بهترین شامپو برای موهای خشک و وز چیست؟ [ایرانی و خارجی]

بهترین شامپو برای موهای خشک و وز چیست؟ [ایرانی و خارجی]


منبع: زیبامون

383

1399/7/7

14:32


در این بخش از زیبامون هم با بهترین شامپوها برای موهای خشک و وز آشنا بشید و هم نکات مربوط به انتخاب شامپوی مناسب برای موهای خشک رو یاد بگیرید.

بهترین شامپو برای موهای خشک و وز چیست؟ [ایرانی و خارجی]

اگر از خشکی و وز شدن موهاتون خسته شدید بهتره برای خلاص شدن از این مشکل، تغییراتی رو در روال مراقبت از موهاتون ایجاد کنید. اولین اقدامی که برای ایجاد این تغییر باید انجام بدید این هست که شامپوی مناسبی متناسب با شرایط و ویژگی‌های موهاتون تهیه کنید و مورد استفاده قرار بدید. مطمئن باشید این تغییر در نوع شامپو میتونه تاثیر خیلی خوبی در برطرف کردن خشکی و وز شدگی موها داشته باشه و به تدریج باعث میشه تا به موهایی نرم، ابریشمی و زیبا دست پیدا کنید.

شامپویی که برای موهای خشک و وز مورد استفاده قرار میگیره، نباید فقط به منظور تمیز کردن موها باشه! بلکه این شامپو باید تارهای مو رو از داخل با تغذیه و نرم کنندگی مناسب، تقویت کنه. علاوه بر این انتخاب یک شامپو با فرمولاسیون نامناسب برای موهای خشک هم میتونه به سادگی باعث بدتر شدن شرایط موها بشه! بنابراین انتخاب شامپو جز موضوعاتی هست که برای موهای خشک و وز، از اهمیت بسیار بالایی برخورداره!

اگر قصد دارید بهترین شامپو رو برای موهای خشک و وز تهیه کنید، لازمه ابتدا با نکات و توصیه‌های لازم و ضروی برای انتخاب شامپو مخصوص موهای خشک آشنا باشید و بعد بهترین و مناسبترین شامپوهای ایرانی و خارجی برای موهای خشک رو بشناسید و سپس بهترین و مناسبترین شامپو رو برای مقابله با وضعیت خشکی و وز شدگی موهاتون تهیه کرده و مورد استفاده قرار بدید.

ما در این بخش از زیبامون دات کام تمام اطلاعاتی رو که لازم هست در رابطه با بهترین شامپو برای موهای خشک و وز داشته باشید رو در اختیارتون قرار دادیم. با ما همراه باشید و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

 

معرفی بهترین شامچو خارجی برای موهای خشک و وز

 

شامپو بایو (Bio)، شامپو طبیعی برای موهای خشک

نام محصول: Bio Renew Hydrate Coconut Milk Shampoo

این شامپو حاوی ترکیبات طبیعی و گیاهی هست که به عنوان یک شامپو هیدارته کننده و آبرسان برای موها پرحجم و سنگین و دارای خاصیت مرطوب کننده،  شناخته شده هست. این شامپو با عصار نارگیل و آلوئه ورا ساخته شده و بالاترین سطح نرم کنندگی رو به خودش اختصاص داده و بعد از شستن موهای خشک و وز با این شامپو خیلی سریع متوجه نرم و مرطوب شدن موها خواهید شد.

 

شامپو بایو برای مو خشک

 

شامپو پتال فرش (Petal Fresh)، برای موهای خشک و فر

نام محصول: Petal Fresh Grape Seed & Olive Hair Shampoo

شامپو فتال فرش، یکی از شامپوهای خارجی (محصول آمریکا) هست که دارای اثر تقویت کنندگی، مرطوب کنندگ و آبرسانی برای موهای خشک بوده و به دلیل استفاده از ویتامین E، عصاره هسته انگور و روغن زیتون در آن، تاثیر خوبی در ایجاد درخشش، نرمی و لطافت برای موها داره. این شامپو غنی از انتی اکسیدان، روغنهای ضروری و کاملا گیاهی هست و جز شامپوهای بدون پارابن، فتالات و گلوتن هست.

قیمت شامپو پتال فرش در داروخانه‌ها و سایتهای فروش اینترنتی ایران چیزی در حدود 100 تا 110 هزار تومان هست.

 

شامپو پتال فرش برای موهای خشک

 

شامپو استایکس (STYX)، بهترین شامپو برای موهای سوخته و رنگ شده

اگر موهاتون در اثر رنگ یا دکلره شدن بسیار خشک، خشن، آسیب دیده و سوخته شده است، میتونید از شامپو استایکس که مخصوص موهای رنگ شده و سوخته طراحی و تولید شده استفاده کنید. این شامپو حاوی عصاره انار هست، بسیار ملایم بوده، موجب تثبیت رنگ مو میشه و آسیب موها رو به حداقل میرسونه. پرو ویتامین B5، جنسینگ و کراتین در این شامپو، باعث شادابی، نرم و درخشان شدن موهای خشک میشه و برای رفع موخوره مو هم بسیار موثره.

 

شامپو استایکس

 

شامپو داو (Dove) برای موهای خشک

نام محصول: Dove Oil Care For Frizzy and Dry Hair Shampoo

شامپو داو، یک شامپوی نرم کننده، تقویت کننده و لطافت بخش برای موهای خشک هست و میتونه یکی از شامپوهای عالی برای تمیز کردن مو و استفاده روزمره باشه.

 

شامچو داو برای مو خشک

 

بهترین شامپو ایرانی برای مو وز و خشک

 

شامپو فولیکا برای موهای خشک

نام محصول: Fulica Nourishing And Hydrating Shampoo For Dry And Damaged Hair

شامپو فولیکا یکی از شامپوهای ترمیم کننده ایرانی هست که برای موهای آسیب دیده و خشک انتخاب مناسبی خواهد بود. این شامپو حاوی عصار جو دوسر و شیا باتر هست و از مواد نرم کننده و کراتین هم در تولید آن استفاده شده است. استفاده از این شامپو باعث ترمیم ساقه مو میشه و از پیچ خوردگی موها هم جلوگیری میکنه.

 

شامپو فولیکا برای مو خشک

 

شامپو کراتینه آبرسان هرباسنس

نام محصول: Ardene Hereba Sense Nutritious Kreatin Shampoo

شامپو کراتینه آبرسان هرباسنس از برند آردن، یکی از شامپوهای ایرانی با خاصیت تقویت کننده برای موهای خشک و آسیب دیده هست، حاوی ویتامین e بوده و میتونه نرمی و لطافت خوبی رو برای موهای آسیب دیده و شکننده به وجود بیاره.

 

شامچو هرباسنس برای موی خشک

 

شامپو سبوس برنج ایروکس

نام محصول: Rice Extract Shampoo irox 

شامپو سبوس برنج آیروکس، یک شامپوی تقویت کننده و نرم کننده برای استفاده روزانه موهای خشک، رنگ شده و آسیب دیده هست. این شامپو علاوه بر عصاره سبوس برنج، روغن جوجوبا و عصاره بید کانادایی، حاوی ویتامین E و B نیز هست و تاثیر خوبی در مرطوب نگه داشتن پوست و موی سر داره و باعث استحکام ریشه مو میشه.

 

شامپو ایروکس برای مو خشک

 

حتما بخوانید: آموزش درست کردن شامپو در خانه

 

چگونه یک شامپوی مناسب برای موهای خشک و وز انتخاب کنیم؟

عوامل مختلفی مثل کمبود رطوبت، درمان‌های شیمیایی برای مو، حالت دهی بیش از حد موها، رطوبت و غیره ممکن هست کوتیکول موها رو مختل کنند و باعث خشکی و وز شدن مو بشن. این مشکل زمانی که موها رو با شامپوی حاوی سولفات و پارابن میشویید خیلی بیشتر میشه و به همین دلیل هست که بعد از شستن مو، مشکلات مربوبط به خشکی موها بیشتر میشه!

در زمانهای بسیار دور که هنوز شامپوهای شیمیایی وجود نداشت، تمام افراد از ترکیبات گیاهی برای تمیز کردن موهاشون استفاده میکردند. این ترکیبات گیاهی میتونستن مواد مغذی و مورد نیاز پوست و موی سر رو تامین کنند و مانع از ایجاد خشکی موها بشن!

بنابراین بهترین پیشنهاد برای افرادی که دارای موهای خشک و وز هستند، این هست که از شامپوهایی با ترکیبات گیاهی که فاقد مواد شیمیایی مثل سولفات و پارابن هستند، استفاده کنند. علاوه بر این شامپوی مناسب برای موهای خشک و وز باید یک لایه از مواد آبرسان و محافظ رو به کوتیکولهای آسیب دیده مو وارد کنند تا از این طریق، شرایط کوتیکول مو به حالت ایده آل برگرده.

نکته دیگه ای که در رابطه با انتخاب شامپوی مناسب برای موهای خشم و وز وجود داره این هست که شامپوی شما باید مقدار PH کمی داشته باشه تا باعث ایجاد اختلال در PH پوست سر نشه!

 

موهای خشک

 

حتما بخوانیدتقویت مو - ماسک هایی برای موهای خشک و شکننده

 

بهترین شامپو برای موهای وز و خشک دارای چه ترکیباتی هست؟

وقتی موهای خشکی دارید، باید به دنبال شامپوهایی باشید که حاوی ترکیبات آلی هستند. روغنهای طبیعی، ویتامین‌های مغذی، عصاره‌های گیاهی، روغنهای اساسی، کراتین و سایر پروتئینها، از جمله مواد و ترکیبات اصلی هستند که باید در شامپوی مناسب برای موهای خشک و وز وجود داشته باشند.

از ترکیبات گیاهی که باید در بهترین شامپو برای موهای وز و مجعد وجود داشته باشه میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

  • آلوئه ورا: دارای خاصیت پاک کنندگی و ترمیم موهای آسیب دیده و خشک و خاصیت آرام بخش برای پوست سر هست.

 

  • پروتئین شیر: شامپوهای حاوی پروتئین شیر ضمن جلوگیری از ریزش مو باعث تقویت فولیکولهای مو میشن و تاثیر خوبی در ترمیم و بازسازی کوتیکول آسیب دیده دارند و جز بهترین انتخابها برای موهای دارای موخوره نیز هستند.

 

  • شیکاکای (Shikakai): شیکاکای یک گیاه بسیار مفید برای مو هست که زنان هندی از زمانهای قدیم مورد استفاده قرار میدادن و میشه گفت این گیاه، راز زیبایی و درخشان بودن موهای زنان هند هست. شیکاکای موها رو از ریشه تغذیه میکنه و درخشش قابل توجهی رو برای مو به وجود میاره. این گیاه تاثیر خوبی در کنترل شکستگی مو داره و به طور طبیعی موها رو نرم و صاف میکنه.

 

  • عصاره نارگیل: شامپوهای حاوی عصاره نارگیل، سرشار از ویتامین E هستند و به طور استثانی باعث تقویت شدن موها میشن. این ماده موهای شما رو نرم و براق میکنه و تاثیر خوبی در برطرف کردن خشکی پوست و موی سر داره.

 

  • سرکه سیب: شامپو حاوی سرکه سیب به حفظ رطوبت مو کمک میکنه، از شکستکی و ایجاد موخوره جلوگیری میکنه، به طور موثری آلودگیها رو از پوست و موی سر پاک میکنه، PH پوست سر رو متعادل میکنه و یک انتخاب خوب برای پوست سر خشک و خارش دار هست.

 

انتخاب شامپو مناسب

 

شامپو بدون سولفات برای موهای خشک

شامپوهای بدون سولفات، شامپوهایی هستند که با مواد پاک کننده ملایم فرموله شدن و حاوی ترکیبات مرطوب کننده مانند روغن آرگان و کراتین غنی از انتی اکسیدان هستند که برای ترمیم موهای آسیب دیده و خشک انتخاب مناسبی خواهند بود و بهترین شامپو برای موهای خشک و فر هستند.

شامپوی بدون سولفات بر پایه ژل که حاوی مواد نرم کننده عمیق مثل پراکسی (precaxi) و کاملین (cameline) ساخته شدند که تاثیر خوبی در مرطوب و براق کردن موها دارند. 

شامپوهای بدون سولفات که با ترکیبات کراتینه ساخته شدند، باعث تغذیه رسانی از ریشه تا نوک مو میشن و برای از بین بردن موخوره، نرم کردن موهای خشک و ایجاد بافت ابریشمی و براق برای مو بسیار مناسب خواهند بود.

این شامپوها معمولا حاوی پانتنول (panthenol) یا ویتامین B5 نیز هستند که باعث حفاظت از مو در برابر اثرات خشک و خشن کننده رادیکالهای آزاد میشن و از وز شدن موها جلوگیری خواهند کرد. 

 

حتما بخوانید: درمان های خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده

 

شامپو آبرسان و مرطوب کننده برای موهای خشک

موهای خشک بیشتر در معرض ایجاد موخوره، ریزش و شکنندگی قرار دارند، به همین دلیل هست که توصیه میشه، شامپویی که برای موهای خشک و وز مورد استفاده قرار میگیره باید حتما دارای خاصیت آبرسان و مرطوب کننده یا دارای روغن باشه. این مدل شامپوها میتونن به راحتی رطوبت تارهای مو رو تامین کنند و معمولا برای مقابله با خشکی و وز شدن موها طراحی شدند.

از بهترین ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده که در شامپوها مورد استفاده قرار میگیره میتونیم به ترکیبات زیر اشاره کنیم:

 

  • روغن ماکادمیا (Macadamia Oil)
  • سیلیکون (Silicon)
  • شیا باتر (Shea Butter)
  • میوه‌های مثل توت فرنگی، انگور، پاپایا

 

چگونه از شامپو برای موهای خشک و وز استفاده کنیم؟

به طور کلی، توصیه میشه اگه دارای موهای خشک و وز هستید، بیشتر از 2 بار در هفته، موهای خودتون رو با شامپو نشویید. اگر موهاتون به شدت آسیب دیده و خشک هست بهتره در صورت نیاز، شستن موها با شامپو رو فقط به یک بار در هفته محدود کنید.

اگر احساس کردید موهاتون بعد از هر بار شست و شو حالت خشک پیدا میکنه، بهتره که تعداد دفعات استفاده از شامپو رو کم کنید اما اگر موهاتون بعد از شامپو زدن شرایط نرمال و عادی داره، میتونید از دفعات بیشتری برای شستن مو با شامپو استفاده کنید.

 

شستن مو با شامپو

 

حتما بخوانید: موهای نرم و صاف - روش برطرف کردن وزی و خشکی مو

 

سخن آخر

انتخاب یک شامپوی مناسب با شرایط و ویژگی‌های مو، تاثیر خیلی خوبی در حفظ سلامت، شادابی، نرمی و لطافت موها داره و کمک میکنه تا مشکلات مو به حداقل برسه! بنابراین قبل از اینکه به سراغ خرید شامپو بروید، ابتدا شرایط مو، سلامتی و نیاز موها رو مورد بررسی قرار بدید و بعد با توجه به این ویژگی‌ها، بهترین و مناسبترین شامپو رو برای تمیز کردن موها و همچنین تقویت، رطوبت رسانی و نرم و درخشان کردن موها انتخاب کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو