درمان ریزش مو خانگی

درمان ریزش مو خانگی


منبع: فوت و فن

4

1402/3/18

10:24


ریزش مو؛ کابوسی که پایان می پذیرد! راه حل به دردبخوری برای درمان ریزش مو سراغ دارید؟! اصلا می دانید ریزش مو چیست و چرا رخ می دهد؟!

درمان ریزش مو خانگی

درمان ریزش مو خانگی

ریزش مو؛ کابوسی که پایان می پذیرد!

راه حل به دردبخوری برای درمان ریزش مو سراغ دارید؟! اصلا می دانید ریزش مو چیست و چرا رخ می دهد؟!

ریزش مو صحنه ای ترسناک و دلهره آور است که همه ما حداقل یک بار در عمرمان آن را تجربه کرده ایم. خیلی ها با دیدن چند تار مویی که هنگام شانه کردن موها یا حمام کردن از سرشان جدا می شود، ته دلشان خالی شده، دستپاچه می شوند و به این در و آن در می زنند تا اوضاع را بهبود ببخشند. غافل از این که ریزش چند تار مو آن هم هنگام شانه کردن یا شستن موها چیز غیر طبیعی و عجیب و غریبی نیست! اگر تعداد تار موهای ریخته در طول روز حدود 50 الی 100 عدد باشد، جای نگرانی نیست. اما اگر ریزش مو به صورت دسته ای یا توده ای اتفاق بیفتد، زنگ خطر به صدا در می آید. در این صورت باید هرچه سریع تر چاره ای اساسی بیندیشید!

اگرچه تلخ، اما حقیقت این است که ریزش مو یکی از رایج ترین مشکلاتی است که شمار زیادی از مردان و زنان امروزی با آن دست و پنجه نرم می کنند. علل متعدد و متنوعی وجود دارند که دست به دست هم داده و زمینه رخداد این اتفاق خوفناک را فراهم سازند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که از ریزش موی شدید رنج می برید، باید بدانید که نخستین گام برای رهایی از شر این مشکل شناخت علت وقوع آن است.

آشنایی با علل ریزش مو

پای یک هورمون در میان است!

دلیل مشترک ریزش مو بین خانم ها و آقایان چیزی نیست جز هورمون! هورمون دی هیدرو تستوسترون یکی از هورمون هایی است که تاثیر مستقیم و به سزایی بر فولیکول مو اعمال نموده و موجب نازک شدن تار مو و توقف رشد آن می شود. در پی این اتفاقات ریزش مو رخ می دهد. ریزش موی هورمونی در زنان شامل نازک شدن موها از فرق سر و تمام نواحی مرکزی می شود. این در حالی است که این نوع ریزش در مردان به شکل نعل اسبی نمایان می گردد. درمان ریزش مو هورمونی هم در مردان و هم در زنان امکان پذیر است. البته در صورتی که این دست و آن دست نکنید و درمان را به تعویق نیندازید!

منوپوز

منوپوز یا به اصطلاح خودمانی یائسگی یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو در زنان است. شاید عجیب و غیر قابل باور به نظر برسد، اما یائسگی و ریزش مو ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با یکدیگر دارند. چرا؟!

چون یائسگی موجب ایجاد تغییرات بسیاری در هورمون های بدن می شود و همان طور که پیش تر اشاره کردیم، هورمون ها نقش چشمگیری در بروز ریزش مو دارند. درمان ریزش مو ناشی از یائسگی نیز به سادگی امکان پذیر است.

استرس

اگر در محیطی پر استرس زندگی می کنید، عجیب نیست که حجم قابل توجهی از موهایتان را از دست بدهید. خوشبختانه ریزش موی ناشی از استرس که از آن تحت عنوان تلوژن افلوویوم نیز یاد می شود، دائمی نبوده و قابل درمان است.

کاهش وزن شدید

کاهش ناگهانی وزن یکی دیگر از عواملی است که موجبات ریزش مو را فراهم می سازد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که کم شدن ناگهانی میزان کالری دریافتی و مواد مغذی مورد نیاز بدن باعث ورود استرس به سلول ها شده و ریزش موی ناگهانی را در پی دارد. این نوع ریزش مو نیز دائمی نبوده و در صورتی که تغذیه فرد به روال عادی باز گردد، قابل درمان است.

از دیگر علل مهم ابتلا به ریزش مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم خونی حاصل از فقر آهن
  • وراثت
  • زایمان
  • عملکرد نادرست غده تیروئید
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • مصرف برخی داروها
  • رژیم غذایی نادرست
  • عمل جراحی
  • غم و اندوه
  • بیماری لوپوس
  • آلوپسی آندروژنیک
  • آلوپسی آره آتا

آشنایی با موثرترین روش های درمان ریزش مو در خانه

موهای شما تاج سر شما هستند و نبود آن ها می تواند لطمه ای باورنکردنی به زیبایی تان بزند. پس لطفا به موهایتان رسیدگی کرده و به هر قیمتی شده، از ریزش آن ها جلوگیری به عمل آورید!

اگر در حال حاضر ریزش بیش از حد نرمال را تجربه می کنید، بهتر است با بهترین روش های درمان ریزش مو شدید در خانه آشنا شده و خیلی ساده و سریع از شر این مشکل خلاص شوید!

کف سرتان را ماساژ دهید!

جالب و در عین حال لازم است بدانید که ماساژ کف سر تاثیر شگفت انگیزی در ترمیم و افزایش رشد مو دارد. اگر ماساژ همراه با روغن و ماسک مو باشد که فبها؛ پوست سرتان بیشتر تحریک شده، رشد مو متوقف و ضخامت آن بهبود پیدا می کند. با این اوصاف شدیدا توصیه می شود که روزانه مدت زمانی کوتاه در حد چند دقیقه را به ماساژ کف سرتان اختصاص دهید!

مولتی ویتامین مخصوص مو مصرف کنید!

پیش تر از تغذیه نامناسب به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو یاد کردیم. اگرچه تلخ، اما این یک حقیقت است که اکثر قریب به اتفاق مردم دنیا نمی توانند کلیه مواد مغذی مورد نیاز بدنشان را از طریق تغذیه دریافت نمایند. از همین رو توصیه می شود که برای درمان ریزش مو علاوه بر استفاده از تغذیه مناسب، به استفاده از مولتی ویتامین مخصوص مو روی بیاورید. توجه داشته باشید که استفاده از این مکمل ها بدون دستور پزشک ممنوع است!

آب پیاز را به موهایتان بزنید!

اگر از آب پیاز به عنوان بهترین درمان ریزش مو در منزل یاد کنیم، اغراق نکرده ایم. قبول داریم که پیاز بوی بدی دارد و مالیدن آب آن به پوست سر و موها چندان خوشایند نیست. اما حقیقتا توانایی آن در بهبود گردش خون و فاکتور رشد کراتین و جریان خون در کوتیکول ها ستودنی است. برای بهره مندی از فواید ارزشمند پیاز کافیست آب چند پیاز را گرفته و آن را به پوست سر و موهایتان بمالید. پس از گذشت 15 دقیقه مثل همیشه موهایتان را با شامپو بشویید و منتظر تاثیر اعجاب انگیز این روش بمانید!

با روغن ترکیبی تقویت ریشه مو به مقابله با ریزش موهایتان بروید!

درمان ریزش مو با روغن ترکیبی تقویت ریشه مو یکی از بهترین روش های درمان ریزش مو در خانه است. همان طور که از نام این روغن بر می آید، ترکیبی از 23 گیاه و دانه روغنی فوق العاده است که دست به دست هم داده و مشکلات ریشه ای مو را پایان می بخشند.

جالب است بدانید که موهای شما دقیقا مانند سایر اعضای بدنتان نیازمند تغذیه ای کامل و مناسب هستند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند. ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری وجود دارند که نبود مقادیر کافی از آن ها می تواند شما را با صحنه تلخ ریزش شدید موها رو به رو سازد. ویتامین هایی که درست مانند غذایی مقوی برای پوست سرتان عمل کرده و کنترل ریزش تار به تار موهایتان را تضمین می کنند!

اگر می خواهید موهایی سالم و شاداب داشته باشید و برای همیشه از شر ریزش مو خلاص شوید، پیشنهادی بهتر از روغن ترکیبی تقویت ریشه مو برایتان سراغ نداریم. این روغن سرشار از کلسیم، آهن، مواد معدنی، انواع ویتامین ها و مواد مغذی پر خاصیت بوده و از همین رو قوی ترین و موثرترین گزینه برای درمان ریزش مو محسوب می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو