طرز تهیه ترشی کامکوات با طعم عالی در منزل

منبع: آرگا

1

1402/11/16

18:04


برای داشتن یک ترشی فوق العاده می توانید در این بخش با طرز تهیه ترشی کامکوات آشنا شوید. این ترشی ویژه را با پرتقال های ریز باید تهیه کنید.

کامکوات یک میوه خوشمزه و عالی است که می توانید در این بخش با طرز تهیه ترشی کامکوات خانگی آشنا شوید. این ترشی خانگی را می توانید در کنار غذا نیز سرو کنید.

اگر می خواهید طعم فوق العاده یک ترشی خانگی را بچشید در ارگا می توانید از ترشیجات با میوه را بخوانید. طرز تهیه ترشی توت فرنگی نیز در لینک قرار داده شده که مطالعه می کنید. ترشی هلو با یک رسپی عالی نیز برای مهمانی ها مناسب است.

طرز تهیه ترشی کامکوات

مواد اولیه:

  • پرتقال ریز: ۲ کیلو
  • شکر: ۲۰۰ گرم
  • سرکه: ۲ لیتر
  • نمک: به میزان لازم

طرز تهیه ترشی کامکوات:

ابتدا باید پرتقال را به خوبی بشویید. با استفاده از چنگال پرتقال های ریز را سوراخ کرده و برای اینکه تلخی این پرتقال ها را بگیرید، باید آن را درون کمی آب سرد قرار دهید.

یک شبانه روز کامکوات هت را درون آب سرد قرار دهید تا تلخی آن به خوبی گرفته شود. و بهتر است دو مرتبه آب آن را عوض کنید. در گام بعدی باید قابلمه ها را در ن یک قابلمه بریزید.

دستور تهیه ترشی کامکوات

روی حرارت گذاشته و کمی آب روی آن ریخته و زمان دهید تا به مدت ۵ دقیقه مواد بجوشد. مرحله جوشیدن نیز باید دو مرتبه انجام شود. دقت کنید که شکل ظاهری این پرتقال ها باید حفظ شود.

پرتقال را از یک صافی رد کرده زمان دهید تا خنک شود. درون یک ظرف شیشه ای انداخته و روی آن را مقداری سرکه بریزید. حالا می توانید از شکر برای ملس تر شدن طعم این ترشی نیز استفاده کنید.

در این مرحله از طرز تهیه ترشی کامکوات باید کمی نمک هم اضافه کرده و کنار بگذارید تا ترشی شما گاز اضافی اش خارج شود. درب شیشه را قرار داده و زمان دهید تا ترشی برسد.

ترشی را می توانید از محیط یخچال و یک محیط خنک نگهداری کنید تا بعد از دو هفته این ترشی را استفاده نمایید. این نوع ترشی مجلسی و خوشمزه بوده و می توانید طعم ویژه این ترشی را تجربه کنید.

ترشی پرتقال

این ترشی را می توانید در کنار انواعی از غذاها داشته باشید. این ترشی رستورانی خوشمزه را می توانید در مهمانی های خود نیز داشته باشید. این ترشی خانگی ویژه و طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد.

نکته مهم در تهیه این نوع ترشی این است که باید ابتدا طعم تخلی این ترشی را بگیرید. در این صورت یک ترشی با طعم عالی را تجربه می کنید.

این ترشی دارای خواص زیادی بوده و یک نوع ترشی با پرتقال های ریز و کوچک است. شما می توانید برای آماده کردن این ترشی از کامکوات های فریز شده هم استفاده کنید. در صورت دلخواه می توانید از مواد متنوع دیگری نیز در این نوع ترشی استفاده کنید.

شما می توانید  انواعی از ترشی و مرباجات را با رسپی های متنوع در آرگا مطالعه کنید. انواعی از ترشی های میوه جات با طعم و مزه های فوق العاده را شما می توانید در مهمانی های خود داشته باشید. این ترشی های خانگی طعم و مزه ای فوق العاده داشته و می توانید برای سفره های مهمانی خود استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو