طرز تهیه ترشی فلفل شکم پر خوش طعم و ایده آل

منبع: آرگا

4

1402/9/29

18:00


طرز تهیه ترشی فلفل شکم پر با یک رسپی ویژه در این بخش قرار داده شده است که با نحوه تهیه آن آشنا می شوید. این ترشی فلفل مزه عالی دارد.

طرز تهیه ترشی فلفل شکم پر با یک رسپی ویژه در این بخش قرار داده شده است که مطالعه می کنید. این ترشی طعم تندی داشته و در کنار انواع غذا می توانید آن را سرو کنید.

اگر از علاقه مندان به ترشی های دست ساز خانگی هستید، می توانید با طرز تهیه ترشی انار و ترشی بامیه آشنا شوید. این نوع ترشی ها فوق العاده خوشمزه اند.

طرز تهیه ترشی فلفل شکم پر

مواد اولیه:

  • فلفل دلمه ای: ۲۰ عدد
  • هویج: ۴ عدد
  • گل کلم: ۱ عدد
  • سیر: ۱ بوته
  • فلفل سبز تند: ۴ عدد
  • جعفری: ۲۰۰ گرم
  • ترخون و مرزه: ۳۰۰ گرم
  • سرکه: ۱ و نیم لیتر
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • آب جوش: نیم لیتر

طرز تهیه ترشی فلفل شکم پر:

این ترشی شکم پری با استفاده از فلفل دلمه ای تهیه می شود. برای داشتن این ترشی عالی باید فلفل دلمه ای کوچک انتخاب کنید. شما می توانید از فلفل هایی با رنگ های متنوع استفاده کنید. بعد از اینکه فلفل ها را شستید، کنار بگذارید تا به خوبی خشک شود.

روش تهیه ترشی فلفل شکم پر

هویج و فلفل سزبها را نیز به خوبی بشویید. مواد سبزی را اک کرده و بعد از شست و شو روی یک پارچه نخی بگذارید تا آب اضافی آن کشیده شود. گل کلم را نیز به همین شیوه بشویید. تمام مواد را بعد از شست و شو و خشک شدن به صورت نگینی و رزی خرد کنید.

میزان خرد کردن مواد نیز به سلیقه شما بستگی دارد. می توانید این مواد را به صورت نگینی برش دهید و بعد با یکدیگر ترکیب نمایید. سبزی های را نیز ساطوری کرده و بع مواد سبزیجات خود اضافه کنید. مقداری نیز ادویه بزنید. مقداری نمک، فلفل سیاه و در صورت دلخواه نیز مقداری سیاه دانه اضافه کنید و مواد خوب با یکدیگر ترکیب نمایید.

فلفل ها را از قسمت بالا برش زده و داخل آن را خالی کنید. حالا مقداری سرکه هم به مواد اضافه کرده و مجدد هم بزنید. در مرحله بعدی فلفل دلمه ای را با استفاده از مواد پر کنید.

رسپی ترشی فلفل شکم پر

در این مرحله از طرز تهیه فلفل شکم پر یک ظرف مناسب انتخاب کرده و فلفل ها را با فاصله مناسب روی یکدیگر قرار دهید. توجه کنید که کلاهک روی فلفل را باید حتما قرار دهید. در نهایت مخلوطی از آب جوشیده سرد شده و سرکه را روی مواد بریزید. بعد از اینکه ظرف پر شد، زمان دهید تا هوای داخل ظرف نیز خارج شود. در ادامه درب ترشی را قرار دهید.

ترشس را به مدت یک هفته در محیطی خنک قرار داده و بعد می توانید آن را سرو نمایید. این ترشی عالی است و طعم و مزه ای متنوع دارد. شما می توانید به میزان دلخواه از فلفل تند در این ترشی استفاده کنید و در صورت نیاز نیز فلفل تند آن را بیشتر بریزید.

این ترشی خانگی را می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود داشته باشید. شما می توانید از سبزیجات دلخواه نیز در این ترشی استفاده کنید. استفاده از فلفل دلمه ای نگینی شده در این مواد نیز عالی است. این ترشی برای مهمانی ها گزینه عالی می باشد و طعم و مزه ای فوق العاده دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو