5 عارضه اصلی رابطه از پشت

منبع: اوما

159

1398/11/1

21:36


5 عارضه اصلی رابطه از پشت

رابطه از پشت عملی برای دخول آلت، انگشتان دست یا جسم خارجی مانند ویبراتور برای لذت جنسی است. خطرات بالقوه متفاوتی در رابطه از پشت وجود دارد که ممکن است در رابطه جنسی واژینال یا دهانی وجود نداشته باشد. به عنوان مثال، مقعد به طور طبیعی نمی تواند خود را روانکاری کند تا ناراحتی مربوط به اصطکاک مانند آسیب های پوستی را کاهش دهد.

برخی از عوارض و خطرات رابطه مقعدی

در این مقاله برخی از خطرات احتمالی رابطه از پشت و روش های جلوگیری از آن توضیح داده شده است.

1- خطر ابتلا به عفونت باکتریایی افزایش می یابد:

تغییر کاندوم در صورت حرکت آلت از پشت به واژن از انتقال اشکال مختلف باکتری جلوگیری می کند. مقعد فاقد سلولهایی است که روان کنندگی طبیعی مانند واژن ایجاد می کند. همچنین بزاق دهان نیز ندارد. پوشش روده نیز از پوشش واژن نازک تر است.

کمبود روانکاری و بافت های نازک تر خطر ایجاد پارگی ناشی از اصطکاک در مقعد و روده را افزایش می دهد. برخی از این پارگی ها ممکن است بسیار ناچیز باشد اما به پوست آسیب می رساند. از آنجا که مدفوع (که به طور طبیعی حاوی باکتری است) هنگام خارج شدن از بدن از روده و مقعد عبور می کند، باکتری ها به طور بالقوه می توانند از طریق این پارگی ها به پوست حمله کنند.

این مسئله خطر ابتلا به آبسه مقعد را افزایش می دهد. آبسه مقعد یک عفونت عمیق پوستی است که معمولاً نیاز به درمان با آنتی بیوتیک دارد.

چگونه این خطر را کاهش دهیم؟

برای به حداقل رساندن این خطرات ، فرد باید از اقدامات احتیاط آمیز برای جلوگیری از پارگی پوست استفاده کند:

  • برای به حداقل رساندن پارگی های ناشی از اصطکاک از لوبریکانت مبتنی بر آب استفاده کنید.
  • در صورت حرکت آلت از پشت به واژن، کاندوم را تغییر دهید تا از انتقال باکتری ها جلوگیری شود.
  • به آرامی حرکت کنید تا زمانی که روانکاری کافی ایجاد شود.
  • در صورت تجربه درد یا ناراحتی، رابطه از پشت را آهسته یا متوقف کنید.
  • استفاده از اسپرم کش ها می تواند خطر تحریک مقعد را افزایش دهد. در طول رابطه از پشت از اسپرم کش ها استفاده نکنید.

2- افزایش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی

از آنجا که رابطه جنسی از پشت می تواند منجر به عفونت باکتریایی به روش هایی شود که در بالا به آنها اشاره کردیم ، می تواند خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی (STI) را نیز افزایش دهد. به عنوان مثال، از آنجا که پوست در طول رابطه جنسی از پشت بیش از رابطه واژینال دچار پارگی می شود، احتمال بیشتری برای انتشار STI وجود دارد.

نمونه هایی از این موارد عبارتند از: کلامیدیا ، سوزاک ، هپاتیت ، HIV و تبخال. اینها می توانند منجر به بیماری طولانی مدت شوند زیرا بسیاری از STI ها درمانی ندارند. طبق نظر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، "رابطه جنسی از پشت بالاترین ریسک رفتار جنسی برای انتقال HIV ، در مقایسه با سایر اشکال رابطه جنسی ، مانند رابطه جنسی واژینال یا دهانی است.

در رابطه جنسی از پشت ، احتمال ابتلا به HIV  در فردی که زیر قرار دارد 13 برابر بیشتر از فردی است که دخول را انجام می دهد.

چگونه خطر را کاهش دهیم؟

برای به حداقل رساندن خطر انتقال STI ، باید در طول رابطه از پشت کاندوم استفاده شود. همچنین باید به نوع روان کننده مورد استفاده توجه شود، زیرا روان کننده های مبتنی بر چربی مانند ژله نفتی می توانند به کاندوم های لاتکس آسیب بزنند. استفاده از روان کننده های مبتنی بر آب همراه با کاندوم بی خطرتر می باشد.

مقاله ای در سال 2016 در ژورنال عفونت های منتقل شده جنسی نشان می دهد که استفاده از بزاق به عنوان روان کننده یک عامل خطر سوزاک در مردانی است که با مردان رابطه جنسی دارند. در نتیجه استفاده از روان کننده تجاری ممکن است انتخابی مطمئن تر باشد.پ

کاندوم 100 درصد در جلوگیری از STI مؤثر نیست. CDC توصیه می کند کسانی که در معرض خطر ویروس HIV قرار دارند ، مانند افرادی که دارای چندین شریک جنسی هستند یا با کسی که مبتلا به HIV است در ارتباط باشند، باید PrEP مصرف کنند. این یک سری دارو است که می تواند خطر ابتلا به HIV را کاهش دهد.

3- بدتر شدن بواسیر 

رابطه جنسی از پشت ممکن است بواسیر موجود را تحریک کند. اما دلیل ایجاد بواسیر نیست. بواسیر مناطقی از رگهای خونی داخل و خارج از راست روده است که می تواند باعث خارش ، خونریزی جزئی و گاهی درد شود.

در حالی که بواسیر می تواند ناخوشایند و دردناک باشد ، اما به راحتی قابل درمان و بسیار قابل پیشگیری است. رابطه جنسی از پشت می تواند بواسیر موجود برای برخی از افراد را تحریک کند. با این حال، اگر فردی از قبل دچار بواسیر نباشد، رابطه جنسی از پشت به خودی خود باعث ایجاد بواسیر نمی شود.

چگونه خطر را کاهش دهیم؟

جلوگیری از بواسیر تحریک کننده در هنگام داشتن رابطه جنسی از پشت مقدور نیست، اما استفاده از روان کننده کافی می تواند به حداقل رساندن تحریک کمک کند.

4- بارداری

یک افسانه رایج این است که در صورت داشتن رابطه جنسی از پشت خانم نمی تواند باردار شود. این مسئله صحیح نیست، زیرا ممکن است مایع منی بعد از رابطه جنسی از پشت وارد واژن شود. در حالی که این اتفاق رایج نیست اما امکان این رخداد وجود دارد.

چگونه خطر را کاهش دهیم؟

استفاده از کاندوم هنگام رابطه جنسی از پشت برای جلوگیری از بارداری مهم است. اگر تصمیم به تغییر رابطه جنسی از پشت به واژن دارید، باید کاندوم را تغییر دهید تا از انتقال باکتری جلوگیری کنید.

5- افزایش خطر ابتلا به فیستول (یک عارضه نادر)

در موارد بسیار نادر، ممکن است پارگی در پوشش مقعد یا روده بزرگتر شود. پزشکان این اتفاق را شکاف یا پارگی بزرگ می نامند. بعضی اوقات ، این پارگی به قدری بزرگ است که در خارج از روده تا قسمتهای دیگر بدن امتداد دارد. پزشکان این مشکل را فیستول می نامند.

فیستول می تواند یک بیماری اورژانسی باشد زیرا اجازه می دهد مدفوع از روده به سایر نقاط بدن برود. از آنجا که مدفوع به طور طبیعی حاوی مقادیر قابل توجهی باکتری است ، داشتن فیستول می تواند باکتری ها را به سایر قسمت های بدن منتقل کند و منجر به عفونت و آسیب شود. پزشکان معمولاً برای ترمیم فیستول جراحی را پیشنهاد می کنند.

باز هم ، این یک عارضه نادر اما بالقوه از رابطه جنسی از پشت است. به همین دلیل استفاده از روانکاری مناسب و متوقف کردن رابطه جنسی در صورت بروز درد بسیار مهم است.

آیا عوارض طولانی مدت هم وجود دارد؟

استفاده از روان کننده کافی خطر بی اختیاری مدفوع را کاهش می دهد اما از بین نمی برد. برخی افراد بر این باورند که خطر احتمالی رابطه جنسی از پشت این است که رکتوم طولانی مدت کشیده شود و این آسیب می تواند منجر به بی اختیاری مدفوع شود.

با این حال ، یک مطالعه در سال 2016 در ژورنال آمریکایی گوارش ، به بررسی رفتار جنسی 4170 بزرگسال پرداخته است. محققان از بزرگسالان سؤال كردند كه آیا تا به حال مقاربت از پشت داشته اند و آیا بی اختیاری مدفوع دارند یا خیر.

آنها دریافتند که 3/37 درصد از زنان و 5/4 درصد از آقایان مقاربت از پشت داشتند. آنها همچنین دریافتند که میزان بی اختیاری مدفوع در بین مردان و زنانی که مقاربت از پشت داشته اند در مقایسه با کسانی که نداشته اند کمی بالاتر است. مردانی که مقاربت از پشت داشته اند نسبت به زنانی که مقاربت از پشت داشته اند بیشتر از بی اختیاری مدفوع رنج می برند. این مطالعه محققان را به این نتیجه رسانده است که بین پتانسیل بی اختیاری مدفوع و رابطه جنسی از پشت رابطه وجود دارد. 

به طور کلی ، اگر افراد احتیاط کنند و از روان کننده کافی استفاده کنند و در صورت احساس درد، مقاربت از پشت را متوقف کنند، بی اختیاری مدفوع به عنوان عارضه طولانی مدت رابطه جنسی از پشت ایجاد نخواهد شد.

خلاصه : رابطه جنسی از پشت رابطه مقعدی یا آنال به علت داشتن عوارض مختلف به افراد توصیه نمیشود. بهتر است برای لذت بردن از رابطه جنسی روش ایمن تر واژینال را انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو