راهنمای گردش یک روزه در قشم!

منبع: همگردی

2

1402/9/20

10:35


راهنمای گردش یک روزه در قشم!

جزیره قشم یکی از جزایر زیبای ایران است که هر ساله مسافران زیادی برای تماشای جاذبه های طبیعی، تاریخی به آن جا سفر می کنند. در این مطلب در رابطه با هتل قشم و هر آن چه که درباره سفر یک روزه به این جزیره باید بدانید، شما را راهنمایی کرده ایم. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم تا این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

معرفی جاذبه های طبیعی قشم

قشم یکی از پرگردشگرترین جزایر جنوب ایران است که به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی دست نخورده، یکی از بکرترین جزایر ایران نیز نامیده می شود. آثار طبیعی شگفت انگیز آن بسیار زیاد است. به همین دلیل اگر شما قصد گردش یک روزه در این جزیره یا تور قشم را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا از اصلی ترین جاذبه های طبیعی بازدید کنید. سپس می توانید از مکان های تفریحی و تجاری این منطقه بازدید کنید.

در جدول زیر به مکان هایی اشاره کرده ایم که می توانید از همه آن ها در یک روز بازدید کرده و از زیبایی منحصر به فرد و چشم انداز خارق العاده آن، شگفت زده شوید. هر کدام از این مکان ها، زیبایی خاص و تاریخچه جالبی دارند که می توانید آن ها را مشاهده کنید.

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه یکی از تماشایی ترین آثار طبیعی این جزیره است. این تنگه هرساله میزبان مسافران زیادی است که از شهرهای مختلف به این جزیره سفر می کنند. این تنگه در 70 کیلومتری قشم واقع شده که پیش از رفتن به قشم می توانید از آن بازدید کنید. در این صورت در زمان شما صرفه جویی خواهد شد.

کسانی که قصد گردش یک روزه در قشم را دارند، ابتدا از این تنگه بازدید می کنند. تنگه چاهکوه یکی از مناطق دیدنی این جزیره است که فاصله آن از جاذبه های طبیعی دیگر نسبتاً زیاد است. برای مثال شما نمی توانید بازدید از این تنگه را به ساعات آخر گردش خود موکول کنید چون تنگه چاهکوه در بیرون از قشم قرار دارد و بازدید از آن در ساعات پایانی و نزدیک به شب، ممکن نیست.

اگر قصد گردش یک روزه در قشم را دارید، به فاصله مناطق گردشگری قشم توجه زیادی داشته باشید. پیشنهاد می کنیم تا به فاصله زمانی هر کدام از این مناطق تا محل استراحت خود نیز توجه زیادی داشته باشید. همچنین می توانید با انتخاب صحیح هتل قشم و نزدیکی به جاذبه های طبیعی، به راحتی از تمام جاذبه ها بازدید کنید. در این صورت می توانید با برنامه ریزی دقیق، در یک روز تمام عجایب این جزیره را مشاهده کنید.

دره ستارگان

دره ستارگان یکی دیگر از جاذبه های تماشایی قشم است که در قسمت جنوبی جزیره قرار گرفته و در مدت زمان کوتاهی می توانید از این دره کم نظیر بازدید کنید. این دره با قدمتی دومیلیون ساله یکی از شگفتی های قشم به شمار می رود که در یونسکو به ثبت رسیده و زیبایی خیره کننده ای دارد.

اگر حتی قصد سفر یک روزه به این جزیره را دارید، بی شک بازدید از دره ستارگان باید در صدر اهداف شما قرار داشته باشد.

جنگل حرا

این جنگل یکی از جنگل های ایران با پوشش گیاهی کاملاً متفاوت است که هر بیننده ای را شگفت زده می کند. این جنگل در ساحل شمالی جزیره قرار گرفته است و در مدت کوتاهی می توانید به آن جا رفته و از آن بازدید کنید. این جنگل از جمله جاذبه های قشم به شمار می رود که همواره مسافران به زیبایی خاص آن اشاره کرده اند.

جنگل حرا

جزیره هنگام و ساحل نقره ای

جزیره هنگام یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی قشم است که چهره ای سنتی داشته و مسافران فضایی متفاوت را تماشا می کنند. این جزیره کوچک به داشتن دلفین و کوه های آهکی مشهور است.

چهره جزیره هنگام کاملاً بومی و سنتی است. به شما پیشنهاد می کنیم اگر حتی یک روز فرصت گردش در قشم را دارید، برای این که از فضای شهری دور شوید و یک محیط متفاوت را تجربه کنید، از این جزیره بازدید کنید.

این جزیره جاذبه های زیادی به لحاظ قومی، اقلیمی، فرهنگی دارد. شما می توانید با مشاهده اقوام و بومیان این منطقه، متوجه تفاوت های قومی و سبک پوشش و آداب رسوم مردم این منطقه شوید و از این سفر خاطرات زیادی به یاد بسپارید.

جزیره هنگام، نشان دهنده و نمایان کننده پوشش، آداب و رسوم، فرهنگ رایج مردم قشم به شمار می رود.

هتل ها و اقامتگاه های قشم

این جزیره یکی از مناطق توریستی ایران است. بنابراین برای ررزو هتل قشم نگرانی نداشته باشید. هتل های زیادی با امکانات متنوع در این منطقه قرار دارند. شما می توانید انواع هتل ها و اقامتگاه های سنتی و مدرن را در این جزیره رزرو کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم تا رزرو هتل قشم را قبل از سفر خود انجام دهید. این جزیره به دلیل این که یک جزیره توریستی می باشد، هرساله گردشگران زیادی به آن جا سفر می کنند. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم چند روز قبل از سفر خود، محل سکونت خود را انتخاب و رزرو کنید.

هتل ها و اقامتگاه های قشم

برای انتخاب هتل قشم، شما موارد زیادی پیش روی خود دارید. هر کدام از هتل ها، در نقاط مختلف واقع شده و با هم تفاوت های زیادی دارند که می توانید متناسب با علاقه خود، هر کدام را رزرو کنید.

چند نکته مهم در رابطه رزرو هتل قشم

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، زمان سفر است. این که شما چه زمانی به سفر می روید اهمیت زیادی دارد. شما می توانید در روزهایی مانند عید نوروز به قشم بروید که در این صورت هتل ها شلوغ تر است و قیمت رزرو هتل قشم طبیعتاً بیشتر از روزهای دیگر خواهد بود.

اگر در روزهای گرم سال به قشم می روید، حتماً به سیستم تهویه و خنک کننده هتل باید توجه بیشتری داشته باشید. لازم است تا شما امکانات و خدمات هتل را به دقت مورد بررسی قرار دهید. هتل آرتا، هتل بوتیک ایرمان، هتل بوتیک فولتون از هتل های خوب قشم هستند که قیمت آن ها نسبت به بقیه مناسب تر است.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تا تمام نکاتی که برای سفر یک روزه به قشم نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم. شما می توانید به مناطق گردشگری ای که اشاره شد، رفته و جاذبه ها را از نزدیک مشاهده کنید. همچنین می توانید با انتخاب درست هتل قشم، در هزینه های خود صرفه جویی کرده و از این سفر یک روزه نهایت لذت را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو