بیوگرافی مهتاب کرامتی؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های بازیگر خانم

بیوگرافی مهتاب کرامتی؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های بازیگر خانم


منبع: روزانه

2

1402/6/1

15:11


یکی از خوش‌چهره ترین بازیگران زن ایرانی مهتاب کرامتی است؛ بازیگری خوب و مهم که طی سالها فعالیت خود را به جایگاه کنونی رسانده است. ما نیز امروز در روزانه قصد داریم زندگی این هنرمند را زیر ذره‌بین ببریم پس تا آخر همراه سایت خود یعنی روزانه باشید. بیوگرافی مهتاب کرامتی مهتاب کرامتی در 25 […]

بیوگرافی مهتاب کرامتی؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های بازیگر خانم

یکی از خوش‌چهره ترین بازیگران زن ایرانی مهتاب کرامتی است؛ بازیگری خوب و مهم که طی سالها فعالیت خود را به جایگاه کنونی رسانده است. ما نیز امروز در روزانه قصد داریم زندگی این هنرمند را زیر ذره‌بین ببریم پس تا آخر همراه سایت خود یعنی روزانه باشید.

بیوگرافی مهتاب کرامتی

بیوگرافی مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی در 25 مهر 1349 در تهران به دنیا آمد.

کرامتی دو خواهر دارد.

 مادرش استاد دانشگاه و دانش‌آموخته مهندسی صنایع غذایی، خواهر بزرگترش داروساز است.  همچنین پدر او بازنشسته ارتش زمان شاه است.

تمرین بازیگری با خواهر کوچکتر

تمرین بازیگری با خواهر کوچکتر

او از کودکی به بازیگری علاقه داشت و همراه خواهر بزرگترش به بازی و تمرین در خانه می‌پرداخت.

 نمایش‌های آن دو بر پایه کتاب‌هایی بوده که می‌خواندند. خود او در این باره گفته است: که بیشتر شبیه یک بازی بود، برایم به صورت یک خاطره خوش باقی مانده‌است.

او همیشه لیدر بود؛ ولی کار خیلی جالبی که می‌کردیم این بود که هر بار شخصیت‌های نمایش‌ها را جابه‌جا می‌کردیم؛ یعنی هر بار که نمایشی را دوبار اجرا می‌کردیم، جای شخصیت‌ها را با هم عوض کرده و هر دوی ما هر دو نقش را بازی می‌کردیم.

این کار تجربه خیلی لذت‌بخش و خوبی بود.

مطلب مشابه: بیوگرافی شهاب حسینی؛ درباره زندگی شخصی، طلاق و لیست فیلم های او

دوران دبیرستان

مهتاب کرامتی در دوران مدرسه نیز به تئاتر دانش‌آموزی روی آورد.

 از پانزده‌سالگی به خاطر قد بلندش به عنوان مراقب امتحان کار کرد و از این راه و تدریس خصوصی درآمد داشت.

دانشگاه

پس از پایان دبیرستان در سال 1368 به تحصیل در رشته میکروبیولوژی در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

میکروبیولوژی

زمان کنکور می‌خواستم داروسازی بخوانم، خواهرم هم داروسازی خوانده بود ولی متاسفانه با فاصله چند رتبه این امکان فراهم نشد البته امروز پشیمان نیستم.

او در سال دوم دانشگاه با تماشای فیلم هامون به سینما علاقه‌مند شد.

ورود به دنیای هنر

ورود به دنیای هنر

کرامتی در سال 1375 پس از گذراندن دوره‌های آموزش بازیگری از سوی امین تارخ که با پیشنهاد حبیب رضایی در آن حضور یافت.

 با بازی در نقش هلن در مجموعه تلویزیونی مردان آنجلس به بازیگری درآمد؛ اوج و معروفیت او در مجموعه تلویزیونی مردان آنجلس در نقش هلن همسر ماکسیمیلیانوس بازی جعفر دهقان بود بازی این دو زیبا و عاشقانه بود.

 سپس برای بار دوم در دوره‌های امین تارخ و مسعود کرامتی حضور یافت تا با تئاتر آشنا گردد.

مردی از جنس بلور نخستین بازی او در یک فیلم سینمایی است.

او گفته است که الگویش در شروع بازیگری سینما را پرویز پرستویی بوده است.

مطلب مشابه: بیوگرافی هنگامه قاضیانی؛ همه چیز درباره زندگی شخصی و بهترین فیلم های او

مخالفت خانواده با بازیگری شدنِ او

مهتاب کرامتی در یک مصاحبه عنوان کرده است که پدرش مخالف بازیگر شدنِ او بود، وی در این باره گفته است: آن زمان که ما می‌‌خواستیم به کلاس بازیگری برویم باید با خانواده‌‌هایمان می‌‌جنگیدیم تا به ما اجازه رفتن به این دوره‌‌ها را بدهند.

خانواده خود من به هیچ عنوان راضی نبودند من بازیگر شوم، نگاه خانواده‌ها آن زمان به سینما طور دیگری بود.

مهتاب کرامتی برنده جایزه سیمرغ بلورین می‌شود

مهتاب کرامتی برنده جایزه سیمرغ بلورین می‌شود

خانم کرامتی در سال 1378 در 29 سالگی با فیلم «فیروزه» در جشنواره فجر بیست و هفت موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را از آن خود کند.

زندگی شخصی

زندگی شخصی

مهتاب کرامتی قبل از شروع معروفیت در دوران نوجوانی با آهنگسازی به نام بابک ریاحی‌پور ازدواج کرده بود. آن دو صاحب یکک فرزند دختر هستند.

 اما این زندگی دوام نیاورد و در نهایت به جدایی و طلاق ختم شد.

 خود مهتاب کرامتی در این باره گفته است: من سال‌‌ها پیش ازدواج کردم، زندگی خیلی خوبی هم داشتم اما در واقع چون در سن پایین ازدواج شکل گرفت در نهایت موفقیت‌ آمیز نبود اما هنوز از حال هم باخبر هستیم.

مطلب مشابه: بیوگرافی پانته آ بهرام؛ از زندگی شخصی و حواشی تا لیست بهترین فیلم های بازیگر خانم

راز زیبایی مهتاب کرامتی

راز زیبایی مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی درباره راز زیبایی‌اش گفته است: من هر شب سعی می‌کنم خیلی زود بخوام، مادرم متخصص تغذیه است برا همین در خانواده‌ای بزرگ شدم که به نوع خورد و خوراک توجه می‌شود.

آب خوردن جزو جدایی‌ ناپذیر زندگی من است و آب را با درجه حرارت اتاق یکنواخت می‌‌کنم، صبحانه را حتما کامل می‌‌خورم زیرا این موضوع می‌‌تواند کمک کند که اندامم ثابت بماند.

حسرت زندگی من

حسرت بزرگ زندگی من این است که نمی‌توانم بنویسم، من آدم حسودی نیستم اما به کسانی که می‌توانند بنویسند و ساز بزنند و بخوانند حسادت می‌کنم.

حمایت از کودکان بی سرپرست

حمایت از کودکان بی سرپرست

مهتاب کرامتی یکی از فعالان در حوزه حمایت از کودکان بی‌سرپرست است، او در این باره گفته است: یک پرورشگاه کوچک داریم به نام کودکان سرزمین من که آنجا از 12 بچه نگهداری می‌کنیم، سعی می‌کنیم که این کودکان تا جایی که امکان دارد در محیط خانوادگی بزرگ شود یعنی فضای پرورشگاه مانند یک خانه است.

موسیقی

او پیشینه همکاری با ارکستر سمفونیک تهران دارد، نخستین بار در 16 دی 1385 دکلمه سمفونی «پیامبر اعظم» ساخته شاهین فرهت را اجرا نمود.

در سال 94 به عنوان راوی در کنسرت‌های شهرداد روحانی اجراهایی داشت.

 در فیلم مستند نلسون ماندلا، برای همیشه به کارگردانی میثم شاه‌بابایی نیز به عنوان راوی خواند.

 در آبان 1394 در موزیک ویدئو قطعه «خمُش باش» با صدای همایون شجریان و آهنگسازی ژانو باغومیان از آلبوم مستور و مست برای نخستین بار نقش آفرید.

مطلب مشابه: بیوگرافی مهناز افشار؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های خانم بازیگر

پوشاک و مُد

پوشاک و مُد

او صاحب یک مزون لباس در منطقه غرب تهران است که از سال 1373 فعالیت دارد و برای یکی از برندهای معروف، به طراحی و تولید لباس می‌پردازد.

 او از 1382 به تولید صنعتی پوشاک وارد شده‌است.

 در مصاحبه‌ای به تاریخ 22 آذر 1394 گفت که هدفش از تهیه‌کنندگی و بازیگری کسب درآمد نیست و درآمد اصلی‌اش از راه کسب‌وکاری دیگری است، «نمی‌توانم بیزنس‌ام را بگویم چون نمی‌خواهم برایش تبلیغ کنم

او در مراسم رونمایی از طرح جدید جورجو آرمانی در پاریس حضور داشت.

فعالیت های بشر دوستانه

فعالیت های بشر دوستانه

پس از زلزله 5 دی 1382 بم به بشردوستی و امور خیریه روی آورده و در 9 دی 1382، از جمله هنرمندانی بود که در همایشی خیریه برای زلزله‌زدگان بم شرکت داشت.

از 1392، آزادی زندانیان محکوم به قصاص از برنامه‌های است که در زمینه خیریه پیگر آن است و برای جمع‌آوری دیه و رضایت اولیای‌دم تلاش‌هایی داشته‌است.

مطلب مشابه: بیوگرافی نوید محمدزاده؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او

بهترین فیلم های مهتاب کرمتی

در ادامه متن همراه ما باشید با معرفی بهترین فیلم های خانم مهتاب کرامتی.

مزار شریف

مزار شریف

  • کارگردان: عبدالحسن برزیده
  • بازیگران: مهتاب کرامتی، حسین یاری، مسعود رایگان، رضا عزیزی، مسعود سخایی، مهدی آگاهی، عمار تفتی
  • سال ساخت: 1393
  • ژانر: اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5

طالبان نیرویی تروریستی و متعفن است که کل خاورمیانه را به آشوب کشیده است. این فیلم از مهتاب کرامتی درباره داستانی واقعی است که برای دیپملمات‌های ایرانی اتفاق افتاد. روزانه دیدن این فیلم را به شدت پیشنهاد می‌کند.

داستان این فیلم درباره کشتار دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت ده تن از کارکنان کنسولگری ایران می‌شود…

ناخواسته

ناخواسته

  • کارگردان: برزو نیک‌نژاد
  • بازیگران: مهرداد صدیقیان، مهتاب کرامتی، فرهاد قائمیان، الناز حبیبی، ستاره اسکندری، همایون ارشادی
  • سال ساخت: 1392
  • ژانر: اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 4.2

یکی دیگر از فیلم‌های جذاب و دیدنی خانم مهتا کرامتی، فیلم درام و اجتماعی ناخواسته محصول سال 1392 است. این فیلم اتمسفری قابل توجه دارد که دیدنش خالی از لطف نیست.

داستان این فیلم چنین آمده: هر از گاهی اتفاقاتی می افتد، خوب، بد که اگر جاده زندگی مان را تغییر ندهد، پیچ و تابش گریز ناپذیر است. ما خواسته، کاری می‌کنیم برای دوری از ناخواسته‌های سر زده، ولی گهگاه سرنوشتمان رقم می‌خورد، با همین ناخواسته ها و …

مطلب مشابه: بیوگرافی هانیه توسلی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او

آتش سبز

آتش سبز

  • کارگردان: محمدرضا اصلانی
  • بازیگران: عزت‌الله انتظامی، مهتاب کرامتی، مینا وحید، مهدی احمدی، فرخ نعمتی، پگاه آهنگرانی
  • سال ساخت: 1386
  • ژانر: درام ، تخیلی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.5

این فیلم تاریخی از مهتاب کرامتی به راستی جالب توجه و مهم است. زیبایی او نیز در این فیلم ستودنی و مهم است. روزانه به طرفداران مهتاب کرامتی، دیدن این فیلم را پیشنهاد می‌کند.

داستان این فیلم درباره دختری به نام ناردانه‌است که ندایی درونی بر او می‌گوید: «با مردی مرده وصلت خواهد کرد.» روزی ناردانه به طور ناگهانی وارد قلعه‌ای کهن می‌شود. در اتاقی از اتاق‌های این قلعه افسانه‌ای، مردی مرده می‌یابد با هفت پیکان در بدن.

 کتابی در اتاق است، ناردانه کتاب را برداشته و می‌خواند «بسم رب‌العزت»، این کتاب هفت حدیث دارد و ناردانه باید هر روز یک حدیث بخواند و تنها روزی یک مغز بادام بخورد و پس از هرروز یک تیر (سوزن) از تن مرد بیرون آورد و در پایان حدیث هفتم مرد مرده زنده شده و با او وصلت خواهد کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی کتایون ریاحی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها و سریال های او

زندگی خصوصی آقا و خانم میم

زندگی خصوصی آقا و خانم میم

  • کارگردان: روح‌الله حجازی
  • بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی، ابراهیم حاتمی‌کیا، امید روحانی
  • سال ساخت: 1390
  • ژانر: اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

زندگی خصوصی آقا و خانم میم یکی از بهترین فیلم های مهتاب کرامتی است که در سال 1390 اکران شد. منتقدان و مخاطبان از این فیلم استقبال کردند و فیلم نیز در گیشه خوب عمل کرد. پس دیدن این فیلم نیز توصیه می‌شود.

داستان این فیلم درباره محسن (با بازی حمید فرخ‌نژاد) است که یک مدیر فروش در سطح شهرستان است، ارتقاء گرفته و به یک مدیر در سطح کشور تبدیل شده‌است؛ ولی دغدغه او داشتن همسری نه چندان مدرن است، که ممکن است باعث سرافکندگی و تحقیر محسن در بین همکاران پایتخت‌نشین وی شود.

پس سعی می‌کند به مرور وی را از زندگی خود بیرون کند. آوا (با بازی مهتاب کرامتی) به رفتارهای خارج از عرف همسرش با همکاران زنش بدبین شده‌است. پس تصمیم می‌گیرد خود را آن‌گونه که محسن تمایل دارد نشان دهد، تا بتواند در کنار همسر موفقش ادامه زندگی دهد. این‌کار با آرایش‌های جدید و پوشیدن لباس‌های جلب توجه‌کننده آغاز می‌کند. این رفتار وی تا آنجا پیش می‌رود که …

جاده قدیم

جاده قدیم

  • کارگردان: منیژه حکمت
  • بازیگران: مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، ترلان پروانه، محمدرضا غفاری، پرویز پورحسینی
  • سال ساخت: 1396
  • ژانر: اجتماعی، درام، خانوادگی
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

این فیلم احتمالا جزو سه فیلم برتر مهتاب کرامتی باشد. اثری جذاب که چه در فیلمنامه و چه در اجرا خوب است و به فُرم می‌رسد، در این فیلم بازیگرانی همچون ترلان پروانه، آتیلا پسیانی و پرویز پورحسینی حضور مثبتی دارند.

داستان این فیلم درباره مینو است، زنی موفق و مدیر که در شب سال نو دچار حادثه‌ای دلخراش و جبران ناپذیر می‌شود…

مطلب مشابه: بیوگرافی پگاه آهنگرانی؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های این بازیگر

بیست

بیست

  • کارگردان: عبدالرضا کاهانی
  • بازیگران: پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، علیرضا خمسه، علیرضا حسینی، حبیب رضایی
  • سال ساخت: 1387
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.5

یکی از فیلم‌های نسبتا قدیمی خانم کرامتی که در آن با پرویز پرستویی و علیرضا خمسه همبازی بوده است، فیلم بسیار دیدنی و جذاب بیست محصول سال 87 است.

داستان این فیلم درباره صاحب یک سالن پذیرایی به نام سلیمانی است که به توصیه پزشک معالج‌، تصمیم می‌گیرد سالن را به فروش بگذارد. کارگران تالار که وابستگی زیادی به آن دارند، در مهلت بیست روزه‌ای که تا زمان واگذاری سالن دارند، مجبور به تلاش برای جلوگیری از این اتفاق هستند.

کلام آخر

مهتاب کرامتی یکی از بهترین‌های سینمای ماست. او زیباست و زیبایی او در هنرش نیز بازتاب دارد. ما امروز در سایت روزانه به زندگی شخصی و هنری او پرداختیم و همچنین بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان و همراهان همیشگی معرفی کردیم. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله و همچنین دیدن فیلم‌های معرفی شده نهایت لذت را برده باشید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطلب مشابه: بیوگرافی الناز شاکردوست؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو