سرور مجازی کدام کشور بهتر است؟

منبع: پلازا

4

1402/6/18

16:50


سرور مجازی کدام کشور بهتر است؟

یکی از سوالات متداولی که کاربران موقع خرید سرور مجازی مطرح می‌کنند این است که کدام سرور مجازی بهتر است و سرور مجازی کدام کشور می‌تواند انتخاب بهتری برای ما باشد. با توجه به اینکه هدف از خرید سرور مجازی بهینه‌سازی دسترسی کاربران به سرویس‌هایی مانند اپلیکیشن یا وب‌سایت است، باید سرور مجازی را با توجه به کاربران هدفتان تهیه کنید.

به عنوان مثال در صورتی که کاربرانی که قصد استفاده از سرویس‌هایتان را دارند در کشورهای اروپایی مانند آلمان حضور دارند، خرید سرور مجازی آلمان انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. چون با خرید این سرور شما یک آدرس مجازی با IP ثابت در کشور آلمان دارید و می‌توانید کسب و کارتان را به عنوان یک شرکت ساکن آلمان اداره کنید.

در واقع کاربرانی که از سرویس‌های ارائه شده در وب‌سایتتان استفاده می‌کنند متوجه نخواهند شد که شما در یک موقعیت جغرافیایی متفاوت هستید و سرور مجازی آلمان است یک آدرس مجازی برای حضور در بستر آنلاین این کشور در اختیارتان قرار می‎دهد.

انتخاب بهترین سرور مجازی برای خرید

با توجه به اینکه سرور مجازی‌ها با لوکیشن های متنوع و IP های کشورهای مختلف مانند دبی، ترکیه، آلمان، فنلاند و… توسط شرکت‌های میزبانی وب ارائه می‌شوند، کاربران ممکن است موقع خرید سرور مجازی دچار تردید شوند و نتوانند بهترین سرور مجازی را برای خودشان تهیه کنند.

در ادامه نکاتی که برای انتخاب بهترین سرور مجازی یک کشور باید در نظر داشته باشید را جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

1) در دسترس بودن همیشگی سرور

اولین موضوعی که موقع خرید سرور مجازی یک کشور خاص باید به آن توجه داشته باشید در دسترس بودن سرور است. اگر سروری که انتخاب می‌کنید آپتایم مناسبی نداشته باشد، در بیشتر ساعت‌های شبانه‌روز نمی‌توانید از سرورتان استفاده کنید و مدیریت سرویس‌هایی که با IP کشور مقصد به آن‌ها دسترسی دارید بسیار دشوار خواهد بود. این موضوع گاهی می‌تواند به قیمت بسته شدن دسترسی فرد به سرویس‌های بین‌المللی که استفاده می‌کند تمام شود؛ بنابراین High Availability  یا در دسترس بودن همیشگی سرور اولین موضوع مهم موقع خرید آن محسوب می‌شود.

2) زیرساخت قدرتمند و تحویل آنی سرور مجازی

زمان یکی از موضوعات مهم برای فعالان دنیای آنلاین و مخصوصاً کسانی که در زمینه ترید کار می‌کنند محسوب می‌شود. موقع خرید سرور مجازی باید کشوری را انتخاب کنید که زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قدرتمند و مطمئنی داشته باشد و در اسرع وقت بتوانید به سرویس خریداری شده دسترسی داشته باشید.

3) امکان دسترسی کامل به کنسول سرور

منابع سرورهای مجازی محدود هستند و گاهی مواقع لازم است که منابعی که در سرور مجازی ابری در اختیارتان قرار داده شده را افزایش دهید. برای این موضوع لازم است که به کنترل پنل یا کنسول مدیریت سرور دسترسی کامل داشته باشید. با کمک این کنسول می‌توانید میزان استفاده از منابع و شرایط سرورتان را بررسی کرده و در صورت نیاز سرویسی که در اختیار دارید را تغییر دهید.

4) امکان شخصی‌سازی سرور

هر فرد و کسب و کاری نیاز به یک سرور مجازی با منابع مشخصی دارد. گاهی مواقع کاربران ترجیح می‌دهند ابتدا سرویس‌های پایه یک شرکت میزبانی وب را استفاده کرده و پس از اطمینان از کیفیت سرور، نسبت به ارتقاء آن اقدام کنند. در این شرایط، لازم است که امکان شخصی‌سازی سرویس برای مشتریان وجود داشته باشد، تا بتوانند منابع مورد نیازشان را در صورت نیاز ارتقاء دهند.

بهترین کشور برای خرید سرور مجازی

سرور مجازی آلمان ‌هاست ایران یکی از بهترین سرویس‌های میزبانی وب برای کسانی است که می‌خواهند وب‌سایت یا اپلیکیشن خودشان را از یک کشور قدرتمند اروپایی میزبانی کنند، یا اینکه برای ترید کردن و … نیاز به IP کشور آلمان دارند. با خرید این سرویس از هاست ایران، امکان اختصاص IP اضافه را خواهید داشت.

از دیگر مزیت‌هایی که برای سرور مجازی آلمان‌ هاست ایران در نظر گرفته شده می‌توان به تحویل سریع سرور مجازی، امکان افزودن فضای ذخیره‌سازی، پرداخت به میزان مصرف (Pay As You Go) و نصب کنترل پنل‌‌های Plesk و cPanel اشاره کرد.

علاوه بر موارد ارائه شده، تیم پشتیبانی‌هاست ایران در 24 ساعت شبانه‌روز همراه مشتریان است، تا مشکلات احتمالی که موقع استفاده از سرور مجازی آلمان دارند را برطرف کرده و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد. با وجود زیرساخت‌های قدرتمند سرور آلمان‌هاست ایران و حضور تیم فنی حرفه‌ای در این شرکت، خیالتان از بابت دسترسی همیشگی به سرور و استفاده از این سرویس راحت خواهد بود.

سخن پایانی

سرور مجازی یکی از بهترین سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت‌های میزبانی وب است. این سرویس نیاز کاربران به مهاجرت و حضور فیزیکی در یک کشور را برطرف کرده یک آدرس IP اختصاصی در کشورهای اروپایی و … مانند کشور آلمان را در اختیار کسانی که نیاز به میزبانی سرویس‌هایش در این کشورها دارند، یا می‌خواهند یک لوکیشن برای ترید کردن و … در آلمان داشته باشند قرار می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو