کلاژن تراپی مو چیست ؟ | کلاژن تراپی مو در خانه و آرایشگاه

منبع: زیبامون

157

1400/2/13

18:01


در این بخش از زیبامون اطلاعات کامل و خوبی رو در رابطه با کلاژن تراپی موها کسب خواهید کرد.

کلاژن تراپی مو چیست ؟ | کلاژن تراپی مو در خانه و آرایشگاه

کلاژن (Collagen) فراوان ترین پروتئین در بدن هست که برخی از اعضای مهم بدن ما مثل عضلات ، رباط و پوست رو تشکیل میده. اگرچه کلاژن تاثیر خوبی در تقویت استخوان و بهبود قابلیت ارتجاعی و سلامت پوست داره اما جالبه بدونید برای بهبود سلامت مو هم مفید هست و به همین دلیل کلاژن تراپی موها به یکی از اقدامات پرطرفدار برای حفظ سلامت و زیبایی موها تبدیل شده است.

اگه قصد دارید با استفاده از روش های موثر و مفید به تقویت موها بپردازید و اقداماتی رو برای حفظ سلامت مو و برطرف کردن مشکلات مو انجام بدید ، بهتون پیشنهاد می کنیم کلاژن تراپی موها رو هم مورد بررسی قرار بدید. در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و اطلاعات دقیق و خوبی رو در رابطه با کلاژن تراپی مو کسب کنید.

 

حتما بخوانید: ماسک مو عالی و خانگی برای انواع مشکلات مو + دستور ساخت

 

کلاژن تراپی مو چیست؟

اگه قصد دارید سلامت موها رو بهبود ببخشید لازمه از روش های درمانی یا محصولات مراقبت از مو که حاوی کلاژن هستند استفاده کنید. زیرا با افزایش سن تولدی کلاژن در بدن کاهش پیدا میکنه و کلاژن تراپی میتونه کلاژن مورد نیاز موها رو به بهترین شکل ممکن تامین کنه.

در واقع کلاژن میتونه پوست سر رو احیا کنه ، درخشش موها رو افزایش بده و وز شدگی موها رو کم کنه. در واقع کلاژن تراپی موها فرآیندی مثل بوتاکس مو هست که با استفاده از محصولات حاوی کلاژن انجام میگیره و این تاثیرات رو بر روی موها ایجاد میکنه:

 

1. کلاژن تراپی تاثیر خیلی خوبی در بهبود سلامت پوست سر داره و با تقویت پوست سر کمک میکنه تا محصولات نرم کننده مو و مراقبت از مو بهتر جذب پوست سر بشن. علاوه بر این تاثیر خیلی خوبی هم در از بین بردن وز شدگی موها داره و باعث میشه تا موهایی فوق العاده نرم و قابل کنترل داشته باشید. 

 

2. مو از پروتئین تشکیل شده و کلاژن برای ساخت پروتئین مو ضروری هست. بنابراین کلاژن تراپی میتونه بسیاری از مشکلات مو از جمله موخوره ، شکنندگی ، خشکی مو ، نازک شدن مو و غیره رو برطرف کنه.

 

3. کلاژن تراپی میتونه به عنوان یک درمان پیش گیری کننده عمل کنه و مانع از ایجاد بسیاری از مشکلات برای موها بشه. 

 

4. کلاژن تراپی یک درمان کاملا مطمئن و بدون فرمالدئید هست که میتونه مشکلات مو رو بدون تحریک شدن پوست سر و مو به خوبی برطرف کنه.

 

5. با کلاژن تراپی نه تنها در کوتاه مدت ، بلکه در بلند مدت هم سلامت موها بهبود پیدا میکنه. یعنی هرچه بیشتر از این روش درمانی استفاده کنید ، در آینده با مشکلات کمتری برای مو مواجه خواهید شد.

 

6. کلاژن تراپی تاثیر خیلی خوبی در برطرف شدن سفیدی زود رس موها داره و از ایجاد موخوره و شکنندگی مو هم جلوگیری میکنه.

 

موهای بلند و درخشان

 

حتما بخوانید: اولاپلکس چیست + قیمت اولاپکس و معرفی انواع اولاپلکس

 

کلاژن تراپی مو چگونه انجام میشود | کلاژن تراپی مو در آرایشگاه

کلاژن تراپی موها دارای یک فرآیند ساده هست که معمولا در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی به مراجعه کنندگان ارائه میشه. این روش نیاز به دستگاه و ابزار مخصوصی نداره و فقط با استفاده از یک شامپو مخصوص که با نام شامپو کلاژن شناخته میشه ، انجام میگیره. این شامپو با کلاژن بالایی غنی شده و کلاژن مورد نیاز موها رو تامین میکنه. 

شامپو کلاژن معمولا بدون فرمالدئید هست و باعث تحریک پوست سر نمیشه و هیچ آسیبی رو هم برای سلامت مو و بدن به همراه نداره.  

برای انجام کلاژن تراپی مو در آرایشگاه ابتدا موها با شامپو شست و شو داده میشه تا کوتیکول مو باز بشه. سپس شامپو کلاژن از کف سر بر روی تارهای مو ریخته میشه و با ماساژ دادن این محصول رو به تمام قسمت های مو آغشته می کنن. برای اینکه کلاژن تراپی بیشترین و بهترین اثر رو بر روی موها داشته باشه لازمه مواد کلاژن تراپی چیزی در حدود 20 تا 90 دقیقه روی موها بمونن .

برخی از آرایشگران قبل از خشک کردن مو و یا اتو کشیدن مو ، مواد کلاژن تراپی رو شست و شو میدن اما برخی از آرایشگران اجازه میدن مواد کلاژن تراپی روی موها بمونه و بعد روی موها اتو مو یا سشوار میکشند تا مواد کلاژن تراپی مو به خوبی به عمق موها نفوذ کنه. (این مورد به نوع مواد کلاژن تراپی هم بستگی داره).

تاثیر کلاژن تراپی بلافاصله روی موها قابل مشاهده هست و تاثیر ان چیزی حدود 2 تا 4 ماه ماندگاری داره. بهتره برای افزایش ماندگاری کلاژن تراپی مو ، حتما موهاتون رو با شامپو بدون سولفات بشویید و از ماسک مو و نرم کننده مناسب هم استفاده کنید تا زیبایی و درخشش موها برای مدت زمان بیشتری حفظ بشه.

 

کلاژن تراپی مو

 

حتما بخوانید: روش های ساده برای سم زدایی و دتاکس موی سر

 

کلاژن تراپی مو در خانه

شما میتونید کلاژن تراپی مو رو در خانه هم انجام بدید. برای این منظور بهتره مواد کلاژن تراپی رو از فروشگاه های معتبر تهیه کنید و با توجه به دستورالعملی که بر روی بسته بندی محصول وجود داره ، کلاژن تراپی موها رو در خانه انجام بدید. البته بهتره موادی رو برای کلاژن تراپی موها در خانه انتخاب کنید که نیازی به اتو کشی حرفه ای نداشته باشند.

علاوه بر این میتونید از ترکیب 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل به همراه 1 قاشق غذا خوری کلاژن هیدرولیز شده ( hydrolyzed collagen) و 2 قاشق آب برای کلاژن تراپی موها در خانه استفاده کنید. 

ابتدا کلاژن هیدرولیز شده رو در آب حل کنید و سپس به ترکیب روغن ها اضافه کنید. این ترکیب رو به تمام قسمت های مو آغشته کنید و اجازه بدید به مدت 1 ساعت روی موها بمونه و بعد موهاتون رو با آب ولرم بشویید و آبکشی کنید.

 

حتما بخوانید: پروتئین تراپی مو، ماسک موی پروتئینه خانگی

 

سخن آخر

کلاژن تراپی موها یکی از روشهای موثر برای حفظ سلامت و زیبایی موهاست که کمک میکنه تا بسیاری از مشکلات مربوط به موها مثل مو خوره ، شکنندگی موها ، وز شدگی مو و خشکی مو برطرف بشه و موهایی فوق العاده نرم ، درخشان و زیبا داشته باشید. از انجایی که برای کلاژن تراپی موها از محصولات بی خطر استفاده میشه این روش جز روش های درمانی ایمن و کم خطر برای مو محسوب میشه و میتونه به راحتی موهایی شاداب و درخشان رو به وجود بیاره.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو