ساخت واکسن سرطان ریه که تا 41 درصد در کاهش نرخ مرگ‌ومیر موثر است

منبع: تکراتو

3

1402/6/27

21:00


ساخت واکسن سرطان ریه که تا 41 درصد مرگ و میر ناشی از سرطان را کنترل می‌کند. این واکسن توسط یک شرکت فرانسوی ساخته شده است.

ساخت واکسن سرطان ریه که تا 41 درصد در کاهش نرخ مرگ‌ومیر موثر است

ساخت واکسن سرطان ریه که تا 41 درصد مرگ و میر ناشی از سرطان را کنترل می‌کند. این واکسن توسط یک شرکت فرانسوی ساخته شده است.

ساخت واکسن سرطان ریه توسط یک شرکت بیولوژیکی فرانسوی به نام Ose Immunotherapeutics که می‌تواند تا 41 درصد مرگ و میر بر اثر این سرطان را کنترل کند. سرطان ریه بیشترین میزان خود را در کشورهای اروپایی و آمریکا شناخته و دانشمندان همواره سعی دارند راه‌هایی کشف کرده تا بتوانند آمار مرگ و میر این سرطان را از بین ببرند. حال فرانسه با این واکسن گامی مهم به سوی موفقیت در صفر شدن آمار مرگ بر اثر سرطان را بردارد.

بیشتر بخوانید: نرخ ابتلا به سرطان در افراد زیر 50 سال شدیدا در حال افزایش است

ساخت واکسن سرطان ریه توسط دانشمندان فرانسوی

به گزارش یورونیوز، واکسن Tedopi از شرکت Ose Immunotherapeutics در کاهش ریسک مرگ در بیماران مبتلا به بعضی از انواع سرطان ریه مؤثر بوده است. این واکسن اخیراً فاز سوم کارآزمایی‌های بالینی را پشت‌سر گذاشته و توانسته است 41 درصد ریسک مرگ بر اثر این سرطان را کاهش دهد.

واکسن Tedopi در آزمایش‌ها روی بیماران مبتلا به سرطان ریه سلول غیرکوچک (NSCLC) پیشرفته آزمایش شده است که رایج‌ترین نوع این سرطان محسوب می‌شود. معمولاً شیمی‌درمانی و پرتودرمانی این سرطان را درمان نمی‌کنند.

ساخت واکسن سرطان ریه که تا 41 درصد در کاهش نرخ مرگ‌ومیر موثر است

فاز سوم آزمایش واکسن سرطان ریه Tedopi چگونه انجام شد؟

در این آزمایش 219 بیمار از 9 کشور اروپایی و آمریکا شرکت کردند که همگی در برابر سایر درمان‌ها مقاوم بودند. از این میان، 139 نفر واکسن Tedopi و 80 نفر شیمی‌درمانی دریافت کردند. نتیجه این بود که گروه اول نسبت به کسانی که شیمی‌درمانی شده بودند، نرخ بقای بسیار بالاتر و کیفیت زندگی بهتری داشتند.

پروفسور «بنجامین بسی» از مؤسسه گوستاو روسی که محقق ارشد این پژوهش بوده است، می‌گوید:

کاهش چشمگیر 41 درصدی ریسک مرگ‌ومیر به‌همراه بهبود امتیاز تاب‌آوری و افزایش کیفیت زندگی مشاهده شد.

واکسن ساخت شرکت Ose Immunotherapeutics در این آزمایش به‌عنوان سومین درمان برای بیماران استفاده شد. این یعنی بیماران از قبل دو درمان دیگر دریافت کرده بودند. این واکسن ظاهراً روی افراد دارای ژن HLA-A2 مؤثر است که در حدود نیمی از افراد وجود دارد.

واکسن Tedopi در ابتدا هر سه هفته یک‌بار، سپس به مدت یک‌سال هر هشت هفته یک بار و درنهایت هر 12 هفته یک بار تزریق شد. گفتنی است که این واکسن نه برای پیشگیری، بلکه برای درمان سرطان ریه استفاده می‌شود.

قیمت سهام شرکت Ose Immunotherapeutics یک روز پس از انتشار این نتایج، حدود 60 درصد در بازار بورس پاریس رشد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت واکسن سرطان ریه و احتمال کاهش مرگ و میر توسط این نوع سرطان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو