مزایای استفاده از vps برای فریلنسرهای بین‌المللی

منبع: فوت و فن

2

1402/6/6

10:03


فریلنسرهای بین‌المللی برای همکاری بلندمدت و ایمن باید از سرویس‌های تغییر آی‌پی با یک آی‌پی ثابت خارجی و سرور مجازی (VPS) استفاده کنند.

مزایای استفاده از vps برای فریلنسرهای بین‌المللی

فریلنسری نوعی خوداشتغالی است که فرد به‌جای استخدام در یک شرکت، برای خودش کار می‌کند و خدمات خود را بر اساس قرارداد یا پروژه ارائه می‌دهد. شرکت‌ها در هر نوع و اندازه‌ای می‌توانند فریلنسرها را برای تکمیل یک پروژه یا یک کار استخدام کنند. اما فریلنسرها مسئول پرداخت مالیات، بیمه درمانی و بازنشستگی خود هستند.

به‌دلیل کاهش ارزش ریال ایران و طبیعتا کاهش ارزش درآمد بسیاری از نیروهای کار در شرکت‌های خصوصی، علاقه‌مندان به فریلنسری و به‌خصوص فریلنسری در بازارهای بین‌المللی به‌صورت روزافزونی بیش‌تر می‌شود.

یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که به‌دنبال درآمد دلاری و همکاری با شرکت‌ها و کارفرماهای خارجی هستند، تحریم بودن ایران است. در واقع اکثر پلتفرم‌ها و کارفرماهای خارجی به‌محض اینکه متوجه شوند شما از سرورهای ایران آنلاین شده‌اید، حساب شما را مسدود می‌کنند و یا تمایلی به همکاری با شما ندارند.

به‌همین‌دلیل، فریلنسرهای بین‌المللی برای همکاری بلندمدت و ایمن باید از سرویس‌های تغییر آی‌پی با یک آی‌پی ثابت خارجی و سرور مجازی (VPS) استفاده کنند. سرور مجازی یک راهکار جامع و بسیار کارآمد در این خصوص به‌حساب می‌آید که امکان اتصال در لوکیشن‌های مختلف با سرعت بسیار بالا را میسر می‌کند.

در این مطلب قصد داریم مزایایی که استفاده از VPS برای فریلنسرهای بین‌المللی به همراه دارد را بررسی کنیم تا اگر در این مسیر گام برداشته‌اید، با آگاهی بیش‌تری انتخاب خود را انجام دهید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی که معمولا با واژه اختصاری VPS شناخته می‌شود، یک ماشین مجازی است که به کاربران اجازه می‌دهد برای میزبانی وب‌سایت، اپلیکیشن یا تغییر آی‌پی خود به یک سرور به صورت ریموت دسترسی داشته باشند.

سرورهای مجازی در واقع بخش‌هایی از یک سرور فیزیکی هستند. منابع این سرور فیزیکی توسط نرم‌افزار مجازی‌ساز، به چند قسمت تقسیم می‌شود و ارائه‌دهندگان سرور مجازی آن‌ها را در قالب پلن‌های مختلف به‌فروش می‌رسانند.

سرورهای مجازی در مقایسه با سایر سرویس‌های میزبانی وب یا تغییر آی‌پی، پایداری بالاتری را ارائه می‌دهد، عملکرد بهتری دارد و فضای ذخیره‌سازی و رم بیش‌تری را در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

با خرید سرور مجازی به‌نوعی تجربه استفاده از یک سرور اختصاصی که معمولا به‌مراتب گران‌تر نیز هست را به‌دست می‌آورید. کاربر می‌تواند هر سیستم عاملی که با آن راحت‌تر است را بر روی سرور مجازی خود نصب کند و سرور را بر اساس نیاز خود، شخصی‌سازی کند.

بنابراین، به‌عنوان یک کاربر مستقل و فریلنسر چه برای ارائه خدمات‌تان قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت را داشته باشید و چه فقط برای عضویت و کار کردن در پلتفرم‌های فریلنسری به تغییر آی‌پی خود نیاز داشته باشید، یک سرور مجازی می‌تواند راهکاری کارآمد برای شما باشد.

استفاده از سرور مجازی برای فریلنسرهای بین المللی چه مزایایی دارد؟

استفاده از یک سرور مجازی که بتوانید از طریق آن با یک آی پی ثابت خارجی به اینترنت متصل شوید و در سایت‌های فریلنسری بین المللی فعالیت کنید، مزایای متعددی به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

مقرون‌به‌صرفه

برای افرادی که به آی‌پی اختصاصی نیاز دارند و یا برای میزبانی از وب‌سایت خود به‌دنبال امکانات و عملکرد بهتری هستند، سرورهای مجازی یک گزینه مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. کاربر می‌تواند با هزینه‌ای به‌مراتب کم‌تر از یک سرور اختصاصی، به‌ امکانات آن دست پیدا کند.

عبور از تحریم‌ها

عبور از تحریم‌ها

یکی از دلایل اصلی که فریلنسرها به سراغ سرور مجازی می‌روند، امکان بهره‌مندی از یک آی‌پی ثابت و اختصاصی است. این آی‌پی می‌تواند در لوکیشن انتخابی کاربر باشد. برای مثلا، یک فریلنسر می‌تواند سرور مجازی ترکیه را خریداری کند و همیشه با آی‌پی ترکیه در پلتفرم‌های فریلنسری مورد نظر خود فعالیت کند.

در واقع با استفاده از یک آی‌پی اختصاصی، شما از تمام حقوق یک شهروند در لوکیشن انتخابی بهره‌مند خواهید بود. این امر باعث می‌شود تا بسیاری از دغدغه‌ها و دردسرهایی که در برابر فریلنسرهای بین‌المللی وجود دارد از بین برود و آزادانه به تمامی سرویس‌ها و پلتفرم‌ها دسترسی داشته باشید.

امنیت بالا

اگر یک فریلنسر با تجربه هستید و برای ارائه پورتفولیوی خود یا ارائه خدمات‌تان یک وب‌سایت راه‌اندازی کرده‌اید، با خرید سرور مجازی می‌توانید سطح بالایی از امنیت را تجربه کنید. سرورهای مجازی معمولا توسط فایروال‌های چندلایه و آنتی دیداس محافظت می‌شوند و نگران حملات قطع دسترسی یا DDOS نخواهید بود.

مسافت کم‌تر تا مخاطب هدف

همچنین اگر قصد دارید شرکت‌ها و کارفرماهای مستقر در یک لوکیشن خاص مانند امارات را هدف بگیرید، با خرید سرور مجازی امارات می‌توانید در نزدیک‌ترین فاصله به مخاطبان خود قرار بگیرید. این نزدیکی فاصله به کاهش زمان تاخیر در پاسخ‌گویی وب‌سایت شما و در نهایت به بهبود سئوی وب‌سایت‌تان کمک می‌کند.

عملکرد بهتر

سرورهای مجازی توسط دیتاسنترهای پیشرفته و مجهز با سرورهای فیزیکی قدرتمند پشتیبانی می‌شوند. با خرید یک سرور مجازی می‌توانید به پردازنده، رم و حافظه ذخیره‌سازی اختصاصی خودتان دسترسی داشته باشید.

بنابراین، اگر برای فعالیت خود یک وب‌سایت با طراحی به‌روز و مدرن راه‌اندازی کرده‌اید، با استفاده از عملکرد رده‌بالای یک سرور مجازی می‌توانید بهترین تجربه را به مخاطبان خود ارائه دهید.

همچنین این سرعت بالا و پهنای باند مناسب به شما کمک می‌کند تا با سرعت بیش‌تری فایل‌های مربوط به پروژه را آپلود کنید و در اختیار کارفرما قرار دهید.

قابلیت سفارشی‌سازی

قابلیت سفارشی‌سازی

سرور مجازی این امکان را به شما می‌دهد تا در صورت نیاز منابع سخت‌افزاری خود را ارتقا دهید. بنابراین، اگر بازدید وب‌سایت‌تان افزایش پیدا کرد یا به‌هردلیل دیگری به پهنای باند یا سرعت پردازش بالاتر نیاز داشتید، کافیست از ارائه‌دهنده خود بخواهید منابع پلن انتخابی شما را ارتقا دهد.

پایداری بالا

به‌عنوان یک فریلنسر بین‌المللی، هیچ چیزی مانند قطع شدن سرویس تغییر آی‌پی یا سرعت پایین اینترنت در پلتفرم‌ها نمی‌تواند فعالیت شما را دچار اختلال کند. سرویس‌های تغییر آی‌پی که معمولا برای عبور از تحریم از آن‌ها استفاده می‌شود، چندان قابل اعتماد نیستند و حتی در برخی مواقع برای اینکه اتصال کاربر قطع نشود، سرورها را تغییر می‌دهند.

این یعنی شما در هر لحظه ممکن است از یک کشور متفاوت آنلاین شده باشید که طبیعتا شک برانگیز خواهد بود. اما در نقطه مقابل، یک سرور مجازی با لوکیشن دلخواه خریداری می‌شود و 100 درصد همان آی‌پی را به‌صورت واقعی ارائه می‌دهد.

سرورهای مجازی مبین هاست آپ‌تام و سرعت بالایی داشته و می‌توانید هنگام استفاده از آن‌ها، از اتصالی مداوم اطمینان داشته باشید. بنابراین، تقریبا تحت هیچ‌ شرایطی دسترسی شما به اینترنت قطع نمی‌شود و آی‌پی شما به‌صورت ناخواسته تغییر نمی‌کند.

پشتیبانی فنی

یکی دیگر از مزایایی که سرور مجازی به فریلنسرهای بین‌المللی ارائه می‌دهد، پشتیبانی فنی 24 ساعته است. از آنجایی که فریلنسرها مستقل کار می‌کنند و تحت پوشش سازمان یا شرکتی قرار ندارند، باید مسئولیت تمام امور را برعهده بگیرند.

استفاده از سرور مجازی و پیکربندی آن کار چندان پیچیده‌ای نیست، اما در مواردی مانند بروز مشکل برای سرور فیزیکی اصلی یا اتفاقات پیش‌بینی نشده، به پشتیبانی نیاز خواهید داشت.

پشتیبانی شبانه روزی و ۲۴ ساعته سرور مجازی مبین هاست، به فریلنسرها کمک می‌کند در صورت عدم امکان اتصال به سرور، با کارشناسان ما تماس گرفته تا مشکل را در کم‌ترین زمان رفع کرده و کاربر بتواند فعالیت‌ خودش را در پلتفرم‌های فریلنسری بین‌المللی از سر بگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو