معرفی انیمه Akudama Drive؛ داستان، شخصیت ها و نمرات

معرفی انیمه Akudama Drive؛ داستان، شخصیت ها و نمرات


منبع: پلازا

5

1402/7/24

17:21


معرفی انیمه Akudama Drive؛ داستان، شخصیت ها و نمرات

انیمه Akudama Drive یک مجموعه تلویزیونی سایبرپانک (Cyberpunk) ژاپنی محسوب می‌شود که در سال 2020 میلادی توسط توموهیسا تاگوچی (Tomohisa Taguchi) کارگردانی شد. در این مقاله از وب‌سایت پلازا با معرفی انیمه آکوداما درایو همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

در واقع داستان انیمه Akudama Drive درباره آینده‌ای دوجانبه در کانسای و جنایتکاران معروف به آکوداما را روایت می‌نماید که توسط دولت تحت تعقیب هستند. اگرچه در ابتدا قرار بود این مجموعه تلویزیونی در ژوئیه سال 2020 پخش گردد،ولی به خاطر اپیدمی کووید 19 به تاخیر افتاد. در واقع زمان پخش انیمه آکوداما درایو به تاریخ 8 اکتبر تا 24 دسامبر 2020 برمی‌گردد. چنانچه مایلید تا با ماهیت کلی این  انیمه بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

داستان انیمه Akudama Drive

سال‌ها پیش، در پی یک جنگ داخلی بزرگ، کشور ژاپن ویران شد و بین دو منطقه کانسای و کانتو تقسیم گردید. کانسای به یک دولت خراجگزار برای کانتو بدل می‌شود و با گذشت زمان به آرامی دولت و پلیس کنترل خود را از دست می‌دهند. در کانسای یک گروه شش نفره جنایتکار بسیار حرفه‌ای که به آکوداما شهرت دارند، توسط یک گربه سیاه مرموز پیامی را از سوی یکی مشتریان ناشناس خود جهت آزادی یک زندانی محکوم به اعدام به نام گِلو بریده دریافت می‌کنند. در نتیجه گروه آکوداما به این چالش جواب می‌دهند و به مقر پلیس کانسای می‌روند تا یک روز بزرگ را ایجاد نمایند. با تمام این اوصاف، زمانی که وارد عمل شدند، متوجه می‌شوند که این ماموریت در واقع بخشی از طرحی بزرگتر توسط مشتری آن‌ها بوده تا این گروه با اتحاد هم در کاری بزرگتر مشارکت نمایند.

داستان انیمه Akudama Drive

در حقیقت هدف اصلی نفوذ به شینکانسن و سرقت محموله‌های گرانبها از کوپه جلوی قطار است. در این کار یک دختر معمولی که به اتهام جزئی دستگیر شده‌ به‌طور تصادفی از زندان نجات می‌یابد. حال این دختر در مسیر زندگی آکوداما قرار می‌گیرد و شاهد اقدامات جنایتکارانه آن‌ها در سفری خطرناک می‌شود.

شخصیت های انیمه آکوداما درایو

به‌ طور کلی در جهان انیمه‌ها هر کدام از شخصیت‌ها خصوصیات مربوط به خودشان را دارند که در پیشبرد کلی داستان نقش بسزایی خواهند داشت. در این بین هر کدام از کاراکترهای انیمه آکوداما درایو حتی با حضوری هرچند کوتاهشان، تاثیری زیادی در سرنوشت قهرمانان داستان دارند. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی شخصیت های انیمه Akudama Drive می‌پردازیم.

گروه آکوداما

این تیم جنایتکار شامل عفت شخصیت است که هرکدام از آن‌ها با لقبی در گروه شهرت دارند.

1. آدم معمولی (Ordinary Person)

آدم معمولی (Ordinary Person)

زن جوانی که در دفتر کانسای سیل فعالیت دارد و در زمان ملاقات با پیک به طور تصادفی به یک تبهکار مبدل می‌شود. این دختر پس از نجات وانمود می‌کند که یک جنایتکار به نام کلاهبردار است تا توسط آکودامای دیگر کشته نشود.

2. پیک (Courier)

پیک (Courier)

او مرد کوتاه قامت است که در تحویل هر بسته به هر گیرنده مهارت دارد تا زمانی که پولی به او داده شود. پیک می‌تواند با موتورسیکلت سفارشی خود که حاوی یک تفنگ ریلی کوچک در جلو است، دست به کشتار بزند.

3. دکتر (Doctor)

دکتر (Doctor)

یک جراح چیره دست، شیمیدان و پزشک همه جانبه جذاب است که می‌تواند تقریبا خود را از هر جراحت کشنده‎ای، نجات دهد.

4. گردن کلفت (Hoodlum)

گردن کلفت (Hoodlum)

یک خلافکار در زندان کانسایی است که در حال گذراندن چهار سال حبس خود به طور تصادفی در جریان سرقت کاتتروت آزاد شد. هودلوم با یکی از اعضای گروه آکوداما به لقب جنگجو دوست می‌شود.

5. گلو بریده (Cutthroat)

گلو بریده (Cutthroat)

یک فرد ناپایدار ذهنی است که به خاطر بریدن سر 999 قربانی در صف اعدام بود تا اینکه توسط آکودامای آزاد شد و رئیس پلیس مسئول اعدام خودش رابه عنوان هزارمین قربانی سر برید.

6. هکر (Hacker)

هکر (Hacker)

یک هکر استاد که می‌تواند به هر سیستمی که از راه دور قابل دسترسی، نفوذ نماید. او یک جفت پهپاد را هدایت می‌کند که می‌توانند از آن به عنوان سلاح استفاده کند یا به یک هاوربرد موقت مبدل شود.

7. جنگجو (Brawler)

جنگجو (Brawler)

یک بوکسور مبارز و بسیار آرام است که در عین حال فوق‌العاده قوی بوده و از جنگیدن لذت می‌برد. او به یکی از دوستان نزدیک گردن کلفت مبدل می‌شود.

گروه جلاد

1. دانش آموز بخش اجرا (Execution Division Pupil)

دانش آموز بخش اجرا (Execution Division Pupil) 

همان‌طور که از نامش پیداست، شاگرد استاد جلاد است که در نبردهای نزدیک، منجمله استفاده از فن کشنده مهارت فوق العاده‌ای دارد.

2. رئیس (Boss)

رئیس (Boss)

پیرزنی است که از اداره پلیس کانسای بر جلادها نظارت دارد.

3. استاد گروه اجرا (Execution Division Master)

استاد گروه اجرا (Execution Division Master)

یک نینجای حرفه‌ای است که برای اداره پلیس کانسای، آموزش دیده و به جلاد شهرت دارد. درواقع هدف او از بین بردن کلیه اعضای آکودامای است و برای آن‌ها دشمنی بسیار خطرناک محسوب می‌شود.

4. بخش جوان اجرا (Execution Division Junior)

بخش جوان اجرا (Execution Division Junior)

یک جلاد مبتدی است که تازه کارش را به عنوان شاگرد در این بخش شروع کرده است.

دیگر شخصیت های مهم انیمه Akudama Drive

1. گربه سیاه (Black Cat)

گربه سیاه (Black Cat)

رباتی که شکل همنام خود یعنی گربه سیاه را دارد. در واقع او یک حیوان روباتیک است و توسط یک پسر جوان مرموز کنترل می‌شود که آکوداما را به خدمت می‌گیرد تا وی و خواهرش را از خزانه بانک خارج نمایند.

2. خواهر (Sister)

خواهر (Sister)

یک دختر بچه مرموز و خواهر کوچکتر جوان هدایتگر گربه روباتیک است که آکوداما در جریان سرقت شینکانسن با او و بردارش روبرو می‌شوند.

3. خرگوش کوچک (Bunny) و کوسه (Shark)

خرگوش کوچک (Bunny) و کوسه (Shark)

نام حیواناتی است که به عنوان طلسم‌های کانسای به خدمت گرفته می‌شوند.

نقد انیمه آکوداما درایو

در بررسی انیمه Akudama Drive نکته قابل توجه که این اثر را بسیار دلپذیر و پرمخاطب کرده، اینجاست که داستان آن به هیچ وجه به دیگر داستان‌های رایج انیمه‌ها شباهت ندارد. از نقاط قوت این اثر می توان به تصویرپردازی عالی همراه با شخصیت‌پردازی درست کاراکترها اشاره کرد. در واقع انیمه آکوداما درایو را می‌توان به عنوان یکی از منحصر به فردترین آثار ژانر سایبرپانک برشمرد که از ویژگی‌های بسیار جذابی برخوردار است.

نقد انیمه آکوداما درایو

انیمه Akudama Drive حول محور 6 شخصیت اصلی آن با القابی چون کلاه‌بردار، پیک، آدم‌کش، دکتر، دزد، هکر و جنگجو می‌چرخد که تماشای آن لحظاتی مهیج و دیدنی را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد. همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد آکوداما درایو توسط توموهیسا تاگوچی کارگردانی شد که براساس اقتباسی از اثر کازوتاکا کوداکا در فرنچایز Danganronpa ساخته شد و هر دو در این پروژه با یکدیگر همکاری داشتند.

ژانر انیمه Akudama Drive اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی است که پس از پخش با استقبال بالایی از سوی مخاطبان و منتقدین مواجه شد. لازم به ذکر است که تعداد قسمت های انیمه آکوداما درایو در 12 قسمت خلاصه می‌شود.

انیمه آکوداما درایو در سایت محبوب MyAnimeList امتیاز 7.59 را از سوی کاربران به دست آورد. شما تنها تا پس از تماشای تریلر انیمه Akudama Drive ترغیب می‌شوید تا انتها این انیمه بسیار زیبا را دنبال نمایید. هم‌چنین این انیمه در سایت پرطرفدار IMDb امتیاز 7.3 را به خود اختصاص داده است. علاوه بر موارد مذکور این اثر بسیار زیبا در سایتCrunchyroll رتبه 4.7 را از 5 را به خود اختصاص داه است. چنانچه تاکنون موفق به دیدن این اثر نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا همین حالا جهت دانلود انیمه Akudama Drive اقدام نمایید، تا شما هم لحاظاتی رمانتیک و مهیج را در حین تماشای آن تجربه نمایید.

کلام آخر

در این مقاله از پلازا به معرفی بررسی انیمه Akudama Drive؛ داستان، شخصیت ها و نمرات آن پرداختیم. همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، این انیمه یک سایبرپانک علمی‌تخیلی مشهور ژاپنی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرد. در داستان این اثر ما با گروهی جنایتکار به نام آکوداما (Akudama) روبرو هستیم، که از انجام هر جنایتی هیچ ترسی ندارند. این انیمه با پرداختن به موضوعی مهیج، اکشن و علمی تخیلی در کنار کاراکترهای جذاب پس از پخش بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. چنانچه شما از طرفداران دنیای انیمه هستید، تماشای آکوداما درایو به شما توصیه می‌شود.

امید است مقاله معرفی انیمه Akudama Drive؛ داستان، شخصیت ها و نمراتاین اثر برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفا پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را پس از تماشای انیمه آکوداما درایو با ما در وب‌سایت پلازا به اشترک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو