نحوه استفاده از کانسیلر برای اجزای مختلف صورت

نحوه استفاده از کانسیلر برای اجزای مختلف صورت


منبع: آرگا

2

1402/9/3

23:08


کانسیلر یکی از ابزارهای پر کاربرد آرایشی است که با هدف پوشاندن نواقص پوستی، علائم خستگی و لک‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. آشنایی با نحوه استفاده از کانسیلر به شما کمک می‌ کند تا بتوانید با استفاده از این محصول، ظاهر بهتری به پوستتان بدهید و نواقص احتمالی آن را به خوبی بپوشانید.

خوب است بدانید یکی از بهترین نوع لوازم آرایشی برای پنهان کردن جای جوش، لک های پوستی و تیرگی های زیر چشم، کانسیلر است. نحوه استفاده از کانسیلر بسیار مهم و قابل اهمیت است. یکی از نکات بسیار مهمی که درباره این لوازم آرایشی باید بدانید شیوه صحیح استفاده از آن است. به یاد داشته باشید اگر نتوانید به خوبی از کانسیلر استفاده کنید روی آراستگی و زیبایی چهره شما تأثیر عکس می گذارد. شما می توانید با استفاده از کانسیلر آرایش کامل و یکدستی داشته باشید. این محصول در انواع گوناگون استیکی، کرمی و مایع ساخته شده است که می توانید با توجه به نیاز خود آن را تهیه کنید. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم تمام آنچه که لازم است در مورد استفاده از کانسیلر  برای انواع پوست بدانید، به طور کامل شرح دهیم.

کانسیلر چیست؟

قبل از اینکه به روش استفاده از کانسیلر بپردازیم ابتدا لازم است به خوبی با این محصول آشنا شوید. کانسیلر در سال ۱۹۵۴ به صنعت لوازم آرایشی ورود پیدا کرد. این محصول یکی از اصلی ترین محصولات آرایشی است که می تواند پوست را بدون عیب و نقص نشان دهد. همان طور که پیش از این ذکر شد می توانید نوع پودری، استیکی، مایع و کرمی آن را خریداری کنید. کانسیلر برای پوست های حساس نیز مناسب است. به یاد داشته باشید کانسیلر مایع به علت ماندگی بالا، پس از برخورد با آب می تواند مقاومت خود را حفظ کند. کانسیلر استیکی و کرمی با ثابت ماندن روی پوست و پوشش دهی بالا می توانند لکه ها و جوش های صورت را به خوبی بپوشانند. غلظت کانسیلر از کرم پودر بیشتر است. به همین دلیل این مسئله موجب می شود که پوشش دهی بیشتری داشته باشد.

راهنمای کامل استفاده از کانسیلر

در قدم اول بهتر است با توجه به نوع پوست تان یک کانسیلر مناسب تهیه کنید. کانسیلرها توسط برندهای مختلف ساخته می شوند و امکان دارد تمام آن ها به پوست تان نسازد. افرادی که پوست چربی دارند باید از کانسیلر مخصوص استفاده کنند. به بیان دیگر کانسیلر پوست چرب و خشک با هم متفاوت است.

استفاده از کانسیلر برای زیر چشم

با گذشت زمان و در اثر افزایش سن، در زیر چشم ها خط و خطوط زیادی ایجاد می شود. علاوه بر این لکه ها و تیرگی ها ممکن است بیشتر شوند. کانسیلر می تواند زیبایی چهره تان را تا چندین برابر افزایش دهد. مراحل استفاده از کانسیلر زیر چشم به شرح زیر است:

روش های استفاده از کانسیلر

۱. انتخاب کانسیلر مناسب با پوست

لازم به ذکر است بدانید کانسیلرها در انواع و رنگ های گوناگونی ساخته می شوند. به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب کانسیلر، پوست تان را بررسی کنید. پس از آن تعیین کنید که چه کانسیلری مناسب تان است. در مرحله اول به این سؤال پاسخ دهید، آیا با استفاده از کانسیلر می خواهید تیرگی های زیر چشم تان پوشانده شود؟ آیا قصد دارید جوش های صورت تان را بپوشانید؟ زمانی که متوجه شدید برای چه چیزی می خواهید از کانسیلر استفاده می کنید، پس از آن به راحتی می توانید نسبت به انتخاب رنگ کانسیلر مورد نظر خود اقدام کنید. در ادامه به رنگ های کانسیلر می پردازیم:

  • کانسیلر نارنجی بهترین گزینه برای پوشاندن نقاط تیره و کبود است.
  • رنگ سبز برای کاهش قرمزی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • می توانید برای درخشان تر شدن پوست تان از کانسیلر زرد استفاده کنید.

برای استفاده از کانسیلر می توانید درجه یک و دو آن را انتخاب کنید. پیش از اینکه رنگ دلخواه خود را انتخاب کردید مشخص کنید که تناژ پوستی شما سرد یا گرم است. توجه داشته باشید رنگ کانسیلر بهتر است خیلی روشن نباشد، زیرا پوست شما به رنگ خاکستری نزدیک می شود.

روش استفاده از کانسیلر به شیوه صحیح

۲. باید کانسیلر دلخواه تان را انتخاب کنید

کانسیلرها در انواع پودری، مدادی، مایع و کرمی به فروش می رسند. اگر پوست تان دارای منافذ باز و چرب است، می توانید کانسیلر مایع را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر از کانسیلر برای پوشاندن جوش هایتان استفاده می کنید بهتر است کانسیلر مدادی را انتخاب کنید.

۳. پوست تان را برای استفاده از کانسیلر آماده کنید

سومین مرحله آماده شدن پوست برای استفاده از کانسیلر است. پیش از اینکه از کانسیلر استفاده کنید، باید حتما پوست تان را آماده کنید. برای اینکه کار راحت تر انجام شود، پوست تان را با مایع شستشو و آب ولرم به خوبی بشویید. سپس با یک حوله صورت تان را خشک کنید. اگر پوست خشکی دارید باید از یک مرطوب  کننده مناسب استفاده کنید تا پوست تان نرم و شفاف شود.

۴. روی لکه ها و جوش هایتان کانسیلر بزنید

اگر قصد دارید جوش ها و لکه های پوستی خود را بپوشانید می توانید از کانسیلر استفاده کنید. برای استفاده از کانسیلر می توانید از لایه بسیار نازک استفاده کنید. لایه نازک موجب می شود که لکه ها و جوش هایتان به خوبی پوشانده شوند. توجه داشته باشید اگر از کانسیلر روی جوش هایتان استفاده می کنید، نباید انگشت تان را روی آن بکشید. هر چقدر میزان کانسیلری که استفاده می کنید بیشتر باشد، رنگ آن نیز روشن تر می شود. به همین دلیل سعی کنید از میزان کمتری استفاده کنید تا نتیجه مطلوب تری به دست آورید.

نحوه استفاده از کانسیلر چطور است؟

۵. فیکس کردن کانسیلر

در این مرحله زمانی که مطمئن شدید تیرگی ها و لکه های پوست تان پوشانده شده اند، از یک پنکک یا کرم پودر استفاده کنید. کرم پودر را باید در همه بخش های صورت تان پخش کنید. سپس از یک براش و پودر فیکس استفاده کنید. می توانید برای زیر چشم هایتان از فیکس بیشتری کمک بگیرید. پس از آن باید مطمئن شوید که کانسیلر می تواند در تمام روز ثابت بماند.

روش استفاده از کانسیلر برای بینی

علاوه بر اینکه می توانید از کانسیلر برای پوست تان استفاده کنید، برای بینی نیز می توانید از این محصول کمک بگیرید. کانسیلر می تواند خشکی و لکه های پوستی را بپوشاند. روش استفاده از این محصول برای بینی به این شکل است که نخست باید رنگ مناسب را برای پوست تان استفاده کنید. برای این منظور می توانید از اصول کانتورینگ صورت بهره مند شوید. کانتورینگ یک روش بسیار محبوب و کاربردی برای فرم بخشی به قسمت های گوناگون صورت است. با کانتورینگ می توانید پیشانی، بینی، گونه و چانه را فرم دهید. نوع کانتور کردن بینی به نوع بینی شما وابسته است، ولی به طور کلی بهتر است بدانید:

  • برای نواحی که می خواهید برجسته تر به نظر برسند، باید از کانسیلر روشن تر استفاده کنید. این نوع کانسیلر باید از رنگ پوست تان روشن تر باشد.
  • برای قسمت هایی از پوست تان که دوست دارید کمتر دیده شوند، می توانید از کانسیلر تیره تر استفاده کنید.

هنگام استفاده از این محصول برای بینی باید آن را روی پوست بینی خود پخش کنید. پس از آن با یک اسفنج ملایم، به صورت یکنواخت روی پوست پخش کنید. در این بخش باید از یک پودر فیکس کمک بگیرید، زیرا کانسیلر باید به خوبی فیکس شود. با این شیوه می توانید بینی تان را بدون هیچگونه سنگینی خیلی دقیق پوشش دهید. در نهایت بینی تان بسیار زیبا به نظر خواهد رسید.

نحوه استفاده از کانسیلر

پوشاندن تیرگی های زیر چشم

برای استفاده از کانسیلر، در زیر چشم های خود یک مثلث وارونه بکشید. کانسیلر را به صورت مثلثی شکل از یک گوشه چشم تا گوشه دیگر به دقت بکشید. پس از آن به کمک یک اسفنج آن را خوب پخش کنید. باید این کار را به گونه ای انجام دهید که تفاوتی میان زیر چشم و رنگ پوست تان مشاهده نشود. یک نکته مهم که باید به یاد داشته باشید این است که آن را نباید اطراف چشم بزنید. علاوه بر این باید ضرباتی که به اسفنج وارد می شود کاملا آرام باشد. پوست اطراف چشم ناحیه حساسی محسوب می شود و ممکن است به شدت آسیب ببیند.

شیوه استفاده از کانسیلر برای پوست اطراف چشم

اکثر خانم ها دوست دارند با روش استفاده از کانسیلر برای پوست اطراف چشم آشنا شوند. در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم:

  • از کانسیلر به صورت دورانی استفاده نکنید. روش درست استفاده از این محصول برای پوشاندن چروک ها و تیرگی های اطراف چشم به این شکل است که باید با یک براش اطراف پوست چشم را کاملا محو کنید.
  • کانسیلرهای غلیظ و چرب موجب می شوند چروک های اطراف چشم عمیق تر و بزرگ تر به نظر برسند.
  • به هیچ عنوان از کرم پودر برای اطراف چشم هایتان استفاده نکنید. این کار موجب می شود تا چروک های اطراف چشم بیشتر به نظر برسند.
  • برای اینکه کانسیلر را محو کنید بهتر است به جای براش از اسفنج مرطوب استفاده کنید. به یاد داشته باشید این کار را به صورت ضربه ای انجام دهید.
  • بعد از اینکه از کانسیلر استفاده کردید، بگذارید پوست صورت تان کاملا خشک شود. در این زمان باید حتما سرتان را پایین بیاورید. پس از آن به بالا نگاه کنید تا کانسیلر بتواند خطوط زیر چشم هایتان را بپوشاند. در مرحله بعد با یک اسفنج مرطوب اندکی کرم پودر به صورت تان بزنید.
  • برای جلوگیری از چروک شدن پوست اطراف چشم می توانید از پرایمرهای مخصوص استفاده کنید. پرایمرهای مخصوص می توانند برای زیر سازی حرفه ای بسیار مناسب باشند.

طرز استفاده از کانسیلر

نکات مهم در زمان استفاده از کانسیلر

استفاده بیش از حد از کانسیلر باعث ایجاد لکه های عمیق پوستی می شود. علاوه بر این ظاهر پوست ناخوشایند به نظر می رسد. این مورد باعث می شود که خطوط اطراف چشم پر رنگ تر دیده شود.

  • یک نکته مهم که باید به یاد داشته باشید این است که اگر پوست تان چرب است از کانسیلر با فرمولاسیون مناسب استفاده نمایید.
  • برای اینکه لک های پوستی تان را بپوشانید باید از فرمولاسیون ضد آب استفاده کنید، زیرا موجب می شود که کانسیلر در زمان تماس با آب، پاک نشود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو