11 ساختمان که در شب زیباتر می شوند (عکس)

11 ساختمان که در شب زیباتر می شوند (عکس)


منبع: تالاب

3

1402/8/1

17:08


ارزش این را دارد کـه منتظر غروب خورشید دراین مقاصد نمادین باشید. ما دراین قسمت […]

11 ساختمان که در شب زیباتر می شوند (عکس)

ارزش این را دارد کـه منتظر غروب خورشید دراین مقاصد نمادین باشید. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از 11 ساختمان که در شب زیباتر می شوند را منتشر کرده ایم.

 

ساختمان هایی که در شب زیباتر هستند

در واقع، برخی از سازه‌ها حتی بـه گونه‌اي طراحی شده‌اند کـه در شب زنده میشوند، بـه گونه‌اي کـه نمیتوانند در زیر نور خورشید بـه ان دست یابند. در زیر، 11 مورد از این ساختمان‌هاي‌ منحصربه‌فرد را بررسی میکند کـه در شب حتی زیباتر هستند.

 

1. ساختمان امپایر استیت «نیویورک، نیویورک»

ساختمان امپایر استیت «نیویورک، نیویورک»

نمادی از خط افق شهر نیویورک، شاهکار هنر دکو کـه ساختمان امپایر استیت اسـت هر شب بر فراز منهتن می درخشد. در طول سال، ساختمان رنگ چراغ‌هاي‌ بالای سازه را تغییر می دهد کـه اغلب برای گرامیداشت تعطیلات، رویداد های فرهنگی یا سالگردهای مهم انجام میشود. سیستم LED منحصر بـه فرد قادر اسـت بیش از 16 میلیون رنگ مختلف را نمایش دهد.

 


مطالب مشابه: عجیب ترین ساختمان های جهان «12 ساختمان عجیب»


 

2. مرکز ملی هنرهای نمایشی «پکن، چین»

مرکز ملی هنرهای نمایشی «پکن، چین»

مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن بـه لطف شکل بیضی‌شکل خود، نام مستعار منحصربه‌فردی دارد: تخم مرغ. این ساختمان کـه توسط معمار فرانسوی پل آندرو طراحی شده اسـت، علاوه بر یک فروشگاه صوتی و رستوران، دارای یک سالن اپرا، سالن موسیقی، و سالن هاي‌ نمایش تئاتر و هنر اسـت. در شب، یک استخر منعکس کننده در نزدیکی توهم یک بیضی کامل می دهد و نام محاوره اي ان را بسیار مرتبط تر می کند.

 

3. پل میدان «دبی، امارات متحده عربی»

پل میدان «دبی، امارات متحده عربی»

با جستجوی پل میدان، احتمالاً بیشتر تصاویری از ساختار ترن هوایی در شب پیدا خواهید کرد. این پل کـه شاید بیشتر بـه خاطر ظاهر بعد از ساعت کاری خود مشهور اسـت، جرقه هایي از نوار آبی در آسمان تاریک دبی ایجاد می کند.

 

4. برج کانتون «گوانگژو، چین»

برج کانتون «گوانگژو، چین»

طراح نور Rogier van der Heide باید بـه خاطر انفجارهای تماشایی رنگ‌هایي کـه هر شب از برج کانتون روشن می شوند تشکر کند. بر خلاف بسیاری از ساختمان‌ها، برج از بارق بلند نمی شود، بلکه خود نور را ساطع می کند. هر گره بـه صورت جداگانه قابل بازرسی اسـت و فرصتی را برای متحرک سازی و تغییر رنگ در طول ساختمان ارائه می دهد.

 

5. مرکز تفریحی خان شاتیر «آستانه، حزاقستان»

مرکز تفریحی خان شاتیر «آستانه، حزاقستان»

در زیر ساختار چادر مانندی کـه مرکز سرگرمی خان شاتیر اسـت، یک ساحل سرپوشیده، پارک شهری، مکان خرید و سرگرمی، رودخانه قایق‌سواری، و امکانات مینی گلف در فضایی بزرگ تر از 10 استادیوم فوتبال قرار دارد. مکان تفریحی یکپارچه توسط Foster and Partners طراحی شده اسـت و سیستم روشنایی اجازه می دهد تا چندین رنگ مختلف را در هر شب مشخص کنید.

 

6. Palau de les Arts Reina Sofia «والنسیا، اسپانیا»

Palau de les Arts Reina Sofia «والنسیا، اسپانیا»

Palau de les Arts Reina Sofia کـه توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده اسـت، در شهر هنر و علوم در والنسیا، اسپانیا واقع شده اسـت. این مجموعه هنری در نزدیکی L’Hemisfèric قرار دارد – ساختمانی بـه شکل چشم کـه دارای IMAX، مکان نمایش لیزری و افلاک نما اسـت – کـه درکنار هم درخششی خیره کننده و آینده نگرانه را در زیر آسمان شب ایجاد میکنند.

 


مطالب مشابه: ویژگی برترین ساختمان های جهان در سال قبل «+ تصاویر»


 

7. مرکز ملی ورزشهای آبی پکن «پکن، چین»

مرکز ملی ورزشهای آبی پکن «پکن، چین»

مرکز ملی ورزشهای آبی پکن ممکن اسـت تنها ساختمان موجود دراین فهرست باشد کـه واقعاً نیاز بـه شب دارد تا دید کامل طراحان واضح باشد. اگر چه نمای فلس مانند در طول روز قابل مشاهده اسـت، اما با غروب خورشید زنده می شود.

 

8. بنای یادبود انقلاب «مکزیکو سیتی، مکزیک»

بنای یادبود انقلاب «مکزیکو سیتی، مکزیک»

این سازه طاق مانند کـه برای گرامیداشت انقلاب مکزیک ساخته شده اسـت، در واقع یک پروژه معماری ناتمام اسـت. در ابتدا بـه عنوان گنبد کاخ برای قانونگذار فدرال مکزیک تصور شد، بقیه ساختمان هرگز تکمیل نشد. با این وجود، این یک قطعه رواقی از چشم انداز ساختاری مکزیکوسیتی اسـت. در حال حاضر یک موزه، این سازه با رنگ هاي‌ مختلف در شب روشن می شود.

 

9. برج های شعله «باکو، آذربایجان»

برج های شعله «باکو، آذربایجان»

سه آسمان‌خراش برج‌هاي‌ شعله در آذربایجان نام خودرا از شکل قطره اشکی انها گرفته‌اند کـه یادآور آتش روی چوب کبریت اسـت. طراحی شده توسط HOK، نماهای هر سه ساختمان با صفحه نمایش LED پوشانده شده اسـت و نورهای سوسوزن مانند شعله هاي‌ آتش را نشان می دهد.

 

10. معبد نیلوفر آبی «دهلی نو، هند»

معبد نیلوفر آبی «دهلی نو، هند»

همه ی عبادتگاه‌هاي‌ بهائی دارای ویژگی‌هاي‌ معماری مشابهی هستند کـه مهمترین انها شکل دایره‌اي نه ضلعی اسـت. با این حال، تعداد کمی بـه اندازه معبد نیلوفر آبی کـه توسط فریبرز صهبا طراحی شده اسـت قابل تشخیص هستند. معبد نیلوفر آبی هردو با رعایت الزامات معبد برای ایمان و همچنین قرار دادن چرخش معاصر بر روی ساختمان، بـه ویژه در شب کـه تعریف هر “گلبرگ” بـه ویژه قابل مشاهده اسـت، خیره کننده اسـت.

 

11. Esplanade – تئاتر در خلیج «مرکز شهر، سنگاپور»

Esplanade - تئاتر در خلیج «مرکز شهر، سنگاپور»

دو شرکت معماری، DP Architects و Michael Wilford & Partners، باهم همکاری کردند تا Esplanade – Theatres on the Bay را زنده کنند. قاب‌هاي‌ گرد شیشه‌اي سالن‌ها در ابتدا مورد انتقاد قرار گرفت و برخی هنوز بـه دلیل شباهت‌هاي‌ بصری ان‌ها بـه میوه‌هاي‌ استوایی، ساختمان‌ها را «دوریان‌هاي‌ بزرگ» می نامند. با این وجود، شکل غیر متعارف سازه ها تصویری متمایز در شب ایجاد می کند.

 


مطالب مشابه: تصاویری از خلق ساختمان های فوق تکنولوژی در جهان


 

در پایان

همان طور کـه خورشید بـه زیر افق فرو میرود و تاریکی زمین را می پوشاند، دگرگونی رخ می دهد. شهرها، مناظر و شگفتی‌هاي‌ طبیعی کـه زمانی در نور روز غرق می شدند، شخصیت جدیدی بـه خود می گیرند و جنبه‌اي را نشان میدهند کـه اغلب مسحورکننده‌تر از همتای روز خود اسـت. این دنیای شب اسـت، قلمرویی کـه در ان ستاره‌ها، نورهای شهر و درخشندگی ملایم ماه، بوم زیبایی بی‌نظیری را بـه تصویر می کشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو