20 گیاه آپارتمانی بزرگ چیست ؟

20 گیاه آپارتمانی بزرگ چیست ؟


منبع: تالاب

2

1402/9/3

11:49


20 گیاه آپارتمانی بزرگ چیست ؟ با این گیاهان بزرگ با مراقبت آسان، در خانه […]

20 گیاه آپارتمانی بزرگ چیست ؟

20 گیاه آپارتمانی بزرگ چیست ؟ با این گیاهان بزرگ با مراقبت آسان، در خانه تان فضایی شبیه بـه جنگل ایجاد کنید. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز گلچینی از زیباترین گیاهان آپارتمانی بلند را منتشر کرده ایم.

 

زیباترین گیاه هان آپارتمانی

یک گیاه داخلی زیبا می‌تواند هر اتاقی رابا افزودن رنگ، بافت و بعد بـه فضا آراسته کند. در حالی کـه با ساکولنت ها و سایر گیاهان آپارتمانی کوچک مانند گیاهان عنکبوتی نمی‌توانید اشتباه کنید، یک گیاه بلند داخلی می‌تواند سطح متفاوتی از تأثیر بصری را ارائه دهد.

 

1. پرنده سفید بهشت

پرنده سفید بهشت

برگ هاي‌ موز مانند روی پرنده بهشتی ویژگی جذابی اسـت کـه ان ها را برجسته می کند. آن ها عاشق نور روشن و غیرمستقیم خورشید «حداقل شش ساعت در روز» هستند ودر طول ماه هاي‌ بهار و تابستان نیاز بـه مه پاش مداوم دارند.

 


مطالب مشابه: آشنایی با 9 گیاه آپارتمانی و مفید برای سلامت


 

2. درخت پول پاچیرا

درخت پول پاچیرا

درخت پول کـه بومی آمریکای مرکزی و جنوبی اسـت، همچنین بـه عنوان آبزی پاچیرا شناخته می شود، در داخل خانه بین شش تا هشت فوت رشد می کند. آن ها یکی از بهترین گیاهان فنگ شویی برای انرژی و ثروت خوب درنظر گرفته می شوند و دارای برگ هاي‌ سبز براق هستند کـه نماد پنج عنصر تعادل اسـت: زمین، آتش، آب، باد و فلز.

 

3. درخت اژدها مارژیناتا نی

درخت اژدها مارژیناتا نی

این گیاهان آپارتمانی زینتی کـه در غیر این صورت با نام dracaena marginata شناخته می شوند، دارای تنه هاي‌ باریک شمعدانی شکل و برگ هاي‌ سیخ دار با رنگ قرمز هستند. در داخل خانه، ارتفاع آن ها بـه حدود شش فوت میرسد و آن ها را بـه مجموعه فضای سبز شـما اضافه می کند.

 

4. درخت انجیر برگ کمانچه بزرگ

درخت انجیر برگ کمانچه بزرگ

این گیاه بلند را در فضایی نگه داری کنید کـه نور غیرمستقیم خورشید را دریافت کند – برای مثال درکنار یک پنجره بزرگ و آفتابی با یک پرده شفاف. برگ کمانچه در دماهای پایدار شکوفا می شود و برای اتاق خواب یا حمام ایده آل اسـت.

 

5. درخت بنجامینا فیکوس بافته شده

درخت بنجامینا فیکوس بافته شده

درخت بنجامین فیکوس بافته شده بـه خاطر تنه بافته شده و برگ هاي‌ گریانش مشهور اسـت. آن ها از نور روشن و غیر مستقیم «حداقل شش ساعت در روز» و محیط هایي با رطوبت بالا لذت می‌برند.

 

6. درخت لاستیک بورگوندی

درخت لاستیک بورگوندی

بر اساس اصول فنگ شویی، قرار دادن گیاهان لاستیکی در گوشه ها بـه نرم شدن زوایای تیز کمک می کند. آن ها دارای برگ هاي‌ براق و ضخیم با رنگ هاي‌ قرمز و سیاه هستند و میتوانند در داخل خانه بین شش تا 10 فوت رشد کنند.

 

7. طلوع آلوکازیا

طلوع آلوکازیا

برای نمایش در پاسیو، ایوان یا باغ سرپوشیده، سحرهای آلوکازیا دارای برگ هاي‌ بزرگی بـه شکل قلب اسـت. متوجه خواهید شد کـه رنگ‌هاي‌ سبز و سفید منحصربه‌فرد هستند و دارای الگوها و تنوع‌هاي‌ متعددی هستند. هنگامی کـه بـه طور کامل رشد می کنند، میتوانند بـه سه تا پنج فوت قد برسند، بنابر این مطمئناً در هر کجا کـه قرار بگیرند برجسته می شوند.

 

8. درخت لیمو مایر

درخت لیمو مایر

اگر در داخل خانه نگه‌داری می شود، درخت لیمو مایر شـما باید در روشن ترین قسمت خانه شـما باشد. آن ها آب و هوای گرم و مرطوب را دوست دارند و خاک با زهکشی خوب را ترجیح می دهند. باوجود سرعت رشد آهسته انها، با مراقبت مناسب، ممکن اسـت درخت لیمو خودرا تا 10 فوت رشد کنید.

 

9. نخل کاذب

نخل کاذب

این گیاهان گلدار دارای برگ‌هاي‌ باریک و بلندی هستند کـه مانند ساقه‌هاي‌ ذرت رشد می کنند و بـه دلیل ظاهر درخت خرما ان‌ها را بـه «نخل کاذب» می‌شناسند. نگه داری آن ها کم اسـت و می‌توانند تا 6 فوت در ظروف رشد کنند.

 

10. نخل گربه

نخل گربه

با افزایش سن، نخل گربه ها پرتر و پرپشت تر می شوند. می توانید گیاه سرسبز را در دفتر کار، اتاق نشیمن یا هر فضایی کـه نور روشن اما غیرمستقیم ارائه می‌دهد قرار دهید. وقتی در داخل خانه نگه‌داری می شوند، قد آن ها تا سه فوت افزایش مییابد.

 

11. گیاه تیتانیوم هاوایی

گیاه تیتانیوم هاوایی

همانگونه کـه گیاه ti هاوایی رشد می کند، متوجه خواهید شد کـه برگ هاي‌ پایین شروع بـه ریزش می کنند – شبیه ساختار درخت مانندی اسـت کـه بـه همان اندازه چشم نواز اسـت کـه وقتی وارد شد. آن ها بـه خاطر خوش شانسی شناخته شده اند و برای رشد در فضاهای پر از آفتاب عالی هستند.

 


مطالب مشابه: بهترین گیاهان آپارتمانی با شرایط نگهداری آسان


 

12. کارخانه ZZ

کارخانه ZZ

گیاهان ZZ تصفیه کننده هوا بـه دلیل توانایی انها در رشد در شرایط مختلف بسیار محبوب هستند. آن ها دارای برگ هاي‌ سبز مومی شکل و ریزوم هاي‌ بزرگ و سیب زمینی مانند هستند کـه آب را در زیر خاک ذخیره می کند. انها را در نور متوسط تا روشن و غیرمستقیم خورشید، مانند پنجره‌اي رو بـه جنوب، برای رشد مناسب نگه دارید.

 

13. نخل لارج مجستی

نخل لارج مجستی

با شاخه‌هاي‌ پر بلندشان کـه بـه شکل تاج قوس می دهند، جای تعجب نیست کـه این نخل بـه عنوان شکوه شناخته میشود. انها در نور روشن و غیر مستقیم رشد می کنند و هر یک تا دوهفته یک‌بار بـه آبیاری نیاز دارند. برای افزایش رطوبت از مخلوط گلدانی با زهکشی مناسب و مه پاش گیاه استفاده کنید. با مراقبت صحیح، قد ان بـه 15 تا 20 فوت می‌رسد.

 

14. گیاه مار

گیاه مار

گیاهان مار کـه بـه عنوان گیاه سانسویریا نیز شناخته میشوند، دارای برگ‌هاي‌ شمشیر مانند هستند کـه اضافات فوق‌العاده‌اي بـه دکوراسیون مدرن ایجاد میکنند. اگر چه انها در نور غیر مستقیم خورشید بـه خوبی رشد می کنند، اما می‌توانند در برابر نور کامل خورشید و نور کم مقاومت کنند. آن ها برای اتاق خواب ایده آل هستند، زیرا شاخه هاي‌ بلند در شب اکسیژن تولید می کنند.

 

15. لیلی صلح

لیلی صلح

نیلوفرهای صلح کـه بومی جنگل هاي‌ بارانی کلمبیا و ونزوئلا هستند، دارای برگ هاي‌ براق و گل هاي‌ سفید غنی هستند. آن ها بـه عنوان گیاهان عالی تصفیه کننده هوا شناخته می شوند کـه میتوانند با نور کم سازگار شوند. نگه داشتن آن ها در نور روشن و غیرمستقیم تضمین می کند کـه شکوفه هاي‌ خیره کننده انها را ببینید.

 

16. گیاه کاج جزیره نورفولک

گیاه کاج جزیره نورفولک

شاخ و برگ سبز روشن گیاهان زنده جزیره نورفولک انها را در فصل کریسمس انتخاب هاي‌ خوبی می کند. میتوانید چراغ‌ها و زیورآلات را از شاخه‌هاي‌ ان‌ها آویزان کنید، بدون این کـه نگران باشید کـه چقدر سریع پژمرده می شوند. آن ها میتوانند سال‌ها در خانه شـما رشد کنند و بـه ندرت ارتفاع آن ها بـه پنج فوت می‌رسد.

 

17. درخت زیتون

درخت زیتون

درختان زیتون ظریف، ساده و ماندگار هستند. انها دارای برگهای سبز مایل بـه خاکستری کوچکی هستند کـه در زیر نور مستقیم و روشن خورشید رشد می کنند. آن ها را کنار پنجره رو بـه جنوب یا غرب خود نگه دارید و انها را بـه قسمت هاي‌ مرکزی گل اضافه کنید.

 

18. گیاه کروتون

گیاه کروتون

با گیاهان کروتون، رنگ گرمسیری را بـه دکوراسیون داخلی خود اضافه کنید. رنگ برگ آن ها از قرمز و زرد تا نارنجی و صورتی متغیر اسـت. انها تا شش فوت قد خواهند داشت و برای شکوفا شدن بـه نور جزئی تا کامل خورشید نیاز دارند.

 

19. نخل دم اسبی

نخل دم اسبی

علیرغم نامش، نخل دم اسبی نه نخل اسـت و نه درخت – یک ساکولنت اسـت! این گیاه بـه عنوان یک گیاه بخشنده شناخته شده اسـت کـه میتواند دو تا سه هفته بدون آب زنده بماند. ان را در نور روشن داخل خانه قرار دهید و بین دو آبیاری خاک را نسبتاً خشک نگه دارید.

 

20. فیکوس آدری

فیکوس آدری

فیکوس آدری کـه بـه نام درختان بانیان نیز شناخته می شود دارای برگ هاي‌ سبز زمردی و ساقه هاي‌ ضخیم اسـت. اگر چه آن ها عاشق نور غیر مستقیم و روشن خورشید هستند، اما میتوانند در حداقل نور مستقیم خورشید و سایر شرایط نوری نامطلوب تحمل کنند.

 


مطالب مشابه: گلهای آپارتمانی و طریقه نگهداری از آنها «گل و گیاه»


 

در پایان

میدانید کـه آیا انتخاب شـما بـه آبیاری مکرر نیاز دارد، شرایط کم نور را تحمل میکند، برای حیوانات خانگی بی‌خطر اسـت یا بـه پاک سازی گیاه کمک میکند. هوا و برای گزینه‌هاي‌ بیشتر فضای سبز، این درختان داخلی مد روز را درنظر بگیرید کـه بـه اندازه این گیاهان بلند و زیبا هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو