بیوگرافی جواد خیابانی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

بیوگرافی جواد خیابانی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی


منبع: پلازا

3

1402/6/8

13:43


بیوگرافی جواد خیابانی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

جواد خیابانی از گزارشگران و مجری‌های تلویزیونی قدیمی و با تجربه ورزش فوتبال ایران است که سال‌ها در این حوزه فعالیت دارد. در این مقاله قصد داریم به بیوگرافی جواد خیابانی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی این گزارشگر فوتبال بپردازیم.

عموم مخاطبان برنامه‌های ورزشی جواد خیابانی، گزارشگر و مجری برنامه‌های فوتبالی، را به دلیل سوتی‌های ماندگارش در زمان گزارش به یاد می‌آورند. وی به خاطر صدای گیرایش بعد از عادل فردوسی‌پور در میان مجریان و گزارشگران فوتبال بسیار شهرت دارد. جواد تا کنون در چندین برنامه علاوه بر اجرا و گزارشگری به عنوان تهیه‌کننده هم حضور داشته است. در این مقاله شما را با بیوگرافی جواد خیابانی، این مجری و گزارشگر قدیمی و مشهور در تلویزیون ایران، آشنا خواهیم کرد، پس در ادامه با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی جواد خیابانی

  • نام و نام خانوادگی: جواد خیابانی
  • تاریخ تولد: 27 آبان 1345
  • محل تولد: کرج
  • پیشه: گزارشگر و مجری فوتبال، تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون، مدرس دانشگاه، مترجم
  • شروع فعالیت: 1371 تا کنون
  • تحصیلات: کارشناسی ارشد رشته‌های مدیریت رسانه، مدیریت استراتژیک و جامعه‌شناسی ورزشی، دکترای آسیب‌شناسی ورزشی
  • وزن جواد خیابانی: 105 کیلوگرم
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • نام همسر جواد خیابانی: بهناز خیابانی
  • تعداد فرزندان: یک دختر به نام نگار خیابانی
  • صفحه اینستاگرام جواد خیابانی: ندارد

زندگی خصوصی جواد خیابانی

در این بخش از مقاله با زندگی نامه جواد خیابانی مجری و گزارشگر تلویزیونی از زمان تولد تا ازدواج این چهره دوست داشتنی برنامه‌های ورزشی همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

بیوگرافی جواد خیابانی؛ دوران کودکی و نوجوانی

بیوگرافی جواد خیابانی؛ دوران کودکی و نوجوانی

آقا جواد در بیست‌ و‌ هفتمین روز از ماه آبان سال 1345 در کرج به دنیا آمد. وی پنجمین فرزند یک خانواده‌ هشت فرزنده است. پدر او سمت انبارداری اداره اصلاح بذر کرج را برعهده داشت. او تا سن 6 سالگی ساکن شهر کرج بود تا اینکه سال 1351 همراه با خانواده به تهران نقل مکان کردند. جواد در دوران مدرسه عنوان شاگرد ممتازی تمام دبستان‌های منطقه 10 آموزش و پرورش تهران را به خود اختصاص داد. وی بعدها در آزمون کنکور استعدادهای درخشان شرکت نمود و در آن قبول شد، ولی به دلیل مشکلات مالی نتوانست در آنجا ثبت نام نماید.

جواد خیابانی در دوران کودکی به دلیل بیماری فلج اطفال که در سال 1348 به آن مبتلا شد، مشکلات حرکتی شدیدی داشت که در حال حاضر نیز از آن رنج می‌برد. ولی جواد با توجه به این عارضه در مسابقات دوچرخه‌سواری آموزشگاه‌های ایران سال 1362 شرکت نمود و عنوان قهرمانی را بدست آورد. او در سال‌های 1362 تا 1364 به عنوان مدافع چپ و دروازه‌بان تیم فوتبال منتخب آموزشگاه‌های کرج بازی می‌کرد. سال 1366 از طرف تیم فوتبال منتخب دانشکده‌های فنی و مهندسی تهران در المپیک دانشجویان ایران در شیراز شرکت نمود و مقام پنجم ایران در رشته فوتبال را از آن خود نمود. همچنین وی به اردوی تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران نیز دعوت گردید، ولی این اردو تشکیل نشد، چراکه در آن مقطع زمانی ورزش دانشگاهی چندان از اهمیت بالایی برخوردار نبود. جواد خیابانی به تاریخ بیست و سوم اردیبهشت 1374 در سن 29 سالگی ازدواج نمود و حاصل این زندگی مشترک یک فرزند دختر به نام نگار است.

در این ادامه مقاله از پلازا با عکسی از جوانی این مجری و گزارشگر فوتبال در کنار عادل فردوسی پور به زندگی شغلی جواد خیابانی می‌پردازیم.

زندگی خصوصی جواد خیابانی

زندگی شغلی جواد خیابانی

جواد خیابانی از همان دوران نوجوانی به کسب درآمد می‌پرداخت و در سن 13 سالگی به عنوان کارگری ساده در شرکت کنسرو سازی شمشاد به فعالیت مشغول بود. او در سال 1368 زمانی 23 سال سن داشت، به عنوان مدرس هنرستان در دروس فنی به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمد. او به مدت دو سال هم در هنرستان رجایی بندرعباس به عنوان ناظم مشغول به فعالیت شد.

امّا شروع فعالیت تلویزیونی وی در سال 1371 با برنامه آنچه شما خواسته‌‌اید با دادن تست گزارشگری در صدا و سیما رقم خورد. جواد پس از شرکت در این برنامه، نامه‌‌ای برای مسئولین صدا و سیما با مضمون اینکه همه حرف‌‌هایتان راست نیست و دست از این کارها بردارید، آمدن به تلویزیون پارتی می‌‌خواهد را نوشت. به دنبال این اتفاق، واکنش تهیه‌کننده برنامه آنچه شما خواسته‌‌اید به نامه جالب بود، چراکه پس از آن، به جواد زنگ زد و اذعان نمود که تحت تاثیر نامه‌‌‌اش قرار گرفته و جهت حضور در تست دوباره گزارشگری از وی در صدا و سیما دعوت نمود. بنا بر ادعای خودش در برنامه خندوانه رامبد جوان؛ پس از این نامه در آذر 1371 مجری یک برنامه مسابقه فوتبال شد و فعالیت در حرفه گزارشگری را آغاز کرد.

زندگی شغلی جواد خیابانی

جواد خیابانی از سال 1373 تا کنون در بیش از 40 برنامه تلویزیونی مختلف، به عنوان مجری یا تهیه‌کننده شرکت داشته است. از گزارش‌های معروف جواد خیابانی طی دوران کاری‌اش می‌توان به دیدار ایران و استرالیا در آخرین بازی پلی آف جام جهانی 1998 فرانسه که به حماسه ملبورن شهرت یافت اشاره کرد. در واقع گزارشگری این برنامه سکوی پرتابی برای وی و محبوبیت بالایش در میان مردم بود. جواد در این بازی در خرداد ماه سال 1377 لقب غزال تیزپای آسیا را به خداداد عزیزی نسبت داد که با واکنش‌های مثبتی از سوی مخاطبان روبرو گردید.

جواد خیابانی یکی از گزارشگران صاحب سبک و باتجربه فوتبال در تلویزیون ایران است که در این بین سوتی‌های ماندگارش در حین گزارش، بسیار بامزه به‌شمار می‌رود و برای مخاطبان ماندگار شده است.

در بیوگرافی جواد خیابانی می‌خوانیم که او در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 1395 ثبت نام نمود و ابتدا ماجرای مدارک تحصیلی وی از سوی هیئت نظارت شورای نگهبان بسیار حاشیه‌ساز شد. امّا پس از تایید مدرک دکترا در نهایت یک ماه پیش از شروع انتخابات به خاطر مشکلات شخصی انصراف داد. او علاوه بر کار گزارشگری و تهیه‌کنندگی چندین برنامه ورزشی و اجتماعی، دفتر تبلیغات تحت عنوان کانون آگهی و تبلیغاتی در سعادت آباد تهران دارد. علاوه بر فعالیت‌های مذکور جواد خیابانی یکی از سهامداران و نماینده شرکت جیووا که مدتی تامین‌کننده لباس‌های تیم ملی فوتبال ایران بود، محسوب می‌شود.

کتاب شناسی جواد خیابانی

کتاب شناسی جواد خیابانی

جواد در طی این سال‌‌ها 27 عنوان کتاب را به عنوان نویسنده یا مترجم منتشر نموده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تاریخ یونان، زندگینامه پپ گواردیولا، خاطرات استرالیا و جام جهانی فرانسه اشاره کرد. برخی از کتاب‌های مهم وی در جایگاه مترجم عبارتند از:

  • حواستو جمع کن یورگن اثر رافائل هونیگشتاین از نشر افق دور
  • سقوط امپراطوری فیفا اثر دیوید کان از نشر افق دور
  • باشگاه میلیاردرها از نشر افق دور

برنامه های جواد خیابانی به عنوان تهیه کننده

برنامه های جواد خیابانی

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، جواد فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1371 آغاز کرد و تا کنون در 40 برنامه تلویزیونی مختلف، به عنوان تهیه‌کننده شرکت داشته که برخی از پربیننده‌ ترین آن‌ها عبارتند از:

سالنام برنامهشبکه پخش
1373معرفی ورزش‌هاشبکه سه
1375ایران در جام جهانیشبکه یک
1376جام ملت‌های آسیاشبکه سه
1377دیدارشبکه یک
1380ما، شما، ورزششبکه پنج
1383در جستجوی ورزششبکه دو
1384آموزش فوتبالشبکه آموزش
1385یار دوازدهمشبکه سه
1386سفر به مسابقات پارالمپیک 2008 پکنشبکه سه
1397مجری‌گری و گزارش مسابقات جام ملت‌های آسیاشبکه سه

مجری‌گری های جواد خیابانی

خیابانی در برنامه‌های تلویزیونی مهم زیر به عنوان مجری حضور فعالیت داشته است:

نام برنامهشبکه پخش
جام طلایی (ویژه برنامهٔ جام جهانی فوتبال 2006)شبکه سه
فوتبال برترشبکه سه
فصل داغ فوتبال (ویژه برنامه جام جهانی 2018)شبکه ورزش
مجله آسیایی (ویژه برنامه بازی‌های آسیایی 2018)شبکه ورزش
فوتبال آسیایی (ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا 2019)شبکه ورزش
به توان ما (ویژه برنامه برای مبارزه با بیماری کرونا)شبکه سه
جشن وصال (ویژه برنامه برای جشن‌های سراسری پیامبران اعظم)شبکه سه
بازم مثل همیشه (ویژه برنامه با حضور میهمانان ورزشی)شبکه ورزش

سریال های جواد خیابانی

جواد خیابانی تا کنون در حوزه سریال‌های تلویزیونی در چندین کار در نقش خودش حضور داشته است. از اولین کارهایی که وی در آن حضور یافت و فوتبال را گزارش کرد، می‌توان به سریال زیر آسمان شهر کاری از مهران غفوریان اشاره کرد. او در نقش خود به عنوان گزارشگر، یک رویداد روزشی فوتبال را به صورت زنده گزارش نمود.

از دیگر آثار تلویزیونی که جواد خیابانی به عنوان مجری در آن حضور داشت می توان به سریال پایتخت (فصل 3) به کارگردانی سیروس مقدم اشاره کرد. در قسمت‌های انتهایی این فصل از سریال پایتخت او در نقش مجری جشن رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی 2014 حضور یافت. در این قسمت علاوه بر جواد چهره‌های مشهوری چون سروش صحت، بیژن بنفشه خواه و ادموند بزیک نیز حضور داشتند.

سریال های جواد خیابانی

سالنام سریالکارگرداننقش
1380زیر آسمان شهرمهران غفوریانگزارشگر فوتبال
1392پایتخت فصل سومسیروس مقدممجری مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
1398پایتخت فصل ششمسیروس مقدمگزارشگر بازی نساجی

جوایز و افتخارات جواد خیابانی

در بیوگرافی جواد خیابانی می‌بینیم که او تا کنون توانسته افتخارات متعددی بدست بیاورد و در عرصه‌ گزارشگری و اجرای برنامه تلویزیونی بسیار خوش درخشیده است. در جدول زیر شما می‌توانید جوایز و افتخارات این مجری و گزارشگر توانا تلویزیون ایران را مشاهده نمایید.

سالعنوان جایزه
1377جایزه بهترین گزارشگر فوتبال صدا و سیمای ایران
1378محبوب‌ترین چهره تلویزیونی در ایران به انتخاب مجله سروش
1384بهترین مجری برنامه‌های ورزشی صدا و سیمای ایران
1386بهترین مجری برنامه‌های ورزشی صدا و سیمای ایران

شایعات و حواشی جواد خیابانی

شایعات و حواشی جواد خیابانی

جواد خیابانی با توجه به سوتی‌های ماندگارش در زمان گزارش به یکی از پرحاشیه‌ترین گزارشگران فوتبال تلویزیون ایران مبدل شده است. از مشهورترین گاف‌های او در زمان گزارش جمله «هر تیمی که ببازه یعنی اینکه بازی رو باخته!» بود، که با واکنش‌های زیادی از سوی مخاطبان روبرو شد. به هر حال از سوتی‌های این گزارشگر که بگذریم او بدون شک یکی از محبوب‌ترین و خاطره‌سازترین گزارشگران فوتبال کشورمان محسوب می‌شود که با اجرای خود لحظاتی خاطره‌انگیز را برای ما به ارمغان آورده است.

امّا از داغ‌ترین نکات درباره این گزارشگر و مجری فوتبال می‌توان به ادعای عجیبش مبنی بر مصاحبه با دیگو مارادونا در برنامه تلویزیونی کتاب باز اشاره کرد، که با حواشی زیادی مواجه شد.

علاوه بر این جواد چند باری به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شده، که در پی آن متاسفانه شایعات درگذشت وی در رسانه‌های زرد و فضای مجازی منتشر شده است. از دیگر حواشی جواد کاهش وزن شدید او در طی این چند سال به خاطر رژیم غذای سختش پس از عمل جراحی ستون فقراتش بود.

وی در برنامه دورهمی مهران مدیری و خندوانه رامبد جوان حضور داشت و در هر دو برنامه به دلیل برخی از اتفاقات تلخ نظیر زلزله زدگان بم و رودبار گریه کرد، که در پی آن حواشی زیادی ایجاد شد.

علاوه بر موارد مذکور، از عروسک جواد خیابانی در یک برنامه تلویزیونی با اجرای مهران رجبی رونمایی شد.

بیوگرافی جواد خیابانی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو