بیوگرافی فرزاد حسنی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

بیوگرافی فرزاد حسنی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی


منبع: پلازا

3

1402/6/11

11:22


بیوگرافی فرزاد حسنی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

فرزاد حسنی گوینده، بازیگر، شاعر و مجری ایرانی است که با اجرای برنامه کوله‌پشتی بین سال‌های 1383 تا 1386 به شهرت زیادی رسید. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم به بیوگرافی فرزاد حسنی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی این چهره سرشناس بپردازیم.

فرزاد حسنی بازیگر و مجری توانای ایرانی در تهران متولد شد. وی در زمینه ترانه‌سرایی نیز فعال است و همچنین تا کنون به عنوان بازیگر در آثار سینمایی و تلویزیونی زیادی حضور داشته است. فرزاد با بیانی خاص و تسلط به زبان فارسی در حین گویش کلمات در بین مجریان منحصر به فرد است. در این مقاله از پلازا به بیوگرافی فرزاد حسنی، معرفی و بررسی کارنامه هنری وی می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی فرزاد حسنی

  • نام و نام خانوادگی: فرزاد حسنی
  • تاریخ تولد: 21 شهریور 1356
  • محل تولد: بيمارستان عيوض زاده تهران
  • پیشه: مجری، گوینده، بازیگر، شاعر
  • شروع فعالیت: 1375
  • تحصیلات: کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
  • قد فرزاد حسنی: 178 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: مجرد- طلاق گرفته از مرحوم آزاده نامداری (1392-1393)
  • صفحه اینستاگرام فرزاد حسنی: ندارد

زندگی خصوصی فرزاد حسنی

در این بخش از مقاله با زندگی نامه فرزاد حسنی بازیگر، ترانه‌سرا، گوینده و مجری معروف تلویزیون ایران از زمان تولد تا ازدواج و طلاق این چهره سرشناس همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

بیوگرافی فرزاد حسنی؛ دوران کودکی و نوجوانی

بیوگرافی فرزاد حسنی؛ دوران کودکی و نوجوانی

آقا فرزاد در بیست‌ و‌ یکمین روز از ماه شهریور سال 1356 در بيمارستان عيوض زاده تهران به دنیا آمد. وی دو برادر کوچکتر از خودش به نام‌های فرهاد و فرشاد دارد. نام پدرش مرتضی و مادرش شکوه السادات همیشه با وضو به فرزاد شیر داده است که بنا به گفته خودش هیچگاه نصایح او را از یاد نمی‌برد. وی خانواده‌ای کاملاً مذهبی دارد و در محله خانی آباد تهران بزرگ شده است. فرزاد به مادرش بسیار وابسته است و تا به امروز سعی کرده هیچگاه نمازش قضا نشود. او مدرک کارشناسی رشته مهندسی مکانیک را از دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی گرفت و بعدها دورهٔ بازیگری را در کلاس‌های مرحوم حمید سمندریان و زنده یاد امین تارخ گذراند. فرزاد علاوه بر بازیگری، مجری، گویندگی در زمینه ترانه سرایی هم فعالیت دارد.

فرزاد حسنی در اردیبهشت 1392 با مرحوم آزاده نامداری در کنسرت فرزاد فرزین حضور یافت و بدین طریق ازدواج خود را رسانه‌ای کرد. آن‌ها در 6 تیر 1392 توسط سید حسن خمینی به عقد هم درآمدند. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه در خرداد 1393 فرزاد و آزاده پس 11 ماه زندگی مشترک با کلی حواشی مختلف از یکدیگر جدا شدند. در ادامه با عکسی از مراسم عقد فرزاد حسنی و مرحوم آزاده نامداری کنار سید حسن خمینی به زندگی شغلی این چهره سرشناس می‌پردازیم.

بیوگرافی فرزاد حسنی

زندگی شغلی فرزاد حسنی

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد فرزاد حسنی با اجرای برنامهٔ تلویزیونی گفتگو محور کوله پشتی بین سال‌های 83 تا 86 به شهرت زیادی رسید. او در سال 1386 در پی دعوت از سردار احمدرضا رادان رئیس پلیس تهران در برنامه کوله‌پشتی و انتقاد شدید از برخورد مأموران نیروی انتظامی از حرفه مجری‌گری برای مدتی برکنار شد. از دیگر  فعالیت‌های فرزاد می‌توان به حرفه بازیگری و نقش آفرینی در چندین سریال تلویزیونی مانند مسافری از هند، کمکم کن، خندان، برای آخرین بار و مسیر انحرافی اشاره کرد.

ترانه‌سرایی فرزاد حسنی

فرزاد به عنوان ترانه‌سرا با خوانندگان مطرحی چون شادمهر عقیلی همکاری داشته است. در ادامه مقاله بیوگرافی فرزاد حسنی به معرفی ترانه‌های این هنرمند می‌پردازیم.

  • 1383 «کل کل» از شادمهر عقیلی
  • 1385 «خداحافظ همین حالا» از محمد علیزاده
  • 1392 «مغناطیس» از روزبه نعمت‌اللهی
  • 1393 «میشه نگام کنی» از محمد علیزاده

ترانه‌سرایی فرزاد حسنی

سریال های فرزاد حسنی

فرزاد به عنوان بازیگر سال 1377 برای نخستین بار در سریال عید آن سال‌ها کاری از سعید ابراهیمی‌فر در قاب تلویزیون ظاهر شد. او در سال 1381 با نقش آرش نامزد کتی برای سریال مسافری از هند به کاری از قاسم جعفری فعالیت بازیگری در تلویزیون را ادامه داد. این سریال پس از پخش بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. از دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی پر مخاطب می توان به شیلا خداداد، سروش گودرزی، حمید گودرزی، نسرین مقانلو، بهنوش طباطبایی، علی‌رام نورایی، مرحوم زهره فکورصبور، فرحناز منافی ظاهر و ایرج نوذری اشاره کرد.

سالنام سریالکارگرداننقش
1377عید آن سال‌هاسعید ابراهیمی‌فر
1381مسافری از هندقاسم جعفریآرش نامزد کتی
1383کمکم کنقاسم جعفری
1384برای آخرین باراکبر منصور فلاحسعادتی
1391مسیر انحرافیبهرنگ توفیقیعارف ساتور
1392 مجموعه‌ ویدئویی رالی ایرانیسعید ابوطالب
1393سال‌های ابریمهدی کرم‌پور

در ادامه با عکسی از فرزاد حسنی در سریال سال‌های ابری  به معرفی آثار سینمایی این بازیگر می‌پردازیم، پس همچنان با پلازا همراه باشید.

سریال های فرزاد حسنی

فیلم های فرزاد حسنی

فرزاد حسنی در حوزه سینما تا کنون در فیلم‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته. نخستین حضور او با در امتداد شهر کاری از علی عطشانی در سال 1389 رقم خورد. در این فیلم علاوه بر فرزاد بازیگرانی مانند محمدرضا گلزار، آناهیتا نعمتی، امیرحسین آرمان، آتیلا پسیانی، سارا خوئینی‌ها، حمیدرضا آذرنگ، پریناز ایزدیار و نیکی کریمی به ایفای نقش پرداختند.

سالنام فیلمکارگردان
1389در امتداد شهرعلی عطشانی
1389آمين خواهيم گفتسامان سالور
1391عمليات مهد كودکفرزاد اژدری
1392آنچه مردان درباره‌ زنان نمی‌دانندقربان محمدپور
1394ثبت با سند برابر استبهمن گودرزی
1401هاي پاورهادي محمدپور

در ادامه با عکسی از فرزاد حسنی برای پشت صحنه فیلم ثبت با سند برابر است همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم.

فیلم های فرزاد حسنی

فرزاد حسنی در شبکه نمایش خانگی

این بازیگر در حوزه نمایش خانگی هم فعالیت دارد که از کارهای اخیر او در این حوزه می‌توان به صداپیشگی شهرک کلیله و دمنه کاری از مرضیه برومند اشاره کرد. علاوه بر فرزاد، در این مجموعه نمایشی ایرانی در ژانر عروسکی بازیگرانی چون مسعود کرامتی، امیرحسین صدیق، بهادر مالکی، مریم سعادت، ژاله صامتی، لیلی رشیدی، آنالی شکوری و مرضیه برومند به عنوان صداپیشه حضور داشتند.

سالنام برنامهکارگردان
1397مجموعه‌ ویدئویی رالی ایرانی 2آرش معیریان
1400رئالیتی شو شب‌های مافیاسعید ابوطالب
1401سریال عروسکی شهرک کلیله و دمنهمرضیه برومند
1401رئالیتی شو پدرخواندهسعید ابوطالب

فرزاد حسنی در شبکه نمایش خانگی

تئاترهای فرزاد حسنی

فرزاد حسنی در عرصه نمایش هم بازیگر فعالی محسوب می‌شود و تا کنون در تئاترهای زیادی نقش آفرینی داشته است. در ادامه به معرفی کارنامه هنری فرزاد در حوزه تئاتر می‌پردازیم.

سالنام نمایشکارگردانمحل اجرا
1393الیور تویست (فقط مجری طرح)اصغر ‌خلیلیتالار ‌حافظ
1394من آنجا نیستمافشین ‌اخلاقیسالن اَرغنون
1394نمایشنامه‌خوانی اتاق ورونیکااسماعیل فلاح پورپردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌- ‌سالن ‌۱
1398هوس و هفت دقیقهعلیرضا ‌مهرانعمارت ‌نوفل‌لوشاتو
1398نمایشنامه‌خوانی خداحافظمعصومه خزائیپردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌- ‌سالن ‌۱
1401کنسرت نمایش لکانطهعلی ‌اصغری و ساقی عطاییپردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌- ‌سالن ‌۲
1401نمایشنامه‌خوانی غزل حصارعلی اصغریعمارت ‌ارغوان ‌- ‌سالن ‌یک

تئاترهای فرزاد حسنی

برنامه های فرزاد حسنی در تلویزیون

همان‌طور که اشاره شد فرزاد حسنی نخستین بار با برنامه کوله پشتی به عنوان مجری به شهرت زیادی رسید. وی پس از آن در برنامه‌های زیادی به عنوان مجری حضور داشت که از پربیننده‌‌ترین آن‌ها می‌توان به نیم رخ اشاره کرد. در ادامه به کارنامه مجری گری های فرزاد حسنی در قاب تلویزیون می‌پردازیم.

نام برنامه تلویزیونیشبکه پخش
کوله پشتیشبکه سه
جزر و مدشبکه سه
نیم رخشبکه یک
سی تا سیشبکه سه
مژده بدهشبکه سه
تحویل بهارشبکه سه
نو در دوشبکه دو
اکسیرشبکه نسیم
حرف تو برفشبکه سه
ماه عسلشبکه سه

در ادامه با عکسی از فرزاد حسنی در برنامه تلویزیونی اکسیر این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

برنامه های فرزاد حسنی در تلویزیون

برنامه‌های رادیویی فرزاد حسنی

فرزاد حسنی در حوزه رادیو هم در برنامه‌های پر مخاطبی چون سه‌شنبهٔ خط خطی و سینما صدا به عنوان مجری حضور داشته است.

نام برنامهتوضیحات
هفت شنبه
سه‌شنبهٔ خط خطی
آخرشه
سندس
روز هشتم
سینما صدا
آبنباتبه سردبیری مژده لواسانی از شبکهٔ جهانی صدای آشنا
«چه فرصتی چه شبیاز شبکه جوان
آخ جون جمعه از رادیو تابستانه (رادیو فصلی)
چهار میخ
شب آفتابیبه سردبیری مژده لواسانی
برندگانبه سردبیری مژده لواسانی
شبهای نقره‌ای
موسیقی منبه تهیه‌کنندگی فریبرز گلبن
جمعه من به تهیه‌کنندگی فریبرز گلبن
یک ملت، هزار لبخندویژه برنامه سالروز درگذشت منوچهر نوذری
اینجا شب نیستاز رادیو جوان

جوایز و افتخارات فرزاد حسنی

در مورد جوایز و افتخارات فرزاد حسنی باید اذعان نماییم وی تا کنون موفق به دریافت جایزه‌ای نشده، که این نکته چیزی از ارزش‌های این مجری، بازیگر و ترانه سرای کشورمان کم نمی‌کند.

شایعات و حواشی فرزاد حسنی

در این بخش از زندگی نامه فرزاد حسنی به شایعات و حواشی این چهره مشهور می‌پردازیم. بدون شک فرزاد به خاطر زبان تندش یکی از  پر حاشیه‌ترین چهره‌های تلویزیونی شناخته می‌شود. از داغ ترین حواشی فرزاد حسنی می توان به ماجرای جنجالی‌اش با سردار رادان در برنامه تلویزیونی کوله پشتی اشاره کرد. یکی دیگر از حواشی فرزاد ماجرای ازدواج و طلاقش با مرحوم آزاده نامداری بود که با واکنش‌های متفاوتی از سوی مخاطبان در فضای مجازی روبرو شد.

از دیگر حواشی این چهره مطرح تلویزیون می‌توان ماجرای توهینش به یکی از شرکت‌کنندگان برنامه اکسیر اشاره کرد که با واکنش‌های منفی از سوی مخاطبان روبرو شد. وی اخیرا هم بار دیگر به دلیل طعنه سنگینش به حمید گودرزی در نوزدهمین جشن حافظ به خاطر مجری‌گری این بازیگر حواشی زیادی را ایجاد کرد. در ادامه با عکسی از فرزاد حسنی کنار اتابک نادری در جشنواره فیلم فجر به انتهای این بخش از مقاله می‌رسیم.

شایعات و حواشی فرزاد حسنی

فرزاد حسنی همیشه به دنبال سبک اجرایی است که در آن آزادی عمل کاملی داشته باشد و برنامه را طبق خواسته خودش پیش ببرد. وی به موقع جدی امّا در اغلب مواقع شوخ طبع است و در شوخی به خودش نیز رحم نمی‌کند. در ادامه با عکسی از فرزاد حسنی در کنار خانواده‌اش این مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

حقایق پنهان فرزاد حسنی

آلبوم عکس های فرزاد حسنی

کلام آخر

در این مقاله از وب‌سایت پلازا به زندگی نامه فرزاد حسنی و کارنامه هنری این چهره مشهور سینما و تلویزیون پرداختیم. بدون شک وی یکی از مجریان برجسته در تلویزیون محسوب می‌شود که تا کنون در برنامه های موفق زیادی به مجری‌گری پرداخته است. امیدواریم مقاله بیوگرافی فرزاد حسنی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی او برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعهاین مقاله نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو