روستای خشت کلات نادری و جاذبه های این منطقه برای گردشگران

روستای خشت کلات نادری و جاذبه های این منطقه برای گردشگران


منبع: آرگا

2

1402/6/5

10:08


روستای خشت از مهم ترین روستاهای تاریخی در اطراف مشهد بوده که زیبایی زیادی دارد. این روستا را می توانید با جاذبه های تاریخی بشناسید.

روستای خشت یکی از زیباترین نواحی تفریحی در اطراف کلات نادری بوده که جذابیت های زیادی دارد. شما می توانید در این بخش با دیدنی های این روستا بیشتر آشنا شوید.

سازه های تاریخی خشت

معرفی روستای خشت:

این روستا با برخورداری از جاذبه های طبیعی بکر و چشم اندازهای ویژه مورد توجه علاقه مندان زیادی است. این روستا جمعیت زیادی داشته و بخشی از ترکمن های خراسان نیز در این ناحیه سکونت دارند. این روستا از دیدنی های حومه مشهد است.

طبیعت دیدنی خشت

همانطور که می دانید، کلات نادری یک ناحیه از مشهد بوده که دارای ویژگی های تاریخی و فرهنگی مختلفی است. از مهم ترین زیبایی های این نواحی می توان به روستاهای تاریخی و … اشاره نمود. این روستا نیز بخشی از زیبایی های مشهد و حومه به شمار می آید.

جاذبه های روستا:

مهم ترین ویژگی این روستا شرایط آب و هوایی مناسب و معتدلی بوده که در این نواحی حاکم است. این روستا یکی از مکان های تفریحی ویژه ای بوده که نه تنها جذابیت های طبیعی زیادی دارد بلکه دارای جذابیت های تاریخی فوق العاده ای نیز می باشد.

دهکده باستانی خشت

آشنایی با ویژگی های فرهنگی در این روستا نیز بخش دیگری از ویژگی های گردشگری در این ناحیه به شمار می آید. اگر شما علاقه مندان و عزیزان می خواهید با جاذبه های بیشتری از این منطقه آشنا شوید، حتما در ادامه همراه ما باشید.

مردمان این روستا به کشاورزی مشغول بوده و بخش مهمی از درامد خود را از همین طریق دریافت می کنند. این نواحی دارای آب مناسبی بوده و به همین دلیل است که کشاورزی نیز د این نواحی رونق بیشتری دارد. در فصل های مختلفی از سال رودخانه های این نواحی پر آب می شوند و از رشته کوه های هزار مسجد سرچشمه می گیرند.

روستای خشت

سازه های تاریخی روستا:

آسیاباد یکی از قسمت های تاریخی در روستای خشت بوده و مجموعه ای با ویژگی های منحصر به فرد است. این بنا سازه ای منحصر به فرد بوده و ویژگی های تاریخی و معماری زیبایی دارد. این بنا دارای طاقدیسی با ارتفاع زیاد بوده و بخش هایی از دیواره های آن نیز در طی تاریخ دچار آسیب شده است.

حالا بهتر است تا سری به آب انبار این روستا بزنید. در بخشی از این روستا می توانید، صدها آب انبار با معماری های خاص و ویژه را مشاهده کنید. این آب انبارها پلکانی هستند و پایه های ان نیز هلالی شکل می باشد. در فصل های بارانی سال این بنا آسیب های زیادی را تحمل می کند ولی به دلیل دوام بالای خود از اهمیت زیادی برخوردار است.

بازدید از خشت

این بنا امروزه از دیدنی های کلات نادری به شمار می آید. شما علاه مندان می توانید در لینک نیز با دیدنی های بیشتری از این منطقه اشنا شوید. شما علاقه مندان می توانید در لینک نگاهی به روستای عارفی مشهد نیز بیاندازید. این روستا نیز ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و از این جهت می تواند برای شما جالب توجه باشد.

شما می توانید با استفاده از تورهای گردشگری اطراف مشهد نیز با جاذبه های زیادی از این شهر آشنا شوید. اگر می خواهید با جاذبه های ویژه ای رو به رو شوید حتما با این تورها سفر خود را آغاز کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو