بهترین روغن های گیاهی برای درمان ریزش مو

منبع: روزیاتو

2

1402/5/23

16:31


بهترین روغن های گیاهی برای درمان ریزش مو

بهترین روغن های گیاهی برای درمان ریزش مو

یکی از مشکلاتی که به سراغ برخی از افراد آمده و خاطرشان را ناراحت و مکدر می سازد؛ ریزش مو است. دلایل متعددی همچون صدمات جسمانی، مصرف بیش از حد ویتامین A، بارداری، استرس، سوابق خانوادگی، مشکلات تیروئید، کمبود مواد معدنی و … باعث بروز این مشکل می شوند. ریزش ۵۰ الی ۱۰۰ عددی موها در طول روز، امری کاملا طبیعی تلقی می شود؛ اما اگر میزان ریزش از این حد فراتر رود؛ دیگر نمی توان آن را یک پدیده طبیعی قلمداد کرد.

ریزش مو یکی از عارضه های ناخوشایندی است که سبب کاهش تعداد تارهای مو بر روی سر شده و کاهش حجم مو را در پی دارد. به دنبال این عارضه، چهره تحت تاثیر قرار گرفته و با تغییرات منفی روبرو خواهد شد. قطعا موها تاثیر بسزایی در زیبایی چهره داشته و افرادی که با موهای پرپشت مواجه اند؛ زیباتر هستند.

شاید یکی از دلایلی که باعث نگرانی افراد در رابطه با ریزش مو شده، کاهش زیبایی ظاهری آنها باشد. یقینا هیچکس از داشتن چهره نازیبا، رضایت نداشته و به دنبال راهی است تا چهره ای جذاب تر پیدا کند. البته دلیلی برای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که امروزه شیوه های موثری برای درمان ریزش مو ظهور یافته اند. شیوه هایی که علاوه بر حل این مشکل، درصد رضایت قلبی را در افراد افزایش می دهند.

روغن های گیاهی، موثرترین راهکار جهت درمان ریزش مو

اگرچه شیوه های متعددی برای درمان ریزش مو کشف شده اند؛ اما یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش ها جهت حل این مشکل، استفاده از روغن های گیاهی است. این روغن ها از ساختار ارگانیک برخوردار بوده و از محصولات طبیعی و بی ضرر به شمار می آیند. روغن هایی که هیچ خطری برای پوست و مو به دنبال نداشته و سلامت آنها را تضمین می سازند. روغن های گیاهی را می توان محصولاتی مطمئن محسوب نمود؛ محصولاتی که به عارضه ای مانند ریزش مو پایان داده و سلامت را به موها باز می گردانند. در ادامه قصد داریم تا بهترین روغن های گیاهی جهت درمان ریزش مو را معرفی کنیم:

تحقق رویای شیرین درمان ریزش مو با روغن آرگان

با روغن آرگان، رویای شیرینی همچون درمان ریزش مو به تحقق خواهد پیوست. این روغن در تولید بسیاری از محصولات زیبایی و آرایشی، نقش داشته و مراقبت بهینه از پوست و مو را بر عهده دارد. روغن آرگان با مرطوب نمودن پوست سر، خشکی را از بین برده و ریزش مو را کنترل می کند. همچنین این روغن باعث نرمی هر چه بیشتر ساقه مو شده و این کار را با استفاده از اسیدهای چرب ضروری انجام می دهد. اثرات مراقبتی این روغن، به صدمات ناشی از شستشوی مداوم مو پایان داده و موها را در معرض رویش دوباره قرار خواهد داد.

روغن رزماری، یک محصول معجزه گر

تاثیرات بارز روغن رزماری برای درمان ریزش مو را نباید نادیده گرفت. این روغن را می توان یک محصول معجزه گر خطاب کرد. محصولی که علاوه بر تقویت موها، باعث رشد بهتر آنها شده و عارضه ریزش مو را متوقف می سازد. رگ های خونی پوست سر به واسطه آن، گشادتر شده و خون بیشتری در آنها جریان می یابد. در نتیجه فرآیند بهتری از رشد مو رخ خواهد داد. همچنین سلول های پوست سر نیز به لطف این روغن، تکثیر یافته و فولیکول های مو تحریک می گردند. افرادی که به دنبال موهای ضخیم بوده و به موهای پرحجم تمایل دارند؛ می توانند از روغن رزماری بهره کافی را ببرند.

روغن ترنج، دوستدار موهایتان

روغن ترنج که نام دیگر آن روغن برگاموت است؛ از خواص ضد میکروبی برخوردار می باشد. علاوه براین روغن مذکور با التهابات پوست سر نیز به مبارزه پرداخته و از این طریق، منجر به درمان ریزش مو می شود. رشد مجدد موها و افزایش سلامت آنها از تاثیرات باورنکردنی این روغن به شمار می آیند.

روغن نعناع تند، همگام با سلامت مو

روغن ترنج که نام دیگر آن روغن برگاموت است؛ از خواص ضد میکروبی برخوردار می باشد. علاوه براین روغن مذکور با التهابات پوست سر نیز به مبارزه پرداخته و از این طریق، منجر به درمان ریزش مو می شود. رشد مجدد موها و افزایش سلامت آنها از تاثیرات باورنکردنی این روغن به شمار می آیند.

روغن نعناع تند، همگام با سلامت مو

روغن نعناع تند از یک ترکیب موثر به نام منتول برخوردار می باشد. این ترکیب در رگ های خونی پوست سر اثر نهاده و آنها را گشادتر می گرداند. در نتیجه، خون بیشتری در رگ ها به حرکت درآمده و باعث رشد هر چه بهتر موها خواهد شد. بدین ترتیب مشکلاتی نظیر کاهش جریان خون پوست سر که باعث ریزش موها می شود، برطرف خواهد شد. نکته مهمی که راجع به این روغن باید بدانید؛ این است که محصول فوق به واسطه برخورداری از عصاره نعناع تند، احساس سوزن سوزن شدن را در پوست سر به وجود می آورد. این احساس، خیلی زود از بین خواهد رفت.

روغن اسطوخودوس، یک یار خوب برای موها

عصاره اسطوخودوس یا لوندر یکی از عصاره های گیاهی شگفت آور است که تاثیراتی بیش از درمان ریزش مو دارد. این عصاره نه تنها ذهن را به آرامش می رساند؛ بلکه در موی سر، تاثیرات مثبت به جا می گذارد. با مصرف این روغن، پوست سر، عمیقا تمیز شده و موها فرصت دوباره ای برای رشد پیدا خواهند کرد. در نتیجه، ریزش مو متوقف گردیده و ردی از این مشکل به جا نخواهد ماند. یکی از اقداماتی که سبب اثرگذاری هرچه بهتر این روغن بر روی مو خواهد شد، ماساژ پوست سر توسط آن است. روغن فوق از خاصیت ضد میکروبی برخوردار بوده و علاوه بر درمان ریزش مو، مشکلات دیگر مو را نیز از میان بر می دارد.

روغن درخت چای دارای تاثیرات شگفت انگیز

عصاره درخت چای، سرشار از خواص دارویی است. خواصی که نمی توان آنها را کتمان کرد. این روغن نه تنها با عارضه هایی مثل خارش پوست سر به مقابله می پردازد؛ بلکه کمک شایانی به درمان ریزش مو خواهد کرد. این محصول علاوه بر اینکه حاوی خاصیت ضد میکروبی است؛ دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری نیز می باشد. با توجه به این خواص، روغن فوق توانسته علاوه بر ریزش، سایر مشکلات نظیر شوره سر را نیز درمان نماید.

تاثیر بی بدیل روغن چوب سدر برای درمان ریزش مو

کمتر کسی از خواص روغن چوب سدر در رابطه با درمان ریزش مو خبر دارد. این روغن که خواص پنهانی را در خود جای داده؛ طاسی سر را درمان می کند. خانم هایی که به دنبال یک محصول مطلوب جهت درمان ریزش مو زنان می گردند، می توانند این محصول را امتحان کرده و به نتایجی فراتر از انتظار دست یابند. همچنین آقایانی که در معرض طاسی سر قرار داشته و محصولی موثر برای درمان ریزش مو مردان را جستجو می کنند؛ می توانند از تاثیرات بی بدیل این روغن بهره مند گردند.

این محصول که حاوی اسانس جادویی چوب سدر می باشد، علاوه بر متوقف سازی ریزش مو، از نازک شدن موها نیز جلوگیری خواهد کرد. غدد چربی موجود در پوست سر نیز توسط این روغن، متعادل گردیده و از این طریق، مانع از ریزش مو می گردند. یکی از دلایلی که ریزش مو شدید را ظاهر می سازد، خشکی پوست سر است که سبب تشکیل شوره نیز خواهد شد. خوشبختانه روغن چوب سدر، ضمن رفع این مشکل به مسئله ریزش مو نیز خاتمه خواهد داد.

و اما در بهترین حالت بندیتو به شما توصیه میکند همه این روغن ها را در یک محصول روغن ترکیبی تقویت ریشه مو داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو