انیمیشن هورتون صدایی می‌شنود؛ داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن هورتون صدایی می‌شنود؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

4

1402/8/1

14:22


انیمیشن هورتون صدایی می‌شنود؛ داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن هورتون صدایی می‌شنود یکی از انیمیشن‌های محصول آمریکا است که در سال 2008 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن Horton Hears a Who! آشنا شوید.

ژانر انیمیشن هورتون ماجرایی و کمدی است. این انیمیشن اقتباس از یک کتاب کودکان با همین عنوان است و جیمی هیورد (Jimmy Hayward) و استیو مارتینو (Steve Martino) کارگردانی آن را بر عهده داشتند و Blue Sky Studios آن را تولید و 20th Century Fox آن را منتشر کرد. جیم کری، استیو کرل، کارول برنت، جسی مک‌کارتنی و ایمی پولر از جمله افرادی هستند که صداپیشگی کاراکترهای انیمیشن Horton Hears a Who! را بر عهده داشتند. تاریخ اکران انیمیشن هورتون 14 مارس 2008 برابر با 24 اسفند 1386 بود و نقدهای مثبتی دریافت کرد. همچنین مدت زمان انیمیشن هورتون حدود 1 ساعت و 30 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی انیمیشن Horton Hears a Who! خواهیم پرداخت و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای این انیمیشن صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن هورتون صدایی می‌شنود

انیمیشن Horton Hears a Who!

انیمیشن هورتون داستان یک فیل به اسم هورتون را دنبال می‌کند که صدای بسیار آهسته‌ای که درخواست کمک می‌کند از یک ذره کوچک شناور در هوا می‌شنود. اگرچه هورتون هنوز این موضوع را نمی‌داند اما آن گرده یک شهر کامل به اسم Who-ville را در خود جای داده است که شهردار آن جامعه میکروسکوپی ند مک‌داد نام دارد. با وجود تمسخر و تهدید افرادی که فکر می‌کنند هورتون عقلش را از دست داده است، او باور دارد که یک شخص هر اندازه که کوچک هم باشد یک شخص است و مصمم است که موجوداتی که در آن ذره زندگی می‌کنند نجات دهد. برای ادامه داستان می‌توانید انیمیشن Horton Hears a Who! را تماشا کنید.

بازیگران انیمیشن هورتون 

در این بخش از مقاله با بیوگرافی مختصری از بعضی از هنرپیشه های کارتون هورتون صدایی می‌شنود آشنا خواهیم شد.

جیم کری در نقش هورتون

بررسی انیمیشن هورتون صدایی می‌شنود

جیم کری (Jim Carrey) یک بازیگر و کمدین کانادایی آمریکایی است که در تاریخ 17 ژانویه 1962 برابر با 27 دی 1340 در انتاریو (Ontario) در کانادا (Canada) متولد شد. با این که او بیشتر برای بازی در نقش‌های کمدی انتخاب شده است، توانایی بازی در نقش‌های دراماتیک را نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان حضور او در فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind محصول سال 2004 را نام برد که برای ایفای نقش در آن کاندید دریافت جایزه بفتا شده بود.

او همچنین جایزه‌های متعددی از جمله دو گلدن گلوب کسب کرده است. از جمله فیلم‌های معروف دیگری که جیم کری در آن‌ها بازی کرده است، می‌توان فیلم The Mask و فیلم Dumb and Dumber را نام برد. از جمله آثار چند سال اخیر که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان فیلم‌های Sonic the Hedgehog و سریال Kidding را نام برد. جیم کری در انیمیشن Horton Hears a Who! در نقش کاراکتر هورتون حضور داشته است.

استیو کرل در نقش شهردار ند مک‌داد

معرفی انیمیشن Horton Hears a Who!

استیو کرل (Steve Carell) یک بازیگر و کمدین آمریکایی است که در تاریخ 16 آگوست 1962 برابر با 25 مرداد 1341 در ایالت ماساچوست (Massachusetts) متولد شد. او بیشتر به دلیل بازی در نقش کاراکتر مایکل اسکات (Michael Scott) در سریال The Office شناخته شده است. استیو کرل کاندید دریافت جایزه‌های اسکار، بفتا و Primetime Emmy شده است و برای بازی در سریال The Office یک جایزه گلدن گلوب دریافت کرده است. از جمله فیلم‌های سال‌های اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است، می‌توان فیلم Asteroid City محصول سال 2023 به کارگردانی وس اندرسون را نام برد. استیو کرل در انیمیشن هورتون ایفای نقش کاراکتر شهردار ند مک‌داد (Mayor Ned McDodd) را بر عهده داشته است.

کارول برنت در نقش کانگورو

بازیگران انیمیشن هورتون

کارول برنت (Carol Burnett) یک کمدین، خواننده و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اهل آمریکا است که در تاریخ 26 آوریل 1933 برابر با 6 اردیبهشت 1312 در سن آنتونیو (San Antonio) در ایالت تگزاس (Texas) متولد شد. او جایزه‌های متعددی از جمله جایزه‌های امی، گلدن گلوب، Tony Award و Grammy Award کسب کرده است. از جمله آثار چند سال اخیر که او نیز در آن‌ها حضور داشته است، می‌توان قسمت چهارم انیمیشن Toy Story محصول سال 2019 را نام برد. کارول برنت در انیمیشن Horton Hears a Who! در نقش کاراکتر کانگورو (Kangaroo) بازی کرده است.

جسی مک‌کارتنی در نقش جوجو مک‌داد

هنرپیشه های کارتون هورتون

جسی مک‌کارتنی (Jesse McCartney) یک بازیگر و خواننده اهل آمریکا است که در تاریخ 9 آوریل 1987 برابر با 20 فروردین 1366 در New York متولد شد. او پس از مدتی از گروه موزیکی که عضو آن بود جدا شد و به طور مستقل به تولید موزیک پرداخت. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها بازی کرده است، می‌توان سریال انیمیشنی ابرقهرمانی Young Justice را نام برد. جسی مک‌کارتنی در انیمیشن هورتون صدایی می‌شنود به ایفای نقش کاراکتر جوجو مک‌داد (JoJo McDodd) پرداخته است.

ایمی پولر در نقش سالی اومالی مک‌داد

نمرات انیمیشن هورتون صدایی می‌شنود

ایمی پولر (Amy Poehler) یک بازیگر، کمدین، تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده اهل آمریکا است که در تاریخ 16 سپتامبر 1971 برابر با 25 شهریور 1350 در Newton در ایالت ماساچوست متولد شد. او بیشتر برای بازی در نقش کاراکتر لزلی نوپ (Leslie Knope)‌ در سریال Parks and Recreation شناخته شده است. او همچنین در  Saturday Night Live به ایفای نقش پرداخته است. ایمی پولر جایزه‌های مختلفی کسب کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان جایزه گلدن گلوب و Primetime Emmy را نام برد. قسمت اول و دوم انیمیشن Inside Out از جمله انیمیشن‌های دیگری هستند که او در آن‌ها صداپیشگی شخصیت‌ها را بر عهده داشته است. ایمی پولر در انیمیشن Horton Hears a Who! در نقش کاراکتر سالی اومالی مک‌داد (Sally O’Malley McDodd) بازی کرده است.

نقد انیمیشن Horton Hears a Who! و نمرات آن

در این بخش از مقاله نقدها و نمرات انیمیشن هورتون صدایی می‌شنود بررسی می‌کنیم. این انیمیشن در سایت‌ آی‌ام‌دی‌بی نمره 6.8 از 10، در سایت راتن تومیتوز نمره 79 از 100 و در سایت متاکریتیک نمره 71 از 100 را کسب کرده است. در ادامه می‌توانید خلاصه تعدادی از نقدهایی که در مورد انیمیشن Horton Hears a Who! به سایت متاکریتیک اضافه کرده‌اند بررسی کنید.

Baltimore Sun / مایکل سریگو: 91

انیمیشن هورتون صدایی می‌شنود به حس و شخصیت‌های کتاب وفادار می‌ماند و همچنین آن را به اندازه زیادی آراسته می‌کند.

Seattle Post-Intelligencer / بدون نام: 83

انیمیشن هورتون یک برداشت دوست‌داشتنی و با توجه و مشتاقانه از یک اثر کلاسیک جذاب است.

ReelViews / جیمز براردینلی: 75

جیم کری همان طور که رابین ویلیامز با Genie چراغ در انیمیشن Aladdin دیزنی انجام داد، هورتون را بازآفرینی کرد.

The Globe and Mail / ریک گرون: 75

منظورم چیزی بود که گفتم و آن را بیان کردم. یک انیمیشن حدود 80 درصد وفادار به کتابی که از آن اقتباس کرده‌اند.

Washington Post / دسون تامسون: 70

انیمیشن Horton Hears a Who! طعم و حس کتاب را با برخوردی روشن و خنده‌دار ارج می‌نهد. صداپیشگان جیم کری (در نقش هورتون) و استیو کرل (در نقش شهردار) نقش‌های خود را به درستی ایفا می‌کنند، بدون این که توجه مخاطبان را به جای این انیمیشن به خودشان جلب کنند.

Austin Chronicle / مارجوری باومگارتن: 67

در قالب انیمیشن‌های قبلی‌شان «عصر یخبندان» و «ربات‌ها»، ترکیبی زیبا از ویژگی‌های ابتدایی و مبتکرانه.

Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 60

انیمیشن Horton Hears a Who! دوست‌داشتنی است، هر چند گاهی اوقات بیش از اندازه نیاز جزئیات را توضیح می‌دهد.

 کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا به بررسی انیمیشن هورتون صدایی می‌شنود پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. به طور خلاصه کارتون هورتون در مورد یک فیل به اسم هورتون است که صدایی از یک ذره کوچک می‌شنود و متوجه می‌شود که در آن موجودات بسیار کوچکی زندگی می‌کنند که به کمک او نیاز دارند. می‌توانید تریلر انیمیشن Horton Hears a Who! را تماشا کنید و اگر می‌خواهید با داستان و کاراکترهای این انیمیشن بیشتر آشنا شوید، دانلود انیمیشن Horton Hears a Who! را آغاز کنید.

علاوه بر این می‌توانید نظر خود را در مورد انیمیشن هورتون صدایی می‌شنود در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر انیمیشن جدید دیگری تماشا کرده‌اید که در این سایت مقاله آن وجود ندارد می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید تا مقاله آن را نیز به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو