راهکاری برای درمان ریزش مو

راهکاری برای درمان ریزش مو


منبع: وقت مد

3

1402/6/27

14:37


ریزش مو واژه بسیار آشنا و پرتکراری که معمولا گلایه از آن را در دغدغه های روزمره اطرافیانمان می شنویم یا اینکه خودمان هر روز موقع شانه زدن مو با آن مواجه می شویم. چالشی که انگار هیچ راه فراری از آن نداریم و پیوسته به دنبال راهکاری سازنده می گردیم. به خصوص وقتی که …

رپ31تر تبلیغات

ریزش مو واژه بسیار آشنا و پرتکراری که معمولا گلایه از آن را در دغدغه های روزمره اطرافیانمان می شنویم یا اینکه خودمان هر روز موقع شانه زدن مو با آن مواجه می شویم.

خرید لباس زیر

چالشی که انگار هیچ راه فراری از آن نداریم و پیوسته به دنبال راهکاری سازنده می گردیم. به خصوص وقتی که حتی داروهای شیمیایی تجویزی پزشک هم در درمان ریزش مو چندان اثربخش نیست.

همانطور که حتما از زبان غریبه و آشنا مکررا شنیده اید که مدتهاست دارو مصرف می کنند اما تغییر محسوسی در قطع ریزش مو مشاهده نمی کنند.


حال ما یک پیشنهاد عالی برای درمان ریزش مو داریم که شاید کمتر به آن فکر کرده باشید. اگر به گذشته های دور برگردید، قطعا در معالجات موفق ابوعلی سینا و پزشکان طب سنتی به موفقیت های بزرگی در رفع مشکلات بدن و امراض مختلف صعب العلاج می رسید. این اتفاقات نکته ای را به ذهن متبادر می کند که اگر مشکلی در بدن وجود دارد، حتما باید ضماد آن در طبیعت در دسترس باشد.

لباس خواب برند لباس سکرت

این حقیقت در علم طب سنتی همواره سرلوحه کار طبیبان بوده است. حال در بحبوحه دنیای مدرن که بدن به مواد ناشناخته پاسخ نمی دهد، بهتر است به راهکارهای معجزه آسای نیاکانمان در کاربرد اکسیر طبیعت رجوع کنیم.

پس تا پایان این نوشتار همراه باشید تا شما را با روغن های طبیعی گیاهی که گره گشای مشکل ریزش موست آشنا کنیم.

چرا روغن های ارگانیک برای تقویت مو مناسب هستند؟


از آنجایی که روغن های گیاهی از دل طبیعت زنده استخراج می شوند، بیش از هر ماده دیگری با سرشت بدن سازگاری دارند. از این رو هنگامی که از آنها به طور موضعی استفاده می کنیم، سریعا جذب شده و به بهبود وضعیت بدن کمک می کنند.

روغن های گیاهی سریع تر و عمیق تر به پوست سر و ساقه مو نفوذ می کنند. این فرآیند باعث افزایش جریان خون در پیرامون فولیکول های مو می شود.

قاعدتا با افزایش جریان خون تغذیه رسانی به ریشه و ساقه مو بیشتر شده و اکسیژن رسانی هم تقویت می شود. نتیجه تقویت رشد و استحکام و حالت پذیری مو و حذف ریزش است.


علاوه بر این روغن های بندیتو با پایه گیاهی با آب بندی ریشه و کوتیکول، خشکی سر و در نتیجه شوره سر را نیز رفع می کنند. همچنین انواع آسیب های ساختار مو مانند دو شاخه شدن و وزشدگی را ترمیم می کنند.

خرید لباس زیر


روغن رزماری بهترین درمان ریزش مو شدید


حتما در مورد تاثیرات فوق العاده گیاه رزماری در تقویت موها و جبران موهای از دست رفته شنیده اید. شواهد و پژوهش ها نشان داده است که ترکیبات موجود در این گیاه پر خاصیت در تقویت رویش موهای جدید و درمان ریزش مو بسیار موثر است.

گویا این عصاره با گشاد کردن رگهای خونی و افزایش تکثیر سلولی، فولیکولهای مو را تحریک به رشد موهای جدید می کند.

با کاربرد مستمر روغن رزماری در نواحی طاسی یا دچار ریزش اثرات شگفت انگیز آن را به وضوح مشاهده خواهید کرد. بعد از دو هفته جوانه زدن موهای جدید کاملا ملموس خواهد بود. ضمن اینکه این روغن عالی موجب ضخیم شدن و حجم گرفتن تارهای مو می شود.


روغن آووکادو


روغن آووکادو به داشتن خواص ویژه و منحصر به فرد همچون اسیدهای چرب و ویتامین E و آنتی اکسیدانها مشهور است. مواد معدنی موجود در این میوه کمیاب به تقویت مو و براق و پر شدن و برطرف شدن موخوره کمک می کند.

خرید لباس زیر


روغن آویشن برای درمان ریزش مو خانگی


مسلما هر کدام از گیاهان خواصی ویژه در خود دارند که اثرات آنها را در تقویت مو و درمان ریزش مو متفاوت می کند.

لباس خواب برند لباس سکرت

روغن های گیاهی که حاوی عصاره بی نظیر آویشن هستند، برای جلوگیری از ریزش مو تاثیرات چشمگیری شان می دهند. ماده ای مغذی و محرک که با تقویت فولیکولهای مو پوست سر را برای رشد مجدد تارهای مو تحریک می کند. علاوه بر این ساقه های موی نازک و آسیب دیده را ضخامت می بخشد.

از این رو محصولی قابل توجه برای درمان ریزش مو و بیماری های مرتبط همچون آلوپسی است.

روغن ارگانیک درخت چای برای تقویت مو


روغن درخت چای یکی از فرآورده های طبیعی گیاهی است که نام آن را در حوزه مراقبت و زیبایی پوست و مو زیاد شنیده اید. این ماده جادویی علاوه بر اثرات ضد خارش قوی و درمان ریزش مو، عملکرد ضد قارچی و ضد میکروبی و ویروسی دارد. از این رو برای درمان انواع مشکلات شوره سر ( درماتیت سبوره) و مشکلات مشابه تجویز می شود. در حقیقت روغن هایی مانند روغن درخت چای با خواص ضد میکروبی بستری سالم برای رشد مو مهیا می کنند و گزینه ای عالی برای رفع مشکلات پوست و مو هستند.


روغن اسطوخودوس (لاوندر) جلوگیری از ریزش مو

خرید لباس زیر


حتما برایتان جالب است که بدانید اسطوخودوس خواصی فراتر از آرامش بخشی دارد. بر مبنای پژوهش های گسترده ای که انجام شده اسطوخودوس یا همان لاوندر خواص ضد میکروبی قوی داشته و برای تقویت پوست و مو بسیار موثر است. اتفاقی که می افتد این است که روغن اسطوخودوس با ماهیت پاکسازی کننده عمیق پوست سر، فرصتی برای رشد مجدد مو از فولیکولها فراهم می کند. در نتیجه ریزش مو به مرور کاهش پیدا می کند. مزید بر اینکه خواص آرامبخشی این روغن شفابخش به خودی خود مانع ریزش مو می شود. با این توصیف ماساژ پوست سر با روغن اسطوخودوس به طور روتین بهترین کار برای تقویت مو و درمان ریزش مو با روغن است.

لباس خواب برند لباس سکرت

رپ31تر تبلیغات

روغن نارگیل معجزه طبیعت برای مو


روغن نارگیل که از میوه درخت نارگیل استخراج می شود یک گیاه چند منظوره با بافت و خواص قابل توجه برای تقویت پوست و مو و درمان ریزش مو است. نارگیل دارای ویتامینها، مواد معدنی و مقادیر زیادی اسیدهای چرب فعال است که به واسطه تبخیر ناپذیری به راحتی و عمیقا به بافت مو نفوذ می کند. با مصرف موضعی روغن نارگیل روی ساقه مو اثرات نرم کنندگی و براق کنندگی آن کاملا مشهود خواهد بود.


روغن آرگان به درمان ریزش مو کمک می کند

لباس خواب برند لباس سکرت


روغن آرگان برگرفته از درختی با همین عنوان در مراکش است. آرگان در قرن های اخیر به عنوان ماده غذایی استفاده می شد. اما چند سالی است که خواص شگفت انگیز آن برای تقویت پوست و مو و درمان ریزش مو آن را به محصولی تاپ برای مراقبت و زیبایی پوست و مو تبدیل کرده است. این روغن ارگانیک سرشار از اسیدهای چرب حیاتی بوده و تاثیرات قوی مرطوب کنندگی و تقویت کنندگی دارد. روغن آرگان ساقه مو را نرم و شاداب کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند. ضمن اینکه با اثر محافظت کننده از ساقه مو جلوی آسیب دیدگی در برابر حالت دهی مداوم و شستشو را می گیرد.

رپ31تر تبلیغات

نحوه استفاده از روغن های ارگانیک تقویت کننده مو


تا به اینجای نوشتار با مهم ترین روغن های تقویت کننده برای درمان ریزش مو آشنا شدید. حالا باید این آگاهی را داشته باشید که که این گونه روغن های تقویتی در دسته روغن های ضروری قرار می گیرند. کاربرد مستقیم این گونه روغن ها بر روی پوست بدن ممکن است باعث تحریکات پوستی و اثرات منفی شود. به همین دلیل لازم است پیش از مصرف با روغن های حامل رقیق شوند. این روغن های ارگانیک را می توان با روغن های حامل مانند روغن نارگیل، کرچک، جوجوبا، روغن زیتون و روغن انگور و آووکادو مخلوط کرد.


جالب است بدانید روغن های حامل به تنهایی دارای ترکیبات مغذی هستند که به درمان ریزش مو و رویش مجدد موها کمک می کنند. علاوه بر این با بافت لطیف و سبک خود می توانند به کوتیکول و ساقه مو حالت داده و از آسیب و شکستگی آن جلوگیری کنند. روغن تراپی در روتین مراقبت از مو بسیار موثر است. اما پیش از هر اقدامی باید به عواملی مانند الگوهای ژنتیکی، ورزش منظم، رژیم غذایی متعادل و کاهش استرس برای قوی تر شدن مو توجه داشته باشید. همچنین انتظار نتیجه سریع از روغن تراپی نداشته باشید. چرخه فرآیند رشد و تغذیه رسانی به مو زمانبر است. برای رسیدن به نتیجه دلخواه حداقل یکماه باید به طور منظم و روزانه به مراقبت از موها و تقویت با روغنهای گیاهی ادامه دهید.

اطلاعیه! اطلاعات و محتواهای این مطلب صرفا توسط تبلیغ دهنده نوشته شده و به عنوان تبلیغ منتشر شده است. بنابراین قبل از استفاده از خدمات و یا محصولات تبلیغ دهنده، از طریق سایر منابع تحقیقات لازم را اندام دهید
رسانه ما هیچ مسئولیتی را در این رابطه نمی‌پذیرد
.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو