بهترین مودم های جیبی (همراه) در بازار ایران کدامند؟

بهترین مودم های جیبی (همراه) در بازار ایران کدامند؟


منبع: پلازا

4

1402/9/10

20:31


بهترین مودم های جیبی (همراه) در بازار ایران کدامند؟

در این مقاله از پلازا قصد داریم که بصورت کامل شما را با بهترین مودم های جیبی آشنا سازیم؛ شاید برای افرادی سوال باشد که اصلا موم همراه یا جیبی چیست و یا کلا درباره ویژگی‌های مودم سوال داشته باشد و پرسش‌هایی دیگر پیرامون این موضوع، ما به تمام آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد شامل تعاریف مودم‌های جیبی (Pocket Wi-Fi)، ویژگی‌هایی که آن‌ها را نسبت به دیگر مودم‌ها و نسبت به یکدیگر مزایا می‌دهد، بهترین مودم‌ های جیبی موجود در بازار ایران و مشخصات آن‌هاست.

فهرست مطالب

مودم جیبی چیست؟

مودم جیبی یک دستگاه بی‌سیم است که به افراد امکان می‌دهد تا در هر مکانی که پوشش شبکه انترنت همراه موجود است، از ارتباط اینترنت بهره ببرند. این دستگاه کوچک و قابل حمل است و از طریق یک کارت SIM با شبکه‌های همراه ارتباط برقرار می‌کند.

مودم‌های جیبی دارای آنتن داخلی هستند که اطلاعات را از شبکه همراه دریافت کرده و از طریق Wi-Fi به دستگاه‌های دیگر متصل می‌کند ؛ همچنین برخی از مودم‌های جیبی می‌توانند از طریق پورت USB به رایانه‌ها و دستگاه‌های دیگر متصل شوند.

بهترین مودم های جیبی/مودم جیبی چیست؟

با استفاده از مودم جیبی، می‌توانید یک شبکه بی‌سیم برای شما ایجاد می‌شود که چندین دستگاه به صورت همزمان می توانند از اینترنت آن استفاده کنند. همچنین این مزیت را دارد که به شما امکان ‌دهد تا در مسافرت، در محل کار، در خانه یا هر جای دیگری که ارتباط Wi-Fi موجود نیست، به اینترنت دسترسی داشته باشید.

مزیت‌های استفاده از مودم جیبی شامل قابلیت حمل و نقل آسان، پوشش گسترده شبکه همراه و برای امنیت بیشتر قابلیت رمزگذاری و  همچنین قابلیت اشتراک‌گذاری اینترنت با دستگاه‌های دیگر را دارد.

فهرست بهترین مودم های همراه در ایران 4G

در این قسمت با اشاره به بهترین مودم های جیبی همراه نسل 4G خواهیم پرداخت و شما را با ویژگی‌های مهم آن‌ها آشنا خواهیم نمود. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی نمونه‌های پرطرفدار با کارایی عالی در بازار ایران بپردازیم.

1. مودم همراه 4G نزتک مدل 99C

بهترین مودم های جیبی/همراه 4G نزتک مدل 99C

مودم همراه 4G نزتک مدل 99C یکی از بهترین مودم های جیبی است که قابلیتهای زیادی را ارائه داده و توسط شرکت نزتک تولید و روانه بازار شده  است. این مودم جیبی با استفاده از شبکه‌های 4G ارتباط اینترنت بی‌سیم را فراهم می‌کند.

این نوع مودم همراه، دارای طراحی کوچکی بوده و قابل حمل است که به شما امکان می‌دهد در هر مکانی که پوشش شبکه 4G وجود دارد، به اینترنت دسترسی داشته باشید. این مودم دارای یک یا چند آنتن داخلی است که از طریق آن‌ها به شبکه 4G متصل می‌شود و از طریق Wi-Fi یا پورت‌های اترنت به دستگاه‌های دیگر ارتباط بی‌سیم یا سیمی را فراهم می‌کند.

امکانات و ویژگی‌های مختلفی می‌تواند در مودم همراه 4G نزتک مدل 99C وجود داشته باشد، از جمله:

  • سرعت بالا
  • قابلیت اشتراک‌گذاری
  • پورت‌های اترنت
  • قابلیت باتری قابل شارژ

توصیه می‌شود قبل از خرید مودم همراه خاصیت‌ها و مشخصات دقیق آن را بررسی کنید تا با نیازها و امکانات مطلوب شما سازگاری داشته باشد.

2. مودم همراه-رومیزی 4G نزتک مدل 99DX

بهترین مودم های جیبی/ی 4G نزتک مدل 99DX

مودم همراه-رومیزی 4G نزتک مدل 99DX، یکی از مدل‌های مودم‌های همراه-رومیزی ارائه شده توسط شرکت نزتک است. این مودم با استفاده از شبکه‌های 4G ارتباط اینترنت بی‌سیم را فراهم می‌کند و قابلیت استفاده به صورت رومیزی را نیز داراست.

مودم همراه-رومیزی 4G نزتک مدل 99DX دارای طراحی کوچک است که به راحتی روی یک میز، میز کار یا هر سطح دیگری قرار می‌گیرد. این مودم به وسیله یک سیم‌کارت با شبکه 4G متصل شده و از طریق Wi-Fi یا پورت‌های اترنت به دستگاه‌های مختلف ارتباط بی‌سیم یا سیمی را فراهم می‌کند.

با استفاده از این مدل از مودم ها میتوانید سرعت ارتباط بالا را برای برقراری اتصالات اینترنتی فراهم کنید، اما حتما باید آن منطقه شبکه 4G را پوشش دهد. این دستگاه یک شبکه بی‌سیم را ایجاد می‌کند که کاربر بتواند به چندین دستگاه به صورت همزمان ارتباط برقرار کند.

3. مودم جیبی Mi MF855 4G 7800MAh

بهترین مودم های جیبی/مودم جیبی Mi MF855 4G 7800MAh

مودم جیبی Mi MF855 4G با ظرفیت باتری 7800mAh  یکی از مودم‌های همراه 4G است که توسط شرکت شیئومی تولید می‌شود. این مودم امکان اتصال به شبکه‌های 4G را فراهم می‌کند و با استفاده از کارت SIM ارتباط اینترنت بی‌سیم را فراهم می‌کند.

ویژگی‌ها و امکانات مودم جیبی Mi MF855 4G شامل موارد زیر می‌شود:

  • سرعت بالا

با استفاده از شبکه 4G، این مودم قادر است سرعت بالایی در انتقال داده‌ها فراهم کند، تا به شما امکان مشاهده ویدئوها، دانلود فایل‌ها و مرور اینترنت با سرعت بالا را بدهد.

  • قابلیت اشتراک‌گذاری:

مودم جیبی Mi MF855 4G به شما اجازه می‌دهد یک شبکه Wi-Fi را ایجاد کرده و به چندین دستگاه همزمان ارتباط اینترنت بی‌سیم بدهید. این امکان برای اشتراک‌گذاری اینترنت در محیط‌هایی مانند خانه، دفتر یا سفر بسیار مناسب است.

  • باتری با ظرفیت بالا:

مودم جیبی Mi MF855 4G دارای باتری با ظرفیت 7800mAh است که می‌تواند به مدت طولانی از اینترنت بی‌سیم استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از این باتری برای شارژ دستگاه‌های دیگر نیز استفاده کنید.

  • قابلیت اتصال USB

مودم دارای پورت USB است که به شما امکان می‌دهد آن را به کامپیوتر یا دستگاه دیگری متصل کنید و از اینترنت بی‌سیم استفاده کنید.

  • پشتیبانی از کارت حافظه:

روتر Mi MF855 4G از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند، که شما می‌توانید اطلاعات خود را بر روی کارت حافظه ذخیره کنید و به آسانی به آن دسترسی داشته باشید.

مودم‌های زیر نمونه‌های دیگر از بهترین مودم های جیبی 4G هستند که به معرفی آنها پرداختیم.

  • مودم همراه 4G نزتک مدل 77C
  • Netgear AC810-100EUS Aircard
  • Huawei E5785
  • ZTE WD670 4G
  • Huawei E5577C
  • Huawei B618 4G TDD/FD LTE 600Mbps

فهرست بهترین مودم های همراه در ایران 5G

مودم‌های همراه 5G امکان اتصال به شبکه‌های 5G را فراهم می‌کنند و به شما امکان ارائه ارتباط اینترنت بی‌سیم با سرعت بالا در مناطق پوشش 5G می‌دهند. این مودم‌ها معمولاً از طریق کارت SIM اتصال به شبکه‌های تلفن همراه برقرار می‌کنند و از طریق Wi-Fi یا پورت‌های اتصال دیگر، ارتباط اینترنت را به دستگاه‌های دیگر مانند کامپیوترها، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها ارائه می‌دهند.

در ادامه به معرفی چند نمونه از مودم‌های 5G برای شما عزیزان خواهیم پرداخت.

1. مودم HTC 5G Hub

بهترین مودم های جیبی

مودم HTC 5G Hub یک دستگاه همراه با قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G است که توسط شرکت HTC تولید می‌شود. این مودم امکان اتصال به شبکه‌های 5G را فراهم می‌کند و به وسیله‌ی کارت SIM ارتباط اینترنت بی‌سیم را به دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوترها، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها ارائه می‌دهد.

مودم HTC 5G Hub دارای ویژگی‌ها و امکانات زیر می‌باشد:

  • با استفاده از شبکه 5G قدرتمند، این مودم قابلیت ارائه سرعت بالایی در انتقال داده‌ها را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا ویدئوها را به صورت آنلاین پخش کنید، با بازی‌های آنلاین ارتباط برقرار کنید و دانلود سریع فایل‌ها را تجربه کنید.
  • مودم HTC 5G Hub قادر است یک شبکه Wi-Fi را ایجاد کند تا چندین دستگاه به آن متصل شوند و به اینترنت بی‌سیم دسترسی داشته باشند. این ویژگی برای خانواده‌ها، تیم‌های کاری و محیط‌های کسب‌وکار که نیاز به اشتراک‌گذاری اینترنت بین دستگاه‌ها دارند، بسیار مفید است.
  • دارای صفحه نمایش لمسی است که به شما اجازه می‌دهد تنظیمات را تغییر دهید، اطلاعات مصرف داده را مشاهده کنید و به راحتی به تنظیمات دستگاه دسترسی داشته باشید.
  • این مودم دارای پورت‌های مختلفی است که شما را قادر می‌سازد دستگاه‌های خارجی مانند کامپیوترها، تلفن‌های ثابت و دستگاه‌های ذخیره‌سازی را به آن متصل کنید.
  • دارای باتری داخلی است که از شارژر جداگانه وابسته نیست. این به شما امکان می‌دهد تا دستگاه را در هر جایی با خود ببرید و از اینترنت بی‌سیم بهره‌برداری کنید.

2. مودم NETGEAR Nighthawk Pro Gaming XR500

بهترین مودم های جیبی/NETGEAR Nighthawk Pro Gaming XR500

مودم NETGEAR Nighthawk Pro Gaming XR500 یک مودم و روتر همراه با ویژگی‌های خاص برای گیمرها است. این مودم با توجه به نیازهای بازی‌های آنلاین، بهینه شده است و قابلیت‌هایی را برای بهبود تجربه بازی فراهم می‌کند. در زیر به برخی از ویژگی‌های این مودم اشاره خواهیم نمود.

  • پشتیبانی از سرعت بالا

XR500 از فناوری AC2600 پشتیبانی می‌کند که سرعت بی‌سیم تا 2600 مگابیت بر ثانیه را در دسترس قرار می‌دهد. این سرعت بالا به شما امکان می‌دهد تا بازی‌ها را بدون تأخیر و با عملکرد عالی تجربه کنید.

  • مدیریت ترافیک بازی:

با استفاده از قابلیت Geo-Filter، مودم XR500 به شما اجازه می‌دهد تا محدوده جغرافیایی سرورهای بازی را تنظیم کنید و بهینه‌سازی پینگ و تأخیر را برای بازی‌های آنلاین داشته باشید.

  • پشتیبانی از پورت‌های Gigabit Ethernet:

مودم XR500 دارای 4 پورت اترنت Gigabit است که امکان اتصال دستگاه‌های باسیم مانند کامپیوترها، کنسول‌های بازی و دستگاه‌های جانبی را فراهم می‌کند. این پورت‌ها با سرعت بالا ارتباط پایدار و قابل اعتماد را فراهم می‌کنند.

  • قابلیت QoS (Quality of Service):

با استفاده از قابلیت  QoS، مودم XR500 به شما اجازه می‌دهد برای بازی‌های آنلاین اولویت‌بندی ترافیک را تنظیم کنید. این باعث می‌شود که ترافیک بازی‌ها اولویت بیشتری در شبکه شما داشته باشد و تأخیر کاهش یابد.

  • پشتیبانی از باند پهن دوگانه XR500

قابلیت پهنای باند دوگانه را دارد که اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های بازی و دستگاه‌های دیگر در باندهای فرکانسی مجزا ارتباط برقرار کنند. این باعث می‌شود تداخل بین دستگاه‌ها کاهش یابد و عملکرد شبکه برای بازی‌ها بهبود یابد.

3. H122-373 5G CPE Pro 2

بهترین مودم های جیبی/ H122-373 5G CPE Pro 2

مودم رومیزی H122-373 5G CPE Pro 2 از شرکت هوآوی، یک دستگاه پیشرفته و با قابلیت‌های بسیاری است که امکانات گسترده‌ای را برای ارتباط اینترنتی فراهم می‌کند. مهم‌ترین ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • سرعت 5G: این مودم از فناوری شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و سرعت دانلود آن به تا 3.6Gbps قابل افزایش است که این سرعت بسیار بالا برای استفاده‌های حجیم و تلفیقی از دستگاه‌ها مناسب است.
  • اتصال همزمان 20 دستگاه: دارای ظرفیت اتصال همزمان 20 دستگاه مختلف (مانند گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ و غیره) است که مناسب برای محیط‌های کاری یا محیط‌هایی با تعداد زیاد کاربران است.
  • قابلیت باندهای فرکانسی 5G: این مودم از باندهای فرکانسی 5G (n1/n3/n5/n7/n28/n38/n40/n41/n77/n78/n79) پشتیبانی می‌کند که این قابلیت اطمینان از پوشش و اتصال بهتر در مناطق مختلف را فراهم می‌کند.
  • استانداردهای بی‌سیم و قابلیت‌های Wi-Fi: دارای پشتیبانی از استانداردهای بی‌سیم Wi-Fi 6 و 802.11ac/n/g/b/a است که همراه با MU-MIMO قابلیت اتصال بهتر و سریع‌تر را برای دستگاه‌های متعدد فراهم می‌کند.
  • رابط‌ها و شبکه‌های قابل پشتیبانی: دارای رابط‌های RJ-45 LAN و RJ-45 WAN برای اتصالات باسیم است و از شبکه‌های قابل پشتیبانی 5G استفاده می‌کند.
  • منبع تغذیه: منبع تغذیه این مودم از طریق آداپتور برق انجام می‌شود که این امکان را فراهم می‌کند تا همیشه دستگاه در حالت کاری قرار داشته باشد.
  • قابل حمل بودن و نصب آسان: این مودم قابلیت حمل و نصب آسان را دارد که این امر را برای کاربران راحت می‌کند و به سرعت به استفاده از اینترنت با سرعت بالا دسترسی پیدا می‌کنند.

مودم‌های زیر نمونه‌های دیگر از بهترین مودم های جیبی 5G هستند که به معرفی آنها  برای شما عزیزان پرداختیم.

  • مودم E5788 5G huawei LTE Advanced Cat16
  • معرفی HUAWEI 5G Mobile WiFi Pro

سوالات متداول

1. آیا قابلیت دسترسی به اینترنت 5G برای مودم های جیبی در ایران وجود دارد؟

اینترنت 5G در ایران حدود سال 1399 توسط شرکت ایرانسل معرفی شد. با وجود اینکه سعی برای ساخت زیرساخت های آن در کل کشور وجود دارد اما فضای استفاده از آن برای عموم محدود است بنا بر این در هنگام انتخاب مودم جیبی به این موضوع دقت کنید.

سخن نهایی

برای خرید بهترین مودم های جیبی می‌بایست فاکتورهای زیادی را درنظر بگیرید؛ از جمله موارد مهم در انتخاب مودم سرعت و میزان پوشش دهی نوع شبکه است. استفاده از مودم های جیبی دارای مزیتهای زیادی ازجمله حمل‌نقل آسان و دسترسی همیشگی به اینترنت می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو