لیست کامل بهترین مراکز خرید و بازارهای دبی

لیست کامل بهترین مراکز خرید و بازارهای دبی


منبع: پلازا

2

1402/7/7

18:22


لیست کامل بهترین مراکز خرید و بازارهای دبی

دبی، شهری در کشور امارات متحده عربی، با جاذبه‌ های گردشگری فراوان و فرصت ‌های خرید منحصر به فرد، یکی از مقاصد محبوب برای توریست‌ و یکی از بهترین کشورها برای اولین سفر خارجی است. این شهر با آسمان‌ خراش ‌های مجلل، پارک ‌های تفریحی شگفت ‌انگیز و مراکز خرید فراوان، تجربه‌ ای منحصر به فرد را به بازدیدکنندگان ارائه می ‌دهد. در این رhهنما به معرفی بهترین مراکز خرید دبی خواهیم پرداخت.

آیا می‌خواهید درباره مراکز خرید دبی بیشتر بدانید؟ در این صورت، این راهنما برای شماست. در این مقاله، به بررسی بهترین مراکز خرید دبی خواهیم پرداخت و شما را با آن ‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

اگر به دنبال کالاهای منحصر به فرد، طراحی ‌های بی نظیر، و تجربه خریدی یکتا هستید، مطالعه این راهنما برای شما ضروری است. با خواندن این مطلب، می‌ توانید بهترین مراکز خرید دبی را شناسایی کرده و در طی سفر خودتان به این شهر، تجربه‌ خرید بی ‌نظیر داشته باشید.

فهرست مطلب

لیست بهترین مراکز خرید دبی

بازدید از دبی، شهری که به عنوان یک مقصد تجاری برجسته در جهان شناخته می ‌شود، تجربه ای فراتر از حد تصور است. این شهر پر از شگفتی ‌ها و مراکز خرید مدرنی است که با فروشگاه‌ های معتبر، برندهای لوکس و تنوع فراوان، خریداران را شگفت ‌زده می‌ کنند. در ادامه، بهترین مراکز خرید دبی را معرفی می‌ کنیم.

1- دبی مال (The Dubai Mall)

دوبی مال (The Dubai Mall) بهترین مراکز خرید دوبی

مرکز خرید دبی مال یکی از بهترین مراکز خرید دبی ترکیبی از خرید، سبک زندگی و سرگرمی است. جاذبه های متعدد مانند آکواریوم دبی و پیست اسکیت روی یخ این مرکز خرید را به صورت ویژه ای محبوب کرده ‌اند.

مرکز خرید معروف دبی مال با مساحت کلی حدود ۳۵۰٬۰۰۰ متر مربع، یکی از بزرگ ترین مراکز خرید جهان است. در زمان افتتاح آن در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۰۸، مرکز خرید حدود ۶۰۰ فروشگاه داشت. از آن زمان به بعد، بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه و بوتیک در این مرکز خرید شروع به فعالیت کرده ‌اند.

این مرکز خرید در مرکز شهر دبی واقع شده و به راحتی با متروی دبی یا اتوبوس قابل دسترسی است. از برج خلیفه هم می ‌توانید با پیاده ‌روی به دبی مال دسترسی پیدا کنید. همچنین، مرکز خرید به راحتی با خودرو قابل دسترسی است. پارکینگ این مرکز بیش از ۱۴٬۰۰۰ جایگاه پارکینگ دارد. این مرکز خرید بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ ساخته شده است. در طول جشنوارهٔ خرید دبی، می‌توانید از تخفیف های بسیار جذابی در دبی مال بهره مند شوید.

مرکز خرید دبی مال میزبان یکی از بزرگ ترین بازارهای طلا (سوق عربی) در جهان است که بیش از ۲۰۰ گالری جواهرفروشی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می ‌دهد. همچنین، یک آبنمای بسیار زیبا که توسط موسیقی کنترل می شود، یک آبشار عظیم، یک سینمای بزرگ، یک مرکز ماجراجویی و آموزش نظارت ‌شده برای کودکان و یک آکواریوم با ۳۳٬۰۰۰ موجود دریایی نیز در این مرکز خرید دیدنی وجود دارد.

همچنین به محض ورود به این مرکز خرید رویایی، با یک جاذبهٔ دیگر در دبی مال مواجه خواهید شد دارد: دبی داینو – یک اسکلت دایناسور که گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون سال قدمت دارد و از آمریکا به دبی آورده شده است.

امکانات:

  • سینما
  • آکواریوم
  • مرکز بازی و سرگرمی
  • پارکینگ
  • اسکیت روی یخ

وبسایت: The Dubai Mall

آدرس: Financial Center Rd – Dubai – United Arab Emirates

2- مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates)

مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates) بزرگترین مرکز خرید دوبی

مرکز خرید امارات یکی دیگر از بهترین مراکز خرید دبی است. با تحت پوشش قرار دادن حدود 190 هزار متر مربع، این مجتمع از زمان باز شدن آن در سال 2005 در منطقه البرشا، به یک مقصد خرید بسیار محبوب در دبی تبدیل شده است.

علاوه بر 600 فروشگاه، این مرکز خرید بیش از 100 رستوران و کافه نیز دارد. به علاوه، مرکز خرید امارات میزبان اولین ریزورت و پارک اسکی سرپوشیده امارات متحده عربی، یعنی اسکی دبی است. دیگر جاذبه‌ های موجود در مال امارت عبارتند از تجربه واقعیت مجازی Dreamscape، سینماهای VOX و مرکز سرگرمی خانوادگی Magic Planet.

مرکز خرید امارات میزبان برخی از برندهای برجسته مد از جمله بربری، جیمی چو و مارکس اند اسپنسر است. خط مترو نیز به مال امارات و هتل شراتون متصل است که در داخل همین مجموعه قرار دارند. بعضی از رستوران ‌های محبوب در این مجموعه خرید در دبی شامل رستوران چیزکیک فکتوری، تگزاس دی برازیل و ترایبز هستند.

امکانات:

  • رستوران و کافه
  • پارک اسکی
  • واقعیت مجازی
  • سینما
  • مرکز سرگرمی خانوادگی
  • پارکینگ

وبسایت: Mall of the Emirates

آدرس: Al Barsha, Sheikh Zayed Road Interchange Four

3- دبی هیلز مال (Dubai Hills Mall)

دوبی هیلز مال (Dubai Hills Mall)

دبی هیلز مال یک  مجموعه خیره کننده و جدید در دبی است که با امکانات خرید و تفریح فوق العاده خود، بازدیدکنندگان را به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید دبی به خود جذب کرده است. این مقصد بیش از 650 فروشگاه و رستوران و کافه را در اختیار ساکنان محله دبی هیلز و مناطق مجاور و البته گردشگران قرار می دهد. برندهایی مانند DKNY، زارا، ویکتوریا سکرت و مایکل کورس نیز شعبه هایی در این مجموعه دارند.

با وجود منطقه بازی عظیم “پارک ماجراجویی”، سینما و یک ترن هوایی داخلی  به نام “The Storm Coaster”، دبی هیلز مال به سرعت به یکی از محبوب ترین مقاصد خانوادگی شهر تبدیل شده است.

علاقه‌ مندان به غذا نیز از تنوع گزینه‌ های خوب رستورانی در این مجموعه خرید لذت خواهند برد، از جمله کافه کولت اکوسترین، سوشی آرت و نانوایی پل.

امکانات:

  • منطقه بازی
  • سینما
  • ترن هوایی

آدرس: Dubai Hills Estate

4- مرکز خرید دبی فستیوال سیتی (Dubai Festival City Mall)

مرکز خرید دوبی فستیوال سیتی (Dubai Festival City Mall)

دبی فستیوال سیتی یکی دیگر از بهترین مراکز خرید دبی است که به خاطر نمایش‌ های نوری شگفت‌ انگیزش شهرت دارد. همانطور که از نام آن پیداست، این مرکز خرید در دبی فستیوال سیتی واقع شده است.

یکی از جاذبه‌ های این مرکز خرید، فروشگاه دپارتمانی رابینسونز است که مجموعه‌ ای کامل از برندهای لوکس را به بازدکنندگان ارائه می ‌دهد. سایر فروشگاه‌ های محبوب در این مرکز خرید شامل برندهایی مانند Beverly Hills Polo Club، DKNY، GAP، Mango، Zara  و فروشگاه‌ های معتبری مانند Brands for Less، IKEA  و Toys R Us هستند.

همچنین در این مرکز خرید چندین رستوران وجود دارد که مناظر زیبایی از به گردشگران ارائه می‌ دهند. این مرکز خرید همچنین محل قرارگیری Sugar Factory است که دسرهایی را ارائه می‌ دهد که بیشترین عکس ‌های اینستاگرامی در دبی را دارند.

درباره سرگرمی در این مرکز خرید در دبی، می توان به سینماهای نووو (Novo Cinemas)  و فواره رقصان فستیوال سیتی به نام “IMAGINE” اشاره کرد که هر دوی آن ها مورد استقبال بازدید کنندگان مرکز خرید قرار می ‌گیرند.

امکانات:

  • رستوران
  • سینما
  • فواره رقصان
  • پارکینگ

وبسایت: Dubai Festival City Mall

آدرس: Dubai Festival City

5- دبی فستیوال پلازا  (Dubai Festival Plaza)

دوبی فستیوال پلازا  (Dubai Festival Plaza)

مرکز خرید دبی فستیوال پلازا (Dubai Festival Plaza) نیز یک مقصد جذاب  و یکی دیگر از بهترین مراکز خرید دبی برای خرید و سرگرمی است. این مرکز خرید هر چیزی که از مرکز خرید شهری مدرن انتظار دارید را برآورده می کند.

محبوب ترین بخش این مرکز خرید، فروشگاه ایکیا (IKEA)، یکی از برترین فروشگاه‌ های مبلمان دبی است. همچنین می‌توانید تا اواخر شب در Marks & Spencer، Daiso Japan، Mumuso، Damas، Ace Hardware  و فروشگاه‌ های دیگر این مرکز خرید گشت و گذار کنید. حتی یک شعبه از Lulu Hypermarket نیز اینجا وجود دارد که انواع مختلفی از مواد غذایی و ملزومات خانگی را به بازدیدکنندگان ارائه می ‌دهد. برای رفع گرسنگی، می ‌توانید از بین گزینه‌ های بی ‌شمار از جمله  Denny’s، Famous Dave’s BBQ وMing’s Chamber  انتخاب کنید.

امکانات:

  • رستوران
  • پارکینگ

وبسایت: Dubai Festival Plaza

آدرس: Jebel Ali

6- ابن بطوطه (Ibn Battuta Mall)

ابن بطوطه  (Ibn Battuta Mall) زیباترین مرکز خرید دوبی

مرکز خرید ابن بطوطه که به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز خرید با یا تم در جهان شناخته می ‌شود، مرکز خرید بعدی در لیست بهترین مراکز خرید دبی است. این مرکز خرید در نزدیکی منطقه دیسکاوری گاردنز و جبل علی قرار دارد

با دسترسی آسان به ایستگاه متروی ابن بطوطه، این مرکز خرید در دبی به خاطر معماری منحصر به ‌فرد خودش شناخته می ‌شود. مرکز خرید ابن بطوطه به شش بخش تقسیم می‌ شود که بر اساس سفرهای ابن بطوطه نامگذاری شده ‌اند: آندلوسیا، چین، مصر، ایران، هند و تونس. این بخش های موضوعی، تنها بخشی از جاذبه ‌ها و فعالیت‌ های موجود در بازار ابن بطوطه هستند.

علاوه بر گزینه ‌های سرگرمی، این مرکز خرید دارای تعداد زیادی از رستوران‌ها و فروشگاه‌ های غذا و نوشیدنی برای بازدیدکنندگان است. به عنوان مثال، رستوران ‌های پیتزا اکسپرس، India Palace، Yo! Sushi و غیره در بازار ابن بطوطه محبوب هستند. برای خرید درمانی، فروشگاه‌هایی مانند H&M، Carter’s و The Body Shop نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می‌ گیرند.

امکانات:

  • رستوران
  • پارکینگ
  • سینما
  • مراکز بازی و سرگرمی

وبسایت: Ibn Battuta Mall

آدرس: Sheikh Zayed Road, Jebel Ali Village

7- مرکز خرید نخیل (Nakheel Mall)

مرکز خرید نخیل (Nakheel Mall)

نخیل مال نیز یک مقصد خرید برجسته در دبی است. با گسترش حدود 41 هزار متر مربع، علاقه مندان به خرید نخیل را به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید دبی می شناسند. این مجموعه دارای یک پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت ۴۰۰۰ خودرو و پلازای روی بام دارای چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده از جزیره پالم جمیرا است و به‌ عنوان یکی از جواهرات پالم جمیرا شناخته می ‌شود.

از لوازم خانگی و محصولات آرایشی و زیبایی تا جواهرات، بازدیدکنندگان می‌توانند در این مجموعه، از برندهای محبوب مانند اچ اند ام، پوما، اسپلش و بث اند بادی ورکس خرید کنند.

اگر گرسنه شدید، می‌توانید به سمت دپاچیکا فود هال حرکت کنید که اولین فود هال این ‌چنینی در دبی است. برای گزینه‌های غذایی بیشتر، رستوران ‌ها و کافه ‌های نخیل مال از جمله استارباکس، دین تای فونگ، دونر و گیروس و وندیز را در نظر بگیرید.

در نخیل مال فعالیت ‌های جذابی برای انجام دادن وجود دارد. می‌ توانید آخرین فیلم ‌های هیجان‌انگیز را در سینماهای VOX تماشا کنید یا فرزندان خودتان را به امتحان کردن بازی‌ های آرکید در فابیلند دعوت کنید. اگر ترجیح می ‌دهید تجربه ‌ای هیجان ‌انگیزتر داشته باشید، ترامپو اکستریم، یک فضای ترامپولین درون ساختمانی، قطعاً سطح آدرنالین شما را بالا خواهد برد!

امکانات

  • پارکینگ
  • رستوران و کافه
  • سینما
  • مرکز بازی کودکان
  • ترامپولین

وبسایت: Nakheel Mall

آدرس:  Palm Jumeirah

8- سیتی سنتر میردیف (Mirdif City Center)

سیتی سنتر میردیف (Mirdif City Center)

اینجا یکی دیگر از بزرگ ترین بهترین مراکز خرید دبی است که تحت برند سیتی سنتر اداره می ‌شود. این مرکز خرید عظیم در محله‌ میردیف دبی، محبوبیت بسیاری در بین خانواده ‌ها دارد.

فروشگاه‌ های محبوب در سیتی سنتر میردیف شامل هملیز، دکاتلون، پاتری بارن، کریت اند برل و زارا و مانگو هستند. به عنوان یک مقصد کامل سبک زندگی، در میردیف سنتر شما می‌ توانید به چندین رستوران دسترسی داشته باشید. رستورا ن‌های محبوب در مرکز خرید شامل گازیبو، گورمه برگر کیچن، زعفران و سایر رستوران ‌ها هستند.

علاوه بر خرید و غذاخوری در سیتی سنتر میردیف فعالیت‌ های دیگری نیز وجود دارد که شامل مجموعه‌ Magin Planet، Little Explorers و iFly Dubai، یک تجربه‌ منحصر به فرد پاراگلایدینگ داخلی است.

امکانات

  • رستوران
  • پارکینگ
  • مراکز سرگرمی کودکان
  • پاراگلایدینگ

وبسایت: Mirdif City Center

آدرس: Sheikh Mohammed Bin Zayed Road – Mirdif

9- سیتی سنتر دیره (City Center Deira)

سیتی سنتر دیره (City Center Deira) معروفترین مراکز خرید دوبی

مرکز خرید بعدی در لیست بهترین مراکز خرید دبی، مرکز خرید سیتی سنتر دیره یکی از قدیمی ‌ترین مراکز خرید در دبی است و هنوز هم طرفداران وفاداری دارد. مانند سایر مراکز خرید سیتی سنتر، این مرکز در دیره نیز دارای مجموعه ‌ای به نام Magic Planet است که جهت سرگرمی کودکان ساخته شده است. استفاده از ایستگاه متروی سیتی سنتر دیره باعث دسترسی آسان برای گردشگران و ساکنان می‌ شود.

فروشگاه ‌های محبوب در سیتی سنتر دیره شامل دبنهامز، مارکز اند اسپنسر، زارا و اچ‌اندام هستند. اگر گرسنه شدید، می‌ توانید در فود کورت مرکز خرید یک وعده غذایی مناسب بخورید یا به کارلوچیو، پل، گازیبو یا هر یک از رستوران‌ های دیگر مرکز خرید سر بزنید.

امکانات:

  • محل سرگرمی کودکان
  • پارکینگ
  • رستوران و فودکورت

وبسایت: City Center Deira

آدرس: 8th Street – Port Saeed

10- مرکز خرید بورجومان (Burjuman Center)

مرکز خرید بورجومان (Burjuman Center)

یکی دیگر از محبوب ‌ترین و بهترین مراکز خرید دبی، مرکز بورجومان است. این مجموعه در مکانی ایده ‌آل در منطقه بر دبی واقع شده و یکی از بهترین فضاهای خرید در شهر را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

در مرکز بورجومان فعالیت ‌های زیادی برای انجام دادن وجود دارد. گزینه ‌های سرگرمی مانند Magic Planet، برندهای معروفی مانند Next،H&M  و Nautica و فروشگاه‌ های لوکسی از جمله Mont Blanc و Louis Vuitton این مرکز را به یک مجموعه خرید ایده ‌آل برای بازدید با دوستان و خانواده تبدیل کرده اند.

همچنین در مرکز بورجومان سینما VOX وجود دارد تا علاقه ‌مندان به تماشای فیلم بتوانند از آن استفاده کنند. برخی از رستوران ‌های محبوب در بورجومان عبارتند از Yo! Sushi، Jollibee،Nando’s  و .Dome Cafe

امکانات:

  • محل بازی و سرگرمی کودکان
  • پارکینگ
  • سینما
  • رستوران

وبسایت: Burjuman Center

آدرس: Khalid Bin Al Waleed Road – Al Mankhool

11- مرکز خرید مرکاتو (MERCATO SHOPPING MALL)

مرکز خرید مرکاتو (MERCATO SHOPPING MALL)

یکی از زیباترین و بهترین مراکز خرید دبی، مرکاتو مال است که به زبان ایتالیایی به معنای “بازار” است. با معماری زیبای سبک رنسانس، این مرکز خرید به ویژه برای تفریح در مراکز خرید مناسب است و دارای انتخاب مناسبی از فروشگاه ‌ها از جمله Mango،Laura Ashley  و Hallmark است.

علاوه بر فروشگاه‌ های مرکاتو مال، بازدیدکنندگان همچنین می‌ توانند از غذاخوری در رستوران ‌های این مرکز خرید هم لذت ببرند. می ‌توانید در کافه More، Hardees، The Living Room و سایر رستوران‌ ها یک وعده غذای لذیذ بخورید. اگر به همراه کودک سفر می کنید، بچه ها می‌ توانند از بازی ‌های متنوع در Fun City لذت ببرند. علاقه ‌مندان به حیوانات خانگی هم توجه داشته باشند که در طبقه زیرزمین مرکز خرید مرکاتو یک فروشگاه حیوانات خانگی وجود دارد.

امکانات:

  • کافه و رستوران
  • پارکینگ
  • مرکز سرگرمی کودکان

وبسایت: MERCATO SHOPPING MALL

آدرس: Jumeirah Beach Road, Jumeirah 1 – Dubai

سوالات متداول درباره بهترین مراکز خرید دبی

بزرگ ترین مرکز خرید در دبی کجاست؟

دبی مال، که در قلب منطقه داونتاون دبی واقع شده، پربازدیدترین مقصد خرید و سبک زندگی در جهان است و هر سال بیش از ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده را می ‌پذیرد.

بهترین مرکز خرید برای خریدهای ارزان در دبی کدام است؟

ارزان ‌ترین بازارهای خرید در دبی که می‌ توانید هر چیزی را با بودجه کم در آن ها خریداری کنید عبارتند از: • Bur Dubai Souk • Karama market • Wafi market • Deira market • Global Village

سوغات دبی چیست؟

برخی از محبوب ترین سوغاتی های دبی عبارتند از عود، قوه عربی، عطر و شکلات.

جمع بندی

دبی به عنوان یک شهر تجاری برجسته در جهان، مجموعه ‌ای از بهترین مراکز خرید را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می ‌دهد. برخی از مراکز خرید برجسته در دبی عبارتند از: دبی مال، امارات مال و دبی هیلز مال.

دبی مال یک مرکز خرید بزرگ و معروف در دبی است که بیش از 1200 فروشگاه معتبر را در اختیار دارد. اینجا علاوه بر فروشگاه ‌ها، رستوران ‌ها، سینماها و امکانات تفریحی دیگری نیز وجود دارد. امارات مال نیز در قلب تجاری دبی قرار گرفته و با بیش از 600 فروشگاه معتبر، رستوران ‌ها و مراکز تفریحی، مرکز خریدی بسیار محبوب است.

آیا تا به حال از دبی بازدید کرده ‌اید؟ شما کدام یک از این مراکز خرید را تجربه کرده ‌اید و چه نظری درباره آن ها دارید؟ آیا مایلید در آینده به دبی سفر کنید و یکی از این مراکز خرید را از نزدیک ببینید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو