تاثیر استرس بر روی سلامت پوست

تاثیر استرس بر روی سلامت پوست


منبع: زیبامون

403

1398/5/7

20:25


با زیبامون در این پست از عوارض استرس بر روی سلامت پوست مطلع شویم.

تاثیر استرس بر روی سلامت پوست

تاثیر استرس روی پوست

عوامل و فاکتور های متعددی می توانند بر روی پوست اثر بگذارند. عوامل خارجی مانند آلودگی های محیطی، نور خورشید، مصرف سیگار و الکل و عوامل داخلی مانند کمبود ویتامین ها، استرس و ..

 استرس یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی سلامتیست. تاثیر جسمی استرس درهر فرد می تواند متفاوت باشد شخصی دچار اختلال در سیستم گوارشی می شود ، شخصی زخم معده می گیرد و در فرد دیگر بر روی پوستش اثر می گذارد مانند تعریق شدید و مداوم و یا خشکی پوست و بروز ضایعات. دوران پر استرس و تنش برای همه ی افراد پیش می آید و امری طبیعی است ولیکن زمانی که این دوران طولانی شود میتواند برای سلامتی خلل ایجاد کند.

 

تاثیر استرس بر روی  پوست

 

استرس سیستم‌ دفاعی بدن را تضعیف می کند و این امر باعث می شود روند ترمیم پوست دچار مشکل شود. استرس می‌تواند به ریزش سکه‌ای مو منجر شود اما در سفید‌ شدن موها برخلاف تصور عامه نقش چندانی ندارد و جالب است بدانید بر روی ریزش موهای تیره تر پوست اثر گذاری بیشتری دارد  به این دلیل که موهای تیره تر در مواجهه با  تنش‌ها آسیب‌ پذیرترند و این امر باعث به چشم آمدن بیشتر موهای سفید فرد می شود.

 

تاثیر استرس بر روی  پوست

 

حتی بسیاری از مردم تصور می کنند که دلیل اصلی جوش های صورتشان استرس است با این که این امر میتواند جوش ها را مانند بسیاری از بیماری های پوستی تشدید کند اما در افرادی که  مستعد آکنه ی پوستی هستند، و به تنهایی نمی تواند عامل بروز جوش باشد .

 

تاثیر استرس بر روی  پوست

 

با این حال هیچ یک از متخصصین پوست نمی توانند منکر تاثیر استرس بر روی پوست شوند، که اگر بیمار مبتلا به اگزما یا حساسیت پوستی دچار استرس شود، بیماری‌ اش بیش از پیش تشدید خواهد شد. متخصصان پوست به تمام افرادی که در برخورد با استرس دچار حساسیت و آلرژی، کهیر یا حتی آکنه‌های چرکی می‌شوند، توصیه می‌کنند برای مدتی و تا خارج شدن از شرایط استرس زا، از خوردن خوراکی‌های چرب، شیرین و محرک پرهیز کنند.

 

تاثیر استرس بر روی  پوست

 

محققان برای کاهش عوارض استرس بر پوست به تمام افراد و به خصوص افراد مستعد به بروز آلرژی‌های پوستی یا آکنه توصیه می‌کنند که در همه فصل‌های سال برای کاهش اثرات استرس بر روی پوست‌شان از ضدآفتاب استفاده کنند البته استفاده از ماسک‌های خانگی نیز در کاهش اثرات استرس بر پوست می‌تواند موثر باشد .

 

تاثیر استرس بر روی  پوست

 

 

مطالب پیشنهادی:

برطرف کردن نگرانی و استرس در عرض 5 دقیقه

استرس و بلاهایی که سر پوستتان می آورد

استرس و ایجاد شوره ی سر

استرس شما را چاق می کند

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو