نحوه استفاده از پودر فیکس و انتخاب پودر فیکس مناسب

نحوه استفاده از پودر فیکس و انتخاب پودر فیکس مناسب


منبع: آرگا

3

1402/8/24

23:04


آرایش حرفه ای و بدون نقص یکی از مهم ترین قسمت ها برای داشتن یک استایل شیک زنانه است. برای داشتن آرایش حرفه ای باید کلیه متدها و ابزارهای لازم برای این کار را بشناسید. فیکساتورهای آرایشی یکی از ابزارهای مورد نیاز این کار هستند. پودر فیکس آرایشی یکی از انواع فیکساتورها است که به تثبیت آرایش کمک کرده و ماندگاری و پوشش دهی آن را افزایش می دهد.

استفاده از پودر فیکس در آرایش و گریم حرفه ای صورت به شما کمک می کند که این کار را به صورت کاملا حرفه ای انجام دهید. میکاپ و گریم صورت به استفاده دقیق و استاندارد از لوازم آرایشی نیاز دارد. به بیان دیگر هر کدام از لوازم آرایشی برای هدف خاصی به بازار عرضه می شوند. به همین خاطر به منظور دریافت نتایج بهتر هنگام استفاده از آن باید به اندازه، در زمان مناسب و در جای مناسب مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه مطلب به نحوه استفاده از پودر فیکس اشاره خواهیم کرد.

پودر فیکس چیست؟

فیکساتورها از جمله ابزارهای بسیار مهم در داشتن آرایش حرفه ای است که از مهم ترین آن ها می توان به پودرهای فیکس، پرایمر و اسپرس فیکس اشاره کرد. پرایمر در اولین مرحله از آرایش مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که پودر فیکس و اسپری فیکس در مرحله آخر میکاپ مورد استفاده قرار می گیرند و وظیفه تثبیت آرایش را بر عهده دارند. پودر فیکس یا تثبیت کننده آرایش به شکل پودرهای رنگی، بی رنگ و نامرئی در بازار موجود هستند. این پودرها چربی اضافی پوست را جذب کرده و باعث می شود که آرایش برای مدت طولانی تری روی پوست شما باقی بماند. هم چنین این پودر برق غیر طبیعی کرم پودرها و هایلایتر را از بین می برد و باعث می شود که آرایش یکدست و حرفه ای به نظر برسد.

چگونگی استفاده از پودر فیکس

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم پودر فیکس، یکنواخت کردن آرایش است. این محصول تا حد زیادی چین و چروک های پوست را پوشانده و از جمع شدن کرم پودر در چین و چروک ها ریز زیر چشم جلوگیری می کند. این پودر در بسته‌ بندی شبیه به پنکک در بازار عرضه می ‌شود، با این تفاوت که پودر فیکس حالت پودری بیشتری در مقایسه با پنکک دارد.

چرا استفاده از پودر فیکس اهمیت دارد؟

بیشترین کاربرد پودر فیکس حفظ ماندگاری و ثابت کردن آرایش صورت است. استفاده از پودر فیکس در گریم حرفه ای و آرایش صورت قوانین مخصوص به خود را دارد. به همین خاطر اگر طبق قوانین حاکم بر این روند پیش نروید، بدون شک به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید. در صورتی که تا کنون تجربه استفاده از پودر فیکس را نداشته اید، بهتر است بدانید که استفاده درست از این پودر نیازمند ۲۰ دقیقه زمان است. بعد از این مدت شما می توانید بیشتر از زمان معمول آرایش خود را حفظ کنید. به این ترتیب دیگر در طول روز به استفاده از لوازم آرایشی و تمدید آرایش خود نیاز نخواهید داشت.

نحوه استفاده از پودر فیکس

بهترین پودر فیکس چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین پودر فیکس محصولی است که ذرات ریزی دارد و به خوبی روی آرایشتان فیکس شده و تثبیت می شود. بهتر است در ترکیبات این محصول از موادی از نظیر زینک اسید و سیلیکا استفاده نشده باشد. چرا که پوست شما را مصنوعی و سفید جلوه می دهد. ضد حساسیت بودن مورد دیگری است که باید در زمان انتخاب پودر فیکس به آن توجه کنید. همان طور که قیمت پودر فیکس را در نظر می گیرید، بهتر است به ضد حساسیت بودن و مرغوبیت این محصول نیز توجه کنید تا محصولی مناسب نصیب شما گردد.

روش های استفاده از پودر فیکس

مورد دیگری که هنگام خرید پودر فیکس باید به آن توجه داشته باشید، رنگ محصول است. پودر فیکس بی رنگ برای هر پوستی مناسب است؛ اما پودرهای رنگی باید متناسب با رنگ پوست شما انتخاب شود. انتخاب پودر مناسب بسیار روشن نیز باعث می شود که رنگ پریده به نظر برسید. در مقابل پودرهای بسیار تیره شما را ملتهب و افروخته نشان خواهند داد. بهترین انتخاب برای پوست شما، انتخاب پودری متناسب با رنگ کانسیلر یا کرم پودرتان است. انواع پودر فیکس شامل موارد زیر است:

  • Translucent: برای انواع رنگ پوست
  • Banana Deep: شفاف ‌کننده‌ رنگ پوست های متوسط و مایل به تیره
  • Banana Light: شفاف ‌کننده‌ رنگ پوست های روشن
  • Banana: شفاف ‌کننده‌ پوست هایی با رنگ متوسط
  • White: مناسب برای رنگ پوست های بسیار روشن
  • Lace: برای هر رنگ پوست متوسط
  • Deep Dark: مناسب برای تن رنگ پوست تیره و بسیار تیره
  • Beige: مناسب برای تن رنگ پوست گرم و متوسط
  • Orange: متعادل کننده رنگ پوست تیره
  • Peach: متعادل کننده رنگ پوست متوسط و متایل به تیره

پودر فیکس آرایشی چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه استفاده از پودر فیکس

در آخرین مرحله از آرایش صورت و درست زمانی که هایلایتر و کانتور شما جذب پوست تان شد، نوبت استفاده از پودر فیکس است. در این مرحله باید براش خود را به پودر فیکس آغشته کنید و به قسمت های مختلف صورت تان بزنید. بگذارید پودر فیکس بین ۳ تا ۷ دقیقه روی پوست شما باقی بماند و جذب شود. سپس به کمک یک براش آرایشی و یا اسفنج آن را فید کنید. این پودر را می توانید به همه قسمت های صورت خود بزنید، اما قسمت هایی مانند چانه، خط لبخند، روی بینی، وسط پیشانی و اطرافی بینی بیشترین نیاز را به این پودر دارند.

به طور معمول در قسمت هایی از پوست مانند خط لبخند، زیر چشم و اطراف بینی، کرم و کانسیلر در چین و چروک‌ های ریز به وجود آمده در این قسمت ها جمع شده و پودر فیکس می ‌تواند مانع از به وجود آمدن این فرآیند شود. چانه و قسمت T صورت در مقایسه با دیگر قسمت ها چرب ‌تر بوده و پودر فیکس با جذب چربی اضافی در این قسمت ها باعث متعادل شدن پوست می شود.

چگونه از فیکساتور استفاده کنیم؟

مسئله بعدی براشی است که برای زدن پودر فیکس از آن استفاده می کنید. این براش باید به گونه ای باشد که همه قسمت های صورت مانند خط لبخند و زیر چشم را پوشش دهد. بنابراین براش های ظریف بهترین انتخاب خواهند بود. از آن جایی که پودر فیکس از چرب شدن پوست و از بین رفتن رطوبت آن جلوگیری می کند، منافذ باز پوست را می بندد و فعالیت های پوستی را متوقف می کند، بنابراین استفاده مدام از آن با مضراتی همراه است. به همین خاطر توصیه می شود که در آرایش روزانه خود از این پودر استفاده نکنید و فقط در شرایط خاصی که نیاز به یک زیر سازی حرفه ای و گریم فوق العاده است، به سراغ استفاده از این محصول بروید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو