طرز تهیه خورش قیمه با مرغ خوشمزه و لذیذ + فوت و فن های خوشمزه تر شدن آن

منبع: جدول یاب

4

1402/6/21

13:53


خورش قیمه با مرغ یکی از خورشت های یکی از محبوب ایرانی می باشد که می توانید این بار با مرغ تهیه کنید، می توانید با مرغ خرد شده و مکعبی استفاده کنید و یا از مرغ تکه ای استفاده کنید که این کاملا دلخواه است ولی استفاده از مرغ مکعبی باعث می شود این …

طرز تهیه خورش قیمه با مرغ

خورش قیمه با مرغ یکی از خورشت های یکی از محبوب ایرانی می باشد که می توانید این بار با مرغ تهیه کنید، می توانید با مرغ خرد شده و مکعبی استفاده کنید و یا از مرغ تکه ای استفاده کنید که این کاملا دلخواه است ولی استفاده از مرغ مکعبی باعث می شود این خورشت زودتر پخته شود. اما شما می توانید در این پست تمام فوت و فن های خوشمزه تر شدن خورش قیمه را به شما یاد خواهیم داد پس امروز در جدول یاب طرز تهیه خورش قیمه با مرغ را می توانید مشاهده کنید.

مواد لازم

پیاز ۱ عدد
سینه مرغ ۵۰۰ گرم
لپه ۱ لیوان
سیب زمینی ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
لیموعمانی ۲ عدد
زعفران به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه خورش قیمه با مرغ

مرحله اول: آماده سازی

برای تهیه خورش قیمه با مرغ خوشمزه و مجلسی ابتدا لپه را از شب قبل درون یک کاسه آب قرار دهید تا به خوبی خیس بخورد و در صورت امکان چند بار آب درون کاسه را تعویض کنید تا نفخ لپه کاملا گرفته شود، سینه مرغ را نیز بدون استخوان کنید و بعد به صورت مکعبی خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن درون یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. در ادامه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کنید.حالا پیاز را چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا با ادویه ها یکدست شود.  و بعد مرغ خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و در ادامه لپه را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه کنید، سپس به مدت دو تا سه دقیقه تفت می دهیم تا لپه هم کمی سرخ شود.توجه داشته که زمان سرخ کردن لپه خیلی مهم است، اگر لپه کم تفت داده شود ممکن است در هنگام پخت خرد شود و اگر بیش از حد تفت داده شود سفت می شود و زیر دندان کاملا حس می شود.

مرحله سوم: افزودن رب

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود، سپس ۴ لیوان آب گرم به همراه مقداری نمک و ادویه اضافه کنید. در ادامه در ب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم خورش به مدت ۲ تا ۳ ساعت بپزد.

مرحله چهارم: پخت خورش قیمه با مرغ

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش لیمو عمانی را در آب بخیسانید تا تلخی شان گرفته شود یا این که انها را از وسط باز کنید و تخمه های داخل لیمو را خارج کنید تا خورش را تلخ نکنندحالا لیمو عمانی را به همراه زعفران دم کرده به خورش اضافه کنید و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم بجوشد و جا بیفتد، سپس در صورت تمایل می توانید کمی پودر دارچین اضافه کنید.توجه داشته باشید که پودر دارچین را حتما باید در پایان پخت خورش اضافه کنید، چون باعث تیره شدن رنگ خورش می شود. در همین حین سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد کنید و با آب سرد بشورید. بعد سیب زمینی را سرخ کنید و همراه خورشت تزیین وخورشت را همراه برنج سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خورش فیمه با مرغ

  1. به دلخواه زعفران را به صورت چند مرحله ی به خورشت اضافه کنید.
  2. می توانید بجای لیموعمانی از رب یا پودر لیمو اضافه کنید.
  3. می توانید برای خوشمزه تر شدن از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو