مواد غذایی برای لاغر شدن صورت , مواد غذایی برای لاغر شدن شکم , بهترین مواد غذایی برای لاغر شدن

همانطور که می دانید یکی از بهترین روش های لاغری، استفاده از مواد غذایی است. اما کدام مواد غذایی برای کاهش وزن مناسب هستند؟

اکثر متخصصان تغذیه برای مراجعه کنندکان خود، فهرستی از مواد غذایی برای لاغر شدن تهیه می کنند البته این فهرست برای همه متخصصان یکسان نیست اما با یک جمع بندی می توان دریافت که بهترین غذاهایی برای لاغر شدن کدام ها هستند.. ما در این بخش از سایت پارسی نو خوراکی هایی برای کاهش وزن را به شما عزیزان معرفی می کنیم.


۸ نوع از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن

هیچ غذای جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد اما غذاهای خاصی هستند که برای کاهش وزن بسیار مناسب هستند.

بسیاری از غذاهای رژیمی چند ویژگی مشترک دارند:

  • فیبر زیاد: باعث می شود احساس گرسنگی نداشته باشید
  • چگالی انرژی کم: به این معنی که شما می توانید یک غذای مناسب که کالری کمی دارد را میل کنید.

برای دستیابی به هدف کاهش وزن، باید غذاهای کم چربی را در برنامه رژیم غذایی خود بگنجانید. خوردن این غذاها می تواند برای لاغر شدن و کاهش وزن به شما کمک کند.

  1. آوکادو یکی از بهترین مواد غذایی برای لاغر شدن

غذاهایی برای لاغر شدن سریع , چه غذاهایی برای لاغر شدن مفید است , چه غذاهایی برای لاغر شدن مناسب است

در یک مطالعه ای که در مجله تغذیه انجام شد، مشخص شد که افرادی که آوکادو می خورند، BMI، وزن و دور کمر کمتری دارند.


  1. تخم مرغ یکی از غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

غذاهای برای کاهش وزن , غذایی برای کاهش وزن , چه غذاهایی برای کاهش وزن مناسب است

تخم مرغ دارای پروتئین زیاد و مواد مغذی ضروری مانند ویتامین D و کولین است. خوردن تخم مرغ در طول روز به دلیل پروتئین زیاد باعث می شود انرژی زیادی در بدن ذخیره شود. خوردن صبحانه حاوی پروتئین موجب کاهش وزن می شود، زیرا پروتئین باعث افزایش انرژی و تنظیم هورمون های گرسنگی می شود و اشتها را کاهش می دهد و باعث می شود تا موقع ناهار انرژی داشته باشید و احساس گرستگی نکنید. یک مطالعه نشان داد که افرادی که برای وعده صبحانه تخم مرغ را انتخاب می کنند نسبت به افرادی که کیک و شیرینی میل می کنند، افراد شادتری هستند.


  1. لوبیا یکی از مواد غذایی برای کاهش وزن سریع

مواد غذایی مفید برای لاغر شدن ,مواد غذایی لاغر شدن , مواد غذایی که باعث لاغر شدن می شود

همانطور که می دانید لوبیا دارای فیبر بالایی است و به همین دلیل برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند بهترین گزینه است. زیرا به شما کمک می کند که احساس سیری داشته باشید و گرسنگی را کنترل کنید. لوبیا علاوه بر فیبر، دارای کالری کم است و پروتئین موردنیاز بدن را نیز تامین می کنند. خوردن لوبیا و حبوبات علاوه بر کاهش وزن مزایای دیگری نیز دارد از جمله کاهش فشار خون، کاهش کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی عروقی. سعی کنید لوبیا را در همبرگر خانگی، سوپ و سالاد استفاده کنید.


  1. ماست غذایی برای لاغر شدن

مواد غذایی که باعث کاهش وزن می شوند , لیست مواد غذایی مورد نیاز برای کاهش وزن , غذاهایی برای لاغر شدن شکم

ماست نیز حاوی پروتئین است و سرشار از پروبیوتیک ها است که برای سلامت روده مفید می باشد و به کاهش وزن کمک می کند. سلامت روده می تواند بر وزن تأثیر بگذارد و خوردن فیبر و پروبیوتیک باعث حفظ سلامتی باکتری های روده می شود که می تواند برای متابولیسم بدن مفید باشد. بسیاری از افراد ماست طعم دار را انتخاب می کنند در نظر داشته باشید که در زمان مصرف ماست طعم دار مواظب مواد اضافه شده در ماست های طعم دار که حاوی کالری زیادی هستند باشید. در عوض از میوه های تازه برای طعم دار کردن ماست استفاده کنید. یکی از بهترین ماست ها برای کاهش وزن، ماست یونانی است. تحقیقات نشان داد که مصرف ماست یونانی با کاهش اشتها و افزایش سیری همراه است.


  1. ماهی قزل آلا یکی از مواد غذایی برای کاهش وزن و چربی سوزی

چه غذاهایی برای کاهش وزن مفید است , چه غذاهایی برای کاهش وزن خوبه , چه غذاهایی برای کاهش وزن خوب است

ماهی قزل آلا منبع غنی از پروتئین است و مقدار زیادی چربی “خوب” را فراهم می کند مانند: اسیدهای چرب امگا ۳ در همه تحقیقات و مقالات مربوط به تغذیه و کاهش وزن، رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ دیده می شود. خوردن ماهی قزل آلا می تواند یک روش مناسب و البته خوشمزه و همه جانبه برای کاهش وزن باشد. مصرف ماهی به صورت دو بار در هفته برای سلامت قلب توصیه شده است.


  1. میوه یکی از بهترین مواد غذایی برای لاغر شدن سریع

مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن , مواد غذایی جهت کاهش وزن , مواد غذایی در کاهش وزن

در بعضی از برنامه های رژیم غذایی، میوه ها را حذف می کنند و یا مقدار کمی میوه را در برنامه می گنجانند زیرا میوه ها به طور طبیعی حاوی قند هستند.  اما خوردن میوه می تواند به کاهش وزن کمک کند، به ویژه هنگامی که میوه های تازه را جایگزین غذاهای فرآوری شده یا سایر نوشیدنی های ناسالم می کنید. با مصرف میوه یک داروی طبیعی شیرین را دریافت خواهید کرد و علاوه بر آن از مزایای فیبر و آنتی اکسیدان ها بهره مند می شوید. نتیجه یک مطالعه اخیر در مورد تغذیه و کاهش وزن نشان داد که مصرف میوه با توجه به کاهش خطر ابتلا به اضافه وزن یا چاقی، مزایای مصرف سبزی و فیبر را ندارد هر چند استفاده از میوه به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم، همیشه بهترین استراتژی است.


  1. پاپ کورن (ذرت بو داده) یکی از مواد غذایی کم کالری برای لاغر شدن

مواد غذایی موثر در کاهش وزن , مواد غذایی کاهش دهنده وزن , مواد غذایی که به کاهش وزن کمک میکند

پاپ کورن دارای فیبر زیاد و حاوی پروتئین است. هر ۱ گرم ذرت (حدود ۳/۲ فنجان) حاوی ۴ گرم فیبر و تقریبا ۴ گرم پروتئین و حدود ۱۱۰ کالری است.  این ترکیب یک میان وعده پرانرژی و مناسبی است چرا که تا مدت زیادی احساس سیری می کنید. پاپ کورن با هوا پر می شود و به همین دلیل مقدار زیادی مواد غذایی بدون کالری دریافت می کنید. شما می توانید ۳ لیوان فنجان پاپ کورن را برای دریافت ۱۰۰ کالری میل کنید.


  1. بادام یکی از مواد غذایی مناسب برای لاغر شدن

غذاهای رژیمی برای کاهش وزن , غذاهای رژیمی برای کاهش وزن سریع , غذاهایی برای کاهش وزن سریع

بادام نیز یک منبع عالی فیبر است و دارای پروتئین زیادی است. خوردن غذاهایی با یک و دو پانچ فیبر و پروتئین می تواند به شما کمک کند تا بیشتر از دیگران احساس سیری کنید. بادام غنی از ویتامین E و منبع خوبی از چربی های سالم است و یک انتخاب عالی برای تهیه سالاد یا انواع غذا می باشد. می توان به جای گردو یا آجیل از بادام استفاده کرد چرا که گردو در مقایسه با بادام کالری زیادی دارد. می توانید بادام را در وعده صبحانه میل کنید یا به سادگی در یک کیسه کوچک در کیف خود به عنوان یک میان وعده فوری نگه دارید.


همچنین بخوانید : آیا خرمالو چاق کننده است ؟ و مواد غذایی برای تقویت حافظه