معرفی لپ تاپ کروم بوک پلاس اچ پی ؛ آیا این Chromebook ارزش خرید دارد؟

معرفی لپ تاپ کروم بوک پلاس اچ پی ؛ آیا این Chromebook ارزش خرید دارد؟


منبع: پلازا

5

1402/7/20

11:56


معرفی لپ تاپ کروم بوک پلاس اچ پی ؛ آیا این Chromebook ارزش خرید دارد؟

سیستم عامل لپ تاپ‌ها از انحصار ویندوز و مک خارج شده و گوگل طی چند سال اخیر با معرفی سیستم عامل کروم، شانس خود را برای جذب کاربران امتحان می‌کند. اچ پی نیز به تازگی با معرفی کروم بوک پلاس اچ پی سعی در جذب علاقه‌مندان کروم بوک‌ها دارد. گرچه لپ تاپ Chromebook Plus HP با سخت‌افزار قدرتمندی نسبت به سایر کروم بوک‌ های بازار، تولید شده؛ اما باید دید که آیا کروم پلاس اچی پی ارزش خرید دارد یا خیر؟

کروم بوک‌ها از سال 2011 وارد بازار شدند و در طول این 12 سال با پیشرفت‌هایی که داشتند توانستند جایگاه خود را در میان ابزارهای دیجیتال تثبیت کنند. کروم بوک‌ها لپ تاپ‌هایی هستند که سیستم عاملی متفاوت از مک و ویندوز دارند و اصولا بر بستر اینترنت و بروزر کروم کار می‌کنند.

در کروم بوک‌ها تمام اپلیکیشن‌ها و دیتاها در فضای ابری اینترنت ذخیره می‌شوند. بسیاری از سازندگان بزرگ لپ تاپ مانند ایسر، ایسوس، لنوو، سامسونگ، اچ پی و … درحال ساخت کروم بوک‌ها هستند، به طوری که این نوع لپ تاپ از 2011 تا کنون پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است. در ادامه قرار است به بررسی یکی از این کروم بوک‌ها بپردازیم که به تازگی توسط اچ پی ساخته و روانه بازار شده است. پس اگر می‌خواهید با مشخصات کروم بوک پلاس اچ پی بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

مشخصات لپ تاپ کروم بوک پلاس اچ پی

ویژگی‌هالپ تاپ Choromebook Plus HP
نمایشگرنمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن FHD
پردازندهCore i3-N305
پردازنده گرافیکیاینتل UHD
سیستم عاملChromeOS
حافظه/رمرم 8 گیگابابت / حافظه 128 و 256 گیگابایتی
قیمت499 دلار

معرفی لپ تاپ Chromebook Plus HP

همانطور که گفتیم امروزه انواع برندهای معروف درحال تولید کروم بوک‌ها هستند، به همین دلیل رقابت زیادی بین آن‌ها برای جلب نظر کاربران وجود دارد. اچ پی یکی از این برندها است که برای عقب نماندن از این قافله به تازگی دو کروم بوک با نام‌های کروم بوک پلاس اچ پی و کروم بوک پلاس X360 معرفی کرده است. این کروم بوک‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که می‌توانند مزیت رقابتی این برند نسبت به سایر برندها باشد. کروم بوک‌ پلاس HP اکنون در بازارهای ایالات متحده قابل خریداری است و به طور رسمی معرفی و عرضه شده‌ است. برای اینکه بیشتر و بهتر با کروم بوک پلاس اچ پی آشنا شوید؛ در ادامه به بررسی ویژگی‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری آن می پردازیم.

طراحی لپ تاپ Chromebook Plus HP

لپ تاپ کروم بوک پلاس HP مانند دیگر لپ تاپ‌های این برند از ظاهر شیک و جذابی برخوردار است. این لپ تاپ بر خلاف کروم بوک پلاس X360 که از طراحی دو در یک با قابلیت تبدیل پذیری برخوردار است، یک لپ تاپ تاشوی معمولی است. ابعاد ظاهری این لپ تاپ 14.3 × 9.5 × 0.8  اینچ است.

لپ تاپ Chromebook Plus HP

اصولا لپ تاپ‌هایی با این ابعاد، مناسب کسانی است که می‌خواهند در یک مکان ثابت از آن‌ها استفاده کنند؛ زیرا ممکن است برای افرادی که همواره در رفت و آمدند مانند دانشجویان این ابعاد کمی بزرگ باشد. البته با وجود وزن این لپ تاپ‌ها که در حدود 1.8 کیلوگرم است، آنچنان که به نظر می‌رسد جا به جایی این لپ تاپ‌ها سخت نخواهد بود.

نمایشگر لپ تاپ Chromebook Plus HP

ویژگی‌های مربوط به نمایشگر کروم بوک پلاس اچ پی از ویژگی‌های برجسته این لپ تاپ محسوب می‌شود؛ به طوری که در لحظه معرفی، این ویژگی‌ها توانستند نظر بسیاری از مخاطبان را به سمت خود جلب کنند. نمایشگر این کروم بوک‌ها دارای نرخ نوسازی 144 هرتزی است که می‌تواند تجربه بی نظیری از کیفیت و نمایش جزئیات را در اختیار شما بگذارد. این نرخ نوسازی سبب می‌شود تجربه روان‌تر و سریع‌تری از پخش تصاویر داشته باشید. همچنین رزولوشن کروم بوک پلاس اچ پی نیز با مقدار 1080 × 1920 رزولوشن Full HD محسوب می‌شود. تلفیق این دو ویژگی سبب شده تا این کروم بوک‌ها بتوانند از نمایشگر قدرتمندی برخوردار باشند.

دوربین کروم بوک پلاس اچ پی و سیستم صوتی آن

برای افرادی که همواره در جلسات مختلف یا کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنند، کیفیت وب کم بسیار مهم است. دوربین این کروم بوک‌ها با رزولوشن 1080p دارای کیفیت مناسبی است. همچنین دیگر ویژگی خوبی که به این لپ تاپ‌ها اضافه شده است وجود شاتر اختصاصی برای وب کم است که با یک دکمه در دسترس قرار می‌گیرد. این مورد کمک می‌کنند حریم شخصی شما حفظ شود و بتوانید به راحتی از فیلم برداری یا تصویر برداری دیگران جلوگیری کنید. همچنین دیگر اقدامی که اچ پی برای حفظ حریم شخصی انجام داده است امکان خاموش و روشن کردن میکروفون به وسیله یک دکمه مجزا است.

به غیر از ویژگی‌های مربوط به وب کم که همه‌گی قابل توجه هستند این کروم بوک‌ها از یک سیستم صوتی تقویت شده نیز برخوردارند. همانطور که می‌دانید شرکت اچ پی سال ها است که به جای سیستم صوتی بیتس الکترونیکس از محصولات Bang & Olufsen استفاده می کند. این برند در حوزه تولید سیستم‌های صوتی بسیار پیشرو است و طراحی منحصر به فردی نیز دارد، حال اچ پی در جدیدترین کروم بوک خود از نسخه تقویت شده این سیستم‌ها استفاده کرده است.

سخت افزار کروم بوک پلاس HP

رم و حافظه لپ تاپ کروم بوک پلاس HP

در خرید هر نوع لپ تاپی ویژگی‌های پراهمیت‌تر معمولا مربوط به سخت افزار آن می‌شوند. سخت افزار کروم بوک پلاس HP در میان کروم بوک‌ها، قابل قبول است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های سخت افزاری لپ تاپ کروم بوک پلاس اچ پی اشاره می‌کنیم.

کروم بوک‌های جدید اچ پی با وجود داشتن 8 گیگابات رم در دسته کروم بوک‌های پیشرفته قرار می‌گیرد. عمدتا کروم بوک‌ها با داشتن رم چهار نیز می‌توانند کار روزمره شما را انجام دهند، اما با رم هشت قطعا در کنار سرعت بیشتر، می‌توانید از اجرای تعداد بیشتری اپلیکیشن‌ نیز بهره‌مند می‌شوید.

حافظه داخلی این نوع کروم بوک‌ها نیز 128 یا 256 گیگ است. اگر کاربر همیشگی ویندوز باشید، قطعا با این اعداد تعجب خواهید کرد؛ اما باید بگوییم برای کروم بوکی که همواره در حال استفاده از فضای ابری است، این مقدار نه تنها مناسب است بلکه عالی نیز به نظر می‌رسد.

پردازنده لپ تاپ کروم بوک پلاس HP و پردازنده گرافیکی آن

از دیگر ویژگی‌های مهم لپ تاپ از لحاظ سخت افزاری، ویژگی‌‌های مربوط به پردازنده آن‌ است. پردازنده جدیدترین کروم بوک اچ پی Core i3-N305 است که پردازنده‌ای بسیار معمولی محسوب می‌شود. این نوع پردازنده هیچ قابلیت ویژه یا خاصی ندارد و بیشتر به نظر می‌رسد برای کمتر کردن هزینه نهایی لپ تاپ از آن استفاده شده است. همچنین پردازنده گرافیکی این لپ تاپ‌ها نیز به صورت گرافیک مجتمع با پردازنده اصلی آن است. اصولا بسیاری از افراد در هنگام کار با لپ تاپ نیاز به پردازنده‌های گرافیکی بالا ندارند به همین دلیل اینتل که پردازنده این کروم بوک‌ها را تولید کرده است، در پردازنده‌های خود یک GPU نیز به صورت مجمتع با آن، کار گذاشته تا لپ تاپ مدنظر از پس کارهای معمولی بربیاید.

قیمت لپ کروم بوک پلاس اچ پی

باتری لپ تاپ Chromebook Plus HP

از دیگر ویژگی های لپ تاپ Chromebook Plus HP می‌توان به باتری قوی آن اشاره کرد؛ البته با توجه به عدم ورود این لپ تاپ به بازار در حال حاضر، مرجع استناد ما به گفته‌ی شرکت HP محدود است. باتری این کروم بوک‌ها 58 واتی است. طبق گفته‌ها این لپ تاپ می‌تواند بعد از هر بار شارژ کامل تا ده ساعت کارایی داشته باشد.

درگاه‌های ارتباطی کروم بوک پلاس HP

کروم بوک پلاس اچ پی از دو پورت Type-C و یک پورت Type-A بهره‌مند است. همچنین این لپ تاپ دارای یک جک هدفون 3.5 میلی متری است که سبب می‌شود به راحتی بتوانید هدفون خود را به لپ تاپ متصل نمایید. به غیر از این موارد این مدل از کروم بوک اچ پی دارای یک پورت microSD card reader نیز است. اتصالات دیگر این لپ تاپ نیز شامل یک Wi-Fi 6 و یک بلوتوث 5.3 است.

سیستم عامل لپ تاپ Chromebook Plus HP

این نسخه از کروم بوک‌های اچ پی همانطور که انتظار می‌رود از سیستم عامل ChromeOS بهره می‌برد. این سیستم عامل از انواع اپلیکیشن‌ها مانند گوگل پلی پشتیبانی می‌کند.

قیمت لپ تاپ کروم بوک پلاس اچ پی

لپ تاپ Chromebook Plus HP هنوز به بازارهای ایران راه نیافته است، اما قیمت آن‌ در بازار آمریکا از 500 دلار شروع می‌شود. این قیمت باتوجه به هزینه‌های گمرکی و نوسانات قیمت ارز قطعا در ایران بالاتر نیز خواهد بود. اما به طور کلی برای اطلاع از قیمت اصلی آن باید کمی صبر کنیم تا این لپ تاپ به مرحله صادرات برسد و به کشور ما راه پیدا کند. یقینا با وجود قیمت دلاری و احتمالا قیمت ریالی این لپ تاپ چیزی در حدود 30 میلیون تومان خواهد بود و باید دید که آیا کاربران حاضر هستند برای کروم بوک، چنین هزینه‌ای را پرداخت کنند یا خیر؟ که البته از همین حالا هم می‌توان حدس زد که لااقل در ایران از این لپ تاپ استقبال کمی خواهد شد.

در پایان

در این مقاله سعی کردیم به بررسی کروم بوک پلاس اچ پی یعنی جدیدترین کروم بوک رونمایی شده این شرکت بپردازیم. البته اچ پی همزمان از کروم‌بوک پلاس x360 نیز رونمایی کرده که با طراحی دو در یک و قابلیت تبدیل پذیری و پردازنده Core i5 نسل دوازدهم اینتل، گزینه‌ی جذاب‌تر و البته گران‌تری است. کروم بوک پلاس اچ پی از بسیاری از جنبه‌ها دارای ویژگی‌های خوبی است که می‌تواند نظر کاربران را به سمت خود جلب کند. با این حال، کروم بوک‌ها محدودیت‌های خاص خود را دارند و اگر چندین سال است که از لپ تاپ‌های با سیستم عامل ویندوز یا حتی مک استفاده می‌کنید؛ جایگزینی آن‌ها با یک لپ تاپ با سیستم عامل ChromeOS یقینا مشکل خواهد بود. با تمام این تفاسیر، اگر شما قصد خرید این کروم بوک‌ها را دارید پیشنهاد می‌دهیم در ابتدا ویژگی‌های لپ تاپ را به درستی بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کنید تا در نهایت خریدی با کیفیت و مقرون به صرفه داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو