راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی nazar.roshd.ir+ آموزش تصویری

راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی nazar.roshd.ir+ آموزش تصویری


منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/9

10:43


طبق اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش، دانش آموزان و فرهنگیان می توانند با مراجعه به سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی nazar.roshd.ir، ایرادات و پیشنهادات خود درباره هر یک از کتب درسی را ثبت نمایند تا این نظرات در شوراهای تخصصی بررسی شود.

فرایند تولید کتاب های درسی پروسه ای پیچیده و زمان بر می باشد که معمولا پس از تولید و تغییر هر کتاب و تایید شوراهای تخصصی، به مدت 1 الی 2 سال در تعداد محدودی از مدارس تدریس و در صورت بازخورد مثبت از معلمان و دانش آموزان درباره متن و حجم مطالب کتاب، به چاپ نهایی می رسد. در برخی مواقع امکان اشتباه و یا نحوه نگارش اشتباه این کتب می تواند دانش آموزان را با مشکلات متعددی روبه رو سازد که به این منظور آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی nazar.roshd.ir نموده است.

برای ورود مستقیم به سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی کلیک کنید.

برای ورود مستقیم به سایت nazar.roshd.ir کلیک کنید.

سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی

تمامی متقاضیان ثبت نظر در این سامانه مانند دانش آموزان، دبیران، صاحب نظران این حوزه می توانند برای ثبت نظرات خود و مطرح کردن اشکالات کتاب به سامانه ذکر شده، مراجعه نمایند. به منظور راهنمایی بیشتر در این مقاله به توضیح سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی nazar.roshd.ir و ذکر نحوه ثبت نام، ورود به سایت و ثبت نظر پرداخته شده است.

معرفی سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی nazar.roshd.ir

آموزش و پرورش به منظور راهنمایی و پیگیری درخواست های متفاوت، در بسیاری از مواقع اقدام به راه اندازی سامانه های مختلف برای دانش آموزان، مربیان و سایر افراد که به طریقی با تعلیم و آموزش رابطه دارند، می نماید. از سامانه های آموزش و پرورش می توان به سایت مای مدیو اشاره کرد که به منظور کاهش رفت و آمد و تسریع در انجام کارها راه اندازی شده است.

در سال های اخیر نیز آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی نموده است که تمامی افراد اعم از دانش آموزان، اولیا، معلمان و ... می توانند برای ورود به سایت، اقدام به ثبت نام در این سامانه نموده و نظرات خود را درباره کتب آموزش و پرورش ثبت نمایند.

برای معرفی سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی nazar.roshd.ir می توان به قسمت های مختلف این سایت اشاره نمود که ساختار ساده ای داشته و از چند بخش جزئی تشکیل شده است. متقاضیانی که قصد ثبت نظر در این سامانه را دارند، می بایست در مرحله اول اقدام به ثبت نام در این سامانه نمایند. پس از ثبت نام و دریافت کد ورود، امکان ثبت نظر کلی و یا فصل به فصل برای تمامی پایه های تحصیلی وجود دارد.

راهنمای ورود به سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی

به دلیل جدید بودن این سامانه ممکن است بسیاری از متقاضیان، آشنایی لازم برای ورود به این سامانه را نداشته باشند که در ادامه راهنمای ورود به سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی به صورت تصویری قرار داده شده است. متقاضیان می توانند برای ورود به سایت نظرسنجی از محتوای کتاب درسی از لینک قرار داده شده در ادامه استفاده نمایند.

برای ورود مستقیم به سایت nazar.roshd.ir کلیک کنید.

  • در ابتدا با استفاده از لینک ورود مستقیم ارائه شده در بالا وارد سامانه شوید و یا آدرس سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی nazar.roshd.ir را در مرورگر خود وارد کنید.

سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی

  • پس از ورود به سامانه و ثبت نام در آن می توانید اقدام به ثبت نظر نمایید.

سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی

  • لازم به ذکر است، هرساله آموزش و پرورش تمامی کتب درسی در مقاطع مختلف را در سامانه پایگاه دانلود کتاب های درسی در دسترس تمامی افراد قرار می دهد. پیشنهاد می شود برای اطلاع از نحوه دریافت فایل کتاب های درسی به طور رایگان به مقاله زیر مراجعه نمایید.

نحوه ثبت نام در سایت نظرسنجی از محتوای کتاب درسی

همانطور که در قبل نیز اشاره شد متقاضیان ثبت نظر در این سامانه می توانند پس از ثبت نام در این سایت نظرات خود را ثبت نمایند. برای ثبت نام در این سامانه نیازی به مدارک خاصی نمی باشد و تنها وارد کردن اطلاعات اولیه کافی است. برای آشنایی بیشتر در ادامه نحوه ثبت نام در سایت نظرسنجی از محتوای کتاب درسی برای متقاضیان قرار داده شده است.

  • متقاضیان می بایست پس از ورود به سایت نظرسنجی از محتوای کتاب درسی به آدرس nazar.roshd.ir، در مرحله اول از قسمت پایین صفحه اقدام به ثبت نام در سایت نمایند.

  • پس از ورود به صفحه جدید و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، کد عضویت برای شما صادر می شود که می بایست این کد را نزد خود نگه دارید.

ثبت نام در سایت نظرسنجی از محتوای کتاب درسی

لازم به ذکر است که هرساله تغییرات جزئی در کتاب های درسی اعمال می شود و طبق اطلاعیه آموزش و پرورش به منظور پیشرفت در تعلیم و تربیت دانش آموزان، تمامی افراد و صاحب نظران این حوزه می توانند نظرات خود را در سامانه معرفی شده اعلام نمایند. آموزش و پرورش پس از بررسی نظرات، اقدامات لازم برای تغییر کتب درسی سال تحصیلی آینده را در دستور کار خود قرار می دهد.

نحوه ثبت نظر در سایت نظرسنجی از کتاب های درسی

تمامی متقاضیانی که اقدام به ثبت نام در سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی نموده اند می توانند نظرات خود درباره تمامی کتاب ها را به صورت کلی و یا جزئی و فصل به فصل مطرح نمایند. در این سامانه محدودیت برای ثبت در نظر گرفته نشده است.

  • برای آشنایی بیشتر با نحوه ثبت نظر در سایت نظرسنجی از کتاب های درسی در ادامه مراحل به صورت تصویری ارائه شده است. متقاضیان می بایست پس از ثبت نام، ورود به سایت و پروفایل کاربری خود در سایت nazar.roshd.ir بر روی گزینه ثبت نظر جدید در بالای صفحه کلیک نمایند.

 ثبت نظر در سایت نظرسنجی از کتاب های درسی

  • پس از انتخاب دوره، شاخه و کتاب درسی مدنظر، در صفحه اصلی مشکل و نظر را ارسال نمایید.

 ثبت نظر در سایت نظرسنجی از کتاب های درسی

  • متقاضیان می توانند با کلیک بر روی گزینه نظرات من در بالای صفحه کاربری خود اقدام به مشاهده نظرات نمایند.

 ثبت نظر در سایت نظرسنجی از کتاب های درسی

فراموشی کد عضویت سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی

در برخی از مواقع این امکان وجود دارد که افراد دچار فراموشی کد عضویت سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی و یا سایر سامانه های آموزش و پرورش شوند. آموزش و پرورش در اکثر سامانه های خود همانند سامانه پادا، همگام، نورینو و ... در سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی نیز گزینه ای تحت عنوان فراموشی کلمه عبور در نظر گرفته است.

متقاضیان می توانند برای دریافت دوباره رمز و کد عضویت در سایت nazar.roshd.ir ابتدا وارد سایت شده و از قسمت فراموشی کد عضویت، با وارد کردن شماره همراه و انتخاب استان محل سکونت خود اقدام به دریافت دوباره این رمز نمایند.

فراموشی کد عضویت سامانه نظرسنجی از محتوای کتاب درسی

مدت کوتاهی پس از وارد کردن استان محل زندگی و شماره موبایل، کد عضویت برای افراد پیامک می شود. همچنین لازم به ذکر است که برخی از قسمت های کتاب مهم تر می باشد و دانش آموزان می توانند برای کسب نمره بالا، پس از مطالعه دقیق کتاب به مطالعه بخش های مهم بپردازند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو