بهترین سرور ابری، سرور مجازی، سرور اختصاصی کدام است؟

منبع: پلازا

1

1402/12/24

11:26


بهترین سرور ابری، سرور مجازی، سرور اختصاصی کدام است؟

سرورها کامپیوترهای قدرتمندی هستند که پردازش‌های سنگین و ذخیره‌سازی داده‌های حجیم را بر عهده می‌گیرند. بسیاری از کسب و کارها به سبب ماهیت کاری که دارند برای ذخیره‌سازی اطلاعاتشان به سرورها نیاز دارند. در میان انواع سرورها، سرور ابری که بر پایه‌ی یارانش ابری کار می‌کند می‌تواند مزیت‌های متنوعی برای کاربران ایجاد کند و دارای ویژگی‌هایی است که آن را نسبت به دیگر انواع فضاهای میزبانی متمایز می‌کند.

قابلیت‌های سرور ابری

  • تمام قابلیت‌های سرور ابری معادل یک سرور فیزیکی است ؛
  • همیشه در دسترس است و وابسته به فضای فیزیکی نیست ؛
  • امکان تقسیم‌بندی فضای سرور ابری بر حسب نیاز کاربران و نیز استفاده جداگانه از هر بخش را فراهم می‌کند ؛
  • از آن بابت که سرور ابری به کالبد فیزیکی نیاز ندارد، در برابر حوادث و خطاهای انسانی و مکانیکی مقاوم است و داده‌هایش آسیب نخواهد دید.

انواع سرور ابری

در حالت‌ها و انواع مختلفی می‌توان از سرور ابری استفاده کرد، سرور ابری شخصی، عمومی، خصوصی و ترکیبی که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند:

سرور ابری عمومی

ارائه دهندگان سرور ابری عمومی، خدمات ابری را از طریق اینترنت در اختیار تمام کاربرانشان می گذراند. در این نوع سرور ابری ارائه سرویس سخت افزار، نرم افزار و زیرساخت‌های پشتیبانی در اختیار ارائه کننده است و بهره‌برداری از آن در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. مشتریان برای استفاده از سرور ابری عمومی هزینه‌ی کمتری می‌پردازند.

سرور ابری خصوصی

بر عکس سرورهای عمومی که در اختیار عموم است، سرورهای ابری خصوصی منحصرا توسط یک کسب و کار یا سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین ترتیب امنیت بیشتری را هم برای استفاده کننده تامین می‌کند.

سرور ابری ترکیبی

ترکیب سرور عمومی و خصوصی مزیت‌هایی را ایجاد می‌کند که می‌تواند نیازهای سازمان‌ها را برآورده کند. این نوع سرور را سرور ابری هیبریدی نیز می‌نامند.

سرور ابری شخصی

سرور ابری همانند یک هارد اکسترنال برای کاربری اختصاصی بوده و مشابه فضای ابری گوگل درایو به صورت فضایی برای ذخیره‌سازی داده‌ها در اختیار فرد قرار می‌گیرد.

کاربردهای سرور ابری

سرور ابری با توجه به اینکه مقرون به صرفه‌تر است و به صرف هزینه‌ی کمتری نیاز دارد هم برای کسب و کارهای کوچک و هم برای افراد عادی قابل استفاده است.

بهترین سرور ابری، سرور مجازی، سرور اختصاصی کدام است؟

سرور ابری چه منافعی را تامین می کند ؟

انتخاب سرور ابری به نیازهای سازمان و کاربرد مورد انتظار و حجم کاری مورد نیاز بستگی دارد. برخی از مزایای بالقوه شامل موارد زیر است :

استفاده و کاربری آسان

یک مدیر می تواند به راحتی و تقریبا فوری یک سرور ابری فراهم کند و تمام سیستم های دیگر را در عرض چند دقیقه به آن سرور متصل کند. پیکربندی و استفاده از سرور ابری تقریبا کمتر از ده دقیقه زمان می برد. نصب، هرگونه ارتقا فیزیکی، تعمیر و نگهداری زیرساخت های سرور ابری، همگی توسط ارائه دهنده سرور ابری انجام می پذیرد.

هزینه های کم استقرار و نگهداری

مشتریان می توانند سرورهای ابری مجازی و فضای ذخیره سازی را با هزینه نصب و نگهداری بسیار کمتر اجاره کنند. این باعث صرفه جویی در فضا و هزینه های جاری، مانند استفاده از کارکنان بسیار ماهر که مسئول سرور باشند، مصرف برق، سرمایش، و سایر الزامات برای نگهداری یک سرور اختصاصی ارزان در محل می شود.

بهترین سرور ابری، سرور مجازی، سرور اختصاصی کدام است؟

منابع محاسباتی بسیار مقیاس پذیر و انعطاف پذیر

سرورهای موجود در فضای ابری بسیار مقیاس پذیر هستند، ظرفیت تقریباً نامحدودی برای پردازش ظرفیت کاری با منابع فشرده دارند و امکان ذخیره مقادیر زیادی داده ها را میسر می سازند.

اکثر ارائه دهندگان پکیج های انعطاف پذیری را ارائه می دهند که به کاربران امکان می دهد پیکربندی و سیستم عامل مناسب را بر اساس حجم کاری انتخاب کنند. بدین ترتیب مشتریان می توانند به سرعت و به راحتی سرورها یا منابع را بسته به نیاز، تقاضا و بودجه فعلی خود ایجاد یا حذف کنند.

ارائه‌دهندگان رایانش ابری اغلب در ظرفیت‌های وسیع سرمایه‌گذاری می‌کنند تا مشتریان بتوانند منابعی را برای پاسخگویی به ظرفیت های کاری موقت با تقاضای بالا اضافه کنند و سپس در صورت کاهش تقاضا، منابع را حذف کنند.

در واقع زمانی که ظرفیت سرور ابری پیکربندی شده نتواند حجم کاری خاصی را تحمل کند، سازمان مشتری می تواند با افزودن سریع منابع، مقیاس را افزایش دهد. مقیاس سرورهای ابری برای تطابق سریع و آسان با حجم کاری فعلی، تغییر می پذیرند و بزرگ یا کوچک می شوند.

دسترسی جهانی و قابلیت بار کاری جهانی

سرورهای ابری همان عملکردهای سرور اختصاصی داخلی را ارائه می دهند. با این حال، کاربران بیشتری بدون توجه به موقعیت مکانی به آنها دسترسی دارند. سرور اختصاصی واقع در محل فقط توسط کاربران شبکه شرکت قابل دسترسی است.

بنابراین، یک سرور در فضای ابری همانند یک سرور مجازی از طریق اینترنت قابل دسترسی است، از این رو توانایی سرویس دهی در ابعاد گسترده تری را دارد.

اتصال به اینترنت، سرورهای ابری را قادر می سازد تا ظرفیت های کاری جهانی را مدیریت کنند. با این حال، اختلالات غیرمنتظره، ناپایداری ها و تأخیر شبکه می تواند عملکرد کاربران را کاهش دهد، به ویژه در مکان هایی که اتصال به اینترنت کمتر قابل اطمینان و پایدار است.

طرح های قیمت گذاری مقرون به صرفه

ارائه دهندگان خدمات ابری، طیف گسترده ای از طرح های قیمت گذاری را بر اساس مشخصات ارائه می دهند. مشتریان می توانند برنامه های پرداخت سالانه یا ماهانه، مثلا برای سه یا شش ماه یا یک یا دو سال را بر حسب قدرت خریدشان انتخاب کنند.

امنیت در سطح بالا

ارائه‌دهندگان محاسبات ابری از راه‌حل‌های امنیتی بسیار مؤثر برای محافظت از زیرساخت‌ها و داده‌ها استفاده می‌کنند و از تیم‌های امنیتی فناوری اطلاعات ماهر برای اطمینان از حفاظت دائمی سرورها کمک می‌گیرند. ارائه دهندگان همچنین بهترین شیوه های امنیتی مانند به روز رسانی نرم افزار و ابزار را رعایت می کنند.

ارائه خدمات ابری با شرکت ابرآراز

شرکت ابرآراز با هدف ارائه بهترین خدمات میزبانی وب در حدود ده سال پیش تاسیس شد. در طی این سالها توانست با گرد هم آوردن نیروی انسانی متخصص، مشتاق و کارکشته و همچنین بهره گیری از بروزترین فناوری های حوزه میزبانی وب همانند سرورهای ابری و مجازی، در رده ی بهترین ارائه دهندگان اینگونه خدمات جای بگیرد.

این شرکت با برنامه ها و پکیج های متنوع و خدمات و پشتیبانی پس از فروش در تمام طول مسیر در کنار مشتریان خود ایستاده است تا تجربه ی استفاده از جدیدترین فناوری های حوزه میزبانی وب و سرور برای آنها بدون دغدغه و با بالاترین کیفیت رقم بخورد.

برای اطلاع بیشتر به سایت https://arazcloud.com و با شماره 02191694617 تماس بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو