روش های طبیعی برای نرم و مرطوب شدن موها

روش های طبیعی برای نرم و مرطوب شدن موها


منبع: زیبامون

167

1398/6/11

23:49


برای آشنایی با روش های طبیعی برای نرم و مرطوب شدن موها در ادامه با زیبامون همراه باشید.

روش های طبیعی برای نرم و مرطوب شدن موها

هرچه موها سالم تر باشند، درخشش و زیبایی بیشتری خواهند داشت و بعد از حالت دادن یا رنگ کردن موها، جلوه و درخشش مو چندین برابر بیشتر خواهد شد. اما اگر موها به هر دلیلی آسیب دیده و خشک باشند، نه تنها زیبایی و درخشش طبیعی موها از بین میره بلکه هر اقدامی بر روی موها باعث میشه تا موها خشک تر و آسیب پذیرتر شده و حالت نازیبایی داشته باشند.

برای اینکه از آسیب دیدن موها جلوگیری کنید و یا اینکه موهای آسیب دیده خودتون رو درمان کنید بهتره با استفاده از روش های طبیعی و آسان، رطوبت مورد نیاز موها رو تامین کرده و از این طریق موهایی نرم، مرطوب و درخشان داشته باشید. در ادامه با زیبامون همراه باشید و با روش های طبیعی برای نرم و مرطوب شدن موها بیشتر آشنا شوید.

 

چرا باید موها را مرطوب کرد؟

مرطوب کردن موها یکی از اقدامات ضروری برای مراقبت از موهاست. زیرا رطوبت طبیعی موها با توجه به تغییر فصل تغییر میکنه و با سرد شدن هوا موها خشک تر و آسیب پذیرتر خواهند شد. پس لازمه با شروع فصل جدید، اقدامات جدیدی هم برای مراقبت از موهاتون در نظر بگیرید تا از آسیب دیدن موها جلوگیری کنید.

 

موهای نرم و صاف

 

چه چیزهایی باعث خشک شدن موها می شوند؟

از عواملی که باعث خشک شدن موها می شوند میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1. پوست سر به اندازه کافی چربی تولید نمیکند.

2. استفاده از ابزارهای گرم شونده مثل اُتو مو، سشوار و ... برای حالت دادن و استایل کردن موها

3. رنگ کردن مو با مواد شیمیایی

4. شست و شوی بیش از حد موها

5. به طور منظم از نرم کننده مو استفاده نمی کنید.

6. قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، آب کلر دار، آب شور و ...

7. استفاده از شانه و برس های بی کیفیت

اگر به هر دلیلی موهاتون خشک و آسیب دیده شده اند، میتونید با استفاده از روش های خانگی و مواد طبیعی این آسیب دیدگی رو برطرف کنید و دوباره موهایی مرطوب و نرم داشته باشید.

 

روش های طبیعی برای مرطوب و نرم کردن موها

 

روغن نارگیل

 

روغن نارگیل

 

روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی با خاصیت نرم کنندگی فوق العاده برای موهاست و استفاده از این روغن برای موها باعث میشه تا پروتئین تارهای مو بعد از هربار شست و شو از بین نرود و موها همچنان نرم و مرطوب خواهند ماند.

برای استفاده از این روش باید مقداری روغن نارگیل خالص و طبیعی رو متناسب با اندازه و حجم موهاتون تهیه کنید. این روغن رو کمی گرم کرده و سپس روی موها و پوست سر ماساژ دهید. یک ساعت صبر کنید و بعد موها رو با آب گرم و نرم کننده بشویید. استفاده منظم از این روش به مدت 1 تا 2 بار در هفته کمک میکنه تا موهایی نرم و مرطوب داشته باشید.

 

موز و روغن زیتون

 

موز و روغن زیتون

 

موز و روغن زیتون هر دو دارای خاصیت مرطوب کنندگی هستند و ترکیب این 2 ماده طبیعی تا هم آبرسانی خوبی برای موها ایجاد بشه و هم اینکه موهایی نرم و مرطوب خواهید داشت.

برای استفاده از این روش به 1عدد موز له شده و 2 قاشق روغن زیتون طبیعی و خالص نیاز داریم. این مواد رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید. موها رو خیس و مرطوب کرده و سپس این ترکیب رو بر روی موها و پوست سر بمالید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعد موها رو آب گرم بشویید. این روش رو یک بار در هفته تکرار کنید.

 

روغن دانه کدو و عسل

 

روغن دانه کدو و عسل

 

عسل یک مرطوب کننده عالی هم برای پوست و هم برای موهاست و به همین دلیل در فرمولاسیون محصولات نرم کننده مو مورد استفاده قرار می گیره. روغن دانه کدو تنبل هم به جلوگیری از ریزش موها کمک میکنه.

برای استفاده از این روش به 1 قاشق روغن دانه کدو، 2 قاشق عسل و 2 قاشق روغن نارگیل نیاز داریم. تمام این مواد طبیعی رو با همدیگه ترکیب کنید. موهاتون رو خیس کرده و این مواد رو بر روی موها بمالید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعد موهاتون رو با یک شامپوی ملایم شست و شو بدید. بهتره این روش رو 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

 

تخم مرغ و روغن زیتون

 

تخم مرغ و روغن زیتون

 

روغن زیتون نه تنها خاصیت مرطوب کنندگی برای موها داره بلکه باعث تقویت موها هم میشه و یکی از بهترین مواد طبیعی و در دسترس برای درمان موهای خشک و آسیب دیده هست. تخم مرغ نیز دارای چربی ها و پروتئین هایی هست که کمک میکنه تا موها مرطوب و نرم شوند.

برای استفاده از این روش به یک تخم مرغ خام و 2 قاشق روغن زیتون نیاز داریم. تخم مرغ رو بشکنید و خوب هم بزنید و سپس 2 قاشق روغن زیتون به آن اضافه کرد و به خوبی مخلوط کنید. این مخلوط رو بر روی پوست و موی سر بمالید و موهاتون رو به مدت 1 ساعت با یک حوله بپوشانید. بعد از گذشت این مدت زمان موها رو با شامپوی ملایم بشویید و نرم کننده بزنید. این روش رو 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

موهای نرم و صاف - روش برطرف کردن وزی و خشکی مو

صاف کردن موها را بدون آسیب انجام دهید

زیبایی مو با روغنهای طبیعی

10 درمان عالی و قطعی برای موهای خشک و وز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو