نسخه جدید وان درایو با قابلیت‌های هوش مصنوعی منتشر شد

منبع: تکراتو

2

1402/7/14

20:28


نسخه جدید وان درایو با ویژگی‌های هوش مصنوعی منتشر شد. فضای ابری اختصاصی مایکروسافت با میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان ظاهری جدید و مدرن‌تر پیدا کرده است.

نسخه جدید وان درایو با قابلیت‌های هوش مصنوعی منتشر شد

نسخه جدید وان درایو با ویژگی‌های هوش مصنوعی منتشر شد. فضای ابری اختصاصی مایکروسافت با میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان ظاهری جدید و مدرن‌تر پیدا کرده است.

نسخه جدید وان درایو با تمرکز ویژه بر قابلیت‌های هوش مصنوعی منتشر شد. غول نرم‌افزاری جهان نسل سوم سیستم ذخیره‌سازی ابری خود را همزمان با به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 11 منتشر کرد. همانطور که می‌دانید آپدیت سیستم‌عامل جدید مایکروسافت روح هوش مصنوعی را در این سیستم‌عامل طنین‌انداز کرده و برنامه جدیدی تحت عنوان Copilot را نیز که در حقیقت یک دستیار هوشمند مبتنی‌بر هوش مصنوعی است به آن اضافه کرده است؛ اما یکی دیگر از تغییرات ویندوز 11، نسخه جدید وان‌درایو است که در حقیقت از ظاهر گرفته تا هوشمندی، تغییرات مثبتی به خود دیده است.

بیشتر بخوانید: آپدیت بزرگ Moment 4 ویندوز 11 برای عموم کاربران منتشر شد

نسخه جدید وان درایو با ویژگی‌های پیشرفته AI از راه رسید

مایکروسافت نسل سوم سرویس ذخیره‌سازی ابری OneDrive را به‌همراه Copilot مبتنی‌بر هوش مصنوعی با طراحی جدید Fluent و بهبود روش‌های اشتراک‌‌گذاری ابری، برای شرکت‌ها رونمایی کرد.

بر اساس بیانیه‌ مطبوعاتی مایکروسافت، OneDrive میزبان میلیاردها فایل برای اشخاص و شرکت‌ها است و روزانه بیش از دو میلیارد فایل جدید به آن اضافه می‌شود. مایکروسافت در حال دگرگون کردن تجربه‌ی کار در OneDrive برای کسب‌و‌کارهاست، تغییراتی که مدیریت و استفاده از فایل‌ها را در بستر وب، ویندوز و نرم‌افزارهای مختلف آفیس بهتر می‌کند.

نسخه جدید وان درایو با ویژگی‌های پیشرفته AI از راه رسید

مایکروسافت نرم‌افزار مبتنی بر وب OneDrive را با طراحی جدید فلوئنت متحول کرده است که بیشتر با رابط کاربری ویندوز ۱۱ و آخرین نسخه‌ نرم‌افزارهای آفیس و File Explorer هم‌خوانی دارد. در این آپدیت، بخش «For You» در بالای صفحه مشاهده می‌شود که پیشنهادات هوشمندانه‌ای برای انتخاب فایل به کاربر می‌دهد.

اکنون فایل‌هایی که برای کاربر مهم‌تر هستند به‌سرعت ظاهر می‌شوند؛ فارغ از اینکه در کدام بخش از فضای ابری باشند. به‌ این ترتیب پیدا کردن و مدیریت فایل‌ها با سهولت بیشتری انجام خواهد گرفت.

در نسخه‌ تحت وب جدید OneDrive نمای اشتراک‌گذاری متفاوتی ایجاد شده است که تمام فایل‌های به اشتراک گذاشته‌شده در گروه‌ها، ایمیل‌ها و هر جای دیگر را نشان می‌دهد. همچنین امکان اعطای مجوز دسترسی به فایل‌ها به این بخش افزوده شده است.

نسخه جدید وان درایو با ویژگی‌های پیشرفته AI از راه رسید

نمای بخش People View در نسخه وب

کاربرانی که روی فایل‌های مشترک همکاری می‌کنند، می‌توانند بر اساس فایلی که در حال کار با آن هستند، یکدیگر را از روی نام یا تصویر حساب کاربری پیدا و در قسمت بالای صفحه پین کنند.

همچنین می‌توان رنگ‌ پوشه‌ها را تغییر داد تا هنگام به اشتراک‌گذاری با همکاران، آنها نیز به‌راحتی پوشه را پیدا کنند.

نسخه جدید وان درایو با ویژگی‌های پیشرفته AI از راه رسید

امکان تغییر رنگ پوشه در OneDrive

یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی و جدید OneDrive این است که می‌توان فایل‌های داخل OneDrive یا ویندوز ۱۱ را به‌عنوان مورد علاقه (Favorite) نشانه‌گذاری کرد. چنانچه فایلی در File Explorer ویندوز علامت‌گذاری شود، می‌توان آن را در فهرست Favorite نسخه‌ وب OneDrive نیز پیدا کرد.

تجربه‌ جست‌وجو در OneDrive نیز با بهره‌گیری از هوش مصنوعی بهتر شده است؛ جایی که پیداکردن دوستان و خانواده در بین تصاویر ذخیره شده در فضای ابری مایکروسافت را آسان‌تر می‌کند. نسخه‌ آزمایشی این ابزار در ابتدای ماه جاری میلادی در اختیار کاربران محدودی قرار می‌گیرد و دسترسی عمومی از اوایل ۲۰۲۴ فراهم می‌شود.

مایکروسافت رویه‌ ایجاد فایل در OneDrive را بهبود داده است. دکمه‌ Add New در تابستان آینده با فهرستی از الگوهای پیشنهادی برای ساخت انواع فایل به نرم‌افزار اضافه می‌شود.

نسخه جدید وان درایو با ویژگی‌های پیشرفته AI از راه رسید

دکمه‌ی Add New برای ایجاد فایل در نسخه‌ی وب OneDrive

ردموندی‌ها می‌گویند نسخه‌ وب OneDrive دو برابر سریع‌تر از قبل شده است، مرتب‌سازی فایل‌ها را بلافاصله انجام می‌دهد، اسکرول کردن آن بهبود یافته است و از حالت آفلاین پشتیبانی می‌کند. به زودی برای استفاده از OneDrive در مرورگر لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی، نیازی به اتصال اینترنت نخواهد بود.

گزینه‌ Files On-Demand به نسخه‌ تحت وب افزوده شده و در حالت آفلاین هم قابل استفاده است. حالت آفلاین و Files On-Demand امکاناتی بودند که فقط در نسخه‌ دسکتاپ نرم‌افزار وجود داشتند، اما در اوایل ۲۰۲۴ به مرورگر هم خواهند آمد.

خالق ویندوز قصد دارد در دسامبر (اواسط آذر)، Copilot هوشمند خود را برای کاربرانی که اشتراک Copilot Microsoft 365 دارند، در OneDrive ادغام کند. Copilot خلاصه‌ای از فایل‌هایی که روی آنها کار می‌شود را به‌طور روزانه بر اساس میزان اهمیت و ارتباطشان منظم می‌کند و ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نسخه جدید وان درایو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو