خواص ماسک سیر برای پوست؛ طرز تهیه 5 ماسک سیر برای پوست صورت

منبع: تاپ ناز

2

1402/6/15

14:24


خواص ماسک سیر برای پوست؛ طرز تهیه 5 ماسک سیر برای پوست صورت

جوش و آکنه از عواملی رایجی بوده که به طور مستقیم سلامت و زیبایی پوست را مورد هدف قرار می دهند. بنابراین افراد زیادی جهت درمان و مراقبت از پوست به دنبال روش های مختلفی از جمله ماسک سیر برای پوست می باشند.

خواص سیر برای پوست

سیر از خواص ضدباکتریایی برخوردار بوده که با جوش و آکنه مبارزه می کند و عفونت های پوستی را از بین می برد. همچنین خواص ضد ویروسی و ضد قارچی نیز پوست را از هر نوع بیماری عفونتی تمیز می نماید. پس ماسک هایی که با سیر تهیه می شوند سرشار از آنتی اکسیدان بوده و پوست های آسیب دیده را در بازه زمانی کوتاه ترمیم می نمایند.

انواع ماسک سیر برای پوست

گیاه سیر دارای بوی تند و ناخوشایندی بوده و از محبوبیت پایینی بین مردم برخوردار است. اما ماسک سیر برای پوست خاصیت درمانی زیادی داشته و فقط با یک بار استفاده از آن می توان شاهد نتیجه بی نظیرش بود. زیرا این ماده خوراکی به صورت ماسک با رفع چین و چروک ها باعث جوانسازی پوست شده و از افتادگی و شل شدگی آن پیشگیری می نماید.

البته خواص این ماسک فقط به رفع مشکلات پوستی محدود نشده و در درمان قارچ های بدن و تقویت رشد مو نیز موثر است. پس جهت بهره مندی از این ماده سرشار از آنتی اکسیدان بهتر است آن را به صورت ماسک مورد استفاده قرار داد. بنابراین از انواع ماسک های سیر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ماسک صورت سیر، روغن درخت چای، عسل، آب لیمو و جو دو سر

ماسک سیر برای پوست صورت نقش یک لایه بردار را داشته که تمام ناخالصی ها، کثیفی ها، آلودگی و سلول های مرده را از بین می برد. همچنین آب لیمو همانند یک تونر طبیعی، یک عامل سفید کننده و قابض عمل کرده و با نرم نمودن جوش های سرسیاه موجب از بین رفتن آنها می گردد. عسل نیز به شفاف شدن و روشن شدن رنگ پوست کمک شایانی می کند. بنابراین باکتری ها و میکروب هایی که باعث ایجاد جوش های سرسیاه و آکنه می شوند با این ماده خوراکی از بین می روند. درنتیجه نوعی پاکسازی پوست به شمار می رود.

مواد لازم:

  • 2 حبه سیر
  • 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قطره روغن درخت چای
  • چند قطره آبلیمو

طرز تهیه ماسک صورت سیر، روغن درخت چای، عسل، آب لیمو و جو دو سر

جهت تهیه ماسک سیر برای صورت 2 حبه سیر را داخل غذاساز ریخته و آن را پوره کنید. سپس پوره را با مواد ذکر شده در یک کاسه تمیز بریزید و خوب مخلوط نمایید. پس خمیر صاف و یکدست را روی صورت و گردن به طور یکنواخت پخش کنید و روی جوش های سرسیاه بیشترین تمرکز را داشته باشید. اگر پوست خود را با نوک انگشتان و به صورت دایره ای حرکت دهید قطعا نتیجه بهتری می گیرید. این ماسک باید در طول هفته 3 و هر بار به مدت 15 دقیقه روی صورت بماند تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.

مطلب مشابه: 8 ماسک برای جوانی صورت + طرز تهیه ماسک های طبیعی برای زیبایی پوست

ماسک صورت سیر، سفیده تخم مرغ، عسل و روغن نارگیل

اگر ماسک سیر برای پوست صورت با روغن نارگیل ساخته شود با نفوذ به عمق پوست باعث مرطوب، روان و دهیدراته شدن آن می گردد. همچنین عسل به عنوان یک مرطوب کننده از رطوبت موجود در سلول های پوستی محافظت می نماید. پس پوست صورت را چند درجه شفاف تر و روشن تر می کند. عسل نیز سرشار از آنتی اکسیدان بوده که چین و چروک و خطوط های ریز پوست را از بین می برد. یکی دیگر از مواد اصلی این ماسک تخم مرغ است که سفیده آن بسیار مغذی بوده که با بستن منافذ باز پوست، آن را سفت می نماید.

مواد لازم:

  • 1 حبه سیر
  • 1 عدد سفیده تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 5 قطره روغن نارگیل

برای تهیه ماسک سیر برای پوست صورت باید 2 حبه سیر را در غذاساز به حالت پوره در آورده و در یک کاسه تمیز بریزید. سپس مواد ذکر شده را به پوره افزوده و خوب مخلوط نمایید تا مخلوط صافی به دست آورید. ماسک را روی گردن و صورت خود گذاشته و به آن 20 دقیقه زمان بدهید. پس از بازه زمانی طی شده صورت و گردن را با آب سرد بشویید. جهت نتیجه گیری بهتر باید این ماسک را در طول 2 بار تکرار نمایید.

ماسک صورت سیر، روغن زیتون و عسل

چند ماسک سیر برای پوست؛ طرز تهیه 5 ماسک سیر برای پوست صورت

عسل و روغن زیتون موجود در ماسک سیر برای پوست همانند یک مرطوب کننده عمل کرده و رطوبت پوست را تضمین می نماید. همچنین سیر آبرسانی و مرطوب سازی پوست را برعهده دارد و آن را صاف، لطیف و نرم می کند. الته روغن زیتون یک مرطوب کننده بسیار قوی است که با آبرسانی، خشکی پوست را برطرف می نماید.

مواد لازم:

  • 3 حبه سیر
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 3 قاشق چایخوری عسل

این نوع ماسک سیر برای پوست به 3 قاشق چایخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 3 حبه سیر نیاز دارد. پس سیر را پوره کرده و همه مواد را داخل غذاساز بریزید. سپس مواد را روی صورت و گردن خود گذاشته و با نوک انگشتان و حرکت دایره ای پوست را ماساژ دهید. بازه زمانی مناسب برای ماساژ پوست صورت 5 دقیقه است و ماسک باید 15 دقیقه روی پوست بماند تا موثر واقع گردد. به محض اتمام زمان می توان صورت را با آب ولرم شست و شو داد و با حوله نرم خشک نمود. جهت نتیجه دهی بهتر و موثر در طول هفته باید 2 بار از این ماسک استفاده کرد.

مطلب مشابه: ماسک پونه برای زیبایی پوست + طرز تهیه 2 ماسک ساخته شده با پونه برای جوانسازی

ماسک صورت سیر، عسل و ماست

ماست موجود در ماسک صورت سیر برای پوست نقش یک ماده مغذی داشته و سفید کنندگی ملایمی به همراه دارد. همچنین از خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی برخوردار بوده که پوست را از شر باکتری ها و میکروب های به وجود آورنده آکنه خلاص می نماید. عسل نیز با خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی با جوش و آکنه مبارزه می کند.

مواد لازم:

  • 3 حبه سیر
  •  1 قاشق غذاخوری ماست
  • 1 قاشق چایخوری عسل

ساخت ماسک سیر برای پوست همراه با ماست و عسل بسیار ساده بوده و باید سیر را داخل غذاساز بریزید. سپس با افزودن سایر مواد ذکر شده و مخلوط آن با یکدیگر یک خمیر صافی به دست می آید. حال خمیر را به کمک یک پنبه روی پوست صورت و گردن ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید. جهت نتیجه دهی بهتر این نوع ماسک نیاز است که در طول هفته 2 بار از آن استفاده کرد.

ماسک سیر و آلوئه ورا

ماسک سیر برای پوست و آلوئه ورا می تواند انواع آکنه و سوختگی را درمان نماید. زیرا آلوئه ورا دارای ویتامین A و C بوده آنزیم های موجود در این گیاه غلظت سیر را به طور معجزه آسایی از بین می برد.

مواد لازم:

  • 1 حبه سیر
  • 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

جهت تولید ماسک سیر برای پوست باید نخست سیر را پوره کرد و روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا را به آن اضافه نمود. هنگامی که مخلوط کاملا یکدست و صاف شد می توان آن را روی صورت و گردن ماساژ داد. این ماسک به 10 دقیقه بازه زمانی نیاز دارد تا موثر واقع گردد. سپس با گذشت این زمان می توانید صورت را با آب شست و شو دهید. اگر در طول هفته 1 یک بار از این ماسک استفاده شود درخشش، تمیزی و پوست صورت را به همراه دارد.

مطلب مشابه: ماسک های آبرسان پوست با 7 ماسک موثر و عالی برای پوست

خواص ماسک سیر برای پوست

چند ماسک سیر برای پوست؛ طرز تهیه 5 ماسک سیر برای پوست صورت

خواص ماسک سیر برای پوست به قدری زیاد است که هر فردی را می تواند حیرت زده نماید. زیرا سرشار از ترکیباتی مانند کلسیم روی گوگرد و آلیسین بوده که دارای فواید زیبایی، سلامتی، ضد قارچ و آنتی بیوتیکی می باشد. امروزه این گیاه به دلیل خواص بی نظیری برای پوست مورد توجه عموم قرار گرفته است. یکی از خواص ماسک سیر این است که در برابر رادیکال های آزاد از پوست محافظت می نماید و آن را دوباره احیا می کند. همچنین خواص ضد پیری داشته و پیری زودرس را کنترل می نماید. از مهم ترین خواص این ماسک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

خواص ضد التهابی و ضد میکروبی سیر به تسکین و درمان آکنه و جوش کمک می کند.

این نوع ماسک جوش های سرسیاه و سرسفید را درمان کرده و پوستی بی نقص و عیب برای فرد به ارمغان می آورد.

روانکاری و خاصیت آبرسانی سیر باعث بهبود پوسته پوسته، پوست خشک یا ترک خورده می شود. بنابراین تحریکات را سرکوب نموده و پوست را مرطوب و صاف نگه می دارد.

این ماسک با خواص ضد قارچی بهترین درمان برای پای ورزشکاران است.

ماسک سیر برای رفع کدام بیماری موثر است؟

اگر ماسک سیر برای پوست با مواد خوراکی ارگانیک ترکیب شود قطعا تاثیر بیشتری در پروسه درمان دارد. همچنین غلظت سیر بسیار زیاد بوده و اگر بدون ترکیب با مواد دیگر روی پوست قرار گیرد، آسیب هایی همچون تاول روی صورت ایجاد می کند. البته آلیسین موجود در سیر دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی بوده که در صورت غلظت بالا می توان پوست را تحریک نماید. با این وجود ماسک سیر بیماریهای پوستی متعددی را درمان می کند که شامل موارد زیر است.

درمان اگزما

بیماری اگزما دارای علائمی همچون پوست خشک، ملتهب، زبر، پوسته پوسته و خارش دار است که با ماسک سیر برای پوست درمان می شود. همچنین التهاب ناشی از اگزما به دلیل واکنش های آلرژیک است که سیر با خواص ضدالتهابی این نوع بیماری را درمان می کند. البته بیماری پوستی دیگر همچون سالک، عفونت های قارچی، میخچه و زگیل با این نوع ماسک قابل درمان می باشد.

مطلب مشابه: ماسک سفت کننده پوست | ماسک های عالی برای سفت کردن پوست شل

کاهش جوش های پوستی

یکی از بیماری های شایع پوست همان جوش های سرسیاه، سفید و عفونی هستند که در صورت عدم درمان، اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهند. پس بهترین روش جهت رفع جوش های عفونی روی صورت استفاده از ماسک سیر برای پوست است. زیرا این گیاه خیلی سریع انواع جوش ها را از بین می برد و روشی طبیعی جهت مبارزه با جوش های پوستی محسوب می شود.

کاهش علائم کشش

از جمله درمان های مناسب جهت کاهش علائم کشیدگی همان ماسک سیر برای پوست است. البته برای این کار بایستی سیر را پوره کرده و به شکل خمیر درآورید. سپس آن را داخل ماهی تابه گرم کرده تا روغن آن خارج شود. هنگامی که روغن استخراج شده کاملا خنک شد باید آن را روی علائم کششی به آرامی ماساژ داد. جهت نتیجه گیری بهتر نیاز است که در طول روز 2 بار این عمل را تکرار نمود.

تسکین پسوریازیس

ماسک سیر برای پوست با عارضه پسوریازیس و علائمی همچون خارش، پوسته پوسته و قرمزی بی نظیر است. البته این بیماری تا به امروز قابل درمان نبوده است و مردم با استفاده از ماسک سیر، علائم و شدت پسوریازیس را کاهش می دهند. همچنین دلیل بروز بیماری پسوریازیس همان التهاب است که سیر با خواص ضد التهابی می تواند این بیماری را رفع نماید.

رفع چین و چروک

پیری زودرس پوست دلایل متعددی همچون التهاب، استرس، عادات ناسالم و … دارد. همچنین S-allyl cysteine موجود در ماسک سیر برای پوست از صورت در برابر آسیب UV محافظت می نماید. بنابراین از ایجاد چین و چروک روی پوست صورت پیشگیری می کند. البته ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدان های موجود در این نوع ماسک، رادیکال های اکسیژن را از بین می برد.

رفع لک های صورت

یکی از مزایای ماسک سیر برای پوست رفع لک های صورت است. همین امر نظر افراد متعددی را به سوی خود جلب نموده و استفاده از این نوع ماسک روز به روز در حال افزایش می باشد. شاید باور این موضوع برای برخی از افراد غیرممکن و سخت باشد که یک حبه سیر در رفع لک های روی پوست صورت معجزه می کند. اما واقعیت دارد و ماسک سیر علاوه بر رفع لک های پوستی می تواند جوش های سرسفید و سرسیاه را از بین ببرد.

کاهش آکنه

ماسک سیر برای پوست در نقش یک آنتی اکسیدان بسیار قوی عمل کرده و دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی می باشد. البته دلیل ایجاد آکنه همان تجمع زیاد سموم، عفونت باکتریایی و مسدود شدن منافذ باز پوست است. پس برای کاهش این عارضه می توان از ماسک با پایه سیر استفاده کرد. زیرا سیر با دفع سموم بدن می تواند سلامت و شادابی پوست را تضمین نماید.

مطلب مشابه: ماسک مخصوص برای از بین بردن سیاهی پشت لب در خانمها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو