انیمیشن خوش قدم | داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن خوش قدم | داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

4

1402/8/8

22:32


انیمیشن خوش قدم | داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن خوش قدم یکی از انیمیشن‌های معروف و محصول آمریکا و استرالیا است که در سال 2006 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن Happy Feet آشنا شوید.

ژانر انیمیشن خوش قدم 1 ماجراجویی، موزیکال و کمدی است. جورج میلر (George Miller) تهیه‌کننده و کارگردان این انیمیشن بوده است. از جمله بازیگرانی که صداپیشگی کاراکترهای انیمیشن Happy Feet را بر عهده داشته اند می‌توان ایلایجا وود، رابین ویلیامز، بریتنی مورفی، هیو جکمن و نیکول کیدمن را نام برد. این انیمیشن نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و برنده جایزه اسکار و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های آن سال شد. همچنین مدت زمان کارتون خوش قدم حدود 1 ساعت و 50 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی انیمیشن Happy Feet 2006 خواهیم پرداخت و بیشتر در مورد داستان، بازیگران و نقدهای این انیمیشن صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران انیمیشن خوش قدم

انیمیشن Happy Feet در تاریخ 17 نوامبر 2006 برابر با 26 آبان 1385 در سینماهای آمریکای شمالی و در تاریخ 26 دسامبر 2006 برابر با 5 دی 1385 در سینماهای استرالیا اکران شد.

داستان انیمیشن خوش قدم

انیمیشن Happy Feet

به طور خلاصه کارتون خوش قدم داستان مامبل را دنبال می‌کند که یک پنگوئن است که استعداد خواندن آهنگ مخصوصی را که برای جذب یک جفت است ندارد اما توانایی زیادی در نوعی رقص دارد. مامبل پس از اینکه به طور مداوم مورد تمسخر دیگران قرار گرفت به سفری می‌رود که بفهمد چه چیزی باعث کاهش جمعیت ماهی‌ها شده است و در این ماجراجویی خود را نیز پیدا کند. برای ادامه داستان می‌توانید انیمیشن Happy Feet را تماشا کنید.

بازیگران انیمیشن خوش قدم

در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های کارتون خوش قدم آشنا خواهیم شد.

 ایلایجا وود در نقش مامبل

هنرپیشه های کارتون خوش قدم

ایلایجا وود (Elijah Wood) یک بازیگر و تهیه‌کننده اهل آمریکا است که در تاریخ 28 ژانویه 1981 برابر با 8 بهمن 1359 در ایالت آیووا (Iowa) متولد شد. او از کودکی به بازیگری پرداخته است و بیشتر برای بازی در مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) و فیلم The Hobbit: An Unexpected Journey شناخته شده است. از جمله فیلم‌های معروف دیگری که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان Eternal Sunshine of the Spotless Mind را نام برد. الایجا وود در انیمیشن خوش قدم در نقش کاراکتر مامبل (Mumble) حضور داشته است.

رابین ویلیامز

بازیگران انیمیشن خوش قدم

رابین ویلیامز (Robin Williams) یک بازیگر و کمدین آمریکایی بود که در تاریخ 21 جولای 1951 برابر با 29 تیر 1330 در شیکاگو (Chicago) در ایالت ایلینوی (Illinois) متولد شد و در تاریخ 11 آگوست 2014 برابر با 20 مرداد 1393 از دنیا رفت. او برنده جایزه‌های متعددی شد که از جمله آن‌ها می‌توان جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل برای بازی در فیلم Good Will Hunting را نام برد. او همچنین برای ایفای نقش در فیلم Dead Poets Society کاندید دریافت جایزه‌های اسکار و بفتا شده بود. رابین ویلیامز علاوه بر این چندین جایزه گلدن گلوب و Primetime Emmy و Grammy کسب کرده بود. از جمله آثار معروف دیگری که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان فیلم Jumanji را نام برد. رابین ویلیامز در انیمیشن Happy Feet صداپیشگی راوی و تعدادی از کاراکترها را بر عهده داشت.

بریتنی مورفی در نقش گلوریا

معرفی انیمیشن Happy Feet 2006

بریتنی مورفی (Brittany Murphy) یک بازیگر و خواننده آمریکایی بود که در تاریخ 10 نوامبر 1977 برابر با 19 آبان 1356 در آتلانتا (Atlanta) در ایالت جورجیا (Georgia) متولد شد و در تاریخ 20 دسامبر 2009 برابر با 29 آذر 1388 در لس آنجلس (Los Angeles) در ایالت کالیفرنیا (California) از دنیا رفت. او در نوجوانی با خانواده‌اش به لس آنجلس رفت تا حرفه‌اش در بازیگری را دنبال کند و با بازی در فیلم Clueless شناخته شد. از جمله انیمیشن‌هایی که او در آن‌ها صداپیشه کاراکترها بود می‌توان Futurama: The Beast with a Billion Backs را نام برد. همچنین بریتنی مورفی در انیمیشن خوش قدم در نقش کاراکتر گلوریا (Gloria) بازی کرده بود.

هیو جکمن در نقش ممفیس

دانلود انیمیشن Happy Feet

هیو جکمن (Hugh Jackman) یک بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل استرالیا است که در تاریخ 12 اکتبر 1968 برابر با 20 مهر 1347 در سیدنی (Sydney) متولد شد. او جایزه‌های مختلفی دریافت کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان جایزه Primetime Emmy و گلدن گلوب و Tony Award را نام برد. او همچنین برای بازی در فیلم موزیکال Les Miserables کاندید دریافت جایزه اسکار شده بود. از جمله آثاری که هیو جکمن در آن‌ها بازی کرده است می‌توان فیلم The Prestige به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan)، فیلم Prisoners به کارگردانی دنی ویلنوو (Denis Villeneuve)، فیلم موزیکال The Greatest Showman و مجموعه فیلم‌های X-Men را نام برد. هیو جکمن در انیمیشن Happy Feet در نقش کاراکتر ممفیس (Memphis) بازی کرده است.

نیکول کیدمن در نقش نورما جین

بررسی انیمیشن خوش قدم

نیکول کیدمن (Nicole Kidman) یک بازیگر و تهيه‌كننده اهل استرالیا و آمریکا است که در تاریخ 20 ژوئن 1967 برابر با 30 خرداد 1346 در هونولولو (Honolulu) به دنیا آمد و در سیدنی (Sydney) بزرگ شد. او جایزه‌های متعددی کسب کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا برای بازی در فیلم The Hours و جایزه Primetime Emmy برای بازی در سریال Big Little Lies را نام برد. از جمله آثار چند سال اخیر که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان سریال Big Little Lies، سریال The Undoing و سریال Special Ops: Lioness را نام برد. نیکول کیدمن در انیمیشن خوش قدم ایفای نقش کاراکتر نورما جین (Norma Jean) را بر عهده داشته است.

نقد و نمرات انیمیشن Happy Feet

در این بخش از مقاله به نقد انیمیشن خوش قدم 1 و بررسی نمرات آن می‌پردازیم. این انیمیشن در سایت‌ معروف فیلم و سریال آی‌ام‌دی‌بی نمره 6.4 از 10، در سایت راتن تومیتوز نمره 76 از 100 و در سایت متاکریتیک نمره 77 از 100 را کسب کرده است. انیمیشن Happy Feet بر اساس سایت آی‌ام‌دی‌بی 20 جایزه از جمله جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا دریافت کرده بود و کاندید دریافت 26 جایزه شد. در ادامه می‌توانید خلاصه تعدادی از نقدهایی که در مورد انیمیشن Happy Feet به سایت متاکریتیک اضافه شده است مطالعه کنید.

New York Daily News / جک متیوز: 100

در سال فیلم‌های انیمیشن، این یکی بالاتر از همه آنها اوج می‌گیرد.

New York Post / لو لومنیک: 100

انیمیشن Happy Feet علاوه بر اینکه بهترین انیمیشن سال است، یکی از بهترین فیلم‌های سال است.

Miami Herald / پیتر دبروژ: 88

در سالی پر از آثار انیمیشنی، انیمیشن Happy Feet در سطح بالاتری از رقیبان خود قرار می‌گیرد.

The Hollywood Reporter / کرک هانیکات: 80

این انیمیشن موزیکال تمام پنگوئنی، بسیار سرگرم‌کننده است.

Boston Globe / تای بر: 75

انیمیشن خوش قدم ترکیبی غیرقابل طبقه‌بندی از کم‌کیفیت و عمیق است و در سطح عجیبی قرار دارد که شایسته احترام و تحسین است.

Premiere / ایتان آلتر: 75

انیمیشن Happy Feet فیلمی است که سعی دارد در لیست آثار بزرگ قرار گیرد، اما تا حدودی موفق نبوده است. با این حال،سطح آن چیزی بالاتر از متوسط است.

Film Threat / بدون نام: 70

انیمیشن خوش قدم، به طور کلی، برای یک فیلم مخصوص کودکان، همه نکات مهم را دارد. این ویژگی‌ها شامل موزیک، پرانرژی بودن و بامزه بودن است. اما نمی‌توان از آن پیام اخلاقی خاصی دریافت کرد.

کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا به بررسی انیمیشن خوش قدم پرداختیم و در مورد داستان، صداپیشگان و نقدهای آن صحبت کردیم. می‌توانید تریلر انیمیشن Happy Feet را تماشا کنید و اگر می‌خواهید با داستان و شخصیت‌های دیگر این انیمیشن بیشتر آشنا شوید، دانلود انیمیشن Happy Feet را شروع کنید.

علاوه بر این می‌توانید نظر خود را در مورد انیمیشن خوش قدم و نمره‌ای که به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر به تازگی انیمیشن جدیدی تماشا کرده‌اید که به دیگران نیز پیشنهاد می‌کنید آن را ببینند اما در این سایت مقاله آن وجود ندارد می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید تا مقاله آن را نیز به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو