رکوردشکنی درآمد گردشگری عربستان در سال 2023

منبع: تکراتو

4

1402/6/15

16:03


آمارهای جدید نشان می‌دهند که رکوردشکنی درآمد گردشگری عربستان در سال 2023 ناشی از افزایش سرمایه‌گذاری این کشور در صنایع مختلف می‌شود.

رکوردشکنی درآمد گردشگری عربستان در سال 2023

آمارهای جدید نشان می‌دهند که رکوردشکنی درآمد گردشگری عربستان در سال 2023 ناشی از افزایش سرمایه‌گذاری این کشور در صنایع مختلف می‌شود.

براساس آمارهای رسمی از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی، رکوردشکنی درآمد گردشگری عربستان در این مدت به دلیل افزایش سرمایه‌گذاری این کشور در بخش‌های مختلف حاصل شده است. این آمار توسط وزارت گردشگری عربستان منتشر شده و نشان می‌دهد که سعودی‌ها در حال حاضر در بخش گردشگری بیشترین درآمد را در کل دنیا کسب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: عربستان با ایجاد آب‌وهوای مصنوعی امکان کشاورزی در بیابان را فراهم خواهد کرد!

رکوردشکنی درآمد گردشگری عربستان در سال 2023

به گزارش تکراتو و به نقل از تجارت نیوز، وزارت گردشگری عربستان اعلام کرد که این کشور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی به مازاد بالایی در تراز درآمدها برای اقلام سفر دست یافته است. عربستان سعودی شاهد درآمد گردشگری به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد دلار بوده که حاصل رشد و سرمایه‌گذاری گسترده این بخش در نظام مدیریتی کشور است. درآمد‌ها در مقایسه با ۱.۶ میلیارد ریال سعودی (۴۲۷ میلیون دلار) در سه ماهه اول سال قبل، به ۲۲.۸ میلیارد ریال سعودی (۶.۸ میلیارد دلار) رسید.

بر اساس داده‌های اخیر منتشر شده توسط سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، شن و ماسه‌های توریسم در جهان عرب در حال تغییر است. عربستان سعودی سریع‌ترین مقصد توریستی در بین کشورهای G20 است که تعداد بازدیدکنندگان آن در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری ۱۲۱ درصد افزایش یافته است. عربستان سعودی به‌رغم اینکه یک مقصد نسبتا جدید در چشم‌انداز گردشگری جهانی است، مذهب، تاریخ، میراث، فرهنگ، دریا، آفتاب و غیره را ارائه می‌دهد. هنگامی که عربستان درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ میلادی باز کرد، صنعت توریسم این کشور بلافاصله شروع به رونق کرد.

رکوردشکنی درآمد گردشگری عربستان در سال 2023

عوامل رونق گردشگری عربستان چیست؟

به نقل از عربین بیزنس، عربستان سعودی یک موسم حج را با موفقیت به پایان رسانده است؛ رویدادی سالانه که همراه با زیارت‌های عمره در طول سال، حدود ۶ میلیارد دلار برای این کشور درآمد دارد. تا به حال، سفرهای مذهبی و سفرهای کاری از مهم‌ترین دلایلی است که مردم در سفر به عربستان به آن فکر می‌کنند.

علاوه بر این موارد می‌توان به تسهیل سفر با ویزای الکترونیکی، آغاز ابرپروژه‌های پیشرو در جهان مانند شهر نئوم و تروجنا و همین‌طور ارائه تصویر بهتری از عربستان توسط ستاره‌های فوتبال اروپا که با حقوق‌های نجومی به این کشور آمدند، اشاره کرد.

اما براساس این گزارش، در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ میلادی، برنامه تحول ملی عربستان سعودی قصد دارد سهم صنعت توریسم را به بیش از ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش دهد و یک تریلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در این بخش در دهه آینده در نظر گرفته شده است. احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی، خاطرنشان می‌کند که راه‌اندازی موفقیت‌آمیز صندوق توسعه گردشگری، حتی در چشم طوفان همه‌گیری، «گواهی بر اعتماد سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی به چشم‌انداز بلندمدت گردشگری در عربستان بود.»

عربستان سعودی حالا به نقاط عطف قابل توجهی در صنعت توریسم دست یافته است. این کشور در شاخص درآمد گردشگری بین‌المللی ۱۶ پله صعود کرده و در سال ۲۰۲۲ میلادی در رتبه ۱۱ جهان قرار گرفته است که یک جهش قابل توجه از جایگاه ۲۷ خود در سال ۲۰۱۹ میلادی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رکوردشکنی درآمد گردشگری عربستان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو