این اشتباهات روزانه موها را پیر می کنند!

این اشتباهات روزانه موها را پیر می کنند!


منبع: زیبامون

265

1398/6/5

18:18


در ادامه با زیبامون همراه باشید و با اشتباهات روزانه ای که باعث پیر شدن موها می شوند آشنا شوید و از تکرار این اشتباهات جلوگیری کنید!

این اشتباهات روزانه موها را پیر می کنند!

همه ما روزانه کارهایی رو برای حفظ زیبایی و سلامت موهایمان انجام میدهیم اما گاهی ممکن است این کارها فقط باعث آسیب دیدن موها بشه و در صورت تکرار آن، ممکنه خیلی زود با ریزش مو، آسیب دیدگی موها، از بین رفتن درخشش مو و حتی پیر شدن موها مواجه بشید!

برای اینکه زیبایی و سلامت موها به بهترین شکل ممکن حفظ بشه لازم هست با برخی از اشتباهات روزانه در رابطه با مراقبت از موها آشنا بشید و با عدم تکرار این اشتباهات، بهترین و مناسب ترین مراقبت رو از موهایتان داشته باشید. در این بخش از زیبامون با اشتباهات روزانه مربوط به مراقبت ازموها آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

 

استفاده از شانه نامناسب برای مو

 

شانه مو

 

شانه های پلاستیکی یکی از بدترین مدل های شانه هستند و نباید از این سبک از شانه ها برای مو استفاده کرد! پلاستیک به راحتی در لابه لای موها گیر میکنه و باعث افزایش ریزش مو و آسیب دیدگی موها میشه. بهترین مدل شانه و برس مو، شانه های چوبی و یا برس هایی هستند که از موی گراز ساخته شده اند. 

 

شستن موها به صورت روزانه

 

شستن مو

 

شستن روزانه موها یکی دیگه از اشتباهاتی هست که باعث پیر شدن مو و آسیب دیدن موها میشه. بهترین توصیه این هست که موها رو 2 تا 3 بار در هفته شست و شو بدید و از یک شامپوی ملایم برای این کار استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از شامپوهای بدون سولفات هم تاثیر خیلی خوبی در مراقبت از مو در برابر خشک شدن داره و کمک میکنه تا موهای سالم تری دشات هباشید.

 

کشیدن و بستن موها در پشت سر

 

بستن موها به شکل دم اسبی

 

اگرچه مدل موی دم اسبی یکی از راحت ترین مدل موها برای خانوم هاست اما این مدل مو مضرات خیلی زیادی برای موها به همراه داره. هنگامی که موها خیلی محکم در پشت سر به شکل دم اسبی بسته می شوند، فشار زیادی به فولیکول های مو وارد میشه و باعث ریزش موها میشه. پس بهتره این مدل مو رو خیلی کم استفاده کنید و در عوض موهاتون رو رها بگذارید و یا با استفاده از کلیپس به صورت شل جمع کنید.

 

استفاده زیاد از شامپو خشک

 

شامپو خشک

 

شامپو خشک اگرچه خیلی سریع میتونه چربی موها رو بطرف کنه اما یکی از بدترین محصولات برای مو هست و باعث بسته شدن منافذ پوست سر میشه و به همین دلیل توصیه میشه استفاده از شامپو خشک رو محدود کنیدو فقط در مواقع ضروری از این محصول استفاده کنید. 

 

استفاده از محصولات سنگین و چسبناک برای مدل دادن به موها

 

موس مو

 

استفاده از محصولات سنگین و چسبناک یکی دیگه از اشتباهاتی هست که باعث آسیب دیدن موها میشه و به تدریج سلامت و زیبایی موها رو از بین میبره. استفاده از موس مو و محصولات سبک تر که دارای حاصیت نرم کنندگی و تقویت کنندگی برای مو هستند میتونن جایگزین بهتری برای این محصولات چسبناک و مضر باشند.

 

گذراندن مدت زمان طولانی در زیر نور خورشید

 

دختری در زیر نور خورشید

 

موها نیز به اندازه پوست صورت باید در برابر نور خورشید محافظت شوند تا آسیب کمتری به موها وارد شود. اشعه های نور خروشید خیلی سریع و راحت تارهای مو رو خشک میکنه و باعث تغییر در رنگ موها میشه. بهترین کار این هست که در روزهای آفتابی و زمان هایی که قرار هست مدت زمان طولانی در بیرون از منزل و زیر نور افتاب باشید حتما از یک پوشش مناسب مثل کلاه یا روسری برای محافظت از موها استفاده کنید.

 

استفاده روزانه از ابزارهای حرارتی برای حالت دادن به موها

 

ابزارهای حرارتی برای مو

 

اگر عادت داردی هر روز با استفاده از سشوار یا اتومو موهاتون رو حالت دار یا صاف کنید باید گفت که خیلی زود موهایتان آسیب دیده و پیر خواهند شد و به تدریج با افزایش سن، رطوبت، نرمی و سلامت خودشون رو از دست خواهند داد! این ابزارهای گرم شونده باعث خشک و شکننده شدن موها میشن و توصیه میشه خیلی کم و محدود از این وسایل استفاده کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

مراقبت از مو - 8 نکته حرفه ای برای موهای درخشان و سالم

مراقبت از مو - بهترین توصیه ها برای زیبایی مو در زمستان

10 قانون مهم مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

توصیه های مراقبت از مو در فصل تابستان

مراقبت از مو - درمان ریزش مو با روش PRP

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو