انیمیشن ایرویگ و ساحره | داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن ایرویگ و ساحره | داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

4

1402/8/26

17:46


انیمیشن ایرویگ و ساحره | داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن ایرویگ و ساحره یکی از انیمیشن‌های محصول کشور ژاپن است که در سال 2020 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن Earwig and the Witch آشنا شوید.

ژانر انیمیشن ایرویگ و جادوگر خانوادگی، فانتزی و ماجراجویی است. کارگردانی این انیمیشن که محصول Studio Ghibli و NHK است، گورو میازاکی (Goro Miyazaki) بر عهده داشته است. کارتون ایرویگ و جادوگر بر اساس یک رمان با همین نام اثر Diana Wynne Jones تولید شده است. این انیمیشن نقدهای منفی منتقدان را دریافت کرد. همچنین مدت زمان انیمیشن ایرویگ و جادوگر حدود 1 ساعت و 20 دقیقه است.

از جمله افرادی که به عنوان صداپیشه کاراکترهای این انیمیشن در نسخه ژاپنی و دوبله انگلیسی آن به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان شینوبو تراجیما (Shinobu Terajima)، اتسوشی تویوکاوا (Etsushi Toyokawa)، گاکو هامادا (Gaku Hamada)، کوکورو هیراساوا (Kokoro Hirasawa)، ونسا مارشال (Vanessa Marshall)، ریچارد ای. گرانت (Richard E. Grant)، دن استیونز (Dan Stevens) و کیسی ماسگریوز (Kacey Musgraves) را نام برد. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی انیمیشن Earwig and the Witch خواهیم پرداخت و بیشتر درباره داستان، بازیگران و نقدهای این انیمیشن صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران کارتون ایرویگ و جادوگر

انیمیشن Earwig and the Witch اولین بار در تاریخ 18 اکتبر 2020 در جشنواره فیلم لومیر (Lumière Film Festival) به نمایش درآمد. سپس در تاریخ 30 دسامبر 2020 از تلویزیون ژاپن پخش شد و در تاریخ 27 آگوست 2021 در سینما منتشر شد.

داستان انیمیشن ایرویگ و ساحره

کارتون ایرویگ و جادوگر

به طور خلاصه کارتون ایرویگ و ساحره داستان دختری به اسم ایرویگ را دنبال می‌کند که نمی‌داند مادرش قدرت جادویی داشت. وقتی یک زوج عجیب سرپرستی او را قبول می‌کنند، زندگی او تغییر می‌کند و مجبور می‌شود با یک جادوگر خودخواه زندگی کند. او قصد دارد که اسرار خانواده جدید خود را کشف کند. دنیایی از طلسم‌ها و معجون‌ها و یک آهنگ که ممکن است کلید پیدا کردن خانواده‌ای باشد که همیشه می‌خواست. برای ادامه داستان می‌توانید انیمیشن Earwig and the Witch را تماشا کنید.

بازیگران انیمیشن ایرویگ و ساحره

در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های کارتون ایرویگ و جادوگر آشنا خواهیم شد.

شینوبو تراجیما

انیمیشن Earwig and the Witch

شینوبو تراجیما یک بازیگر ژاپنی است که در تاریخ 28 دسامبر 1972 برابر با 7 دی 1351 در Kyoto متولد شد. او در جشنواره فیلم برلین (Berlin Film Festival) جایزه Silver Bear را برای بازی در فیلم Caterpillar محصول سال 2010 کسب کرد. از جمله فیلم‌های دیگری که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان فیلم Oh Lucy محصول سال 2017 را نام برد. شینوبو تراجیما در انیمیشن ایرویگ و ساحره در نقش بلا یاگا (Bella Yaga) به ایفای نقش پرداخته است.

اتسوشی تویوکاوا

بررسی انیمیشن ایرویگ و ساحره

اتسوشی تویوکاوا یک بازیگر اهل ژاپن است که در تاریخ 18 مارس 1962 برابر با 27 اسفند 1340 در Osaka متولد شد. از جمله آثاری که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان فیلم Sword of Desperation را نام برد. اتسوشی تویوکاوا در کارتون ایرویگ و جادوگر در نقش کاراکتر مندریک (Mandrake) بازی کرده است.

ونسا مارشال

معرفی انیمیشن Earwig and the Witch

ونسا مارشال یک صداپیشه و بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 19 اکتبر 1969 برابر با 27 مهر 1348 در لس آنجلس (Los Angeles) در ایالت کالیفرنیا (California) متولد شد. او بیشتر در فیلم، کارتون و بازی‌های ویدیویی فعالیت دارد. پیش از حرفه خود به عنوان صداپیشه، او در دانشگاه پرینستون و سپس در دانشگاه نیویورک به تحصیل پرداخت. از جمله انیمیشن‌های سال‌های اخیر که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان مجموعه Harley Quinn محصول سال 2019 را نام برد. ونسا مارشال در دوبله انگلیسی انیمیشن Earwig and the Witch در نقش بلا یاگا بازی کرده است.

ریچارد ای. گرانت

بازیگران انیمیشن ایرویگ و ساحره

ریچارد ای. گرانت یک بازیگر و مجری است که در تاریخ 5 می 1957 برابر با 15 اردیبهشت 1336 متولد شد. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان انیمیشن Corpse Bride محصول سال 2005، فیلم Logan محصول سال 2017 و فیلم Hitman’s Wife’s Bodyguard محصول سال 2022 را نام برد. او همچنین کاندید دریافت جایزه‌های اسکار، گلدن گلوب و بفتا شده است. ریچارد ای. گرانت در دوبله انگلیسی انیمیشن ایرویگ و ساحره در نقش مندریک حضور داشته است.

دن استیونز

دانلود انیمیشن Earwig and the Witch

دنیل جاناتان استیونز (Daniel Jonathan Stevens) معروف به دن استیونز یک بازیگر بریتانیایی است که در تاریخ 10 اکتبر 1982 برابر با 18 مهر 1361 در لندن (London) متولد شد. او با ایفای نقش در سریال Downton Abbey شناخته شد و همچنین در دوبله انگلیسی انیمه The Boy and the Heron محصول سال 2023 به کارگردانی Hayao Miyazaki به عنوان صداپیشه حضور داشته است. دن استیونز در دوبله انگلیسی کارتون ایرویگ و جادوگر در نقش توماس (Thomas) بازی کرده است.

نقد کارتون ایرویگ و جادوگر و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات انیمیشن ایرویگ و ساحره و نقدهای آن می‌پردازیم. این انیمیشن در سه سایت‌ معروف فیلم و سریال آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 4.8 از 10، 28 از 100 و 46 از 100 را کسب کرده است. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره انیمیشن Earwig and the Witch به سایت متاکریتیک اضافه کرده‌اند مطالعه کنید.

The Irish Times / تارا بریدی: 60

مشابه با My Neighbour Totoro، تهدیدی در انیمیشن Earwig and the Witch وجود ندارد، فقط سرگرمی عجیبی است که مخاطبان هدف آن به طور دقیق کودکان هستند.

Empire / جان نوجنت: 60

آیا آینده Studio Ghibli به این شکل است؟ احتمالا نه. اما چیزی که انیمیشن ایرویگ و ساحره در ظرافت انیمیشن فاقد آن است، با ماجراجویی پر انرژی در خطرهای ناشناخته که کودکان خوششان می‌آید جبران کرده است.

Slant Magazine / استیون اسکیف: 50

مشکل کارتون ایرویگ و جادوگر بیشتر به داستان گیج‌کننده آن مربوط می‌شود تا انیمیشن کم و بیش قابل استفاده آن.

RogerEbert.com / سایمون آبرامز: 50

انیمیشن Earwig and the Witch ممکن است عجیب‌ترین فیلم گورو میازاکی باشد، اما علاوه بر این کمترین توانایی در جلب توجه مخاطب را دارد. انیمیشن ایرویگ و ساحره آن طور که باید پیش نمی‌رود و وقتی نام خانوادگی شما میازاکی است، نبود این ویژگی در فیلم به شدت تاثیر آسیب‌زننده‌ای دارد.

Variety / پیتر دبروژ: 40

چیزی به وضوح در کارتون ایرویگ و جادوگر گم شده است و بدیهی‌ترین پاسخ جادو است، چه در انیمیشن و چه در مفهوم این پروژه.

Screen Rant / می عبدالبکی: 40

انیمیشن Earwig and the Witch همه ويژگی‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک فیلم سرگرم‌کننده و خاطره‌انگیز را دارد اما به نظر می‌رسد که راهنمای روش گردآوری همه آن‌ها را ندارد.

The Observer / سیمرن هانس: 40

انیمیشن ایرویگ و ساحره به عنوان فیلمی درباره جادو، درخشش و جنب و جوش کمی دارد.

کلام آخر

در این مقاله از پلازا به بررسی انیمیشن ایرویگ و ساحره پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. می‌توانید تریلر انیمیشن Earwig and the Witch را تماشا کنید و اگر با وجود نقدهای منفی و نمرات کمی که دریافت کرده است می‌خواهید با داستان و شخصیت‌های آن آشنا شوید، دانلود انیمیشن Earwig and the Witch را شروع کنید. علاوه بر این می‌توانید نظرتان در مورد کارتون ایرویگ و جادوگر را در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر انیمیشن دیگری تماشا کرده‌اید که در این سایت مقاله آن موجود نیست می‌توانید عنوان آن را در یک کامنت بگویید تا مقاله آن را هم به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو