راهنمای ورود سامانه دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش

منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/14

23:32


سامانه دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش amlak.medu.ir با ارائه اطلاعات منسجم در مورد املاک این سازمان راه اندازی شده است. با استفاده از رمز عبور و نام کاربری می توان وارد سامانه شده و سپس برای خرید یا اجاره املاک اقدام کرد و سپس از دیگر امکانات این سایت بهره مند گردید.

سامانه دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش به منظور ساماندهی اطلاعات لازم و مستندسازی املاک این دستگاه اجرایی طراحی گردیده است. با مراجعه به این سامانه می توان در صورت نیاز و با مشاهده اطلاعات املاک برای خرید یا اجاره اراضی مازاد بر آموزش و پرورش اقدام کرد. در صورتی که کاربران بخواهند اطلاعات دقیق تر و منسجم تری از املاک آموزش و پرورش به همراه نقشه و سندشان مشاهده نمایند باید وارد این سامانه شوند.

سامانه دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش amlak.medu.ir

ادارات آموزش و پرورش شهرستان، منطقه یا ناحیه ساختمان ها و اراضی مازاد بر نیاز خود را به اداره کل آموزش و پرورش اعلام می کنند. وزارت آموزش و پرورش برخی از ساختمان های خود را برای راه اندازی یا ادامه فعالیت مدارس برای اجاره واگذار می نماید و مطابق تاییدیه سازمان نوسازی و توسعه و تجهیزات مدارس کشور می توان به عنوان مدرسه از آن استفاده نمایند.

برای ورود به سامانه دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش می توان به این آدرس https://bia2safa.net/goto/web/url/3724640 مراجعه کرد. در این سایت فقط افراد فرهنگی می توانند وارد شوند و برای اجاره برخی از اراضی آموزش و پرورش اقدام نمایند. این سامانه به منظور جمع آوری اطلاعات و آمار دقیق برای ثبت مالکیت و پیشگیری از هر نوع تعرض به اموال و دسترسی به آمار املاک و اراضی طراحی شده است.

سامانه مدیریت اطلاعات املاک و اراضی آموزش و پرورش amlak.medu.ir به منظور حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است. همه اطلاعات اردوگاه ها در سامانه اراضی و املاک آموزش و پرورش ثبت شده اند تا از ورود افراد دیگر جلوگیری شود. اردوگاه باید توسط کاربر فرهنگی استفاده شود و همچنین داشتن مجوز لازم ضرورت دارد.

قسمتی از محیط اردوگاه مازاد بر اداره آموزش و پرورش معمولا اجاره داده می شود و باید مجوز آن را دریافت کرد. فضای اردویی با برگزاری مزایده مجوز اجاره داشته و البته چنانچه طرف قرارداد اجاره دستگاه دولتی و عمومی غیر دولتی باشد به مزایده نیازی نیست.

وزارت آموزش و پرورش، اراضی و ساختمان هایی را برای اجاره یا فروش در سایت می گذارد. سند مالکیت قطعی آن ها به نام وزارت آموزش و پرورش یا به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی وزارت آموزش و پرورش است و در سایت اموال دستگاه های اجرایی به ثبت رسیده است.

نحوه ورود به سامانه دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش

سامانه دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش توانسته مدیریت املاک خود را برعهده بگیرد و آن را به ثبت برساند. از این رو کاربران برای اخذ مجوز تاسیس مراکز آموزشی و انجام سایر مراحل اخذ مجوز باید به این سامانه به آدرس amlak.medu.ir وارد شوند.

ورود به سامانه دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش

  • کاربران برای ورود به این سامانه باید نام کاربری و کلمه عبور را وارد کرده و سپس با کلیک بر روی دکمه ورود وارد صفحه اصلی می شوند.

  • با ورود به سامانه می توان اطلاعات جمع آوری شده از املاک و اراضی آموزش و پرورش را مشاهده کرد. املاک مازاد بر نیاز آموزش و پرورش در این سامانه به ثبت رسیده است. از طریق مراجعه به سایت می توان برنامه اولویت گذاری برای واگذاری املاک مازاد از طریق فروش یا اجاره را با رعایت ملاحظات آموزشی، تربیتی و همچنین اقتضای اداری و بودجه مشاهده کرد.

  • آموزش و پرورش املاکی را که به طور موقت نیاز نداشته، مطابق قانون و مقررات مربوطه و با در نظر گرفتن ملاحظات آموزشی و تربیتی و با طی مراحل قانونی از طریق مزایده برای مدت زمان حداکثر 10 سال به بخش خصوصی و تعاونی اجاره می دهد. بنابراین با توجه به آثار و پیامد های حقوقی و مالی قرارداد های بلند مدت با انعقاد قرارداد بیشتر از یک سال باید توسط واحد حقوقی آموزش و پرورش تایید گردد.

  • مدیران واحد های آموزشی نیز می توانند با تایید مدیریت آموزش و پرورش، مدارس قابل اجاره را در سامانه به ثبت رسانده تا به مدت یک سال به متقاضیان بخش های خصوصی و تعاونی اجاره داده شود. نظارت بر اجاره دادن اراضی آموزش و پرورش نیاز به نظارت گروهی از ادارات حقوقی، املاک و حمایت قضایی و ارزیابی عملکرد دارد. با ورود به سامانه می توان از خدمات آن استفاده کرده و در صورت نیاز و با کسب اجازه از آموزش و پرورش، برخی از املاک را برای مدت محدود اجاره یا خریداری کرد.

امکانات سامانه دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش

  • در بخش امکانات سامانه دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش amlak.medu.ir می توان به مستند سازی مشخصات اراضی و املاک فاقد سند و املاک دارای سند مالکیت دفترچه ای اشاره کرد. در این صورت مستند سازی و فهرست بندی مشخصات مرتبط با املاک فاقد سند و املاک دارای سند مالکیت دفترچه ای قابل تبدیل به سند تک برگ قرار داده شده است.

  • در سامانه دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش همه اطلاعات ملکی این سازمان ثبت شده و اطلاعات آن به روز می گردد. در این سامانه اموال منقول و غیر منقول که در راستای وظایف شان استفاده نمی گردند، به عنوان اموال مازاد تشخیص داده می شود. بنابراین می توان اموال مازاد را به مراکز خصوصی در موارد استثنا به مدت حداکثر 10 سال اجاره داد.

  • کلیه اطلاعات اراضی و املاک آموزش و پرورش با مشخص بودن وضعیت مالکیت اراضی و همچنین مشخصات دقیق آن به همراه نقشه UMT در سامانه قرار داده شده است. بنابراین برای دریافت مجوز اجاره املاک و تاسیس مدرسه غیرانتفاعی و ... متعلق به وزارت آموزش و پرورش باید از طریق سامانه مدیریت اطلاعات املاک و اراضی این سازمان اقدام کرد، همچنین کلیه اطلاعات را می توان با جزئیات مشاهده کرد.

  • کاربران می توانند در سامانه نوع بهره برداری املاک از جمله آموزشی، پرورشی، آموزشی، تجاری و غیره، موقعیت ملکی روستایی و شهری، وضعیت فعلی ملکی مانند بلا استفاده در اختیار دستگاه ها یا آموزش و پرورش و همچنین نوع سند ملک را به طور کامل مشاهده نمایند. مستند سازی اراضی و اموال آموزش و پرورش همراه با اطلاعات کامل آن ها در سایت قرار دارد و افراد می توانند با مشاهده مشخصات آن اقدام به خرید یا اجاره نمایند.

  • حال می توان با استفاده از امکانات سایت مدیریت اطلاعات املاک و اراضی آموزش و پرورش amlak.medu.ir و با ورود به این سامانه از کلیه اطلاعات منسجم املاک آگاهی یافت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو