همه چیز درباره تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی بانوان

منبع: تاپ ناز

3

1402/7/29

11:36


تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی یکی از سوال های متداول اکثر بانوان است که در زمان بارداری با آن مواجه می شوند. البته برخی دیگر اعتقاد دارند که رابطه بین زیبایی و برقراری رابطه جنسی کمی عجیب است. البته این تاثیر به اثبات رسیده و نمی توان آن را کتمان کرد. بنابراین رابطه جنسی مداوم و منظم زن باردار را از بیرون و درون زیبا می نماید.

همچنین زیبایی یک امر درونی بوده و زوج هایی که در طول هفته سه بار آمیزش تجربه می کنند از صورت و نگاه جذاب تر و جوان تری برخوردار هستند. پس هورمون آندروژن در بدن مردان و استروژن در بدن بانوان باعث ایجاد تفاوت های زیاد رفتاری و بدن در خانم ها نسبت به آقایان می شود. در نتیجه این دو هورمون با ساخت کلاژن، پوستی پرآب و لطیف ایجاد می نمایند.

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی چگونه است؟

همه چیز درباره تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی بانوان

یکی از لذت بخش ترین و آرام بخش ترین فعالیت هایی که زوجین می توانند در زندگی روزمره خود تجربه نمایند همان رابطه جنسی است. بنابراین نمی توان تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی را ندیده گرفت. همچنین آمیزش جنسی در دوران های مختلف زندگی از مزایای بیشماری برخوردار بوده و حس خوبی به زوجین می بخشد.

پس با تمرین و تکرار این رابطه، زن به شریک زندگی خود نزدیک تر می شود. برخی زوجین نیز از درخشش پوست خود بعد از اتمام رابطه جنسی و استحمام سخن می گویند. همچنین برخی افراد بر این عقیده هستند که رابطه جنسی و زیبایی دو مقوله جدا از هم می باشند. اما تاثیر رابطه جنسی بر جذابیت و زیبایی به ویژه پوست به اثبات رسیده است.

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی پوست

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی پوست زمانی آشکار می شود که در طول هفته 2-3 بار و یا بیشتر تکرار گردد. پس اگر آمیزش جنسی در زندگی زوجین اولویت نداشته و به آن بی تفاوت هستند باید آن را در صدر کارهای روزمره خود قرار دهند.

همچنین هنگام ارگاسم، میزان هورمون استروژن افزایش می یابد که علاوه بر فعالیت های فیزیک در آمیزش جنسی می تواند به افزایش طول عمر، سلامت مو و پوست نیز کمک کند. بنابراین از تاثیرات مهم رابطه جنسی بر پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد.

شادابی پوست

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی پوست و شاداب نگه داشتن آن به اثبات رسیده است. زیرا طبق مطالعات انجام شده بانوانی که بیشترین آمیزش جنسی را تجربه می کنند دارای سطح بیشتری از استروژن هستند.

همچنین استروژن عنصر کلیدی برای عملکرد پوست، سلول های سازنده رنگدانه یا ملانوسیت ها، غده های چربی، فولیکول های مو و رگ های خونی به شمار می روند. در حالت کلی استروژن می تواند پوست را برای مدت طولانی شاداب نگه دارد. درنتیجه از سد پوستی محافظت کرده و کاهش التهاب و بهبود زخم را به دنبال دارد.

جوان و سالم نگه داشتن پوست

یکی دیگر از مزایا یا تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی این است که پوست را جوان و سالم نگه می دارد. همچنین آمیزش جنسی با افزایش گردش خون پروسه پمپاژ اکسیژن به سطح پوست را آسان می کند که همین امر ظاهری روشن تر به زن می بخشد. پس علت اینکه فرد بعد از اتمام آمیزش جنسی پوستی روشن و شفاف دارد همین موضوع است. بنابراین رابطه جنسی به صورت منظم و مداوم اثرات طولانی مدتی روی پوست دارد و ظاهری شفاف تر و جوان تر به آن می بخشد.

تولید استروژن در رابطه جنسی می تواند تولید کلاژن به طور طبیعی را تقویت نماید. در نتیجه استروژن پوست را ضخیم تر کرده و با افزایش تولید هیالورونیک اسید، ظاهری انعطاف پذیر و جوان به فرد می بخشد. ناگفته نماند که تولید کلاژن به طور طبیعی می تواند از افتادگی و ایجاد لکه های پیری پیشگیری نماید.

هیدراته کردن پوست

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی به قدری زیاد است که پوست فرد را دهیدراته می کند. زیرا آمیزش جنسی گردش خون در بدن را بهبود بخشیده و میزان رطوبت لازم جهت سالم ماندن را تامین می نماید. همچنین تعریق در آمیزش جنسی همانند یک ماسک عمل کرده و باعث دفع کثیفی موجود در منافذ صورت می گردد. درنتیجه یکی از روش های مراقبت از پوست محسوب می شود.

شفافیت پوست

تاثیر رابطه جنسی را می توان همانند یک تمرین فیزیکی یا ورزشی معرفی نمود. زیرا این رابطه به سوزاندن کالری نیاز دارد و پروسه آزاد سازی نیتریک اسید را تسریع می بخشد. همچنین نیتریک اسید اکسیژن و جریان خون را در بدن فرد افزایش داده و پوست بعد از رابطه جنسی، ظاهری شفاف به خود می گیرد.

بنابراین بعد از آمیزش جنسی هر کدام از سلول ها قادر به تولید نیتریک اکسید بوده و به غیر از حفظ جریان خون، دفاع میکروبی و عملکرد سد پوستی را تقویت می نمایند. سپس زخم را بهبود بخشیده و اثرات مضر پرتوهای اطراف همچون اشعه UV را کنترل می کنند.

کاهش استرس و جلوگیری از آکنه

امروزه زندگی با استرس آمیخته شده و روش های زیادی جهت کاهش آن وجود دارد. در این میان نباید تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی پوست را نادیده گرفت. همچنین طبق تحقیقات انجام شده زوجینی که آمیزش جنسی رضایت بخش و سالمی با هم دارند کمترین استرس را تجربه می کنند. البته فشار خون حین آمیزش جنسی افزایش می یابد که به مرور استرس و فشار خون کمتر می شود.

بنابراین زمانی که هورمون آزادکننده کورتیکوتروپین توسط محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال ترشح می شود، رشد و تولید غده های چربی و التهاب به سرعت افزایش می یابد. زیرا التهاب و ترشح غدد چربی دو عامل اصلی بروز آکنه می باشند.

تسریع در درمان زخم

همان گونه که قبلا ذکر شد تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی و کاهش استرس را نمی توان نادیده گرفت. در نتیجه کاهش استرس و اضطراب ضایعات آکنه و زخم هایی همچون زخم های دیابتی را بهبود می بخشد. همچنین به طور معجزه آسای نقاط سیاه روی پوست صورت را نیز از بین می برد.

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی و سلامت بدن

همه چیز درباره تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی بانوان

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی و سلامت بدن ریشه در هورمون استروژن دارد و در آمیزش جنسی نقش مهمی ایفا می کند. همچنین از طریق ارگاسم، هورمون استروژن افزایش می یابد و فعالیت ناشی از آمیزش جنسی می تواند سلامت بدن، مو و پوست را تضمین نماید. اکثر مشکلات موجود در رابطه زناشویی به دلیل وجود بیماری های جسمی است. اما با برقراری رابطه جنسی می توان تاثیر مثبت آن را بر روی ارگان مختلف بدن مشاهده نمود. پس از مهم ترین تاثیرات آمیزش جنسی بر سلامت بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تقویت ایمنی بدن

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی و تقویت ایمنی بدن مانند یک سیب است که نیاز رفتن به دکتر را کنسل می نماید. بنابراین اگر رابطه جنسی در طول هفته 2-3 صورت گیرد سطح آنتی بادی همچون ایمونوگلوبین A را افزایش می شود. البته این نوع آنتی بادی با سرماخوردگی و دیگر عفونت های موجود در بدن مبارزه می کند. در حالت کلی هر چقدر تعداد دفعات رابطه جنسی افزایش یابد قطعا سیستم ایمنی نسبت به قبل قوی تر می شود.

براق شدن مو

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی مو بارز بوده و هورمون ها علاوه بر کنترل میل جنسی می تواند ظاهر جذابی به موها ببخشند. همچنین به دلیل افزایش توانایی بدن در متابولیزه کردن و دریافت مواد غذایی، فرد می تواند آمیزش جنسی لذت بخش و موهایی شاداب و سالم داشته باشد.

افزایش رشد مو

افزایش سطح استروژن در طول رابطه جنسی امری عادی بوده و به رشد و نمو موها کمک شایانی می کند. البته اطلاعات به طور خاص روی تاثیرات آمیزش جنسی در رشد موها انجام نشده است. ولی خانم های بارداری که از سطح استروژن بالایی برخوردار هستند در این دوران موهای ضخیم تر و پرتری را تجربه می کنند.

تولید اسپرم سالم

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی در مردان به صورت تولید اسپرم سالم خود را نمایان می کند. بنابراین مردانی با رابطه جنسی زیاد نسبت به مردانی با رابطه کم از درصد بیشتری اسپرم سالم، تعدا بالاتری اسپرم و میزان منی بیشتری برخوردار هستند. این موضوع برای زنان خبر خوبی به شمار می رود و طبق تحقیقات انجام شده منی افسردگی را کاهش می دهد. سپس انرژی زنان را تقویت کرده و به آنها در وضع حمل کمک شایانی می کند.

تقویت ناخن ها

هورمون هایی که مسئول تحریک جنسی هستند علاوه بر شفاف شدن پوست در تقویت ناخن ها نقش مهمی ایفا می نمایند. درنتیجه ناخن های قدرتمند شکستگی و شکاف کمتری داشته و به ماندگاری مانیکورها کمک می کنند.

بهبود عملکرد قلب

افرادی که از تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی و سلامت قلب اطلاع ندارند باید به مطالعه این موضوع بپردازند. زیرا طبق تحقیقات انجام شده مردانی که در طول هفته، 2 بار رابطه جنسی دارند نسبت به مردانه بدون رابطه کمتر به بیماری های قلبی مبتلا می شوند.

مسکن طبیعی

یکی از مواد شیمیایی که حین آمیزش جنسی آزاد می شود همان اکسی توسین است. این ماده مسکن های طبیعی بدن یا اندورفین ها را افزایش داده و درد هایی همچون سردرد را کاهش می دهد.

کاهش وزن

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی و کاهش وزن خارج از انتظار نیست. البته آمیزش جنسی به اندازه تمرینات قدرتی یا سنتی در کاهش وزن فرد موثر نمی باشد. ولی هر رابطه جنسی به 170 کالری انرژی در هر ساعت نیاز دارد. پس رابطه جنسی در بازه زمانی 21 ساعته می تواند نیم کیلو کاهش وزن را به همراه داشته باشد. البته این رقم خیلی کم بوده که در نهایت تاثیر بسزایی بر لاغری می گذارد.

کاهش ریسک ابتلا به سرطان

طبق مطالعات انجام شده مردانی که در سنین 20-30 و در طول هفته به تعداد 5 بار انزال می کنند ریسک ابتلا به انواع سرطان به ویژه پروستات را تا یک سوم کاهش می دهند. البته این مورد برای مردان مسن تر به 21 بار در طول ماه ختم می شود. همچنین بانوانی که آمیزش جنسی منظمی دارند کمتر به سرطان سینه مبتلا می گردند.

مبارزه با کرم خوردگی دندان

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی دندان به وفور دیده می شود و دلیل آن موجود کلسیم، روی و سایر مواد معدنی در منی است. زیرا این مواد مقاومت بالایی در برابر تخریب دندان از خود نشان می دهند. در نتیجه جذب منی سلامت دندان ها را تضمین می نماید. البته برقراری رابطه جنسی به تعداد زیاد جایگزینی جهت عدم مراجعه به دندانپزشک نمی باشد. ولی دریافت دوزهای بیشتر از کلسیم، روی و مواد معدنی می تواند به سلامت مروارید های سفید دهان کمک کند.

بهبود کیفیت خواب

خانم هایی که با شریک زندگی خود رابطه جنسی برقرار می کنند متوجه این موضوع می شوند که مرد به محض ارگاسم یک لاشه بی جان و بی هوش است. زیرا در جریان ارگاسم همان اکسی توسینی ترشح می شود که حس بیهوشی را به مرد منتقل می نماید. البته مردانی که خواب ندارند، خوردن قرص خواب و شیر گرم را فراموش کرده و فعالیت در رختخواب را جایگزین کنند.

زنده نگه داشتن عشق

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی تنها به ظاهر فرد محدود نبوده و عشق را در وجود زوجین شعله ور می نماید. همچنین هورمون عشق یا اکسی توسین به افراد کمک کرده تا به همدیگر اعتماد نمایند. بنابراین پیوند عاطفی قوی برقرار کرده و با افزایش رابطه، مبادله اکسی توسین بین زوجین بیشتر می شود. ناگفته نماند که این هورمون با افزایش احساسات سخاوتمندانه به حفظ خانواده و تقویت پیوند عاطفی کمک شایانی می کند.

کنترل علائم یائسگی

سطوح استروژن به طور طبیعی در جریان یائسگی کاهش می یابد. بنابراین تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی و سلامت بدن در اینجا آشکار می شود. زیرا اگر فرد به ارگاسم برسد باعث افزایش استروژن شده و از این طریق قادر به مدیریت علائم یائسگی است.

همچنین عدم تولید استروژن مانع ساخت کلاژن و هیالورونیک اسید شده و سفتی پوست از بین می رود. سپس رنگدانه ها و منافذ برجسته تر شده و چین و چروک ها بیشتر خود را به نمایش می گذارند. طبق تحقیقات انجام شده بانوان در طول 5 سال نخست یائسگی تقریبا 30% از کلاژن پوست خود را از دست می دهند.

البته این نوع باریک شوندگی فقط به صورت خارجی و تنها به پوست اختصاص نداشته و واژن را نیز در بر می گیرد. درنتیجه زن در حین آمیزش جنسی درد شدیدی را حس می کند. پس برقرای رابطه جنسی به صورت منظم می تواند یائسگی را به تاخیر بیندازد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو