واکنش تهیه‌کننده آثار مارول به انتقادات شدیدالحن مارتین اسکورسیزی

منبع: گیمفا

3

1402/8/4

13:33


مارتین اسکورسیزی دشمنی سفت و سختی با ژانر ابرقهرمانی داشته که واکنش تهیه‌کننده آثار استودیو مارول را برانگیخته است.

واکنش تهیه‌کننده آثار مارول به انتقادات شدیدالحن مارتین اسکورسیزی

مارتین اسکورسیزی دشمنی سفت و سختی با ژانر ابرقهرمانی داشته که واکنش تهیه‌کننده آثار استودیو مارول را برانگیخته است.

بر کسی پوشیده نیست که کارگردان بزرگ هالیوود یعنی مارتین اسکورسیزی، دشمنی عجیب و سفت و سختی با کلیت ژانر ابرقهرمانی داشته و علی‌رغم این که تهیه‌کننده فیلمی همچون جوکر بوده است اما بارها و بارها انتقادات شدیدی را روانه دنیای سینمایی مارول و باقی آثار مرتبط با ژانر ابرقهرمانی کرده است تا حدی که از سینماگرانی نظیر کریستوفر نولان برای نجات سینما درخواست یاری و کمک کرده و جنجال پر سر و صدایی را در هالیوود به راه انداخته است.

حال به سبب آن که پخش فصل دوم مجموعه تلویزیونی Loki (لوکی) مدتی می‌شود که آغاز شده است، مدیر اجرایی مارول و تهیه‌کننده آثار این استودیو در مصاحبه با Geeks of Color نسبت به سخنان مارتین اسکورسیزی واکنش نشان داده و اعلام نموده که:

پروژه‌ای همچون Loki با عشق و زحمت فراوانی تدارک دیده شده است. هر چیزی که مرتبط با ژانر ابرقهرمانی تولید می‌شود، چیزی است که مخاطبین می‌توانند با آن به عنوان روایتی شخصیت محور، ارتباط برقرار نمایند. چنین پروژه‌هایی به حدی با زحمت و مهارت ساخته شده‌اند که من کسانی که آن‌ها را جزو سینما نمی‌دانند، به چالش می‌کشم.

کوین رایت ادعا می‌کند که برخلاف نظریه‌های مارتین اسکورسیزی، آثاری نظیر پروژه‌های دنیای سینمایی مارول، ارزش سینمایی داشته و مردم را به سبب برخورداری داستان‌های سرگرم‌کننده جذب می‌کند. او اعتقاد دارد که بدون در نظر گرفتن ژانر، اگر که بتوان محصول زیبا و ارزشمندی تولید کرد، می‌توان از آن لذت برد؛ فارغ از این که چه عنوان و لقبی روی آن قرار می‌دهید.

این که آثار دنیای سینمایی مارول طی سال‌های اخیر با افت کیفیت فاحش و مبتذلی مواجه شده، حقیقتی غیرقابل انکار می‌باشد. با این حال جبهه‌گیری‌های مارتین اسکورسیزی سبب شده تا شاهد ایجاد ۲ دستگی میان سینماگران باشیم که هر از چندگاه یکی بر علیه دیگری به پا خواسته و جنجال به راه می‌اندازد. نظر شما چیست؟ حق را به کدام طرف درگیر در ماجرا می‌دهید؟

منبع: CBR

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو