مایکروسافت برای تامین انرژی دیتاسنترهای خود متخصص انرژی هسته‌ای استخدام می‌کند

منبع: تکراتو

3

1402/7/9

16:59


مایکروسافت در صدد استفاده از راکتورهای هسته‌ای کوچک مدولار و همچنین استخدام یک متخصص انرژی هسته‌ای برای تامین انرژی برق دیتاسنترهای خود است.

مایکروسافت برای تامین انرژی دیتاسنترهای خود متخصص انرژی هسته‌ای استخدام می‌کند

مایکروسافت در صدد استفاده از راکتورهای هسته‌ای کوچک مدولار و همچنین استخدام یک متخصص انرژی هسته‌ای برای تامین انرژی برق دیتاسنترهای خود است.

راکتورهای هسته ای کوچک مدولار یا به اختصار (SMRs) یک فناوری پیشنهادی برای نسل جدیدی از راکتورهای شکافت هسته‌ای است. SMRها کوچکتر از راکتورهای معمولی هستند. آنها را می‌توان در یک مکان ساخت و سپس حمل و در جای دیگری نصب کرد. البته باید این نکته را در نظر گرفت که SMR‌ها هنوز در مرحله نمونه اولیه هستند، اما با این حال مایکروسافت از همین حالا شروع به سرمایه گذاری بر روی راکتورهای هسته‌ای کوچک مدولار کرده است و برای شروع به دنبال استخدام یک متخصص راکتور هسته‌ای جهت مدیریت برنامه‌های این شرکت در زمینه برق هسته‌ای است.

بیشتر بخوانید: ده‌ها ترابایت اطلاعات محرمانه مایکروسافت به اشتباه توسط این شرکت فاش شده بود!

باز شدن پای یک متخصص انرژی هسته‌ای در شرکت توسعه سیستم‌عامل!

در لیست شغلی اخیر مایکروسافت، یک متخصص در فناوری هسته‌ای وجود دارد تا ابتکار انرژی جدید این شرکت را رهبری کند. این مقام ارشد، با عنوان “مدیر برنامه اصلی فناوری هسته‌ای”، با هدف کمک به مایکروسافت در توسعه، بلوغ، و اجرای یک استراتژی انرژی جهانی با محوریت SMR‌ها و دیگر طرح‌های ریز‌راکتوری است. بنابراین این متخصص راکتور هسته ای، پس از استخدام در مایکروسافت نه تنها در نوع خود اولین به حساب خواهد آمد، بلکه مسئولیت سنگین و راهبردی را نیز بر عهده خواهد گرفت.

این آگهی شغلی شامل نقل قولی از ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت است که می‌گوید «موج بزرگ بعدی محاسبات در حال تولد است» و مدل‌های ابری و هوش مصنوعی به‌عنوان «پلت‌فرم محاسباتی» غالب در حال ظهور هستند. شایان ذکر است که الگوریتم‌های ابری و هوش مصنوعی به منابع انرژی قابل توجهی نیاز دارند. بنابراین، به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال بررسی امکان ساخت تاسیسات تولید برق خود بر اساس طرح‌های SMR است.

استخدام جدید مسئولیت رهبری “ارزیابی فنی” را برای ادغام SMR و دیگر طرح‌های ریز راکتور در مراکز داده موجود Microsoft Cloud خواهد داشت. فرد متقاضی باید دارای تجربه قبلی در صنعت انرژی، همراه با درک عمیق از فن آوری‌های هسته‌ای و امور نظارتی باشد.

مایکروسافت برای تامین انرژی دیتاسنترهای خود متخصص انرژی هسته‌ای استخدام می‌کند

همچنین مدیر جدید باید ذهنیت بازی داشته باشد زیرا آنها مسئول شناسایی و همکاری با سایر گروه‌ها برای دستیابی به اهداف مشترک هستند. مسئولیت‌های این موقعیت عبارتند از رویکرد نتیجه گرا، ایجاد یک نقشه راه “جامع” برای استقرار SMR، تخصص در شناسایی فرصت های صرفه جویی در هزینه، و ایجاد روابط استراتژیک بلند مدت با فروشندگان کلیدی و گروه‌های صنعتی.

در حال حاضر، راکتورهای کوچک مدولار و دیگر راکتورهای هسته‌ای نسل بعدی هنوز در مرحله نمونه اولیه هستند و چندین دستگاه در 19 کشور در حال توسعه هستند. بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، از طرفداران جدی رآکتورهای هسته‌ای نوآورانه از طریق شرکت خود، TerraPower است. یک سخنگوی از سوی این شرکت به CNBC اعلام کرده که TerraPower “در حال حاضر هیچ توافقی” برای فروش طرح‌های راکتور خود به مایکروسافت ندارد.

مایکروسافت به وضوح قصد دارد در بازار نوظهور راکتورهای هسته‌ای فشرده وارد بازار شود، و این فقط همجوشی نیست. در اوایل سال جاری، این شرکت قراردادی با Helion Energy برای توسعه یک دستگاه جدید انرژی همجوشی در عرض پنج سال منعقد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد استخدام متخصص انرژی هسته‌ای آن هم در شرکت مایکروسافت چیست؟ آیا استفاده از راکتورهای هسته‌ای کوچک مدولار آینده تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو