هایش نیز همین گونه است اما باید گفت که شخصیت او در فیلم حماسی و وسترن «جنگوی زنجیرگسسته» ساخته کوئنتین تارانتینو تصویری منفور از او به نمایش گذاشته بود. این فیلم داستان برده‌ای به نام جانگو با بازی جیمی فاکس را دنبال می‌کند که توسط جایزه‌بگیری به نام دکتر کینگ شولتز با بازی کریستف والتس آزاد می‌شود و قبول می‌کند تا در حرفه خطرناک این دکتر به او کمک کند.

نقش‌آفرینی لئوناردو دی‌کاپریو در نقش برده‌داری به نام کالوین کندی احتمالاً بی‌رحم‌ترین و شرورترین شخصیتی است که کوئنتین تارانتینو خلق کرده است. با اینکه در نهایت کریستف والتس برای نقش‌آفرینی خودش توانست جایزه بهترین بازیگر مکمل را به دست بیاورد اما نقش‌آفرینی دی‌کاپریو نیز شایسته اسکار بوده است.

۶. فیلم اگه می‌تونی منو بگیر (Catch Me If You Can)

فیلم Catch Me If You Can
  • محصول سال: ۲۰۰۲
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ

زندگی یک مرد کلاهبردار وقتی کاملاً هویت خودش را از دست داده است، چگونه می‌شود؟ این مسئله‌ای است که فیلم «اگه می‌تونی منو بگیر» به آن می‌پردازد، فیلمی که احتمالاً عمیق‌ترین اثر استیون اسپیلبرگ در قرن بیست و یکم میلادی است. این فیلم داستان چالش‌های به بلوغ رسیدن را از دریچه یک اثر مهیج و سرقتی بازگو می‌کند.

فیلم «اگه می‌تونی منو بگیر» با الهام از داستانی واقعی ساخته شده و داستان زندگی کلاهبرداری به نام فرانک ابگنیل جونیور را روایت می‌کند که قبل از اینکه به بزرگسالی برسد، خود را به‌عنوان خلبان، وکیل و حتی پزشک جا زده است. این اثر سینمایی در ابتدا یک اثر جالب و سرگرم‌کننده است اما در ادامه به درامی احساسی درباره زندگی مجرمانه تبدیل می‌شود.

۵. فیلم بازگشته (The Revenant)

نادرست‎‌ترین فیلم‌های بر اساس واقعیت

فیلم The Revenant
  • محصول سال: ۲۰۱۵
  • کارگردان: الخاندرو گونسالس

تا زمان اکران فیلم «بازگشته» یا «از گور برخاسته» این موضوع که لئوناردو دی‌کاپریو تاکنون نتوانسته جایزه اسکاری به دست بیاورد، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته بود. از سوی دیگر، تلاش‌های بسیار زیاد و سخت دی‌کاپریو برای نقش‌آفرینی در این اثر حماسی و وسترن ساخته الخاندرو گونسالس ایناریتو سبب شد تا بسیاری از افراد او را شایسته اسکار بدانند.

لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم «بازگشته» نقش یک صیاد و فروشنده خز به نام هیو گلس را بازی می‌کند که پس از حمله وحشیانه خرس، از نظر جسمی قادر به حرکت نیست. همین نیز باعث می‌‎شود تا او توسط همراهش یعنی جان فیتزجرالد با بازی تام هاردی رها شود و این در حالی است که فیتزجرالد پسر هیو را نیز به قتل می‌رساند. همین نیز باعث می‌شود تا هیو گلس برای گرفتن انتقام راهی سفری طولانی و خطرناک شود.

۴. فیلم گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street)

فیلم The Wolf of Wall Street

فیلم The Wolf of Wall Street
  • محصول سال: ۲۰۱۳
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی

مارتین اسکورسیزی سال‌ها بود که بیشتر روی فیلم‌های جدی تمرکز کرده بود و یک کمدی سرگرم‌کننده نساخته بود و از سوی دیگر نیز لئوناردو دی‌کاپریو غرق در نقش‌های درام شده بود. با این حال، فیلم «گرگ وال استریت» این فرصت را در اختیار هر دوی آن‌ها قرار داد تا بیشتر جنبه‌های کمدی خودشان را بروز بدهند و اثری خلق کنند که احتمالاً سرگرم‌کننده‌ترین و پرانرژی‌ترین همکاری آن‌ها است.

لئوناردو دی‌کاپریو در این فیلم نقش جوردن بلفورت کلاهبردار وال استریت را به نمایش در می‌آورد و این کار را نیز به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. این در حالی است که سازندگان فیلم مراقب هستند تا آنچه بلفورت انجام داده را درست یا جذاب نشان ندهند. در حقیقت، اگر فکر می‌کنید که بلفورت یک قهرمان است، پس داستان را بد متوجه شدید.

۳. فیلم تایتانیک (Titanic)

فیلم تایتانیک (The Titanic)

فیلم Titanic
  • محصول سال: ۱۹۹۷
  • کارگردان: جیمز کامرون

بدون شک فیلم «تایتانیک» اثری بسیار مهم در کارنامه هنری جیمز کامرون، لئوناردو دی‌کاپریو و همچنین کیت وینسلت است. بودجه بسیار زیاد این اثر سینمایی سبب خلق جلوه‌های بصری بسیار پیشگامانه و جذاب شده بود و این در حالی است که این اثر توانست در زمان اکران و اکران‌های مجددش در سال‌های بعد به فروش بیش از ۲ میلیارد دلار دست پیدا کند.

فیلم «تایتانیک» به اثری ماندگار در بین مخاطبان تبدیل شده است و اکران‌های مجدد این اثر در سال‌های مختلف به خصوص در سال ۲۰۱۲ و همچنین بیست و پنجمین سالگرد اکرانش در سراسر جهان با استقبال‌های بسیار خوب همراه بود و هیاهوی بسیار زیادی به پا کرد.

۲. فیلم روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time In Hollywood)

کوئنتین تارانتینو

فیلم Once Upon a Time In Hollywood
  • محصول سال: ۲۰۱۹
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو

فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» تنها از نظر احساسی عمیق‌ترین فیلم کارنامه هنری تارانتینو نیست. این اثر همچنین خودآگاه‌ترین و دلخراش‌ترین نقش‌آفرینی دی‌کاپریو است. او در این فیلم نقش یک ستاره سینما را بازی می‌کند که هیچ‌گاه مقدر نبوده به بازیگر بزرگی تبدیل شود و همین نقش‌آفرینی نیز به‌خوبی توانسته تصویر هنرمند بودن در عرصه‌ای رقابتی را به نمایش در بیاورد.

تصویرسازی فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» از دهه شصت میلادی و ارجاعات به فیلم‌های کلاسیک به هیچ وجه مهم نیستند چراکه در پایان، بیننده‌ها می‌خواهند زمان بیشتری را در کنار ریک دالتون با بازی لئوناردو دی کاپریو و کلیف بوث با بازی برد پیت سپری کنند.

۱. فیلم رفتگان (The Departed)

فیلم The Departed

فیلم The Departed
  • محصول سال: ۲۰۰۶
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی

فیلم «رفتگان» نمونه‌ای عالی از اوج بازیگری و فیلمسازی لئوناردو دی‌کاپریو و مارتین اسکورسیزی به شمار می‌رود. این فیلم سینمایی بازسازی فیلم کلاسیک و اکشن Infernal Affairs است و بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های جنایی قرن بیست و یکم میلادی است که در آن، لئوناردو دی‌کاپریو یکی از تلخ‌ترین و در عین حال آسیب‌پذیرترین شخصیت‌ها را بازی می‌کند. او در این فیلم نقش یک پلیس مخفی به نام بیلی کاستیگان جونیور را به تصویر می‌کشد.

در فیلمی که بازیگران بزرگی همچون جک نیکلسون، مارک والبرگ و الک بالدوین در حال درخشش هستند، این تنش داغ بین لئوناردو دی‌کاپریو و مت دیمون است که این فیلم را به یکی از بهترین آثار سینما تبدیل کرده است.


در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو پرداختیم. نظر شما درباره این بازیگر و آثار وی چیست؟

منبع: کولایدر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو