طرز تهیه کورن داگ پنیری با فیلم و تصویر Corn dog cheese

طرز تهیه کورن داگ پنیری با فیلم و تصویر Corn dog cheese


منبع: سماتک

945

1398/5/26

20:18


طرز تهیه کورن داگ پنیری با فیلم و تصویر Corn dog cheese

طرز تهیه کورن داگ پنیری

کورن داگ پنیری Corn dog cheese یکی از خوشمزه ترین فست فودهای جهان است که در این مقاله آموزش تصویری طرز تهیه کورن داگ پنیری با فیلم را برایتان تهیه و گردآوری کرده ایم تا بتوانید لذیذترین کورن داگ پنیری بازاری را در خانه درست کرده و نوش جان کنید. کورن داگ پنیری نوعی از هات داگ است که با یک لایه نازک از خمیر تهیه شده با آرد ذرت پوشانده شده و در روغن سرخ کردنی فراوان سرخ شود. کورن داگ برای نخستین بار در حدود 200 سال قبل در کشور آمریکا تهیه شد و تا به امروز در بسیاری از کشورهای دنیا به خصوص ایران طرفداران مخصوص به خود را پیدا کرده است. اما کورن داگ پنیری، نوعی از کورن داگ ها است که باید قبل از آغشته کردن هات داگ هایتان با خمیر آرد ذرت، از پنیر پیتزا، موزارلا، گودا یا چدار استفاده کنید.

 

کورن داگ پنیری در گروه فست فودها قرار می گیرد و طرز تهیه کورن داگ پنیری بسیار ساده و راحت است و برای درست کردن آن باید سوسیس هات داگ را به خمیر تهیه شده از آرد ذرت، آغشته کرده و سپس در روغن سرخ کنید. کورن داگ پنیری که در کشور کره به عنوان یکی از میان وعده های خیابانی می باشد و توسط دست فروش های پایتخت کره عرضه می شود و این غذای سریع و خوشمزه با مواد متنوعی درست می‌شود و در کشور‌های مختلف جهان نام های متفاوتی دارد اما طرز تهیه کورن داگ پنیری در همه جا یکسان است.

طرز تهیه کورن داگ پنیری با فیلم و تصویر Corn dog cheese

مواد لازم برای تهیه کورن داگ پنیری

در این بخش مواد مورد نیاز برای تهیه کورن داگ پنیری Corn dog cheese را برایتان معرفی می کنیم:

 

سوسیس هات داگ متوسط 16 عدد
آرد ذرت 120 گرم
آرد سفید 120 گرم
تخم مرغ 1 عدد
شیر 235 میلی‌لیتر
بیکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
شکر 30 گرم
نمک 1/2 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه 1/2 قاشق چای‌خوری
پودر سیر (اختیاری) 1/2 قاشق چای‌خوری
پودر خردل (اختیاری) 1 قاشق چای‌خوری
پنیر چدار یا گودا چند ورق
روغن مخصوص سرخ کردن به میزان لازم
سیخ چوبی 16 عدد

طرز تهیه کورن داگ پنیری با فیلم و تصویر Corn dog cheese

طرز تهیه کورن داگ پنیری با تصویر

کورن داگ پنیری را می توانید برای میان وعده و وعده شام تهیه و میل کنید و طرز تهیه کورن داگ پنیری با تصویر را به صورت مرحله به مرحله برایتان بیان می کنیم. به نظر من کورن داگ پنیری یکی از خوشمزترین غذاهای سریع است که در مدت زمان بسیاری کمی تهیه و طبخ می شود و این غذای کوچک بسیار مورد علاقه کودکان و نوجوانان قرار می گیرد، ولی متخصصان تغذیه مصرف بیش از اندازه آن را برای کودکان و بزرگسالان به هیچ وجه توصیه نمی کنند. اگر در اینجا می خواهید طرز پخت کورن داگ پنیری را یاد بگیرید باید بدانید که این فست فود‌ها ارزش غذایی بسیار کمی دارند و باعث چاقی و اضافه وزن در کودکان و بزرگسالان می شود. البته اگر شما بتوانید در طرز تهیه کورن داگ پنیری تان از سوسیس خانگی استفاده کنید، آن وقت غذای شما مملو از پروتئین و فیبر خواهد بود. این فست فود خوشمزه مناسب برای جشن های کوچک می باشد و توصیه می کنید با طرز تهیه کورن داگ پنیری با تصویر که در ادامه بیان خواهد شد آشنا شوید و در منزل آنرا را طبخ کنید.

 

برای تهیه کورن داگ پنیری ابتدا باید آرد سفید، آرد ذرت، بیکینگ پودر، نمک، شکر و فلفل را در کاسه‌ای بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند.
شیر و تخم مرغ را در ظروف شیشه ای جدا جدا ریخته و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.
مخلوط شیر و تخم مرغ را به مخلوط مواد خشک اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.
سپس روغن مخصوص سرخ کردنی را در یک ماهیتابه با دیواره های بلند یا سرخ کن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و دمای آن به حدود 180 درجه سانتی گراد برسد.
به تعداد کورن داگ های پنیری تان سیخ چوبی تهیه کنید و این سیخ های چوبی را در هات داگ وارد کنید و سپس یک ورقه پنیر پیتزا موزارلا به دور آن بپیچید، طوری که پنیر به اطراف سوسیس ها بچسبد.
پس از انجام این کارها سپس هات داگ هایتان را به مدت 20 ال 25 دقیقه در فریزر و در دمای 18- قرار دهید.
پس از گذشت این مدت زمان، آنها را از درون فریزر خارج کنید و در مایه کورن داگ بغلتانید تا کاملا به مواد آغشته شوند.
برای تهیه کورن داگ با پنیر پیتزا باید آنها را در روغن داغ که قبلا آماده کرده اید قرار دهید و حدودا سه الی چهار دقیقه صبر کنید تا به رنگ طلایی روشن در بیایند. شما خانم های کدبانو می توانید در هر مرجله از پخت کورن داگ پنیری 3 الی 5 عدد از کورن داگ ها را در روغن داغ قرار دهید تا رنگ طلایی روشن به خود بگیرد و اجازه ندهید بیشتر از 4 دقیقه در روغن سرخ کردنی داغ قرار داشته باشند.

پس از خارج کردن از روغن باید آنها را روی حوله کاغذی مخصوص قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود.

طرز تهیه کورن داگ پنیری با فیلم و تصویر Corn dog cheese

فوت و فن های تهیه و طبخ کورن داگ پنیری

1. برای تهیه کورن داگ پنیری دقیقا دستور و مراحل بالا را اجرا کنید اما قبل از اینکه هات داگ های چوبی را در مایه کورن داگ بغلتانید، ابتدا آنها را در 200 گرم پنیر پیتزای ریز رنده شده بغلطانید و به مدت 20 دقیقه در فریزر نگهداری کنید.

2. کورن داگ های پنیری را پس از آماده سازی در ظرف پیرکس بچینید و همراه با سس قرمز، سس مایونز یا هر نوع سس مورد علاقه تان، به عنوان یک میان وعده میل کنید.

3. ریختن مقدار بسیار کمی شکر در مواد اولیه کورن داگ پنیری، نه تنها باعث شیرین شدن آن نمی‌شود بلکه باعث می‌شود کورن داگ‌ها پس از سرخ شدن، خوشرنگ شوند.

4. شما عزیزان برای تهیه کورن داگ با پنیر به یک خمیر نازک تهیه شده از آرد ذرت احتیاج دارید تا بتوانید هات داگ ها را در آن بغلتانید و سرخ کنید. این خمیر در حین سرخ کردن خود به خود پف می کند و پوک و خوشمزه می شود.

5. کورن داگ جزء غذاهای آمریکایی است و زمان آماده سازی مواد اولیه حدودا 20 دقیقه می باشد و زمان پخت و تهیه آن در حدود بیست دقیقه میباشد .

طرز تهیه کورن داگ پنیری با فیلم و تصویر Corn dog cheese

طرز تهیه کورن داگ پنیری با فیلم

طرز تهیه کورن داگ پنیری با فیلم را در ادامه این بخش از سایت سماتک قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجه و رضایت شما قرار بگیرد و بتوانید یک میان وعده بسیار لذیذ و خوشمزه را برای خانواده تهیه کنید که خیلی هم راحت و آسان تهیه می‌شود. کورن داگ پنیری در واقع یک عصرانه آمریکایی است که در حدود دو قرن پیش ابداع شده است و امروزه در همه جای دنیا تهیه و سرو می شود و علاقه مندان زیادی دارد. برخی از آشپزان دنیا آن را کاملا بدون شکر تهیه می کنند و عده ای هم مقدار کمی شکر به مواد اولیه کورن داگ پنیری اضافه می کنند. اما باید بدانید که کورن داگ پنیری اصل با اضافه کردن مقدار کمی شکر در مواد اولیه تهیه می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو