مرگ بازیگر افسانه‌ای پروفسور دامبلدور در سن ۸۲ سالگی

منبع: گیمفا

2

1402/7/6

21:01


بازیگر پروفسور دامبلدور در سری فیلم‌های هری پاتر یعنی مایکل گمبون در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

مرگ بازیگر افسانه‌ای پروفسور دامبلدور در سن ۸۲ سالگی

بازیگر پروفسور دامبلدور در سری فیلم‌های هری پاتر یعنی مایکل گمبون در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

پس از آلن ریکمن و رابی کالترین نوبت به یکی دیگر از بازیگران افسانه‌ای سری فیلم‌های هری پاتر رسیده تا برای همیشه دار فانی را وداع گفته باشد. مایکل گمبون که در که ۶ فیلم از ۸ اقتباس سینمایی هری پاتر ایفای نقش “آلبوس پرسیوال وولفریک برایان دامبلدور” را استادانه بر عهده داشت و سکانس‌هایی را به یاد ماندنی را از خود به یادگذار گذاشت، در خبری شوکه‌کننده و تاسف‌بار، در سن ۸۲ سالگی با مرگ مواجه شده است.

خانواده این بازیگر ایرلندی صبح امروز خبر مرگ وی ناشی از بیماری ذات‌الریه را رسماً اعلام کرده و گفتند که:

ما نهایت تاسف باید خبر از دست دادن سر مایکل گامبون را اعلام نماییم. شوهر و پدری مهربان که در بیمارستان هنگامی که همسر و فرزندش در کنار وی حضور داشتند، پس از شدت گرفتن بیماری ذات‌الریه دار فانی را وداع گفت و درگذشت.

او حرفه بازیگری را در کنار نام بزرگی همچون لارنس اولیویه بر روی صحنه تئاتر آغاز کرد و طی ۶ دهه طلایی، هنرنمایی‌های ارزشمند و به یاد ماندنی را در سینما و تلویزیون به یادگذار گذاشت و با اسامی شناخته شده و بزرگی از هالیوود به همکاری پرداخت. بازیگری که در طی حرفه بازیگری خود جوایز ارزشمندی از جشنواره‌هایی نظیر بفتا و انجمن بازیگران فیلم دریافت نمود و به پاس خدمت بزرگش، نشانه شوالیه را از سوی ملکه بریتانیا دریافت نمود.

با این حال هنرنمایی تماشایی و تکرار نشدنی مایکل گمبون در قامت پروفسور دامبلدور فیلم‌های هری پاتر به حدی استادانه بود که برخی از به یاد ماندنی‌ترین سکانس‌های این فرنچایز سینمایی را شخصاً رقم زد تا حدی که حتی از ریچارد هریس فقید که ایفای نقش این شخصیت در ۲ فیلم ابتدایی هری پاتر را بر عهده داشت نیز پا را فراتر گذاشت و به نامی جاودانه در ژانر فانتزی سینما تبدیل شد.

منبع: کولایدر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو