معرفی فیلم برو بیرون 2017 (Get Out) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم برو بیرون 2017 (Get Out) ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

3

1402/6/28

22:15


معرفی فیلم برو بیرون 2017 (Get Out) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم برو بیرون اثری ترسناک و روانشناختی و اولین تجربه کارگردانی جردن پیل (Jordan Peele) است. با ما همراه باشید تا نگاهی نزدیکتر به فیلم Get Out 2017 داشته باشیم.

در قلمرو ژانر ترسناک، آثار کمیابی وجود دارند که از مرز داستان‌ها و ماجراهای ترسناک کلیشه‌ای فراتر می‌روند و به کند و کاو واقعیت‌های آزاردهنده جامعه می‌پردازند. فیلم برو بیرون نیز دقیقا یکی از همین آثار است که بینندگان را به فکر می‌اندازد و همین باعث شد که در زمان اکرانش در سال 2017 بتواند توجه افراد زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند. فیلم Get Out 2017 به کارگردانی جردن پیل مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت و داستان‌گویی متفاوت، ایفای نقش بی‌نظیر بازیگران و انتقادات اجتماعی‌ای که در بطن خود داشت باعث شد این فیلم به یکی از آثار ماندگار و به یادماندنی سینما در ژانر ترسناک تبدیل شود. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم Get Out 2017 می‌پردازیم و با داستان، بازیگران و نظرات منتقدان راجع به این فیلم آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب:

داستان فیلم برو بیرون

فیلم Get Out 2017

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، ژانر فیلم برو بیرون ترسناک و روانشناختی است. خلاصه فیلم سینمایی برو بیرون درباره کریس واشینگتن است. او یک عکاس آفریقایی-آمریکایی است که قرار است آخر هفته را با خانواده دوست دختر سفید پوستش رز آرمیتج بگذراند. اگرچه ابتدا همه چیز کاملا عادی به نظر می‌رسد، اما کم‌کم کریس متوجه می‌شود که اتفاقات مرموزی در جریان است. او که با رفتارهای عجیب خدمه و مهمانان خانه والدین دوست دخترش آزرده شده، می‌فهمد که این خانواده چه نقشه‌های شومی برایش کشیده‌اند و طولی نمی‌کشد که خود را میان نبردی وحشتناک برای حفظ جانش می‌یابد. مدت زمان فیلم برو بیرون نیز 104 دقیقه است و اگر با خواندن خلاصه داستانش کنجکاو شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر سراغ تماشای آن بروید.

هنرپیشه های فیلم سینمایی برو بیرون

بدون شک بازیگران فیلم برو بیرون یکی از نقاط قوت این فیلم هستند. بازیگران اصلی، یعنی دنیل کالویا (Daniel Kaluuya) و آلیسون ویلیامز (Allison Williams) در نوامبر 2015 انتخاب شدند. سایر بازیگران نیز در فاصله‌ای کوتاه و تا دسامبر همان سال به پروژه پیوستند. علت انتخاب دنیل کالویا برای این فیلم نیز ایفای نقش بی‌نظیر او در اپیزود Fifteen Million Merits از سریال آینه سیاه بود. در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم برو بیرون داشته باشیم.

دنیل کالویا در نقش کریس واشینگتن

بررسی فیلم برو بیرون

دنیل کالویا بازیگر بریتانیایی متولد 24 فوریه 1989 برابر با 5 اسفند 1367 است که هم در سینما و هم در تئاتر اجراهای خوبی از خود به جای گذاشته. او تا کنون جوایز و افتخارات زیادی نیز از آن خود کرده که از میان آن‌ها می‌توانیم به یک اسکار، دو بفتا و یک گلدن گلوب اشاره کنیم. در سال 2021 کالویا توسط مجله Time به عنوان یکی از 100 فرد تأثیرگذار جهان انتخاب شد.

او با ایفای نقش در فیلم برو بیرون به شهرت فراوانی دست پیدا کرد و پس از آن در آثاری چون درام جنایی Widows محصول 2018 و فیلم ترسناک دیگری از جردن پیل به نام Nope محصول 2022 به ایفای نقش پرداخت. او پیش از سال 2017 در چندین سریال به عنوان بازیگر مهمان حضور داشت که از میان آن‌ها می‌توانیم به Doctor Who در سال 2009 (اپیزود Planet of the Dead)، سریال بلک میرور و Psychoville در سال های 2009 الی 2011 اشاره کنیم.

آلیسون ویلیامز در نقش رز آرمیتج

معرفی فیلم Get Out 2017

آلیسون ویلیامز بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 13 آوریل 1988 برابر با 24 فروردین 1367 است. ویلیامز به خاطر فعالیت‌هایش در آثار ژانر ترسناک، عنوان «ملکه جیغ» را از رسانه‌ها دریافت کرده. او با ایفای نقش در سریال کمدی درام دخترها در سال‌های 2012 الی 2017 شناخته شد اما در اصل فیلم برو بیرون بود که شهرت زیادی را برای او به ارمغان آورد. فیلم The Perfection محصول 2018 و M3GAN محصول 2022 برخی از دیگر آثار او هستند.

برادلی وایتفورد در نقش دین آرمیتج ؛ پدر رز

نقد فیلم سینمایی برو بیرون

برادلی وایتفورد (Bradley Whitford) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 10 اکتبر 1959 برابر با 17 مهر 1338 است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش در سریال درام سیاسی The West Wing در سال‌های 1999 الی 2006 شناخته می‌شود. این ایفای نقش سه سال متوالی (2001 الی 2003) نامزدی جایزه پرایم تایم امی و یک بار برنده شدن آن (2001) را برای وایتفورد به ارمغان آورد. او همچنین سه سال متوالی نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. برخی از دیگر آثار برادلی وایتفورد که جایزه پرایم تایم امی را برای او به همراه داشتند، عبارتند از سریال کمدی درام Transparent و سریال درام دیستوپیایی The Handmaid’s Tale.

کیلب لندری جونز در نقش جرمی آرمیتج

نمرات فیلم برو بیرون

کیلب لندری جونز (Caleb Landry Jones) بازیگر و موزیسین آمریکایی متولد 7 دسامبر 1989 برابر با 16 آذر 1368 است. او برای ایفای نقش فیلم ابرقهرمانی X-Men: First Class محصول 2011 و فیلم برو بیرون محصول 2017 شناخته می‌شود. از دیگر آثار کیلب می‌توانیم به فیلم پساآخرالزمانی Finch و فیلم بیوگرافی روانشناختی استرالیایی Nitram  هر دو محصول 2021 اشاره کنیم. این بازیگر مستعد تا کنون یک مرتبه جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره کن دریافت کرده و یک بار هم برنده جایزه استرالیایی AACTA شده است.

استیون روت در نقش جیم هادسون

ژانر فیلم برو بیرون

استیون روت (Stephen Root) بازیگر آمریکایی فیلم Get Out 2017 متولد 17 نوامبر 1951 برابر با 25 آبان 1330 است. برخی از بهترین آثار کارنامه هنری این بازیگر عبارتند از فیلم Idiocracy محصول 2006، فیلم جنایی مهیج No Country for Old Men محصول 2007، فیلم Selma محصول 2014 و فیلم The Tragedy of Macbeth محصول 2021.

سایر بازیگران فیلم برو بیرون عبارتند از:

  • لاکیت استنفیلد (LaKeith Stanfield) در نقش آندره هی‌ورث / لوگان کینگ
  • کاترین کینر (Catherine Keener) در نقش میسی آرمیتج
  • لیل رل هاوری (Lil Rel Howery) در نقش راد ویلیامز
  • کیگان-مایکل کی (Keegan-Michael Key) در نقش قربانی بعدی
  • اریکا الکساندر (Erika Alexander) در نقش کارآگاه لاتویا
  • بتی گابریل (Betty Gabriel) در نقش جورجینا
  • مارکس هندرسون (Marcus Henderson) در نقش والتر
  • ریچارد هرد (Richard Herd) در نقش رومن آرمیتج

نقد و نمرات فیلم برو بیرون

مدت زمان فیلم برو بیرون

پس از اکران، فیلم Get Out 2017 مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت. اولین تجربه کارگردانی جردن پیل مخاطبان را به وجد آورد و توانست نمره 7.8 از 10 را از کاربران IMDb دریافت و رضایت 85 درصدی کاربران گوگل را نیز جلب کند. در راتن تومیتوز 405 منتقد این اثر را مورد بررسی قرار دادند و رضایت 98 درصدی از آن داشتند. در متاکریتیک نیز این اثر مورد نقد و بررسی 48 منتقد قرار گرفت و در نهایت میانگین امتیاز 85 از 100 به آن اختصاص داده شد. بدین ترتیب این اثر به یکی از بهترین فیلم‌هایی تبدیل شد که سایت متاکریتیک تماشای آن را به مخاطبان خود پیشنهاد می‌کند. در ادامه می‌توانید چند نقد فیلم سینمایی برو بیرون را مطالعه کنید.

The Guardian / پیتر بردشاو: 100

فیلم برو بیرون خیلی ترسناک، خیلی خنده‌دار و مانند تیغ جراحی، بسیار بی‌رحم است.

Time / استفانی زاکارک: 100

پیل جایی موفق شده که گاهی حتی فیلمسازان باتجربه‌تر نیز شکست می‌خورند. او اثر سرگرم‌کننده‌ای ساخته که مشاهدات اجتماعی و فرهنگی‌اش چنان در هم تنیده شده‌اند که همزمان که می‌خندید، در حال فکر کردن هستید و بالعکس.

MTV News / ایمی نیکولسون: 91

پیل به قدری با روش‌های مختلفی که نژاد می‌تواند به درون مکالمات راه پیدا کند آشناست که در تمام دیالوگ‌ها حضور آن را حس می‌کنیم. جوری به همه چیز شک می‌کنیم که حتی احساس خودمان را نیز زیر سوال می‌بریم.

The New York Times / منوهلا دراگیس: 90

چیزی که باعث می‌شود برو بیرون هم هیجان‌انگیز و هم به شدت هراس‌انگیز باشد این است که چگونه زندگی واقعی، صحنه به صحنه، خود را به نمایش می‌گذارد.

هنرپیشه های فیلم سینمایی برو بیرون

 

The Hollywood Reporter / جان دیفور: 90

وقتی فیلم از قلمرو پارانویا خارج می‌شود و وارد عمل می‌شود، خشونتش عمیقا رضایت‌بخش است و پیچ و خم‌های داستان هم لذت‌بخش هستند.

Empire / اولی ریچاردز: 80

اگر بگوییم مهمترین فیلم سال است، احتمالا لیاقتش را داشته باشد. اما این اصلا درست نیست. فیلم برو بیرون ۲۰۱۷ نقدی بر یک موقعیت بسیار پیچیده است که از طرفی مانند یک انفجار واقعیست.

The Globe and Mail / دیوید بری: 75

در نهایت فیلمی درباره چیزهای خیلی بدی است که وقتی ناراحتی‌مان را برطرف نکنیم و سعی کنیم آن را نادیده بگیریم رخ می‌دهند. فرقی هم ندارد این کار را برای این بکنیم که شبیه دیگران باشیم یا اینکه موقعیتمان را حفظ کنیم. چیزی که نمی‌گوییم مهم نیست، اینگه چگونه آن را نمی‌گوییم مهم است.

کلام آخر

تریلر فیلم Get Out 2017

ممنون از اینکه با بررسی فیلم برو بیرون همراه پلازا بودید. این فیلم ترسناک روانشناختی در سال 2017 اکران شد و به خاطر داستان جالب، کارگردانی خوب و بازیگران بااستعدادش به اثری تماشایی و ارزشمند تبدیل شد. اگر طرفدار فیلم‌های ژانر ترسناک و روانشناختی هستید، پیشنهاد می‌کنیم هر چه زودتر سراغ دانلود فیلم Get Out 2017 بروید. اگر پیش‌تر این فیلم را دیده‌اید، در قسمت دیدگاه‌ها نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید. آیا تماشای تریلر فیلم Get Out 2017 را به دیگران پیشنهاد می‌کنید یا به نظرتان بهتر است بدون تماشای تریلر سراغ فیلم اصلی بروند؟ به نظرتان این فیلم ارزش تماشا دارد؟ چه نمره‌ای به آن می‌دهید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو