کاربرد میلگرد 20 در صنعت‌های مختلف

منبع: فوت و فن

4

1402/5/31

13:27


اگر بخواهیم لیستی از پرکاربردترین میلگردهای دنیا برای ساختمان‎‌سازی را معرفی کنیم، بی‌شک میلگرد 20 یکی از بهترین‌ها در این خصوص است.

کاربرد میلگرد 20 در صنعت‌های مختلف

اگر بخواهیم لیستی از پرکاربردترین میلگردهای دنیا برای ساختمان‎‌سازی را معرفی کنیم، بی‌شک میلگرد 20 یکی از بهترین‌ها در این خصوص است. از این میلگرد نه تنها در قسمت‌های مختلف ساختمان، بلکه برای سازه‌های دیگری هم استفاده می‌شود. در منابعی مانند سایت آهن کیتا می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد میلگرد 20 و قیمت میلگرد 20 آن را پیدا کنید؛ اطلاعاتی که اگر قصد خریدش را داشته باشید، کاملا به کارتان خواهد آمد.

ویژگی‌های جذابی در میلگرد 20 نهفته است که استحکام و استحکاک بالا را می‌توان از آن‌ها برشمرد. به این خاطر که شاید در ساختمان‌سازی و امور دیگر به این میلگردها نیاز داشته باشید، در این مقاله ویژگی‌ها و کاربردهای آن عنوان می‌شود. در پایان هم راه خرید بهترین میلگرد 20 در کشورمان داده خواهد شد.

آشنایی کلی با میلگرد 20

میلگردهای 20 خود به لحاظ ظاهر و گرید بندی به چند دسته تقسیم می‌شوند که نوع آجدار آن در کشورمان بسیار معروف است. البته از انواع ساده آن هم در سازه‌های گوناگون بهره برده می‌شود. دلیل آجدار کردن میلگرد 20 این است که شیارهایی روی آن قرار داده شود تا برای بتن‌ریزی و عملایت این چنینی مناسب باشد.

سر خوردن بتن‌ها روی میلگردهای ساده، موضوعی است که دغدغه بسیاری از ساختمان‌سازان در زمان قدیم بود. از این رو، این شیارها را روی میلگردهایی مانند سایز 20 آن در نظر گرفتند تا بتن به سادگی سر نخورد و به نوعی درگیری آن با بتن بیشتر شود. با وجود این که میلگردهای زیادی برای بتن‌ریزی مناسب هستندف اما میلگرد 20 یکی از مناسب‌ترین‌ها است. البته این تنها کاربرد میلگرد 20 نیست و استفاده‌های فراوان دیگری از آن می‌شود. ضمنا قیمت میلگرد 20 یکی دیگر از مزایای آن است.

انواع میلگرد 20

میلگرد 20 به لحاظ گرید بندی به چند نوع A1، A3 و A4 تقسیم می‌شوند. میلگردهای اول که ذکر شد، کاملا ساده هستند و آن‌ها را خمیده‌تر و شکننده‌تر از مدل‌های دیگر می‌سازند. همین باعث شده است در سازه‌های پیچیده و بزرگ از این میلگرد استفاده نکنند. میلگرد 20 با گرید A1 کاربردهای کوچک و خاص خود را دارد.

در سوی دیگر میلگرد A3 به صورت آجدار جناقی تولید می‌شود و سختی آن در مقایسه با نوع اولی بیشتر است. در نهایت هم میلگرد A4 را داریم که ظاهری آجدار و مرکب به خود گرفته است و از سخت‌ترین میلگردها در بازار به حساب می‌آیند. از این میلگرد برای ساختمان‌های بزرگ و چند طبقه استفاده می‌شود تا امنیت و استحکام آن تا سالیان سال حفظ شود.

انواع میلگرد 20 با خصوصیات هر یک

انواع میلگرد 20 با خصوصیات هر یک

به لحاظ ابعاد و وزن، میلگرد 20 را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد، اما به صورت میانگین باید گفت وزنی برابر با 30 کیلوگرم دارد. بنابراین آن‌ها را باید در دسته سنگین‌ترین میلگردهای بازار قرار داد. قطر هر یک از این میلگردها هم تقریبا برابر با 20 میلی‌متر است؛ همان‌طور که از روی نامش هم می‌توان به این موضوع پی برد.

مشخصات فنی میلگرد 20

از مشخصات جذاب میلگرد 20 در وهله اول باید به مقاومت فیزیکی بسیار خوب آن اشاره داشت. میلگرد 20 از مقاوم‌ترین‌ها در این بازار بوده و به همین خاطر کاربردهای فراوانی برایش در نظر گرفته شده است. خمیدگی در این میلگردها معمولا به راحتی انجام می‌شود و دلیلش هم مواد به کار رفته در آن است.

قیمت میلگرد 20 در برابر بسیاری از میلگردها و مصالح ساختمانی مشابه در بازار بهتر و مقرون‌ به صرفه‌تر است. همچنین این میلگردها در دراز مدت کیفیت بالای خود را به لحاظ مقاومت در مقابل خوردگی و پوسیدگی از خود نشان می‌دهند.

کاربرد میلگرد 20

به بخش اصلی این مطلب، کاربرد میلگرد 20 می‌پردازیم. با وجود این که کاربردهای فراوانی برای این میلگرد در نظر گرفته شده است، اما بررسی مهم‌ترین‌هایش می‌تواند برای خریدش قانع‌کننده باشد.

شناخت کاربردهای میلگرد 20

شناخت کاربردهای میلگرد 20

ساخت ستون ساختمان‌ها

برای هر کدام از ساختمان‌ها به منظور جلوگیری از خرابی و ریزش باید از ستون‌ها استفاده کرد. با این که برای این ستون‌ها می‌توان سر وقت برخی مدل‌های میلگردها، خصوصا موارد بزرگ رفت، اما میلگرد 20 یکی از بهترین کارایی‌ها را ارائه می‌دهد.

ساخت تیر در ساختمان‌ها

تیرهای ساختمان‌ها هم بخش مهم وحیاتی دیگری به شمار می‌روند که بدون وجود آن‌ها، عملا کار ساختمان‌سازی بی نتیجه می‌ماند. میلگرد 20 به افراد کمک می‌کند تیرها را به صورت هر چه بهتر اجرا کنند.

ساخت انواع پل

پل‌های زیادی برای افراد و ماشین‌ها در کشورمان ساخته شده‌اند که برای تولیدشان از میلگرد 20 استفاده شده است. مدل‎‌های گوناگونی از میلگردهای سایز 20 برای پل‌سازی به کار می‌رود. بدیهی است اگر به پلی بزرگ و با تردد زیاد نیاز داریم، باید سر وقت میلگرد 20 با گرید A4 برویم که سختی فراوانی دارد.

ساخت و ساز در پتروشیمی و پالایشگاه

پتروشیمی و پالایشگاه از جمله صنایعی است که نیاز زیادی به میلگردها دارند؛ به خصوص میلگرد 20 که می‌تواند امنیت و استحکام را در کارشان تضمین کند. در ساخت سازه‌ها و ابزار گوناگون، افراد این حوزه می‌توانند از این مدل از میلگرد بهره ببرند.

آرماتوربندی و اجرای فونداسیون

اجرای فونداسیون در ساختمان‌ها از دیگر عملیات مهم به شمار می‌رود که حتما باید اجرا شود. به کار بردن میلگردها در آن، به خصوص میلگردی که امنیت آن ساختمان را تضمین کند، نباید فراموش شود. در این زمینه هم میلگرد 20 به کمک انسان‌ها آمده است.

ساخت دکل‌های نفتی

در پایان بررسی کاربردهای میلگرد 20 باید از ساخت دکل‌های نفتی صحبت کنیم. دکل‌ها هم به مقاومت بالایی در برابر شرایط گوناگون نیاز دارند و میلگرد 20 از پرکاربردترین‌ها در این حوزه است.

زمان مقاوم‌سازی رسیده؛ خرید میلگرد 20

کارخانه‌های زیادی به دلیل پرطرفدار بودن میلگرد 20 ، تولید آن را از زمان قدیم آغاز کردند. بنابراین شرکت‌ها و شعبه‌هایی هم آن‌ها را به دست مردم می‌رسانند که آهن کیتا یکی از بهترین‌ها در این حوزه است. این شرکت اطلاعاتی مانند قیمت روز میلگرد را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. از طریق این شرکت می‌توانید به انواع میلگرد 20 با قیمت‌های معقول و مناسب برسید. تنها با مقایسه‌ای میان کیفیت میلگردهای این شرکت با شرکت‌ها دیگر و نیز قیمت میلگرد 20 متوجه این موضوع خواهید شد. امکان ثبت سفارش میلگرد 20 به صورت حضوری و غیر حضوری (تلفنی) برای مشتریان وجود دارد.

منبع: عصر ارتباط

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو