معرفی فیلم جنگل پرتقال | داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم جنگل پرتقال | داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

2

1402/9/5

11:30


معرفی فیلم جنگل پرتقال | داستان، بازیگران و نمرات

فیلم جنگل پرتقال یکی از جدیدترین آثار سینمای ایران است که چند روز پیش به صورت عمومی اکران شد. تولید این فیلم سینمایی در سال 1401 صورت گرفت و یکی از اولین فیلم‌هایی بود که به جشنواره فیلم فجر رسید. اکنون پس از یک سال فیلم سینمایی جنگل پرتقال به صورت عمومی اکران شده است. در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی این فیلم سینمایی خواهیم پرداخت.

فیلم سینمایی جنگل پرتقال یکی از جدیدترین آثار سینمای ایران است که موضوع خاص و جالب‌توجهی را ارائه می‌کند. جنگل پرتقال به کارگردانی و نویسندگی آرمان خوانساریان در سال 1401 تولید شد و برای اولین بار در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر نمایش داد شد. همچنین تهیه‌کنندگی فیلم جنگل پرتقال برعهده رسول صدرعاملی بوده است. ژانر فیلم سینمایی جنگل پرتقال، درام و اجتماعی است. این فیلم سینمایی جذاب و دیدنی مضمونی در رابطه با شخصیت‌های متفاوت یک فرد در ظاهر و باطن زندگی دارد. شنخصیتی که با گذشت زمان می‌توان تغییر کند و یا پنهان شود اما در بطن وجود هر فردی، این شخصیت زنده است!

درون‌مایه‌ای که این فیلم سینمایی دنبال می‌کند، به وفور در جوامع در حال رخ دادن است؛ موضوعی تلخ که می‌تواند زندگی افراد را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. در این فیلم سینمایی، بازیگران مشهور و نامداری به ایفای نقش پرداخته‌اند که در ادامه متن به بررسی بیوگرافی تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

در مورد زمان پخش فیلم سینمایی جنگل پرتقال نیز باید گفت که این فیلم برای اولین‌بار در بهمن 1401 و در جشنواره فجر نمایش داده شد. سپس در تاریخ 2 آبان 1402 به صورت عمومی اکران شد. همچنین مدت زمان فیلم سینمایی جنگل پرتقال در حدود 90 دقیقه است. جالب است بدانید که فروش گیشه این فیلم سینمایی درام و اجتماعی تا به اینجای کار بیش از 78 میلیارد تومان بوده است!

فهرست مطالب:

داستان فیلم سینمایی جنگل پرتقال

فیلم سینمایی جنگل پرتقال

فیلم سینمایی جنگل پرتقال یکی از جدیدترین عناوین سینمای ایران است که اخیرا به صورت عمومی اکران شد. داستان این فیلم درام و اجتماعی، حول محور معلمی به نام علی بهاریان است. علی بهاریان که با نام هنری سهراب بهاریان شناخته می‌شود، پس از تحصیل در رشته نمایشنامه‌نویسی، برای چندین سال بیکار بوده است. اکنون او به عنوان معلم ادبیات در مدرسه‌ای انتخاب شده است. پس از شروع کار، مشخص می‌شود که سهراب معلم بسیار سخت‌گیری است. او تنها در عرض سه روز، پنج نفر از دانش‌آموزان خود را از کلاس اخراج می‌کند!

در این بین مشکل جدیدی گریبان‌گیر سهراب می‌شود، مدیر مدرسه او را تهدید کرده است که اگر مدرک خود را تا دو روز آینده تحویل مدرسه ندهد، او را اخراج خواهد کرد. حالا سهراب بهاریان مجبور شده تا برای اخذ مدرک خود به شهری که در آن تحصیل کرده، تنکابن، سفر کند.

این سفر ناخواسته باعث می‌شود که سهراب با گذشته خود روبه‌رو شود و نقاب از شخصیت فرهیخته و معلم او بیوفتد! در گذشته، سهراب یک دانشجوی دیگر را که عاشق حرفه بازیگری بوده، مورد آزار و اذیت روانی قرار داده است. حالا این دانشجوی بازیگری تبدیل به فردی سرخورده و گوشه‌نشین اجتماعی شده است. موضوعی که شاید بسیاری از افراد آن را در زندگی خود تجربه کرده‌اند!

به نظر شما سهراب بهاریان می‌توان با گذشته تاریک و زشت خود مواجه شود؟! آیا او می‌تواند زندگی آن دانشجو را تغییر دهد؟! باید به تماشای این فیلم سینمایی جذاب و دیدنی بنشینیم تا پاسخ سوال‌هایمان را پیدا کنیم.

بازیگران فیلم جنگل پرتقال

در بخش‌های بالایی مقاله به معرفی فیلم سینمایی جنگل پرتقال پرداختیم و به صورت مفصل درباره فیلم جنگل پرتقال صحبت کردیم. همانطور که اشاره کردیم، این فیلم سینمایی تماشایی، علاوه بر فیلم‌نامه قدرتمند از بازیگران مشهور و نامدار بسیاری نیز بهره برده است. در این بخش از مقاله به معرفی تعدادی از این ستارگان خواهیم پرداخت. سپس بیوگرافی کوتاهی از هنرپیشه های فیلم سینمایی جنگل پرتقال به شما عزیزان ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

سارا بهرامی؛ از بازیگران اصلی فیلم جنگل پر‌تقال

معرفی فیلم جنگل پرتقال

هنرپیشه جوان و مستعد ایرانی، سارا بهرامی، در تاریخ 2 بهمن 1361 در شهر اصفهان دیده به جهان گشود. وی از همان دوران کودکی و زمانی که تنها 9 سال داشت به شرکت در کلاس‌های تئاتر و بازیگری مشغول شد. سرانجام به تحصیل در رشته تئاتر در دانشگاه آزاد تنکابن پرداخت. سارا بهرامی در تئاترهای بسیاری از جمله راهزنان، هم‌هوایی، مخمصه و … به ایفای نقش پرداخت.

سرانجام وی در سال 1388 برای اولین‌بار با فیلم سینمایی تهرون، به عنوان بازیگر در جلوی دوربین حضور یافت. پس از آن بود که با حضور در مجموعه تلویزیونی پروانه در سال 1392 به شهرت رسید. سارا بهرامی موفق شد در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای ایفای نقش در فیلم دارکوب به خود اختصاص دهد. وی تاکنون آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری را در کارنامه هنری خود جای داده است. از جمله مشهورترین آثار سارا بهرامی می‌توان به علفزار، ایتالیا ایتالیا و خانه‌ای در خیابان چهل و یکم اشاره کرد.

میرسعید مولویان؛ از بازیگران اصلی فیلم سینمایی جنگل پر‌تقال

نمرات فیلم جنگل پرتقال

بازیگر جوان و جویای نام سینمای ایران، میرسعید مولویان، در تاریخ 6 تیر 1367 در شهر تبریز متولد شد. وی از همان دوران جوانی به هنر و حرفه بازیگری علاقه‌مند بود. همین موضوع سبب شد تا او به تحصیل در رشته نمایش بپردازد. سرانجام وی از رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شد و وارد دنیای حرفه‌ای هنرپیشگی شد. البته اولین تجربه‌های بازیگری میرسعید مولویان به دوران دانشجویی‌اش برمی‌گردد، زمانی که به عنوان بازیگر و کارگردان در تئاترهای بسیاری حضور داشت.

سرانجام در سال 1398 بود که وی در فیلم سینمایی تومان به کارگردانی مرتضی فرشباف حضور پیدا کرد و بسیار خوش درخشید. بازی او در فیلم تومان چنان تحسین برانگیز بود که وی نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای بهترین نقش اصلی مرد در جشنواره فیلم فجر شد! میرسعید مولویان پس از این تجربه موفق، در سال 1400 در مجموعه نمایش خانگی خاتون حضور پیدا کرد.

رضا بهبودی؛ هنرپیشه فیلم جنگل پر‌تقال

هنرپیشه های فیلم سینمایی جنگل پرتقال

هنرپیشه شناخته‌شده و قدیمی سینما و تلویزیون، رضا بهبودی، در تاریخ 1 شهریور 1350 دیده به جهان گشود. رضا بهبودی به دلیل علاقه بسیاری که به سینما داشت، تصمیم گرفت تا تحصیلات خود را در رشته کارگردانی تئاتر سپری کند. وی سرانجام در سال 1376 از دانشکده سینما تئاتر فارغ‎‌التحصیل شد. اولین فعالیت رسمی او به همین سال و حضور در نمایش بینوایان بود که به کارگردانی بهروز غریب‌پور بر روی صحنه رفت.

رضا بهبودی علاوه بر فعالیت‌های بی‌شمار خود به عنوان بازیگر سینما و تئاتر، به کارگردانی نیز پرداخته است. از جمله آثاری که رضا بهبودی کارگردانی آن‌ها را برعهده داشته است، می‌توان به مده سن مدار، اطلسی‌های لگدمال شده و همه چیز می‌گذرد تو نمی‌گذری اشاره کرد. رضا بهبودی در آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری حضور داشته است. از جمله مشهورترین آثار او می‌توان به گورکن، طبقه حساس، ملکه گدایان و سیاه‌چاله اشاره کرد.

فرشته مرعشی؛ هنرپیشه فیلم سینمایی the orange forest

دانلود فیلم جنگل پرتقال

بازیگر جوان و مستعد سینما و تئاتر ایران، فرشته مرعشی، در سال 1375 در شهر تهران متولد شد. علاقه بسیار او به دنیای تئاتر باعث شد که در این حرفه به مطالعه و کسب تجربه بپردازد. سرانجام موفق به حضور در نمایش‌های بسیاری همچون نمایش لانه خرگوش و پروانه الجزایری شد که جزء آثار ارزشمند کارنامه هنری‌اش محسوب می‌شوند.

فرشته مرعشی سرانجام اولین تجربه بازیگری خود را با حضور در فیلم سینمایی مرتضی، بدست آورد؛ فیلمی که با کارگردانی محمد حمزه تولید شد. همین فرصت کوتاه کافی بود تا فرشته مرعشی نام خود را به گوش بینندگان و عوامل سینما برساند. بی‌شک در آینده از این بازیگر جوان سینما و تئاتر بیشتر خواهیم شنید.

نقد و نمرات فیلم جنگل پرتقال

خلاصه فیلم سینمایی جنگل پرتقال

تا به این بخش از متن به معرفی و بررسی فیلم جنگل پرتقال، پرداختیم. در این بخش از مقاله به بررسی نمرات فیلم جنگل پرتقال خواهیم پرداخت؛ نمراتی که از سوی بینندگان و منتقدان سینمایی بر این فیلم درام و اجتماعی وارد شده است. در ادامه متن نیز به نقد فیلم جنگل پرتقال و مرور تعدادی از نقدهای آن خواهیم پرداخت.

فیلم جنگل پرتقال جشنواره فجر یکی از جدیدترین محصولات سینمای ایران است. همانطور که اشاره کردیم این فیلم سینمایی برای اولین بار در بهمن سال 1401 در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد. پس از آن در 2 آبان 1402 این فیلم سینمایی به صورت عمومی اکران شد. آرمان خوانساریان از جمله کارگردان مستعد سینمای امروز ایران است که آثار فاخر و پرمحتوایی تولید می‌کند. تا به امروز چندین اثر وی در جشنواره‌های داخلی و خارجی موفق به دریافت جایزه شده‌اند. در مورد بررسی نمرات و نقدهای فیلم سینمایی جنگل پرتقال نیز باید اشاره کنیم که با توجه به اینکه این فیلم سینمایی اخیرا به صورت عمومی اکران شده است، فعلاً برای نمره‌دهی و نقد آن بسیار زود است. باید منتظر تماشای آن توسط جامعه بزرگ‌تری از بینندگان و منتقدان باشیم تا به دیدگاه جامع‌تری از این فیلم سینمایی برسیم.

تماشای فیلم سینمایی جنگل پرتقال، با داستان جذاب و حضور هنرمندان توانا، برای چندین ساعت شما و دوستان‌تان را سرگرم خواهد کرد. در صورتی که از علاقه‌مندان به سینما هستید و آثار اجتماعی را دنبال می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای این فیلم جذاب را از دست ندهید.

سخن پایانی

ژانر فیلم سینمایی جنگل پرتقال

در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم جنگل پرتقال پرداختیم. سپس به خلاصه فیلم سینمایی جنگل پرتقال، هنرپیشگان، نمرات و تاریخ اکران فیلم جنگل پرتقال اشاره کردیم. همچنین به بررسی نقدهای این فیلم سینمایی جذاب و تماشایی پرداختیم. در این میان به برخی از سوالات رایج شما عزیزان نیز از قبیل بازیگران فیلم جنگل پر‌تقال چه کسانی هستند؟! ژانر فیلم سینمایی جنگل پر‌تقال چیست؟ مدت زمان فیلم جنگل پرتقال چقدر است؟ و … پاسخ دادیم. در طول متن به تریلر فیلم سینمایی جنگل پرتقال نیز اشاره کردیم.

فیلم سینمایی جنگل پرتقال با ژانر اجتماعی و درام خود و همچنین داستان متفاوت و بحث‌برانگیز خود، بدون تردید شما را مجذوب خود خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم حتماً فیلم سینمایی جنگل پر‌تقال را تماشا کنید. از سوی دیگر حضور بازیگران نامدار در کنار بازیگران جوان و جویای نام، نوید یک فیلم سینمایی تماشایی و سرگرم‌کننده را به مخاطبین می‌دهد. شما فیلم جنگل پر‌‌تقال را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما این فیلم سینمایی از دورن‌مایه‌ی قوی و قدرتمند بهره می‌برد یا خیر؟! آیا نشست خبری فیلم جنگل پرتقال را دنبال کردید؟

اگر هنوز فیلم جنگل پر‌تقال را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود فیلم جنگل پرتقال اقدام کنید و از تماشای این فیلم جذاب و اجتماعی جا نمانید! ممنون که در طول این مطلب با ما همراه بودید. امیدواریم که این متن برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفاً نظرات و نقدهای خود در مورد فیلم سینمایی جنگل پر‌تقال را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو