چرا باید کنجد را به رژیم غذایی زمستانی اضافه کرد؟

چرا باید کنجد را به رژیم غذایی زمستانی اضافه کرد؟


منبع: خبرنما

1

1402/9/11

18:01


ما در این مطلب به 5 دلیل مهم اشاره می‌کنیم که باید حتما کنجد را به رژیم غذایی زمستانی خود اضافه کنید. تنها همین نکته که شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید کنجد بخورید، کافی است تا آن را به رژیم غذایی تان اضافه کنید…

چرا باید کنجد را به رژیم غذایی زمستانی اضافه کرد؟

دانه‌های کنجد ریز، خوشمزه و غنی از مواد مغذی هستند که خواص بی‌نظیری برای بدن دارند. این دانه ها به عنوان یک طعم دهنده در ترکیب دسرها و چاشنی‌ها استفاده می‌شوند. همچنین در آیورودا کنجد به عنوان یک دارو شناخته می‌شود. ما در این مطلب به 5 دلیل مهم اشاره می‌کنیم که باید حتما کنجد را به رژیم غذایی زمستانی خود اضافه کنید. تنها همین نکته که شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید کنجد بخورید، کافی است تا آن را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

کنجد سرشار از مواد مغذی است

کنجد سرشار از مواد مغذی است

دانه‌های کنجد سرشار از مواد مغذی ضروری از جمله پروتئین، چربی‌های سالم، فیبر، ویتامین‌ها (مانند ویتامین‌های B) و مواد معدنی (مانند کلسیم، آهن، منیزیم و روی) هستند. این مواد مغذی برای سلامت کلی بدن حیاتی هستند و می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن در طول فصل زمستان کمک کنند.

افزایش گرما و انرژی بدن

بر اساس طب سنتی چینی و آیورودا، دانه های کنجد طبع گرم دارند و گرم کننده به حساب می‌آیند. در زمستان که هوا سرد است، مصرف غذاهای گرم کننده می‌تواند به بهبود گردش خون و ایجاد احساس گرما در بدن کمک کند. همچنین دانه های کنجد سرشار از کالری هستند و می‌توانند به حفظ سطح انرژی شما کمک کنند.

تقویت ایمنی بدن

تقویت ایمنی بدن

دانه کنجد حاوی روی است که نقش مهمی در تقویت عملکرد سیستم ایمنی دارد. مصرف کافی روی برای رشد و عملکرد سلول های ایمنی مهم است. گنجاندن دانه های کنجد در رژیم غذایی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در برابر بیماری های زمستانی کمک کند.

کنجد سرشار از چربی های سالم است

دانه‌های کنجد منبع خوبی از چربی‌های سالم از جمله چربی‌های تک غیر اشباع و چند غیر اشباع هستند. این چربی‌ها برای حفظ سلامت پوست مهم هستند. به خصوص در طول زمستان که هوا سرد و خشک است می‌تواند مشکلات پوستی را درمان کند. علاوه بر این، چربی‌های سالم آن منبع فوق العاده انرژی هستند. بنابراین برای تجدید انرژی خود حتما کنجد را به رژیم غذایی زمستانی خود اضافه کنید.

تقویت سلامت استخوان

تقویت سلامت استخوان

دانه های کنجد سرشار از کلسیم هستند که برای داشتن استخوان های قوی و سالم به آن نیاز داریم. گنجاندن دانه‌های کنجد در رژیم غذایی زمستانی می‌تواند به جذب کلسیم بیشتر کمک کند و از بروز مشکلات مربوط به استخوان، به ویژه در فصل زمستان که فعالیت های خارج از منزل کم و محدود است، جلوگیری کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو