معرفی انیمیشن دم حماسی 2022 ؛ یک ماجراجویی خطرناک در یونان باستان

معرفی انیمیشن دم حماسی 2022 ؛ یک ماجراجویی خطرناک در یونان باستان


منبع: پلازا

2

1402/6/8

14:28


معرفی انیمیشن دم حماسی 2022 ؛ یک ماجراجویی خطرناک در یونان باستان

انیمیشن دم حماسی اثری فرانسوی به کارگردانی دیوید الاکس است که در سال 2022 منتشر شد. اگر طرفدار انیمیشن‌های فانتزی و ماجراجویی هستید که بتوان در جمع خانواده تماشا کرد، در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به جزئیات انیمیشن Epic Tails 2022 داشته باشیم.

کارتون دم های حماسی یکی از عناوین انیمیشنی در سال 2022 است. این اثر توسط دیوید الاکس (David Alaux) کارگردانی شده. الاکس همچنین به همراه اریک توستی (Eric Tosti) و شان-فرانسوا توستی (Jean-François Tosti) فیلمنامه این کارتون را نوشته‌اند. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، ژانر انیمیشن Epic Tails 2022 ماجراجویی، کمدی، فانتزی و خانوادگی است. مدت زمان کارتون دم حماسی نیز 95 دقیقه است. در این کارتون با یک موش نابغه به نام پتی و دوست او، سم، همراه می‌شویم که ماجراجویی هیجان‌انگیزی را در یونان باستان آغاز می‌کنند. در این مقاله از پلازا به معرفی انیمیشن دم حماسی 2022 می‌پردازیم و با داستان، صداپیشگان و نمرات این اثر آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب:

خلاصه کارتون دم حماسی

انیمیشن Epic Tails 2022

اگر کنجکاوید درباره داستان انیمیشن دم حماسی بدانید، باید بگوییم که این کارتون درباره یک موش بسیار باهوش به اسم پتی است. او به همراه دوستش، سم، که یک گربه است سراغ یک ماجراجویی هیجان‌انگیز در یونان باستان می‌رود. آن‌ها در این مسیر از کمک‌های یک قهرمان سالخورده به نام جیسون بهره می‌برند و با موجودات اساطیری خطرناک و عجیب یونان آشنا مواجه می‌شوند. آن‌ها مأموریتی بزرگ را آغاز کرده‌اند و حالا باید از شهرشان درباره پوسایدون، خدای دریا در افسانه‌های یونان، محافظت کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بیشتر با فضای این اثر آشنا شوید، تریلر انیمیشن Epic Tails 2022 را نیز تماشا کنید.

بازیگران انیمیشن دم حماسی

بررسی انیمیشن Epic Tails 2022 را با معرفی صداپیشگان آن ادامه می‌دهیم. در این اثر شاهد حضور هنرمندان فرانسوی بااستعدادی هستیم. همراه پلازا بمانید.

کیسی چیس در نقش پتی

بررسی انیمیشن Epic Tails 2022

کیسی چیس (Kaycie Chase) صداپیشه و خواننده فرانسوی است که در دوبله آثار فرانسوی و انگلیسی فعالیت می‌کند. عمده شخصیت‌هایی که او صداپیشگی آن‌ها را برعهده داشته، شخصیت‌های کودک بوده‌اند. چیس در سال‌های اخیر در آثاری چون انیمشین Pil محصول 2021، انیمیشن Mystery Lane محصول 2022-2023، انیمیشن Tara Duncan محصول 2021-2022 و همچنین Coach Me If You Can محصول 2020-2021 به عنوان صداپیشه حضور داشته است.

چیس در انیمیشن دم حماسی صداپیشه پتی است. پتی یک موش جوان و باهوش است که در شهر یولکس در یونان باستان زندگی می‌کند و وقتی متوجه می‌شود زندگی اهالی این شهر توسط خشم پوسایدون تحت تهدید قرار گرفته، تصمیم مي‌گیرد مأموریتی خطرناک را آغاز کرده تا جان آن‌ها را نجات دهد.

کریستوفر لمواین در نقش سم

معرفی انیمیشن دم حماسی 2022

کریستوفر لمواین (Christophe Lemoine) بازیگر و صداپیشه فرانسوی است که تا کنون در آثار متعددی حضور داشته است. او در سال 202 صداپیشگی شخصیت رئیس پلیس را در انیمیشن فرانسوی Ernest and Celestine: A Trip to Gibberitia برعهده داشت و در سال 2020 در بازی ویدئویی Assassin’s Creed: Valhalla و در سال 2019 نیز در انیمیشن کوتاه Astérix: Attention Menhir! صداپیشگی کرد.

کریستوفر لمواین در انیمیشن دم حماسی صداپیشه گربه‌ای به نام سم است. او دوست پتی است و در مأموریت‌ها و ماجراجویی‌های این موش مراه اوست.

امانوئل کورتیل در نقش چیکس

نقد کارتون دم حماسی

امانوئل کورتیل (Emmanuel Curtil) بازیگر و صداپیشه فرانسوی است که در آثاری چون بینوایان محصول 1982، شمشیر شکسته: حلقه‌ی خون محصول 1996 و شمشیر شکسته ۲: آینه‌ی دودی به ایفای نقش پرداخت. از جدیدترین آثار کورتیل به عنوان صداپیشه می‌توانیم به انیمیشن Les As de la Jungle 2 محصول 2023، انیمیشن کوتاه A Cookie’s Advanture محصول 2022، انیمیشن Fireheart محصول 2022، انیمیشن The Smurfs – Mission Vileafمحصول 2021 اشاره کنیم.

 مایکل تورو در نقش جیسون

نمرات انیمیشن دم حماسی

مایکل تورو (Michel Tureau) بازیگر و نویسنده فرانسوی است. او در کارنامه حرفه‌ای‌اش بیش از 25 اثر را جای داده. برخی از آثار تورو عبارتند از انیمیشن Jasper: Journey to the End of  the World محصول 2008، بازی ویدیویی Toonstruck محصول 1996، دو اپیزود از انیمیشن سریالی The Adventures of Tintin در سال‌های 1991-1992 و فیلم Biribi محصول 1971.

سایر هنرپیشه های کارتون دم حماسی عبارتند از:

  • فرانتز کانفیاک (Frantz Confiac) در نقش برناردو
  • جروم پاولز (Jérôme Pauwels) در نقش جراردو
  • باربارا تیسیه (Barbara Tissier) در نقش آفرودیت
  • پائول بورن (Paul Borne) در نقش پوسایدون
  • امانوئل کاریجو (Emmanuel Garijo) در نقش آپولون
  • والری سیکلی (Valérie Siclay) در نقش هرا
  • جولین بوانیچ  (Julien Bouanich) در نقش هرمس

نقد و نمرات انیمیشن دم حماسی

ژانر انیمیشن Epic Tails 2022

این کارتون پس از انتشار با نظرات متوسط و رو به پایینی مواجه شد. در IMDb میانگین نمرات کمتر از 1000 کاربر 5.8 از 10 شده است. منتقدان راتن تومیتوز نیز رأی 40 درصدی به آن داده‌اند.

در نقد کارتون دم حماسی باید بگوییم که این اثر فرانسوی را می‌توان کارتونی جالب با شخصیت‌های خوب و داستانی شیرین درباره دوستی و کار گروهی دانست. داستان آن با الهام از افسانه‌های یونان باستان شکل گرفته با این تفاوت که قهرمان‌هایش به جای اینکه انسان باشند، حیوان هستند. ماجرا از این قرار است که خدایان در المپیا با هم به مشکل می‌خورند و در زمین آشوب به پا می‌کنند. .از سویی پوسایدون که خدای دریا است، تهدید می‌کند که اگر اهالی شهر ساحلی یوکلس مجسمه‌ای در ستایش او نسازند، او یک سونامی را روانه‌ی این شهر کرده و آن را نابود می‌کند.

جیسون و آرگونات‌ها که در حماسه اصلی قهرمانان این داستان بودند، حالا به شکل دیگری روایت می‌شوند. جیسون پیر و سالخورده شده و آرگونات‌ها که قهرمان‌هایی تحت فرمان جیسون بودند نیز مرده‌اند. با این حال پتی آن‌ها را از خواب مرگ بیدار کرده و با کمک آن‌ها و  دوستش سم، سعی می‌کند جان مردم شهر را نجات دهد.

درباره پویانمایی این اثر نظرات ضد و نقیضی وجود داشته. اگرچه پویانمایی مربوط به شخصیت‌های حیوانی بسیار با کیفیت است، بینندگان و منتقدان معتقدند که شخصیت‌های انسانی نیز می‌توانستند از کیفیت بیشتری برخوردار باشند.

در کل می‌توانیم انیمیشن Epic Tails 2022 را اثری قابل قبول بدانیم که از پویانمایی، داستان و صداپیشگان خوبی برخوردار است اما نقص‌هایی در فیلمنامه‌اش وجود دارد و به اندازه کافی شوخ‌طبع و خنده‌دار نیست. اگر به دنبال تماشای اثری خانوادگی هستید که شما را برای ساعاتی سرگرم کند، شاید دم حماسی بهترین انتخاب ممکن نباشد، اما انتخاب بدی نیز نیست.

کلام آخر

مدت زمان کارتون دم حماسی

ممنون از اینکه تا پایان معرفی انیمیشن دم حماسی همراه پلازا بودید. در این مطلب نگاهی به نمرات، داستان و صداپیشگان این کارتون داشتیم. آیا شما این اثر را تماشا کرده‌اید؟ به نظرتان نقطه قوت آن چیست؟ دانلود انیمیشن Epic Tails 2022 را به دوستانتان پیشنهاد می‌کنید؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو